29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
František 4.11.2008 13:13

ad.p.Mirek

Pročítám si celou diskuzi na toto téma.I některá vyjáření pana Mirka.Když jsem si pak přečetl jeho konstatování,že londýńská polská vláda přerušila kontakt se Stalinem a díky tomu se v Polsku  žádný socialismus ani diktatura nekonaly,pak docházím k názoru,že pan Mirek  je asi nějaký šestnáctiletý kluk,který ani nevi,kdo byl třeba našim první prezidentem po vzniku Československa.Divím se jeho odvaze a nekritické smělosti se  pouštět do diskuze na tato témata. 

Emilio Cp. 3.11.2008 16:10

Zamlcene Dejiny

nazev knihy kterou vydal letos v zari Tomáš Kristlík .

www.betaknihy.cz

Emilio Cp. 3.11.2008 16:08

spousta diskusnich clanku

je o nicem, zkuzte tohle www.betaknihy.cz   Zamlcene Dejiny od Tomase Kristlika.

mira 3.11.2008 13:58

Dost hrozné.

Beneš nepochybně věděl, co je Stalin zač. Otázka je, jak s touto informací naložil. A já myslím, že velmi špatně. Řadu lidí tento rozhovor možná neurazí, ale představa, že by se Beneš takhle servilně vybavoval s Hitlerem, Stalinovým dvojčetem, pro mě není o nic horší.

xy 3.11.2008 10:26

Nevím, kdo je Breber

ale to co napsal je s.ačka. Tvrzení, že Francie považovala spojeneckou smlouvu s ČSR za cár papíru proto, že ČSR o dvacet let předtím vyhlásila neutralitu při rusko-polské válce, je zcela stupidní. Je známo, že zradu ČSR organizovaly globalisté z USA  rukama Chamberleina, aby po válce definitivně ovládly Evropu.

kulak z vesnice 30.10.2008 13:35

Takových prý zaručených

blábolů z historie dne na píše na objednávku svých chlebodárců, každý pravicový fanatik, krerý vyšel základní školu.;-€

Tomáš 29.10.2008 21:40

Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Je naprosto mylné si podle článku dělat nějaké názory, ať už na Stalina nebo Beneše.  Pravost samotného zápisu se z článku nedá určit  a já osobně  věřím, že je to vymyšlená historka, protože Stalin by uprostřed války, a navíc v divadle, nepotřeboval zpovídat  českého exilového politika o polských politicích.  Co by mu mohl Beneš prozradit navíc k tomu, co už by NKVD do podrobnosti vědělo od svých velice dobře informovaných agentů jak v Polsku tak v Londýně a Washingtonu?   Když připustíme, že by se některé popsané Benešovy potřehy mohly zakládat alespoň částečně na pravdě, z celého článku nikde nevyplívá, že by se jimi "Beneš snažil vlichotit Stalinovi" tak jak usuzuje autor.  Spíše by se dalo usuzovat, že Beneš byl možná obeznámen s polskou situací, tak jak ji on chápal v Londýně i když  já jsem po přečtení článků v rychlosti nahlédl do několika polských historických zdrojů a nenašel jsem v nich pro danný časový úsek války skoro žádné významné odkazy na vztahy, o kterých měl údajně Beneš hovořit  se Stalinem.  Všem těm, co kritizují Beneše za jeho jednání v Moskvě bych chtěl připomenout, že stejný, ne-li i více "ústupný" poměr k domluvám se Stalinem, a skutečnou "vinu" za odevzdání východní Evropy do jeho spárů měli vedoucí osobnosti  západních Spojenců, tedy hlavně U.S. prezident F.D. Roosevelt a britský ministerský předseda Winston Churchill.  Beneš se nesporně a nejvíc ze všech ostatních čs. politiků zasloužil o vytvoření poválečného čs. státu, včetně jeho smlouvy a přátelství s SSSR, i když jeho historické zásluhy jsou navždy pošpiněné jednak jeho Dekrety a  potom také zbabělým odevzdáním části předválečné republiky, Podkarpatské Rusi, do sovětského gulagu. 

Brett 30.10.2008 0:05

Re: Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Nikomu z panu diskutujicich nedoslo, ze Stalin by masovym vrahem a Benes o tom musel vedet, jak autor pise, a s takovymi lidmi  jako Stalin a spol. se takto nejedna.  Kdyby byl pan Benes tak chytry, jak mu mnozi pricitaji, mohl si spocitat na prstech jedne ruky, ze to s CSR dopadne, jak to dopadlo.  Polska londynska vlada, ktera po Katyni vedela s kym ma tu cest, vysla z toho mnohem moralneji lepe.  Nakonec by se nic nestalo, kdyby Benes se svou vladou zustal v Londyne.  Po 48 se tam stejne vsichni zase octli a benese zachranilo, ze zemrel.

Jenda 30.10.2008 0:21

Re: Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Jiste s vrahy se nemluvi a s teroristy nevyjednava. Teda krome pripadu kdy proste musite abyste minimalizoval mnozstvi mrtvych. Nebo se o to aspon pokusil.

Mirek F. 30.10.2008 14:01

Re: Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Jasně, neměl se ani o nic pokusit....:-/ Nesmírně obdivuji lidi, co kibicujou už s vědomostmi, jak to nakonec dopadlo.

Kajan 29.10.2008 16:54

Jo, Beneš byl socialistický sráč !!! Dzp.

Pamětník 29.10.2008 16:40

Historie

Jsem rád, že už se začínají objevovat články, které se snaží dívat na historii objektivně, i když s  nepřesnostmi.

Prvorepublikové chvalozpěvy na prezidenta osvoboditele a prezidenta budovatele nejsou nic než pohádky.

Kolemjdoucí (J.Š.) 29.10.2008 15:58

Včera pan učitel Vrba, dnes J.Breber

oba příspěvky jsou nejspíš psány na politickou objednávku, se seriozními úvahami nemají nic společného. Takže jestli se někdo někomu snaží vlichotit, tak je to pan O.Nef - viz jeho vyznání "podporuji ideu splynutí se Západem" v článku o euru z 13.10.2008. Podobnými texty nás zřejmě bude zásobovat i nadále a pomáhat nám tím ke splynutí. On sám úspěšně splývá již několik let, ale zřejmě se domnívá, že nás je nejdřív třeba trochu ideově převychovat, než budeme toho splynutí s Evropou hodni.

INemec 29.10.2008 16:45

Re: Včera pan učitel Vrba, dnes J.Breber

Svata prostato :-)  ted jeste tu o prohnilem imperialismu, prosim :-D

Sakata 29.10.2008 13:47

Chybička, pane autore

Když už osočujete, tak prosím bez chybných údajů. Ono totiž, "jak známo" pobaltské státy byly obsazeny až v červnu 1940, nikoli o necelý rok dříve zároveň s Polskem. Doufám, že vaše další - hůře ověřitelné - údaje nejsou založeny na obdobně přesných základech, jinak by článek nepůsobil příliš věrohodně.  

KD 29.10.2008 16:46

Re: Chybička, pane autore

Ano, máte pravdu, 1.ruská okupace, jak to nazývají Estonci, proběhla v půlce června 1940. Nicméně faktem je, že v průběhu září 1939 si SSSR pohrůžkou vojenské síly (blokáda přístavů, vojenské přelety bombardérů nad Talinem, ...) vynutil zřízení vojenských základen na estonském území. Na těchto základnách bylo umístěno více než 20 tis. vojáků.

vita 29.10.2008 12:54

Co se vám na tom rozhovoru nelíbí?

Jedna skupina státníků mluví s druhou skupinou státníků. Potřebují se, jedna sklupina potřebuje další informace o dalších - a znalí jim ty informace podali. Občas spolu souhkasí, občas nesouhlasí, respektují se.

Celkem zajímavý dokument (je-li to dokument), ale žádné vlísávání nevidím.

Mephisto 29.10.2008 13:06

Re: Co se vám na tom rozhovoru nelíbí?

Souhlas, přesně. Vidím to jako rozhovor mezi dvěma skupinami státníků, ale žádné vlísávání... Nevím co tím autor myslel?

fox 29.10.2008 18:19

Re: Co se vám na tom rozhovoru nelíbí?

souhlas,Beneš odpovídal seriozně na otázky.Posuzovat tehdejší situaci dnešníma očima je nesmysl.Stalin byl mazaný jak lívanec a měl přehlad i paměť,lako Hitler.Oba byli velmi schopní,bohužel všeho.

Robert 31.10.2008 23:39

Re: Co se vám na tom rozhovoru nelíbí?

Asi neumíš číst,že?Anebo chápat čtené.

Forstmeister 29.10.2008 10:26

Tak jako Beneš ...

Poučení z historie. Senilní mektové mezi vůdce národů a zákonodárce nepatří (měli by si užívat více či méně zasloužilého nepolitického vejminku), neboť jejich "životní modrost" trumfuje stařecké blbnutí, umíněnost a mnohdy velikášství. Mentální vyspělost jedince a jeho schopnosti (od narození do smrti) mají průběh odpovídající obecně gaussově křivce. Proč není stanovena také horní mez politické způsobilosti tak, jak je stanovena mez dolní (třeba senátorem od 40)? Pokud tomu tak není,  takový zákonodárce v parlamentních lavicích stařecky klimbá, za pultíkem mektá a blábolí, vymýšlí (pokud je při vědomí) blbosti a může se stát, že i v parlamentních škamnách se mu podaří tiše zesnout (místo, aby v při tučném důchodu zemřel v bordelu v náručí erosenky). Jak již psal jistý klasik, Franze Josefa I. v jeho stáří nemohli pustit z hajzlu, aby jim nepodělal celý Schoenbrunn a musel mít dvě kojné. Přesto vládl až do smrti, aniž by předal mocnářství prasynovci Karlovi I. tak, jak to v roce 1848 udělal jeho strýc, Ferdinand Dobrotivý. Halt moc chutná i gerontům. Můj názor.    

R. J. 29.10.2008 10:49

Re: Tak jako Beneš ...

Forstmeistere, nejsi z Hradeckých lesů? 

VL 29.10.2008 11:51

Re: Tak jako Beneš ...

FJ I měl hlavně předat vládu tak okolo roku 1910 Františku Ferdinandovi. FF plánoval federalizaci Rakouska Uherska ve stylu USA, jenom místo prezidenta by byl císař, plánoval uvolnění možností některých národností, hodlal přiskřípnout Maďary i pozvednout české země (vliv manželky Žofie, rozené Chotkové ?).

Pak nemuselo ani dojít k I. světové válce, nástupu komunismu a jím způsobeným desetimilionům obětí atd.

MF 29.10.2008 12:38

Re: Tak jako Beneš ...

To je dobrý scénář ale k válce by asi stejně došlo.

vita 29.10.2008 12:43

Re: Tak jako Beneš ...

K válce by došlo, ale Češi by stáli za Rakouskem - stejně jako v roce 1866, kdy se jim za to FJI "odměnil" rakousko-uherským vyrovnáním.

A mohlo to skončit fiftyfifty, žádné pokoření Německa, tedy žádný nástup nacismu atd.

VLK 29.10.2008 14:07

Re: Tak jako Beneš ...

Víte, kolik bylo TGM, když se stal poprvé presidentem? A máte proti jeho politice nějaké námitky? Máte nějaké námitky proti posledním letův vlády Karla IV.? Zvláště pak ve srovnání se slabou vládou jednoho z jeho synů? Pokud mluvíte o škamnách, tipoval bych, že Vy jste ještě nevyšel ani z těch školních. Nebo možná i jo, ale pak jste poznal jedině škamny školy zvané základní nebo případně zvláštní.

Sorry, jindy bývám na takovýchto fórech slušný. Ale vůči takové neslušnosti, které se tu dopouštíte Vy, zůstati slušným nelze.

Pišta 30.10.2008 12:26

Re: Tak jako Beneš ...

A kolik bylo Benešovi když zemřel? Gottwald nátáhl brka v pdesáti šesti letech. Co tím chtěl básník říci?

jcch 29.10.2008 15:05

Re: Tak jako Beneš ...

V roce 1943 bylo Benešovi 59 let, podle současných zákonů byl v plné síle.

občan 29.10.2008 21:41

Re: Tak jako Beneš ...

a nejen podle zákonů,ale i dle zkušenosti.60-letej chlap je nebo by měl být na vrcholu zkušeností,relativně bystrý a snad i moudrý.Též fyzicky by měl být v pohodě,pokud to nebyl horník či ocelář...

RZ 29.10.2008 21:06

Re: Tak jako Beneš ...

A co říkáte na R. Reagana, mlamoji? Čertví, jak by dnes vypadala Evropa, nebýt tohoto starého pána.