28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xy 3.4.2009 13:43

Došel jim benzín

protože ho prodali Němcům.

Jaromír Hromádka 3.4.2009 7:05

veliké podivení

Tak by mne zajímalo, proč tohle někdo vytahuje jako předmět diskuze.Asi dotyčného nic rozumného nenapadá. Proč nepíše třeba o americkém brouku..anebo jiné voloviny

Mach 1.4.2009 23:08

Povídal Pažout,

že vás inspiroval k prima pokecu.Inu Pažout je prvokatér  první třídy!Tak čau příště!

žibřid 2.4.2009 16:47

Re: Povídal Pažout,

;-)

žibřid 1.4.2009 22:03

na závěr

Když tak čtu ty výsledky diskuze, tak si říkám: proč, proboha, by Američani vlastně měli do té naší Prahy jezdit? Stálo by jim to za to? Ani ne.

honzak 1.4.2009 19:18

koukám, že

Zima má další bráchu - Mirka F.

Jen pro jeho informaci - můj děda musel být taky pěkný hýzl, když bojoval proti "svým" (jako Italský legionář v Dolomitech), že? Ospravedlňuje ho alespoň to, že bojoval proti maďarským a slovenským komančům?

To se to Mirku po 65 letech kecá, viď?

Mirek F. 1.4.2009 19:22

Re: koukám, že

Ech, cože8-o?

honzak 1.4.2009 19:04

kniha

"Strakonice v revoluci 1945" (Fibingerův klub fotografů, Vimperk 1947) ukazuje, že Rudá armáda si přijela smočit sosáčky do Strakonic (za demarkační čaru!) do místního piva a  pobratřit se s Amíky 9.5.1945.

6.5.1945 byly ve Strakonicích americké tanky, do Prahy to opravdu neměly daleko. Ale jejich velitel byl tehdy někde jinde, do Strakonic přijel až na slávu 17.6.1945.

Škoda, že to pan generál nevzal do svých rukou! Mohl být od rudých hýzlů pokoj.

R.J. 1.4.2009 19:31

Re: kniha

Tak jsi mě přišel pod ruku "Vršovický raubíři" , já Ti dám švestičky ze zahrádky, já Ti dám švestičky z ÚV. Jak půjdeš v zimě sáňkovat  ve Vršovicích ke kostelíčku , seberu Ti je i s kulichem. Psal jsem Ti to již jednou, ale bylo to pak asi na třicáté stránce. tak jsem to nehledal. Nevím co řekneš na svoji obhajobu, až mě potáhneš do kopce na Tvých sáňkách, jak se budeš vzpouzet, Žižkovský kaťan bude ostře nabit. Máš kliku, že nevím kde bydlíš, již jsem tam byl s deseti tubama s dymoganem a kaťanem s cíněnkama, ty jsou dobrá na okna. A co prezervativ naplněn vodou ? Znáš? To je potom horší než Nagasaki. To jsou mé zbraně na posměváčky. Jen počkej zajíci! ;-D

honzak 2.4.2009 10:46

Re: kniha

ať probírám své spolužáky a kamarády průszeráře, tak "R.J." nenaskakuje. Hoď nějakou nápovědu!

R.J. 2.4.2009 11:29

Re: kniha

Nejsme spolužáci, zaplať bůh, skončili bysme v polepšovně, jak jsem tak četl Tvoje zážitky a lumpárny, podobné nebo stejné jako já.Asi bychom se řádně rozvášnili při alotriích, buď by nás rodiče museli utlouct, nebo bysme chodili na vodítku, ale jen do schule a zpět. Jinak "katr".  Párkrát jsme diskutovali o mládí, jak Aston psal o Žižkovu, já , jako Žižkovák jsem se musel zapojit do debaty.Ty jako Vršovičák také, kecalo se o Praze našeho mládí, o sněhu, bruslení, lumpárnách, psal jsem o dymoganu,jak jsme ho házeli do baráků a křičeli "hóří". Psal jsi, že jste to dělali také. Nakonec, bydleli jsme kousek od sebe, přes kopec, já u Fošovky, Ty myslím někde kolem Žitomirský. Dnes to do ní mám asi 200metrů. Ani ne. Takže jsme "sousedé",i když vím že již bydlíš jinde,  ale jestli jsme se nevědomky potkali, tak na kole na nábřeží Vltavy, také to tam mastívám, když jedu na Cindu z Vinohrad. Nebo někde,když jedu z fušky, to jezdím po celé Praze. Takže tak, napsal jsem to tak schválně, tu odpověď na "zahrádku" , pobavil jsem se a Tebe doufám také.  Tak to na vysvětlenou. To víš , já mám paměť jako slon, sice již slábne,ale pořád dobrý,takže přečtu nick, hned mi naskočí co o dotyčném pamatuji z jeho příspěvků a jsem "doma" . No,a jsme stejná  krevní skupina, tak jsem Ti odpověděl takto, jiného bych poslal do .. však víš. Tak se měj, snad se na "oři" potkáme na nábřeží a můžem skáknout na pivko a dát řeč.  Měj se fajn.

honzak 2.4.2009 11:59

Re: kniha

Dík! Jsem rád, že moje paměť ještě není v bazarové kvalitě! Bydlel jsem na Kodaňský v tom osamoceným baráku proti Chemapolu. Do školy jsem chodil do Estonký. Žitomírská (tenkrát Stalingradská) je v půlce cesty.

Proti pivu ani trochu nejsem, ale letos je to píčou  ke zdi - zdraví se proti mně spiklo. Momentálně např. nemluvím... Až se dám do pucu, tak se ozvu!

Honza

R.J. 2.4.2009 12:06

Re: kniha

Tak se uzdrav, z kola máš základ jak stachanovec, Vršovický raubíři, určitě pokecáme. R^

Ježek 1.4.2009 18:52

Neblázněte tady

Stalin přece nebyl takový vůl, aby tady nechal  padnout 140000 maníků, a pak si nechal vyfouknout Prahu četou vojáků,kteří jenom bez boje projížděli, a nadšeně jim Němci běželi naproti

honzak 1.4.2009 19:05

Re: Neblázněte tady

Stalin nebyl vůl, ale strašný hýzl a psychopat. Škoda, že se neuchlastal dřív.

Lomikar 1.4.2009 22:17

Re: Neblázněte tady

Asi jste byli s Pepou kamarádi, nyní je řada natobě.

Klička 1.4.2009 18:09

Bylo to jinak

GenerálPatton nemohl sám o sobě porušit rozkaz generála Eisenhovera. Vypravil tedy ve dnech 5. a 6. 5.1945 do Prahy několik vojenských vozidel k jednání s ČNR, jejímž předsedou byl v té době Josef Smrkovský. Kdyby ČNR oficielně požádala takto generála Pattona o vojenskou pomoc, byl schopen a garantoval to, být do několika hodin v Praze. Josef Smrkovský ústy ČNR toto odmítl a požadoval pouze zbraně. Komunisté chtěli, aby Prahu osvobodila Rudá armáda. Věděli totiž, že přítomnost americké armády v Praze by zcela zhatilo jejich úmysly. Delegace generála Pattona mu odpověděla, že zbraní mají pouze pro potřeby vlastní armády a tím to všechno zhaslo. Za zbytečně zmařené životy při Pražském povstání mohou tak pouze komunisté a především "hrdina" Pražského jara Josef Smrkovský.

Mirek F. 1.4.2009 18:14

Re: Bylo to jinak

Dobrý. Takže pro Pattona měla ČNR být větší autoritou než jeho vlastní vrchní velitel. Však oni by už Ikea a klidně i Trumana seřvali a sesadili, kdyby měl být za to Patton trestán, že:-)

Lidi, myslete trochu, Kvůli tomu, že se chtěl Smrkovský pochlubit, jaký byl správný soudruh, že vybájeně zakázal Pattonovi dojít až do Prahy,  není třeba  vytvářet další legendy.

žibřid 1.4.2009 18:19

Re: Bylo to jinak

Patton do Prahy opravdu poslal posly. A jsem zastánce názoru, že byl schopen i neuposlechnout rozkaz nadřízeného, koneckonců s tím měl už dřív problémy. Jenže mu asi nakonec přišlo zbytečné nastavovat vlastní krk kvůli komunistům v Praze.

Mirek F. 1.4.2009 18:23

Re: Bylo to jinak

Jo, jistě, poslal by vlastní budoucnost ochotně do kopru kvůli... kvůli vlastně čemu? Vxslání zpravodajců není opravdu automaticky nabídka pomoci.

Mirek F. 1.4.2009 18:26

Re: Bylo to jinak

vyslání, zas píšu jak Hotentot;-(

vita 1.4.2009 18:28

Re: Bylo to jinak

A výsledkem mohlo být to, že by Američani dobývali Mandžusko... Pěkně v pozemních bojích.

Praha není pupek světa. Opravdu není. Válka v Tichomoří byla mnohem důležitější, než jestli USArmy dojde o pár kilometrů dál. A případně se střetne se spojencem, kterého nepozná co spojence. A naopak.

Důsledek pro poválečné uspořádání by byl nulový tak jak tak.

Emil XX 1.4.2009 18:41

Re: Bylo to jinak

Proč by Američané museli dobývat Mandžusko??? Je pravda, že největší fanatici v japonském štábu počítali s tím, že po případném pádu Japonska se vláda přesune do Mandžuska, ale k tomu by patrně nedošlo.

A kdyby SSSR neobsadil Mandžusko, nebyla by Čína možná komunistická.

Ale historie kdyby nezná.

Mirek F. 1.4.2009 18:51

Re: Bylo to jinak

Anebo by se z Mandžuska a potažmo z Číny mohli přesouvat vojáci na vlastní japonské ostrovy, posilovat odpor proti americké invazi. Sice by jich mnoho asi skončilo na dně moře, ale mnoho jiných by nepochybně Japonska dosáhlo.

pbla4024 1.4.2009 19:02

Re: Bylo to jinak

A jak přesně by se přesouvali? Americké ponorky zcela rozvrátily japonskou lodní dopravu.

Mirek F. 1.4.2009 19:06

Re: Bylo to jinak

Z Koreje do Japonska velkou loď a dlouhou cestu nepotřebujete, to není jako dopravovat suroviny až z Indonésie , kde americké ponorky měly obrovskou střelnici.

jape 2.4.2009 14:23

Re: Bylo to jinak

Patton měl opravdu problémy z minula, hlavně jak sfackoval amerického vojáka i další (přes zákaz vstoupil první do hlavního města, jako osvoboditel Sicilie, ačkoliv to měl výslovně zakázené, tato pocta měla patřit Montgomerymu, přesto to udělal). Myslím, že si uvědomil, že válka v Evropě končí a protože byl voják a nic jiného neuměl, mohl být za další průser odsunut na vedlejší kolej. Tuto domněnku jsem slyšel, v kaž-dém případě je škoda, že do Prahy nedorazil.  

  

R.J. 1.4.2009 18:22

Re: Bylo to jinak

 Dnes s Vámi Mirku F. musím souhlasit až na dřeň. Je to tak.

Mirek F. 1.4.2009 18:27

Re: Bylo to jinak

Jo, všímám si. O třeba Suvorovovi bychom se neshodli , ale o tomto ano.

Klička 1.4.2009 18:30

Re: Bylo to jinak

Nic nezakázal, pouze nepožádal o pomoc, ač mohl. Není to legenda, je to fakt.