17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ZkuTr 15.1.2009 15:45

Raketové vojsko?

Československá lidová armáda za celou svoji existenci neměla žádné raketové vojsko. Nic takového neexistovalo. Kdo v ČSA sloužil u těchto zbraní, ví s jakými tajnostmi byla tahle služba spojena - kdo u téhle jednotky cekl něco o raketě byl zralý na důkledný průklep u kontrášů. Byla PVOS - protivzdušná obrana státu, taktické a operačně taktické rakety se skrývaly ve struktuře dělostřeleckého vojska pod krycím názvem "těžké dělostřelectvo". Takže raketové vojsko skutečně žádnou raketu odpálit nikdy nemohlo jednoduše proto, že neexistovalo.

slovan 15.1.2009 16:42

Re: Raketové vojsko?

Neexistoval Protiletadlovy raketovy pluk (Plrp), Protiletadlova raketova brigada (Plrb), protiletadlovy raketovy oddil (Plro) ? Taktickymi a operacne taktickymi raketami se strilelo na letadla? Ze tys mel modrou knizku !!!

Brtník 15.1.2009 15:25

Pravda je jako obvykle prostá.

Dva kameničtí kluci se na mučidlech (byli lochtáni) přiznali, že v inkriminovanou dobu zkoušeli jak vysoko jim dostřelí nový prak s dvojitou leteckou gumou. A stříleli tam igeliťákem naplněným sazemi. Že se jim tam připletl ten ajroplán, za to fakt nemohli. 

qwerty 15.1.2009 15:14

Chápu

ale to nebylo tehdy s naprostou přesností možno určit chemické složení neznámé látky? Jestli to byla výbušnina a jaká? Proč to tedy nikdo nenapíše? Určitě bylo známo, čím se plní hlavice protiletadlových střel a čím bomby teroristů. Tomu nějak nerozumím. Neznámá černá látka. Pitomost, tomu by se dalo věřit v 18-tém století

jerr 15.1.2009 15:34

Re: Chápu

V době pádu letadla se u raket země - vzduch nepoužíval přímý zásah cíle. V určité vzdálenosti od místa střetu došlo k explozi hlavice rakety a vytvoření trychtýře úlomků, které měly zasáhnout cíl. Proto nalezené prašné stopy těžko mohly být ze střely země - vzduch.

chk 15.1.2009 16:41

Re: Chápu

Jestli to nebude proto, že článek má ještě zítra pokračování !

Vodička-sapér 15.1.2009 10:45

Každá novinářská kachna dobrá..

 Všechny   výmysly, vykrmené novinářské kachny,  které  se  vrací  k  událostem   před padesáti  lety, jsou  v  našich médiích vítány.  Čím  více  se  jich lidem  předloží,  o  to  méně, se budou  zajímat , na př.., o současný "pumový atentát"  pana  Madoffa, nebo o  (také trochu zpráva  z letectví).zlaté padáky  v benešovské nemocnici, tady ,  snad, má  vyšetřovací  komise  naději, že podá  objektivní zprávu, nalezly se totiž černé skříňky. 

Marat 15.1.2009 12:54

Re: Každá novinářská kachna dobrá..

Sapere,nejen novinářské kachny,ale i kachny vážených historiku.Jenže kachny historiku se už za kachny nepovažují.Kachny spisovatelu "faktu" jsou rovněž jen kachny. Jenže obrovská spousta lidí bere ty kachny ať novinářu,tak historiku za prokázané fakta. Kolik různých teorií mnoha historiku jsem pořečetl třebas o konci Stalina,Berji atd. A kolik kachen porodili psáčí jen o II. svět. válce a její prehistorií.Co je třeba,nebo co se autorum líbí,to přibásní.To co se nehodí,to vyradýrují. Není divu,musí psát to co nese pro ně penízem  i slávu.

Vodička-sapér 15.1.2009 18:31

Re: Každá novinářská kachna dobrá..

Marate, pěkně jsme se o kachnách rozepsali, ale na tu nejžádanější jsme,  my hlavy  děravé, zapomněli. Na tu, s křupavou kůžičkou,  červeným zelím,  houskovým knedlíkem, zkrátka na tu vyhlášenou pochoutku, se kterou se pyšní čeští prvotřídní  mistři kuchaři.Přidám ještě orosenou Plzeň,doufám, snad jsem to naše společné opomenutí trošku napravil, seznam kachen vylepšil.

Jirka 15.1.2009 10:13

Všechno musím komentovat

Jelikož průzkumy veřejného mínění ukazují, že lidé se o neštěstí začínají zajímat, musím ho i já Jiří Paroubek okomentovat, a vyrazit z toho nějaký body do volebních preferencí.

Jedná se o jasnou spojitost STB (ano těch lidí co dneska radí Topolánkovi), a lidí z jugoslávské tajné služby. Defacto za mlžení ohledně nehody DC 9 může Topolánkova vláda. Kdybych já byl premiérem tak bych již dávno odkryl tajsné spisy STB a odkryl bych tím spiknutí STB s ODS za účelem promlčení faktů.  R^

gerontusinza 15.1.2009 9:30

Co k tomu dodat......

na světě se najde vždy dostatek blbců, ktečí svůj názor budou vydávat za pravdu a jakékoli důkazy, z jejich pohledu "pochybného" charakteru, odmítají posuzovat jako objektivní.... (viz např. Diana...) Ale všimněte si sklonunašich novinářů, tahat králíky z klobouku, zahalovat je do pochybných představ a předkládat veřejnosti...... Viz Hašek a jeho zcela neznámé zvíře za 1.republiky.... inu je to tu samej hašek a le v tom horším slova smyslu, tedy jen samá mystifikace a žádná pořádná novinařina.....:-/

liberal shark 15.1.2009 9:02

tvrdá fakta

Uvedená fakta jsou zcela jasná a vylučují fantastickou verzi o zásahu raketou.

M. Zima 15.1.2009 10:07

Je to jasný,

hlavně ta neznámá černá látka tomu dává magický nádech a vyjasnila to. Ale, co když se jednalo o raketu vzduch-vzduch a ta v té bedně vybuchla a začoudila to?

jhm 15.1.2009 10:40

Re: Je to jasný,

STB použila stealth raketu země vzduch na sejmutí jugoslávského letadla vystřelenou z osobního vozidla agenta tajné služby který po zásahu ihned zmizel včetně vozidla, děkuji za objasnění.:-D:-P:-P:-P

M. Zima 15.1.2009 11:38

Máte bujnou fantasii,

ale přibližně v té době dostalo několik lidí v americké lince do W. Berlina hladké průstřely z kulometu od Migu, protože krátce opustili koridor. (Co, když si tu mašinu spletli banánoví bratři?) 

slovan 15.1.2009 13:05

Kulomet na Migu

Jiste uvedete typ Migu, rok ve kterem se to stalo a razi toho kulometu.

Jura Jurax 15.1.2009 23:47

Re: Kulomet na Migu

No, poslední MiG s kulomety byl snad MiG-3 ;-D;-D;-D;-D

slovan 15.1.2009 13:18

Re: Máte bujnou fantasii,

Naboje vetsich razi kulometem 7,62mm pocinaje byly - jednotny - proti zive nechranene sile, prubojny zapalny - proti lehce obrnene technice, prubojny zapalny svitici - daval se cca kazdy 10 na vizualni kontrolu zamireni,tristivy - daval se proti zive sile na technice. Hladky prustrel zpusobil jedine ten jednotny a to by musel vniknout primo do tela, po proniknuti plechem by se deformoval, oddelil by se plast a zacal by nekontrolovane rotovat - vysledkem by nebyl hladky prustrel. Ovsem jednotny naboj by se pouzil maximalne pro postrelovani zive sily na zemi, na letounu PVOS by nebyl.Navic by na Migu nejspis kulomety ani nebyly. Pane Zima - kecy, kecy.

Jura Jurax 15.1.2009 23:45

Re: Máte bujnou fantasii,

No, MiG-15 1x37 mm, 2X23 mm, MiG-17 1x37 mm, 2X23 mm nebo 3x23 mm podleverze, MiG-19 (jen některé verze měly kanóny) 2x30 mm nebo 2x23 mm, Mig-21 1x30mm, MiG-23 1x23mm (dvouhlavňový), MiG-29 1x30mm kanón.

Kanóny měly střelivo různé, převážně ale vysoce explozívní. Jediný zásah do trupu by v něm udělal díru o ploše cca 0,5 m2 až 1 m2. Průbojně zápalné střelivo sice neexplodovalo, ale hladký průstřel cca třícentimetrovým kusem železa o hmotnosti 20 až 40 deka se zápalnou složí by asi málokdo rozchodil, navíc toto střelivo je na vzdušné cíle méně vhodné ...

Suma sumárum - Zima neví, o čem píše - jako obyčejně ...

Václav 15.1.2009 16:15

Re: Máte bujnou fantasii,

To letadlo pak normálně přistálo, nebo havarovalo? Milý pane pokud o letectví a o vojenství znáte jen to co jedna paní povídala, tak radši vyprávějte jen ty o červené karkulce.

M. Zima 15.1.2009 17:29

To letadlo to dotáhlo do Berlina,

jestli chcete důkazy, tak se pořádně vsaďte, a já si dám práci s vyhledáním, jinak si budete muset počkat až i česká TV uvede rekonstrukci s výpovědí svědků.

Václav 15.1.2009 17:39

Re: To letadlo to dotáhlo do Berlina,

Tu práci si dejte, rád se pobavím

hulwat 15.1.2009 23:39

Re: Máte bujnou fantasii,

MiG-15...............jeden kanónráže 37mm a dva kanóny ráže 23mm

MiG-17...............jeden kanón ráže 37mm a dva kanóny ráže 23mm

MiG-17F.............jeden kanón ráže 37mm a dva kanóny ráže 23mm

MiG-17PF...........tři kanóny ráže 23mm MiG-21F-13.........jeden kanón ráže 30 mm

Mig 23/ MiG 27...1× dvouhlavňový kanón ráže 23mm

Jura Jurax 15.1.2009 23:50

Re: Máte bujnou fantasii,

Byl jste o šest minut rychlejší - a Zima je vůl, poslední MiG s kulomety byl snad MiG3 ;-D;-D;-D

Jura Jurax 15.1.2009 19:21

Re: Je to jasný,

Zimo, jako obyčejně - nic o protiletadlových raketách z oné doby nevíte - jak se naváděly, čím ničily cíl etc. Ergo Váš dotaz je naivní. A hlavně - musely by se najít střepiny hlavice.

PK 15.1.2009 8:41

Souhlas s autorem

Sloužil jsem zhruba o tři roky po popisované události jako záklaďák u PVOS a ač nemám přístup k archívům, z toho co znám, mohu potvrdit závěry pana Toufara. V uvedené době byly raketové jednotky protivzdušné obrany státu vyzbrojeny raketovými systémy S-75 Volchov (nejsem si jist zda v tomto roce i S-125 Něva) a palebné oddíly byly rozmístěny tak, aby chránily především Prahu. Zasáhnout vzdušný cíl v inkriminované oblasti rozhodně převyšovalo technické a taktické možnosti uvedeného systému. Navíc, mám pocit, že raketa PVOS nebyla u nás nikdy odpálená ani  cvičně - na cvičné střelby se tenkrát jezdilo do SSSR až k oblasti Astracháně.

babizek 15.1.2009 11:42

Re: Souhlas s autorem

Rozhodně s tím souhlasím. Kdo zná zásady působení tzv. pohotovostního systému PVO ČR se těmto blábolům jen směje. Ikdyž nějaké civilní letadlo , s imatrikulací, narušilo vzdušný prostor ČR či narušovalo stanovený režim letu, tak se výhradně  používaly stíhací letouny k poskytnutí pomoci. Raketové jednotky opravdu nikdy nebyly na území ČR použity.  

Docela by mě zajímalo, které dokumenty a argumenty byly použity tím německým zdrojem či jeho českým pomocníkem.

Chris Kelvin 15.1.2009 0:20

Tak jenom doufám....

...že lovcům senzací trochu sklapne.

Jiná otázka zůstává, kdo tam tu pravděpodobnou bombu dal.

R.J. 15.1.2009 5:04

Re: Tak jenom doufám....

Já to nebyl, fakt.;-DCo tak pamatuji měl to být útok Ustašovců,alespoň to psala bolševická media, je ale také možné, že si to tam dali Jugoslávci sami, důvody můžou být různé, boj o moc, osočení někoho, atd. Jak to bylo, to již dnes nezjistíme. Dá se asi určit pravděpodobnost. Ale skutečnost může být jiná.

Haui1 15.1.2009 8:48

Re: Tak jenom doufám....

Obávám se, že vaše doufání nebude vyslyšeno. Mnoho lidí si řekne, že se pravda zase zatlouká. (Mimochodem, znáte přísloví "na každém šprochu...", takže podle něho a podle Saturnina někteří lidé usoudí, že aspoň část letadla byla zasažena raketou :o)))