30.3.2024 | Svátek má Arnošt


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 20.8.2010 23:42

Charedim-líná banda

http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/773562

Charedim představují zátěž pro ekonomiku Izraele. Je to líná svoloč, jenom rozjímají nad Tórou, do práce nechodí, v armádě neslouží... V čem se liší od věřících muslimů, kteří jen rozjímají nad Koránem? Téměř v ničem, ale v jednom přece jen podstatně, nepáchají terorismus. Když se projdu ulicí Mea Šearim, tak mě žádný charedi nezabije... Izraelité by měli tuto bandu převychovat a začlenit do života. Jsou něco jako naši někteří Romové... či v Německu někteří Turci... Či ve Francii někteří Marokánci..., ve Velké Británii někteří Pákistánci...

S. Netzer 20.8.2010 21:13

Díky

Velmi informativní a zajímavé. Díky, Kopretino! Za nějaký link na emira, pozdějšího krále Feisala, bych Vám byla velmi vděčná.

H. Lukešová 20.8.2010 23:03

Re: Díky, link o Feisalovi

http://www.mideastweb.org/feisweiz.htm

H. Lukešová 20.8.2010 23:04

Re: Díky

http://www.cufi.org/site/PageServer?pagename=Brogs_blog

J. Láníček 20.8.2010 18:58

Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Opět si dala pečlivě záležet na výběru fakt. Skončila rokem 1947, měla spíš začít rokem 1948. V protikladu s rozšířenými hloupostmi nebyl Izrael vytvořen OSN, ale zrodil se 14. května 1948, když sionistická vůdcovská špička jednostranně vyhlásila jeho existenci. Je třeba upozornit  na to, že komise OSN pro Palestinu doporučila dle dělicího plánu rozdělit zemi na dvě části, kde více než polovina měla připadnout židovské menšině, která vlastnila pouze 7 % země, zatímco 85 % bylo ve vlastnictví Arabů. Arabové logicky nesouhlasili a proti novému státu povstali se zbraní v ruce. Ve válce bylo vyhnáno ze svých domovů nebo uprchlo z obav dalších masakrů podobných tomu, který se konal ve vesnici Deir Yassin krátce před sionistickým prohlášením, 700 000 Arabů. Na této etnické čistce ze strany Izraele se zakládá palestinský uprchlický problém, který je oním důvodem k tomu, proč Palestinci dnes neuznávají, že Izrael "má právo na existenci". Izrael trvale odmítá splnit rezoluci OSN č. 194, kterou byl vyzván, aby umožnil návrat uprchlíků domů. Proto jsou bez státní příslušnosti a pí Lukešová opakovaně trilkuje o etniku bez vlastního státu. Mohl bych pokračovat tím, že izraelské osídlení okupovaného území je prohlášeno rezolucí RB OSN č. 446 za porušení 4. Ženevské konvence, izraelská anexe východního Jeruzaléma prohlášena rezolucí RB OSN č. 476 za neplatnou od samého začátku. Dál bych mohl zmínit vznik nelegálních kolonií Mitzpe Šalem, Kalya, budování zdi na okupovaném území, bránění Arabům v přístupu k Mrtvému moři, jehož jedna třetina je na arabském území, zneužívání přírodního bohatství okupovaných území pro zisk, udržování Gazy ve stavu obležení, kde obyvatelé jsou drženi ve stavu bídy a beznaděje, dovnitř je vpouštěno jen tolik humanitárního zboží, aby nedošlo k totální humanitární katastrofě. Být větší prostor, mohl bych ještě pokračovat. Několikrát jsem paní Lukešové říkal, že nic není jen bílé nebo černé, hlavně nesmí tvrdošíjně citovat fakta obřádek a na přeskáčku!

H. Lukešová 20.8.2010 19:11

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

1) Arabové půdu nevlastnili. Židé vlastnili 9% půdy, Arabové jen 3% půdy, 17% půdy byla opuštěná země, 71% půdy bylo státní svěřené území Britské koruny, vážený pane Láníčku, neopakujte arabské pohádky, 2) Když mluvíte o uprchlících měl byste pamatovat, že Židé Araby přemlouvali, aby zůstali, ale Arabové odešli většinou dobrovolně na výzvy svých okolních arabských bratří, že se vrátí na židovských kostech jako vítězové, poté, co budou Židé zahnáni do moře, vyhubeni, tak se budou moci vrátit, 4) Opomíjíte na fakt, že z arabských zemí bylo vyhnáno na 900 000 Židů, byl jim zkonfiskován veškerý majetek, 5) Je jednoznačně chyba Arabů, že nepřijala rozdělení Izraele na stát židovský a arabský, místo toho začali vyhlazovací válku, 6) když se odvoláváte na OSN, přijměte fakt, že OSN odsouhlasila vznik Izraele, 7) Proč by měl Izrael dovolovat návrat "uprchlíků". Odešli dobrovolně, začali vyhlazovací válku. My jsme také nedovolili návrat Sudeťáků a tak bych mohla pokračovat. Vy pane Láníčku, opakujete arabské pohádky, říkáte, že Vám jsou Židi i Arabi ukradeni, tak proč straníte arabské straně?

H. Lukešová 20.8.2010 19:22

Re: Je stát Izrael vinen etnickými čistkami

Zde máte článek o tzv. "etnických čistkách". Které se nestaly!

http://neviditelnypes.lidovky.cz/historie-je-stat-izrael-vinen-etnickymi-cistkami-fbw-/p_zahranici.asp?c=A091019_204006_p_zahranici_wag

M. Lechvy 20.8.2010 20:41

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Soudruh Láníček nestojí ani za pšouk, věřte mi.

V. Heidlerová 20.8.2010 21:02

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Už na to přicházím také. Nazdar!

V. Heidlerová 20.8.2010 20:54

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Dobrý článek, i dobrá argumentace, jenže "přesvědčeného" a priori nepřesvědčíte. Pohádky se pamatují lépe než fakta a dokumenty, to po inženýrovi nemůžete chtít, to je nad jeho síly.

H. Lukešová 20.8.2010 23:28

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Jo znám pohádky Tisíce a jedné noci, konkrétně, kdysi dávno vysílali na Nově Syndibádova dobrodružství. To jsem viděla jako děcko, když jsem chodila na ZŠ... dzp

V. Heidlerová 20.8.2010 20:55

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Ale to vy děláte také. Dokonce bych řekla, že brnkáte na strunu jen jedinou, jak si to přáli naši marx-leninští "učitelé".

S. Netzer 20.8.2010 21:16

Re: Autorka (tradičně) brnká jen na některé struny !

Ya hamar, J. Láníčku, Ing (u).

V. Novák 20.8.2010 16:38

Šikovně jste skončila rokem 1947,

tedy krátce před židovským vyvražděním Deir Jasinu - který nepřežila ani jedna Deirjasinská žena, ani jedno Deirjasinské dítě - na rozdíl od nacistického vyvraždění Lidic.

A rovněž jste se nezmínila, že "teroristický předák Begin" je TEN Menachem (Volfovič) Begin, který byl zvolen později premiérem Izraele, ideový otec nelegálních izraelských osad na okupovaném území a agrese do Libanonu, kde izraelská armáda nechala svého křesťanského spojence vraždit v Sabře a Šatíle.

Pokud někdo zmiňuje u Nobelovy ceny míru teroristu Jásira Arafata, neměla by vzpomínka na nositele NC míru a teroristu Menachema Begina být daleko...

H. Lukešová 20.8.2010 16:48

Re: Šikovně jste skončila rokem 1947,

Deir Jasín neschvaluji, nejsem zrůda, ale jak jsem psala, první teror začali Arabové. Ale to je jedno,  Židovská agentura požadovala na zbývajících Židech, aby se vyvarovali pomsty, to že krvelačná banda Irgunu si říct nedala je věc druhá. Židovská agentura za ní zodpovědnost nenese. Jinak souhlasím, ani Arafat ani Begin si rozhodně MC míru nezasloužili.

H. Lukešová 20.8.2010 19:23

Re: "Chronologie pronásledování Židů v arabském světě

Zde si pročtěte článeček

http://neviditelnypes.lidovky.cz/blizky-vychod-chronologie-pronasledovani-zidu-v-arabskem-svete-p8e-/p_zahranici.asp?c=A090719_211554_p_zahranici_wag

V. Heidlerová 20.8.2010 21:01

Re: Šikovně jste skončila rokem 1947,

Pokud jsem dobře četla, autorka článku přiznala i tu část židovského odboje, který byl také určitou formou terorismu, to nikdo nepopírá. Asi jste článek podrobně nečetl. Také je tam závěrem zmínka, že Izrael po utvoření svého státu a pravidelné armády od těchto metod ustoupil, zatímco arabáči nic jiného než teror dodnes neznají. Vaše argumenty před myslící hlavou neobstojí. Já osobně pamatuji vyhrůžky o zahnání Židů do moře. Nějak to nevyšlo a dobře tak.  

V. Pavel 20.8.2010 8:43

U mne není co řešit!

Nejsem znalcem arabsko - izraelské historie, ani se jím státi nehodlám pro nezájem o dané téma, avšak vím, že stát Izrael praktikuje úctyhodnou, charakterní a mírovou mezinárodní politiku v duchu spolupráce s osvícenskou velmocenskou poltikou svého největšího spojence, USA. Oproti tomu Palestinci a Arabové představují trvalé mezinárodní ohrožování nejen míru, nýbrž i nezúčastněných obyvatel cizích států, neustávajícími atentátnickými aktivitami a jejich otevřenou, anebo i skrytou státní podporou. Izrael za dobu své existence neprovedl jediný atentát na civilní obyvatelstvo ani u sebe, ani jinde ve světě. Proto u mne "není co řešit", aby mi bylo jasné, na které straně sporu Arabové - Izraelci, mám stát!

H. Lukešová 20.8.2010 9:28

Re: U mne není co řešit!

Přesně tak! Naprosto s Vámi souhlasím. To, že Izrael dovede žít obklopen státy s genocidní nenávisti je obdivuhodné.

J. Potměšil 20.8.2010 12:08

Re: U mne není co řešit!

Nu, pokud pro Vás nejsou terorismem pomstychtivé odvetné akce IDF, kdykoliv někdo vystřelí trubku z Gazy (džanín apod.) a pokud Vás nezarážejí akce typu "zabili 3 Izraelce, tak máme rozkaz zastřelit 3 a více nějakých (jakýchkoliv) Palestinců, aby věděli, že si nenecháme nic líbit", budiž.

Jinak ale autorce dík za zajímavý článek, Faisal, s nímž se počítalo na místo krále v oblasti palestiny, Sýrie, Jordánska a Iráku, Židy velmi vítal, neboť předpokládal, že hospodářsky a kulturně pozvednou Blízký východ. Škoda že lidé jeho ražení nezůstali v převaze, Blízký východ mohl vypadat úplně jinak.

M. Lechvy 20.8.2010 12:21

Re: U mne není co řešit!

Mno, takové neškodné trubky že? Přemýšlím co by jste říkal kdyby vám nějaká občas dopadla kolem vašeho domu.  A pokud Vás nezarážejí akce typu "zabili 3 Izraelce" a shodou okolností by šlo o členy vaší rodiny, mno, nevím nevím ...

H. Lukešová 20.8.2010 12:30

Re: U mne není co řešit!

Rakety nejsou neškodné trubky. Rakety ohrožují život i majetek každého Izraelce.

V. Pavel 20.8.2010 12:50

Re: U mne není co řešit!

Potměšile, patrně jste zcela nepochopil, co míním "charakterní" politikou Izraele? Míním tím mj., nenechat si od nepřátelských agresorských darebáků beztrestně "kálet na hlavu" a adekvátně, tj. účinně, každou agresi vracet a nejlépe dvojnásobně!

J. Potměšil 20.8.2010 14:37

Re: U mne není co řešit!

Díky za dovysvětlení. Pokud ale chcete každou agresi vracet v násobcích, jak činí Izrael, není mezi ním a teroristy valný rozdíl. Nevím, k čemu je roztáčení spirály násilí a pomstychtivost užitečná. Násilí plodí jen násilí, posledních 40 - 60 let je toho důkazem. Charakterní to není, alespoň ne v křesťanském slova smyslu.

K panu Lechvymu jen podotek, že když mi blb ze sousedství dá do držky, pořád si ještě (opravdu) nemyslím, že adekvátní reakcí je rozbít držku třem jiným lidem z baráku, kde blb bydlí.

H. Lukešová 20.8.2010 14:44

Re: U mne není co řešit!

Izrael není žádný terorista, násilí vrací přiměřeným způsobem.

J. Potměšil 20.8.2010 15:16

Re: U mne není co řešit!

"Vracet" násilí - nezní Vám to divně? Za legitimní považuji pouze (soudní) postih agresora, příp. usmrcení v otevřeném boji. Nikoliv odvetné akce a už vůbec ne náhodné zabíjení přiměřeného (násobného) počtu civilistů v reakci na ztrátu na vlastní straně (zde mluvím o filmu, kde voják IDF s přítelkyní rozebírají, zda bylo normální jít na rozkaz zabít několik náhodných civilistů, protořže předtím někdo zastřelil někoho na izraelské straně). Kobercové ničení sídel o rozměrech celýých měts, městských obvodů či m.částí jako odvetu (která logicky postihuje i děti, které se snad ničím neprovinily), považuji za nepřípustné. Překvapuje mne, že křesťanka jako Vy smýšlí na úrovni knihy Soudců a Ruské pravdy, která naposledy upravovala kolektivní tresty.

H. Lukešová 20.8.2010 15:38

Re: U mne není co řešit!

Neschvaluji žádné násilí, velmi mě mrzí oběti na obou stranách, ale nicméně vím, že násilí začali Palestinci. A vím, že si Palestinci neváží svých životů, proč Hamasníci působí v obytných zónách, školách, nemocnic? Oni vědí, že na ně Izraelci zaútočí a tím je logické, že bude vysoký počet obětí na straně palestinské. Neměl byste si brát do rukou Knihy soudců a měl byste se zaměřit na Korán. On totiž Korán obsahuje mnoho krvavých pasáží a rozdíl je v tom, že většina Židů se krvavými pasážemi ze Starého zákona neřídí, stejně se jim neřídíme my.Zatímco velká část muslimů se řídí i těmi násilnými pasážemi Koránu.

V. Novák 20.8.2010 16:40

Nepobekávala jste tady včera

nad ubohými Němci u Jihlavy? Němci si začali jednoznačně a krutě sami.

H. Lukešová 20.8.2010 16:44

Re: Nepobekávala jste tady včera

Ano, neschvaluji žádné vraždění, i chování Židů vůči Arabům bylo špatné, uznávám. Uznávám, že Němci začali páchat ukrutnosti prvně sami, ale my jsme je pak neměli právo zabíjet. To samé patří u Židů, Arabové teror jednoznačně začali, ale jak jsem psala v článku, Židovská agentura prosazovala to, aby se Židé vyvarovali pomsty, to, že se Irgun nedal přemluvit je věc druhá. Irgun byl ta samo smečka jako arabské gangy.

V. Heidlerová 20.8.2010 21:12

Re: Nepobekávala jste tady včera

Ale, ale, co to sem taháte! Němci si tak jednoznačně nezačali, on tu byl velký rudý protihráč s ještě většími choutkami na zábor půlky světa. Vy byste se asi těmi lopatami a motykami uměl v případě Němců dobře ohánět, ale německé "máry" a zboží Vám ani určitě Vaší rodině dříve nesmrděly. Vy musíte být pln nenávisti, jsa dobře odkojen komunistickou vírou uhlířskou, ale ta zloba Vás rozežere.