28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
CHARF 15.9.2008 18:56

Kniha o úderném praporu

Dobrý den,

omlovám se, že píšu do diskuze o úplně jiném tématu. Teprve nedávno jsem nalezl na stránkách neviditelného psa, výtažky z historie Vašeho předka, který byl příslušníkem úderného praporu. Moc rád bych Vám pomohl k vydání rukopisu "Viktoria". Prosím ozvěte se mi na : udernik@email.cz

Děkuji

Braník 8.8.2008 7:28

Re: soudruzi jsou čestní a nikdy nelžou

Ano, nelhali asi tak podobne jako v dubnu 1986, kdyz v Cernobylu vyletel do vzduchu reaktor a Svedi zmerili alarmujici radioaktivitu atmosfery. Tyden to oficielni sovetske zpravodajstvi ututlavalo. Pro nepametniky:

http://eightiesclub.tripod.com/id304.htmCestnemu soudruhovi bych neveril ani ze dnes je patek. :-/

jony 7.8.2008 10:06

Komunistycky neviditelny Cokl

Komunistickej muze byt take nevyditelnej Cokl nic sprosteho tam nebylo ani zadne urazky Soudruzi mam vas na HAKU (Y)(Y)(Y)Rv

R. J. 6.8.2008 20:49

Re: Re: Re: Re: Sestřelení korejského letadla.

Ne, bylo to hromadné" Harakiri", protože soudruzi jsou čestní a nikdy nelžou. Kdypak byla smáznuta diskus o sudeťácích?

richard 6.8.2008 13:58

Re: Re: Re: Sestřelení korejského letadla.

Lžeš, "zastavení" letu (ano, takhle se v SSSR označuje sestřelení, děkuji za připomínku;-D) nebylo oznámeno "ihned", ale až po pětidenním zpoždění a vykrucování se, "ihned po zastavení letu" SSSR protestoval proti lživé propagandě imperialistického tisku, spojující ho s "údajným zmizením jihokorejského letadla", "zastavení letu" oznámili AŽ 5.9.1983, ale tehdy o "špionážním letu" nic neřekli, řekli pouze, že "zastavili let narušitele, poté co nereagoval na radiovou, ani světelnou výstrahu, ani na výstražné výstřely" -  (což lhali), nicméně sestřelení narušitele je svým způsobem i pochopitelné, ale normální je nelhat a nevykrucovat se, jak totehdy SSSR dělal.

Uvedené "koordinace" a "družice" a "špionážní lety" se objevily až po roce, z francouzských "studií", aby to vypadalo "objektivně", fakt ale je, že SSSR přirozeně od té doby "špionážní let"  obhajoval, jejich přičinlivé podržtašky pochopitelně také.

Jóóó, kdyby nebyli ti pamětníci - a kdyby ti pamětníci tenkrát nečetli noviny, neposlouchali TV a štvavé západní vysílačky a neporovnávali si info a pětidenní poskakování SSSR nad KAL 007 je nezaujalo;-D a "případ" nesledovali i dále, kéž by vymřeli, nebo dostali Alzheimera, nebo alespoň mlčeli či také lhali, zatrolenci jedni;-D 

Mimochodem dopravní civil Boeing 747 plný cestujících není letadlo vhodné pro "špionážní  let", obzvláště letí-li po dráze, kde nemá co vyšpiónovat, stejně jako třeba takový aerofloťácký Il - 62, co by si spletl Miami s Havanou, soudruhu;-D.

Na vzdušný průzkum se používaly a používají jiné a onačejší prostředky, všude na světě.

Jiří K. 6.8.2008 12:53

Re: Re: Sestřelení korejského letadla.

Nevím, co kdo zveřejnil po roce ve Francii, ale informace o špionážním charakteru letu KAL 007 byly prezentovány okamžitě po "zastavení" letu, včetně údajů o koordinaci letu KAL 007 s letouny RC 135 a družicemi Ferret D.

richard 6.8.2008 12:40

Re: Sestřelení korejského letadla.

KAL OO7 byl sestřelen 1.9.1983, SSSR se k sestřelu nejprve nepřihlásil, řekli, že vůbec o žádném "zmizelém" jihokorejském letadle nic neví a protestovali proti lživé imperialistické propagandě, pak tvrdili, že KAL 007  zahlédli na radaru, ale že po výstražných výstřelech jim zmizel a dál pokračoval v letu na Seoul (3.9.1983) , teprve když v RB USA a Jižní Korea pustili záznam z radiokorespondence, kde presentovali odposlechnuté zprávy mezi sovětskou PVOS a stíhačkami, řekli, že to letadlo sestřelili, z následně přiložené mapy vyplývalo, že se po startu z Anchorage KAL OO7 odchýlilo od kursu, pokračovalo cca rovnoběžně s mezinárodní letovou hladinou až do okamžiku, kdy je to omylem přivedlo nad jižní Sachalin místo nad průliv (5.9.1983, i v tehdejší ČST) - tam je SSSR stíhačka sundala bez varování, tohle ovšem nepřiznali, tvrdili, že se s Jihokorejci snažili spojit radiem (lež), že jim dali výstrahu světly a palbou před čumák (lež) a pak že je teprve sundali - jihokorejský pilot ale nic podobného nehlásil, začal řvát teprve po "neznámé" explosi, pak utichl.

Z mapy vyplývala jednoznačně navigační chyba okamžitě po startu z Anchorage ("posunutá zeměpisná délka" laicky řečeno), proč se stala se nikdy nevysvětlilo, nejpravděpodobnější je  selhání elektroniky. No a bláznivá reakce sovětské PVOS svým způsobem byla i pochopitelná - pamatuji 70. a 80.léta, byl jsem v té době i na vojně, dokáži si představit, co se jim honilo v hlavě, když na stojce zjistili blížícího se "agresora" a dokáži si představit i ten velepoplach na centrále PVOS, když zjistili, že horlivá základna sestřelila cosi, co se dá jen těžko utajit a olhat.

Mezinárodní pobouření nad zbrklostí - a hlavně a to zejména na trapném vymlouvání se a lhaní - SSSR bylo natolik značné, že cca po roce KGB ve Francií nechala zveřejnit konspirační theorií o "špionážním letu" KAL OO7, ruská desinformační pohádka obíhá info sítě až dosud, "argumenty" jsou na úrovni, že USA "nikdy nepřistáli na Měsíci" a podobných nesmyslů.

sdf 6.8.2008 12:13

Re: Pane Breber, to je od vás hezké, že jste tak zastal ubohého afgánského lidu:

Dnes se sovětský svaz dopouští genocidy proti afghánskému lidu ??

JaS 6.8.2008 9:14

Re: KAL 007

... a cestujícím byl ukončen život...

Tonevadí 6.8.2008 8:53

Re: Re: Re: KAL 007

Jeden z mnoha případů (zřícených letadel a jiných atentátů a záhadných sebevražd), které se tak hezky a jasně vysvětlily (nebo ne?), ale hlavně tehdy posloužily "dobrému" účelu.

V těchto dnech jiný podobný případ "Antrax" (který taky sloužil po léta "dobrému" účelu), se pomalu rozuzluje.  Ale jistě to nebudeme moc ventilovat. Soustřeďme se teď na Číňany a jejich Olympiádu...   

Tonevadí 6.8.2008 8:45

Pane Breber, to je od vás hezké, že jste tak zastal ubohého afgánského lidu:

"Na druhé straně Sovětský svaz na olympiády může, přestože se denně dopouští genocidy proti afghánskému lidu."

Zastávate se i dneska?

 

Ašek 6.8.2008 8:33

H..

Je legrace sledovat obhajovaní statu v jehož přimem vedení byli vždy celoživotně školení špiclové a bolševici.V čem Ruské vedení vždy vedlo je mistifikace,je to vidět nazorně i na tom kdo se učastní na pohřbu pana Solženicyna.

Kanuk 6.8.2008 6:55

Re: Re: KAL 007

oprava: pokud anglicky neumíte...

Kanuk 6.8.2008 6:54

Re: KAL 007

Pokud umíte anglicky, tak si nagůglujte "korean airliner kal007". Tam je to i s výpovědmi sovětských letců, kteří se na incidentu podíleli. A pokus anglicky neumíte, tak ta tučně vytištěná anglická věta v mém příspěvku ja asi "pří čemž několikrát vniklo do sovětského vzdušného prostoru". Z článku Wikipedie také plyne, že americká letová kontrola věděla o tom, že letadlo letí příliš na západ od své normální trasy, a narušuje sovětský vzdušný prostor. Proč někdo pilotovi nenařídil, aby nalétl na svoji normální trasu? No, je to dávno, nemá cenu to roztahovat, ale moje zásada je "každému což jeho jest", i když to znamená obhajovat do určité míry komunistický SSSR, k němuž mít nějakou lásku nemám důvod. Stejně bych obhajoval USA, kdyby k tomu byl důvod.

loula 6.8.2008 6:34

Re: Sestřelení korejského letadla.

Ano, letadlo se od samého startu odchýlilo od předepsaného kurzu, přelétlo nad dálněvýchodní vojenskou základnou sovětského námořnictva ( kde je mezinárodně uznaná bezletová zona) a bylo sestřeleno nad Sachalinem. V té době odchylka letadle od kurzu dosahovala asi 400 mil.

Forstmeister 6.8.2008 6:19

KAL 007

Pokud mě paměť neklame, tak zpráva ČTK tehdy zněla: "Letadlo korejské společnosti KAL 007 bylo zastaveno v letu... u ostrova Sachalin...". Pokud se mýlím, mea culpa.

pedro 6.8.2008 5:34

Re: s nadsenim se podivam

Martine, nejsi zradce, jsi hloupej.

Kanuk 6.8.2008 5:25

Re: Sestřelení korejského letadla.

KAL 007 flew westward and then turned south on a course for Seoul-Kimpo International Airport that took it much farther west than planned, cutting across the Soviet Kamchatka Peninsula and then over the Sea of Okhotsk towards Sakhalin, violating Soviet airspace more than once.

Ve Wikipedii je obsáhlý článek na toto tema.

Kanuk 6.8.2008 5:02

Sestřelení korejského letadla.

Nemohu se hádat, je to už dost dlouho. Ale nebylo ono to náhodou tak, že letadlo bylo sestřeleno nad sovětským územím? Je sice pravda, že letadla civilisovaných zemí nesestřelují civilní letadla při přeletu jejich území, ale v tom případě by část viny nesl také korejský pilot nebo navigátor, a jak to bylo přesně asi nikdo neví.

Martin 6.8.2008 1:18

s nadsenim se podivam

kolik lidi bezkriticky prijme tento text. bude to jen vypovidat o tom, ze svobodne myslet jsme se nenaucili, jen jsme vymenili jeden dozor za druhy ale ted konecne je to ten spravny a kdo ma jiny nazor tak je zradce.

Holub 6.8.2008 1:10

Re: Jak to autor mysli?

To bylo snad jeste pred vyhlasenim bojkotu.  Ten prisel az pak.

Zdenek 6.8.2008 0:25

Jak to autor mysli?

Soveti zadali o dvacet letu na olympiadu a zakotveni lodi co by slouzila jako hotel pro sportovce. Na co by to potrebovali kdyz se rozhodli LA olympiadu bojkotovat?