28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

HISTORIE: Velká rudá ostuda

Jako váleční hrdinové se po dlouhé anabázi v srpnu 1945 vrátili domů naši letci, kteří v barvách RAF dávali nacistům pořádně zabrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 20.2.2020 23:41

Tak se zrodil další Opožděný bojovník proti Komoušům, již 30 let odstavených...

J. Ptáček 20.2.2020 17:51

Náš budoucí nejvyšší normalizační komunista, JUDr Gustáv Husák, za války Slovenského štátu proti SSSR, USA a dalším, popíjel v bratislavské kavárně Štefanka se svým kamarádem, velitelem Hlinkových gard a nacistickým ministrem vnitra, Alexandrem Machem.

A cynicky, ale výstižně hodnotil situaci:

"Čo politika rozdeluje, to slivovička spája".

A jak to vidím s odstupem, hloupý ani neschopný vůbec nebyl. Však taky svého kámoše po prohrané válce ochránil před vysokým trestem.

V. Zadák 20.2.2020 22:11

Tak tohle neřekl ani Husák, ani Mach, ale lidovec Šrámek.

Husák se s Machem setkali až v Leopoldově.

Znovu a lépe!

J. Ptáček 21.2.2020 11:23

Že byli Husák s Machem kamarádi, to Husákovi vyčítali komunisté hned po válce (např. Kopecký). Jistě, u toho výroku v kavárně Štefanka jsem nebyl, to jsem byl ještě malý kluk. Ale svádět to zrovna na ministra Jana Šrámka, který byl od roku 1938 v Anglii, jistou dobu dokonce jako předseda exilové vlády, a vrátil se domů až v roce 1945, to chce fakt odvahu.

J. Drobný 20.2.2020 14:49

Tady to teda jede! Neřekl jste nám nic nového o čem bychom již dříve nevěděli. Nic na tom bohužel nezměníme. S našimi "milými krajany" se dnes někteří přátelí, přestože nás jejich rodiče a někteří možná ještě dnes žijící nacisté chtěli přesunout na Sibiř. Těm je ale vše zřejmě odpuštěno.

Je třeba se zviditelnit, na podzim budou krajské volby, že? Spíše bych čekal, že nám sdělíte jak to na tom vašem zastupitelstvu všechno šlape a jakých úspěchů jste ve volebním období dosáhli. Tak třeba příště.

P. Han 20.2.2020 17:20

Ano, možná příště. Pak třeba napíšete něco k věci, i když bych se hodně divil. Tento článek byl o našich válečných hrdinech, bojujících proti nacismu na obou frontách a o tom, jak s nimi vaši soudruzi zatočili. A vám se z toho v hlavě vylíhla jakási apoteóza nacismu. Pak ovšem pochybuji, jak byste naložil s informacemi, které požadujete, když jste myšlenkově 70 let zpátky.

A. Šír 20.2.2020 14:14

A o tuto stranu se dnes opírá vláda Babiše, soudruha Babiše. Ano, KSČM, jež je registrována na vnitru jako teritoriální organizace KSČ, která byla následně zákonem č. 198/1993 Sb. prohlášena za zločinnou a zavrženíhodnou organizaci.

V. Kain 20.2.2020 14:29

Nikdo z těch odporných mstivých ksichtů nepřišel k úhoně.Po 89 se rozprchli do státní správy,policie,justice.K ponku nešel ani jeden.Taky co by tam se svýma oběma levýma rukama dělal.Ještě dneska je jich tam dost.Mezitím si vychovali svoje následovníky.Bezpátřní,mladé cynické hajzly,kteří pod hlavičkou různých eseroček okrádají legálně občany.

J. Drobný 20.2.2020 14:52

Ale to je překvapení, a vadí vám také, že komunističtí poslanci FS v roce 1990 zvolili V.H. prezidentem?

Byla ta volba vůbec platná, když to byla taková organizace?

J. Farda 20.2.2020 16:10

A to překvapivě jednomyslně! No, soudruh Čalfa předjednal modus vivendi a pro futuro žádné soudy, tož Strana zavelela volte Havla. Čas ovšem plyne, soudruzi nevděčníci dnes na Havla plivou, ale jeho duch, stejně jako duch Johna Browna, žije dál ... :-)

J. Jurax 20.2.2020 12:41

Ano.

Toť komunismus a komunisté. Naši, tuzemští ...

A výraz ostuda mi přijde příliš mírný. Čeština má dost slov přiléhavějších - sviňárna, zločin a další, která by místní censor nepustil ...

J. Farda 20.2.2020 11:05

Ona si kádrová politika gottwaldovských bolševiků, lidí zvláštního ražení, poradila i s nebojácnými vojáky z Východu. Příběh Heliodora Píky je dostatečně znám, Pravomila Rajchla méně a osud tří Hrdinů Sovětského Svazu ještě méně. Richarda Tesaříka po únorovém puči nechali přežíval jako svéráznou figurku v Dejvicích, Josefa Buršíka zavřeli za velezradu, ale nakonec se mu podařilo z ČSR uprchnout. Antonín Sochor zahynul po podivné autonehodě u Ralska. Necelou hodinu po nehodě se ve vojenské nemocnici v Jablonném v Podještědí, kam byl převezen a kde záhy zemřel, osobně objevil Bedřich Reicin. Řidič náklaďáku, který GAZ Sochora taranoval, nebyl řádně vyšetřován a pak se mu záhadně podařilo emigrovat. Neuvěřitelné náhody! Nová památní busta Hrdiny Sovětského gmjr. Svazu Antonína Sochora s doprovodným komentářem jeho osudu byla před několika lety umístěna v areálu bývalého divizního tankového velitelství v Milovicích a jistou ironií osudu se o její znovuinstalaci značně zasloužili místní zastupitelé KSČM. https://www.ustrcr.cz/wp-content/uploads/2019/04/PD_1_19_s36-46.pdf

J. Vintr 20.2.2020 12:32

Pro komunisty byli stateční lidé, kteří se nedali jen tak ohnout, potenciálně nebezpeční. Pro "normální" lidí zase tihle stateční muži představovali špatné svědomí, protože oni bojovali, zatímco doma většina lidí spořádaně pracovala pro okupanty. Proto se nikdo zahraničních vojáků ptoti komunistické zvůli nezastal.

J. Farda 20.2.2020 14:16

Plně sVám souhlasím!

J. Farda 20.2.2020 14:18

.. s Vámi ..

J. Farda 20.2.2020 14:35

P.S. Sochor měl u bolševika ještě jeden vroubek - před ukončením freundschaftu s Izraelem vycvičil v r. ́48 na Libavé prapor Hagany a poté ještě v Izraeli působil jako vojenský poradce, a i tím přispěl k obraně Izraele před arabskou agresí. Pak se ovšem Izrael rozhodl nebudovat komunismus a Vožď Džugašvili se na jevrejce a jejich pomocníky rozhněval ... https://www.valka.cz/topic/view/33175#120095

P. Lenc 20.2.2020 10:29

Komunismus je socialismus vyvedený k dokonalosti, k fašismu.

T. Kočí 20.2.2020 10:25

Kdysi jsem slyšel vtip, ale jak tady čtu o tom Pazúrovi,měl možná reálný základ.

Výročí SNP ,zasedá komise, udělující vyznamenání.Jano, choď pred komisiu, možná taky dostaneš,veď si hrával partizánom. Jano vyleze, máš?Nie. Prečo ? Pýtali sa ma,zda som hrával aj hlinkovcom!To si nemohol zaluhať? Nemohol,lebo v tej komisii všetci sedeli.

J. Farda 20.2.2020 16:15

Spomínate Karola Pazúra? https://cs.wikipedia.org/wiki/Karol_Paz%C3%BAr

B. Rameš 20.2.2020 10:13

Komunismus je zlo a jako zlo se projevuje. Projev, o kterém píše pan Pánek, mně vždy připadal obzvlášť hnusný. Ještě, že nejsme jako oni a můžeme s pocitem morální převahy panu Filipovi přát brzké uzdravení (pan Filip by nás s pocitem převahy nechal zhoupnout na špagátě, kdyby mohl)...

P. Kmoníček 20.2.2020 10:09

A nejhorší je, že pár grázlů, kteří se takto "vyznamenali" mezi komunistickými zločinci ještě přežívá a ti, kteří už zemřeli jsou většinou jmenovitě známi a nepřipomínají se dnes Grebeníčkům, Skalům a Grospičům dostatečně.

P. Hatina 20.2.2020 1:45

V prvé řadě samozřejmě sláva a úcta k těmto hrdinům, včetně odsouzení komunistického teroru.

Ovšem, na straně druhé je nutné si říct, že hovoříme o historické zákonitosti společnosti - takto tvrdě skutečně revoluce probíhají, a takto tvrdě (i hůř) jsou eliminovány elity předešlého režimu.

To je poučení pro ty, kteří volají po řešeních typu vynucení odstoupení,puče a podobně..Ostatně, stačí se podívat, kam dospěla Ukrajina se svým Majdanem..

P. Dvořák 20.2.2020 1:57

Hypoteticky: Přijde revoluce a poté (podle vás) budou eliminovány elity předešlého režimu, tedy vlastně dnešní elity.

Tak toho bych se nebál, protože nebude koho eliminovat.

P. Hatina 20.2.2020 2:06

Tak ono, když pod pojmem eliminace zahrneme i to, že tyto elity se vzdají svého postaveni (a majetku) a urychleně emigrují, pak ano..

Jinak, samozřejmě, názor o tom, kdo je či není elita Vám neberu :))))

P. Dvořák 20.2.2020 2:35

Tak tak. Samozřejmě vzato obecně, eliminovat lze kohokoliv a různými způsoby. Ovšem to se netýká našich elit, neboť jak jsem již napsal, nebude koho eliminovat.

I. Mertl 20.2.2020 6:35

Máte pravdu, pane Hatino, Ukrajina se vydala na dlouhou a trnitou cestu z komunistického gulagu. Není to snadné, jak dokazuje i česká cesta. A to náš gulag nebyl tak důsledný a trval jen polovinu toho ruského.

P. Hatina 20.2.2020 9:38

Pokud mne pamět neklame, tak z onoho komunistického gulagu (nic proti tomu pojmenování) jsme se my oficiálně dostali, řekněme v roce 1989-1990 a Ukrajina 1991.. Po dalších 30 letech se už na to vymlouvat nedá.

Tam jde o něco jiného, situaci na Ukrajině zcela výstižně popsal pan prezident Zeman pojmem finlandizace, čím mínil velice složitou situaci Finska v sousedství SSSR po druhé světové válce. Kterou tehdy museli Finové provádět sice tvrdě (vůči bolševickému vlivu), leč současně diplomaticky a kompromisně.(protože i s Rusy jednat museli). A vyplatilo se jim to skutečně až za nějakých 30 let, kdy se z nich stal mezinárodně vážený, leč neutrální stát..

Zatímco, Ukrajina se v tom roce 2014 dostala vlivem rozporuplných politických i aktivistických vlivů víceméně do stavu anarchie, čehož Rusko okamžitě využilo.. A naše situace je řekněme dosud na hraně - a navíc máme to štěstí že s Ruskem nesousedíme..

P. Kmoníček 20.2.2020 10:13

Hatino, zameťme si nejdříve před vlasním prahem a potom se pokusme porozumět problémům států jiných. Moře lidí, kteří zde píší o "Majdanu" ani neví kde Ukrajina leží.

O. Istvanfy 20.2.2020 11:06

Niektorí ľudia sa dokážu poučiť aj z cudzích chýb.

J. Vintr 20.2.2020 0:13

Je smutnou ironií, že tito stateční muži nevědomky přispěli k vítězství bolševiků v naší zemi. Na jejich odvaze a obětech si mimo jiné postavil svou legitimitu samozvaný exilový "prezident" Beneš, který pak po válce naservíroval naši republiku bolševikům na stříbrném talíři.