28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

INTERNET: Sbohem, Klondike

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Darja 29.9.2006 19:18

(c) zíralek z Klondajku

Jdu si cestou, /zpívám píseň tklivou, /jdu si cestou, /krásné je mi žít, /jdu si cestou, /náladu mám milou, /jdu si cestou, /zas semi chce výt, /jdu si cestou, /potkávám tam lidi, /jdu si cestou, /taky patníky a les, /jdu si cestou, /ti lidé mne vidí, /jdu si cestou, /se mnou i můj pes, /jdu si cestou, /zpíval bych si krásně, /jdu si cestou, /však tón falešný mám, /jdu si cestou, /líhnou se mi básně, /jdu si cestou, /jednu vám tu dám. (...)

Darja 29.9.2006 19:07

Dovoluji si tímto příspěvkem

vyjádřit svou solidaritu s postiženými v "kauze Klondike" a současně nesouhlas s názory prezentovanými v článku pana Haase,  vycházejícími zřejmě z nedostatečných nebo nedostatečně ověřených informací. Nemám v úmyslu obtěžovat paní Dubanovou ani ostatní diskutující úvahami o svobodě slova, přípustnosti a mezích cenzury či obecných otázkách demokracie. Domnívám se totiž, že podstatou obrany postižených "banováním" na NP (jejichž argumentace je notoricky známa ze "zpřátelených blogů, na něž autor v diskusi odkazuje), nejsou ani tak tato vznešená témata, nýbrž prostě jen oprávněné znechucení nad nefér jednáním redakce, která neprůhledným odstraňováním diskusních příspěvků a "banováním" diskutujících podle dodatečně stanovených a selektivně uplatňovaných pravidel, odporujících navíc dlouhodobě zavedeným zvyklostem, zbytečně poškozuje pověst kdysi kultovního internetového deníku.Myslím, že etická i právní stránka problému byla na uvedených blozích (i na tom dalším neuvedeném) natolik přesvědčivě rozebrána, že je zbytečné k ní cokoli dodávat. Ráda bych však zdůraznila další, poněkud opomíjený aspekt ,jímž je autorovo nezvykle tvrdé odsouzení "provinilců" z Klondiku jako jakési skupiny podivínů přesvědčených o své výlučnosti a dokazujících svou morální a intelektuální převahu nad davem nevědomých. Tato charakteristika v neinformovaných čtenářích ( z nichž drtivá většina neměla pochopitelně o existenci nějakého "Klondiku" ani potuchy) vyvolává dojem, že  na oněch  stránkách byly provozovány podivné rituální kreace, jimiž se zúčastnění vzájemně "poplácávali po ramenou" a znevažovali ostatní diskutující.Dovolím si proto v zájmu objektivity v dalším (a samozřejmě posledním) příspěvku malou ukázku toho, jak "plevelení" na této "mravně a intelektuálně uspokojující platformě" vlastně probíhalo.    

STEM 28.9.2006 22:12

Takže proto, že nadále nemám odblokovanou IP, taky si dovolím pár poznámek, z náhradní IP

a) Vsadím 5000 českých na stole, že budu s pV -vlkem a Fakírem poslední, kterým Admin uvolní ban.(jestli ho uvolní vůbec). Důvod? Neposlušnost, drzé oznámení  internetovému světu , že na Psu se zcela bezostyšně a cenzuruje a zakazuje vstup do diskuse, nikoliv hulvátům, rasistům a reklamním agentům, ale těm kdo na cenzuru a zákazy poukazují , nebo o cenzuře diskutují.

b) Je mi velice líto, že u  jednoho soukromého blogu, kde se schází lidé, mající o sobě představu, že jsou "pravicově" smýšlející, se najde velmi maličké procento diskutujících(čest vyjímkám), kteří jsou ochotni bít se za svobodu slova v situaci, kdy byť osobní přátelé provedou cosi, co se ve slušné společnosti nedělá a vzkazují lidu obecnému, : "Jde pouze o úlet, nechte to vyhnít, nemluvte o tom , vše se časem vrátí do normálu."

c) Nevím, co si mám myslet o lidech, kteří při protestu oponenta povětšinou hledají  v jeho krocích temný, předem připravený záměr, jak škodit, či poškodit, ale totéž upírají svému oponentovi, kdyby je samé,  náhodou podezírat  chtěl z téhož.

Mislead 28.9.2006 6:47

Takže po odblokování IP si dovolím pár poznámek

a) aktéři na Klondajku dle mého názoru činili jen to, co činilo spousta dalších lidí pod úvodníkem, jen tím nechtěli obtěžovat ostatní

b) jediná pravidla, která byla dána na Psu do 27.9. byla o slušnosti, nikoliv o souvislosti se článkem

c) nevzpomínám si, že bych někde správci spílala (a ani mu spíláno nebylo, jeho činnost nepřesáhla určitou hranici), jen jsem se po čase (zablokování vzniklo 18.9. - dotaz šel 20.9.)mailem otázala, proč byl zablokován vstup z mnou používanýcvh IP - dověděla jsem se, že se do budoucna počítá s možnou blokací za "plevelení" a že si zřejmě vymýšlím

d) administrátor mi neodejmul povolení psát na jeden den, ale na týden a tudíž volání po omluvě je jaksi mimo možnosti kohokoliv zabanovaného. A mailem se omlouvat, pokud jsem se dozvěděla ze své mailové korespondence s redakcí v pátek 22.9. (sic! ), že redakčním systémem není zablokována žádná IP adresa, mi připadalo mírně zbytečné

A teď přijde hra na kdyby - pokrač.

Mislead 28.9.2006 6:59

Kdyby

- kdyby redakce na první dotaz odpověděla - např. "Je to za "Klondajk" a bude to trvat do tehdy/pořád, sice bych se zamýšlela, proč nevadí sprosté napadání a toto ano - ale vzala bych to jako fakt a právo provozovatele serveru

- kdyby se nehovořilo o tom, že je to záměr redakce a přitom jsme byla konfrontována s tím, že už to běží

- kdyby nezačaly mizet příspěvky a celá vlákna těch, kdo se ptali, proč určití přispěvatelé nejsou

Takže teď jsem zvědavá - nejsem si vědoma porušení momerntálně nastavených pravidel (ovšem to jsem u těch předcházejících si nebyla vědoma také, čili to nic neznamená), co se bude dít dál..

A poslední poznámka  - panu Haasovi  do  seznamu jemu známých adres, kde se o situaci psalo, jedna chybí

pV. 28.9.2006 11:47

Teď se mazat nebude...

...naopak, čím více podivuhodných bytostí a komentářů, tím lépe - ať vidíte, před jakým šmejdem noviny chráníme. Něco jako banány a pomeranče na 1.máje v dobách minulých :-)

Holka je panna jenom jednou. Když ji potkáš s provozu, už ti to ani nepřijde...

Test blokace 27.9.2006 17:13

test

Jiří 28.9.2006 18:40

Re: test

Smím nebo nesmím? I když smím, tak děkuji, ale nechci.

_eF_ 26.9.2006 23:49

hm

Jedina poznamka - takze protoze se tu nekdo choval jako patricijstvo, tak plebs vytahne gilotinu? No fuj. Hulakani o konci demokracie je sice naprosto mimo misu, ba dokonce provozovatel ma vzdycky pravo zarazit pristup komu se mu zachce.. Jen zrovna u psa mi neco podobnyho prislo nemyslitelny, a zajimal by me astonuv nazor.. Je fakt, ze pes byl pro me zajimavej naposledy nekdy pred peti lety.

Provozovatelum, a pevne verim, ze v tomhle konkretne ma aston prsty maximalne tim, ze ho stav diskusi mezi levicakama a pravicakama opravnene nastval, a i tak doufam, ze nad tyhle trenice je povznesen, bych doporucil bud pokracovat tak, jak to bylo... nebo zkvalitnit psa tim, ze nebudou _zadne_ diskuse pod clanky. Aspon se zbavi jakyhokoli plevele, za predpokladu, ze "redakce" (hadam prevazne tak trochu dobrovolnici?) odvede dobrou praci pri vydavani clanku (a jejich filtrovani). Na druhou stranu tim pes ztrati nejaky ty ctenare - konkretne ty, kteri sem chodi ne pro informace a clanky, ale pro moznost se pod tema clankama vyrvat. Se slzou v oku a pln nostalgie doufam, ze pes netrpi nejakou malichernosti, ale hleda cestu... osobne bych nerad chodil na server, ktery misto rozumne diskuse hleda malicherne duvody jak diskusi zabranit a zachazi v tom az do absurdnosti (a jak se mi doneslo, je v tom i sam proti vlastnim nazorum). Ale coz.. meritka jsou ruzny. Ovsem pokud se pes rozhodl pouzivat to, co se mi doneslo, jako meritko... pak mi nebude chybet. Ale... kdysi... hodne davno... tu bylo krasne a prijemne. Brow noc..

Test 26.9.2006 21:21

Test

Marie Dubanová 26.9.2006 14:49

domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

ale nikoliv na soukromém diskuzním fóru, kde musíme, pokud jsme slušní, respektovat podmínky a tím i práva vlastníka soukromé diskuzní stránky; Ale to by mělo snad býti naprostou samozřejmostí, alespoň ve slušné společnosti; Ale tady se kupodivu, někteří "přispěvatelé" velmi  neslušným zůsobem domáhají "slušnosti"; O zákazu a nepřípustnosti cenzury - můžeme hovořit ,a domáhati se Lidských práv - na veřejnoprávních médiích, ale na soukromém diskuzním fóru je to poněkud, no...

Finrod Felagund 26.9.2006 14:52

Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

Já mám pocit, že hrách na stěnu házím. MYSLÍTE SI, ŽE JE SPRÁVNÉ, KDYŽ SE BEZ VAROVÁNÍ ZABLOKUJE IP ADRESA PŘISPĚVATELŮM, KTEŘÍ SE JEN ZEPTAJÍ NA TO, CO SE DĚJE?????

Marie Dubanová 26.9.2006 15:05

Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

no hrách Vám "sbírat" nebudu, a proč byla zablokována IP adresa, samozřejmě netuším, mě by se to určitě rovněž nelíbilo, ale třeba se Vaše adresa, přestala majiteli stránky líbit, třeba jste se nechoval, tak jak on si jako hostitel představoval, že se budete, jako host chovat - je to totiž jeho svaté právo, - kdybych cítila, že jsem svému dosavadnímu hostiteli, přestala být jako host příjemná, asi bych, pro příště,  přestala být jeho hostem a nalezla bych si hostitele, kde bych se cítila, jako host příjemně;

Xaver X.X. 26.9.2006 15:16

No to je právě to paní Dubanová, že netušíte, ale soudíte.

Přečtěte si třeba dopis pV panu Wagnerovi a hned pochopíte, že nikdo není proti pravidlům slušnosti, ale proti NEzpůsobu, jakým byla tato změna pravidel realizována. Už vám to tu napsalo pár nicků, tak se podívejte a pak si znovu přečtěte svoje příspěvky. Neupírám vám dobrou vůli, mě to taky chvilku trvalo, než jsem zjistil, která bije, ale už jste byla tolikrát upozorněna, že hodnotíte něco, kde jste si, zmatena článkem p.Haase, neověřila fakta.

Odkaz na adresu, kde je otištěn dopis pV (mj. na blogu pavouciveflašce), naleznete v historii k diskusním příspěvkům k článku.

WWW 26.9.2006 15:23

Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

Ja mila pani Dubanova, k hostiteli ( doufam pevne ze NP takovy nebude ) kde mohu rici jen to, co on chce slyset, ani nepachnu !!! A svobodne diskuze, te se mame pravo domahat vsude.!!Jinak totiz diskuze ztraci smysl. Pravy nazev je monolog !!!

Finrod Felagund 26.9.2006 15:35

Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

Otázka je, zda NP chce být liberální, nebo autoritativní. Chce-li být to druhé, je to jeho plné právo, ale 1) má aspoň morální povinnost o tom informovat dosavadní uživatele, 2) pokud tak neučiní, vystavuje se riziku, že přijde o zisky, protože lidé budou naštvaní. Chápal bych banování sprosťáků, antisemitů aj., dokonce - byť s VELKÝM skřípěním zubů byť velmi absurdně, ale budiž - diskutujících na Klondiku (byť s tím hrubě nesouhlasím), ale banování někoho, kdo má jen jiný názor, nebo ani to ne, prostě se jen zeptal, co se děje, to je prvotřídní sviňárna hodná kádrováků té jediné a vedoucněúlohové strany

Marie Dubanová 26.9.2006 15:53

Re: Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

netuším, zda chce být NP liberální, nebo autoritativní, ale - to jaký chce být -  je jeho "svobodné právo", nemíním být impertinentní, ale vřele doporučuji a to každému - čas od času si pročíst Listinu lidských práv a základních svobod a v tomto případě je to  čl. 3, odst. 3): nikomu nesmí být způsobena újma na právech pro uplatňování jeho základních práv a svobod; Nikdo z nás nemůže pro uplatňování SVÝCH PRÁV - OMEZOVAT PRÁVA TOHO DRUHÉHO;

Finrod Felagund 26.9.2006 16:02

Re: Re: Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

Ovšem - slovy klasika: "I příteli může připadnou těžká úloha pokárat přítelovu pošetilost. Tím se ovšem dotyčný přátelství nezříká."

WWW 26.9.2006 16:21

Re: Re: Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

Ech mila pani Dubanova ! To se vam veru povedlo!! To co jse napsala velkym pismem.

Ono to totiz plati pro kazdeho, tedy i pro redakci, ci administraci ( spise ) NP !!

Gratuluji, vybrala jste spravny citat. Univerzalni ! A opakuji vam jeste jednou. Prava domahat se rici svuj nazor mame i tam kam jsem vstoupili jako hoste. Vazite -li si svobodneho projevu, je to dokonce vase povinnost !!

Marie Dubanová 26.9.2006 16:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

děkuji, gratulace se s díky přijímá, a máte naprostou pravdu, je to v podobné rovině - s tím co říkala moje maminka :"slušnost je pozdravit ale odpovědět jest povinnost" a z toho plyne poučení,že když mě není odpovězeno na pozdrav, příště už nezdravím; čili nelíbí li se mě ,jak se ke mě chová hostitel, příště již nejsem jeho hostem; přeji hezké odpoledne.

Ladislav N. 26.9.2006 18:14

... Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

Madam, vy jistě máte pravdu, ale jste zcela mimo téma toho, co se dělo zde. Já samozřejmě neupírám redaktorovi soukromého plátku či poradci prezidenta ČR právo chovat se jako komunistický cenzor či agitátor, ale rozhodně mám právo mu toto poznání svobodně říct tam, kde se on pokouší lhát. Mazáním slušně napsané argumentace se tihle dva ukázali v pravém světle. Pro mě je to dostatečná informace. NP se změnil a budu k té neohlášené, ale viditelné změně přistupovat změnou mého pohledu na NP.

Ztráta dobrého jména a "profláknutá" značka není ani v tržním prostředí nic neobvyklého.

Marie Dubanová 26.9.2006 18:51

Re: ... Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

ale pane, máte samozřejmě všechna práva, tak jako my všichni ostatní a nikdo Vám je neupírá,ale  - Vaše práva končí tam - kde začínají práva toho druhého, a soukromé vlastnictví - jest soukromé vlastnictví, - a se soukromým vlastnictvím NAKLÁDÁ VLASTNÍK DLE SVÉ LIBOSTI - TOLIK LISTINA LIDSKÝCH PRÁV A ZÁKLADNÍCH SVOBOD; - na to neračte zapomenout; A hodláte li uplatňovat svoje právo "cokoliv svobodně říkat" a tohoto práva se domáhat, pak se skutečně musíte obrátit - na veřejnoprávní média; to je to správné místo na domáhání se Vašich ústavních práv - u soukromého vlastníka LITUJI; 

Marie Dubanová 26.9.2006 19:02

Re: Re: ... Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

ještě bych si dovolila poznámku, doba - kdy soukromé vlastnictví nemělo žádný význam, je skutečně již minulostí, a na to, prosím, laskavě neračte zapomenout; Nikdo nemůže o soukromém vlastnictví - toho druhého rozhodovat, nebo jste se rozhodl  - neviditelného psa , který je soukromým vlastnictvím - VYVLASTNIT NA ZÁKLADĚ NĚJAKÉHO DALŠÍHO DEKRETU ?

Ladislav N. 26.9.2006 19:31

Blábol

Obávám se, že nejste o nic méně mimo podstatu věci, než jste byla před tímto vaším příspěvkem. Nechci dál zamořovat diskusi zbytečnými bláboly, kdo se chce něco dozvědět, měl by začít od začátku.

herdekbabka 27.9.2006 8:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: domáhat se svobodné diskuze - můžeme na veřejnoprávním médiu,

No ono také platí, když mi host nevyhovuje tak jej příště nepřijmu - nevpustím. Nebo byste na své mecheche - klidně vpustil i kohokoliv z ulice kdo vám právě nevoní.

Pert 26.9.2006 14:24

Kejhání potrefených husí

Jak tady tak čtu příspěvky do diskuze, připadá mi, že zde nejvíce kejhají "potrefené husy". Mají plná ústa slov jako "To je cenzura!", svoboda slova a právo na vyjádření vlastního názoru. Co jim však uniká je, že opatření, které začal dělat admin, není namířeno proti běžným přispěvatelům, ktří reagují na článek, pod nímž je diskuze zařazena, ale na skupinu lidí, kteří vůbec nepíší k věci, baví se jen mezi sebou a ignorují téma i ostatní, co nepatří do jejich skupiny. A aby nebyli rušeni, umisťují (nejspíš, jak jsem pochopil z článku) své "diskusní příspěvky" někam ke starým článkům, kde, to vědí jen oni a kde už nikdo jiný neruší. A příspěvek umístěný k článku třeba 14 dní starému zabírá na diskovém prostoru stejně místa, jako příspěvek u článku ze současného dne. Akorát že není k věci a tedy onen prostor vlastně zneužívá. A že dosud nebyla známa pravidla? K smíchu, ta jsou přece nabíledni, každému přece muselo být jasné, že bych měl diskutovat k tématu!

WWW 26.9.2006 14:55

Re: Kejhání potrefených husí

Snazite se moralizovat, poucovat, jak se ma debatovat a sam odpurce mazani prispevku nazyvate "potrefenyma husama" !! Pekne !

A kdo prosim rozhoduje v mziku, zda prispevek je vhodny ci ne ? Jeden redaktor ? Ten ve vterine rozhodne o tom, zda se jedna o zcela legirtimni kritiku autora clanku ci jeho napadani ?? Zda je prispevek k tematu ci ne ?

Je to divne mysleni, neserioznost debaty napravovat neserioznosti daleko horsi. Hlavne nebezpecnejsi !!!

Xaver X.X. 26.9.2006 15:21

Perte, platí pro vás to, co pro paní Dubanovou.

Moralizujete hezky, ale bez znalosti věci a podstaty problému. Zkuste stejný postup, který jsem doporučil jí. Neříkám, že nemáte pravdu. Ale neznáte fakta, co se dělo a jakým způsobem. Zjistěte si to, dost zajímavé.

Marie Dubanová 26.9.2006 15:37

Re: Perte, platí pro vás to, co pro paní Dubanovou.

nemínila jsem, prosím, moralizovat, je to můj svobodný názor, ale jestli se někde necítím dobře, pak tam - nechodím a s dotyčným, či dotyčnými, s jejichž názory  nemohu souhlasit, se jednoduše nestýkám; Ovšem, je li to z nějakého důvodu nutné, pak naše setkávání omezím na nejmeší možnou míru; Ale rozhodně si nic nevynucuji a už vůbec ne - změnu názorů, těch, kteří mě nejsou blízcí, ovšem že  u lidí, mě blízkých se velice snažím a domáhám se změny jejich názorů...či postojů, ovšem pouze u těch - mě blízkých..přeji hezký den..

Finrod Felagund 26.9.2006 15:27

Re: Kejhání potrefených husí

A něco o agentech-přisluhovačích by nebylo? Zajděte si na pivo s vaším předsedou oranžovým, udělá Vám to mnohem lépe, nežli tato exhibice.