28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

HABECK: Už to musí skončit!

Německý ministr průmyslu, za stálé počasí a za Zelené Robert Habeck napadl své vládní kolegy, kteří spalovací motory podpořili, že rozvracejí vládu. „Dochází k poškozování německé politiky a zájmů Německa. A tento stav nemůže trvat dlouho. Už to musí skončit,“ zlobil se Habeck.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 29.3.2023 20:36

Je jistá naděje, že syntetická paliva (a tedy i motory na ně běžící) budou kompatibilní s palivy ropnými, tudíž návrat k nim v případě, že "to dopadlo jako vždycky" nebide příliš složitý.

P. Kučera 29.3.2023 19:26

Netahejme koně za ocas!

Elektromobilita na baterky je slepá ulička hned z několika důvodů. Syntetický benzín sice zachrání spalovací motory, ale ani v tom budoucnost nevidím. Jestliže je třeba nejdřív vyrobit elektrolýzou vodík, je daleko perspektivnější pracovat už s vodíkem! A napnout všechnu sílu na budování moderních atomových elektráren a na vývoj moderních palivových článků (v kterém jsme, jak víme my co čteme časopis Vesmír, na špičce). Elekroauta jsou bez drahých a těžkých baterek konstrukčně mnohem levnější (proti elektromotorům mnohem složitější a dražší je už spalovací motor, není vůbec třeba převodovka atd.). Při levné výrobě vodíku ze specializovaných(?) modulárních a-elektráren a pokročilých palivových článcích vidím budoucnost tady.

M. Pivoda 29.3.2023 14:54

Už to musí skončit!

Ano, ty spory skončit mohou, až se najde důvěryhodný expert na předpověď klimatickou hrozbu. Jenže!

Jenže byl za minulá desetiletí učiněn nějaký pokrok v rozpoznání skutečných expertů? Řekl bych, že za zmíněnou uplynulou minulou dobu demagogie spíše posílila.

Takže co?

J. Prikner 29.3.2023 14:43

Fiala vítězně prohlásil-přišel jsem z Bruselu a zvítězil- auta se spalovacím motorem budou !! ale jen poháněná e-palivy. Budou dle normy E7, ale CO2 neutrální!! Je vidět, že mu trochu schází vzdělání a schopnost kalkulace. E-palivo se bude vyrábět tak, že všechny OZE budou vyrábět elektřinu, která pomocí elektrolýzy vody bude vyrábět H2, který se potrubím budou převádět do speciálních generátorů kde se bude z H2 a CO2 ze vzduchu vyrábí e-palivo – bude chemicky identický s benzinem z Litvínova, ale auto po spálení sice emituje CO2, ale jen tolik, kolik ho z atmosféry odebere při výrobě tohoto e-produktu. Má to ale háček – aby to bylo možné bude to investičně a provozně velmi náročné – musí se vyvinout a vyrobit generátory e-benzinu, vyrobit a průmyslově zprovoznit potrubí pro transport H2 , na což si budou muset EU vzít 100miliiardovou půjčku, kterou budete všichni jako členové EU splácet tu cenu e-benzinu , odhaduje se 100-250 kč/l (je otázka , kolik energie s vyrobí jen z OZE, když dneska použití OZE vyrobí asi 2% potřebné elektřiny a kolik e-benzinu budou schopni vyrábět- odhad je asi 5l na měsíční příděl/auto). Je vidět, že pomatenost komisařů a europarlamentu dosahuje nový vrchol !!!

J. Muller 29.3.2023 17:12

Jaká energie je uvažována pro výrobu technologie, určené pro výrobu e-paliva? Nebo je to zanedbatelné?:-/

J. Majzlík 29.3.2023 18:11

Tato otázka celkové energetické účinnosti je při hodnocení občasných zdrojů EE podstatná. Vzhledem k očekávaným výsledkům takto postavených auditů se o jejich provádění při zavádění nových typů perpetuum mobile do výroby a oživování radši ani nikdo nepokouší. Jak to mohu vědět jako man out of merit? Snadno. Pokud by rozvahy energetických nákladů a výnosů OZE prokazatelně vypovídaly o jejich vysoké účinnosti, dostávalo by se jim vysoké publikace. A ono furt nic.

P. Brich 29.3.2023 13:47

Celý ten bruselský lunapark mi připadá jako potlach šamanů hulících vlastnoručně ekologicky vypěstovanou trávu a vyprávějících si barevné účinky svého matroše. A občas všichni vyskočí, aby v sevřeném jednotném kruhu válečným tanečkem zadupávali zlé duchy!!;-€EU;-O

O. Kaucký 29.3.2023 14:19

Možná, že by nebylo od věci, je to jen takový nápad, když zasedají, tak odmontovat kliky u dveří a klíče dát jen ošetřovatelům, co jim budou nosit prášky a jídlo, no a ještě doktorům. Jako výroční zprávu by mohli vytisknout seznam diagnóz.

K. Křivan 29.3.2023 16:06

Nebylo by lacinější a hlavně spolehlivější jim dát místo prášků cyankali ? Jsou to jen zločinci !

K. Křivan 29.3.2023 16:10

Jsou to jen zločinci, takže ŽAVES !

O. Buda 30.3.2023 19:41

To je ale hnusný nápad. Je váš, nebo jste se nakazil při vašem opakovaném líčení krutostí banderovců na Volyni?

J. Jurax 29.3.2023 12:37

No, ono je taky možné, že za ten tucet let zelení magoři z brusele buď pod tlakem reality zmoudří a na zákaz zapomenou jako na biopaliva 1. generace nebo že budou z brusele normálními lidmi vypráskáni karabáči. Taky se EU pod tíhou peachovin, jež brusel soustavně páše, může konečně rozpadnout.

V. Mokrý 29.3.2023 13:03

Jsem pro tu druhou variantu.

J. Majzlík 29.3.2023 13:37

Jako fungl nový Joker se na scéně objevila syntetická paliva. taky dobrý. Je zřejmé, že bruselu již neběží o nevyvratitelná fakta o ceně a energetické náročnosti jejich výroby, jim jde v této zoufalé situaci, do níž opět zatáhli celou Evropu o jejich domnělou osobní prestiž.

P. Brich 29.3.2023 13:58

Ještě mají v záloze zelený vodík;-D

K. Křivan 29.3.2023 16:09

Já znám pouze bezbarvý plyn vodík.

O. Kaucký 29.3.2023 16:47

Už ho stihli natřít na zeleno.;-D Ten se vyznačuje tím, že je mnohem dražší.

P. Sura 29.3.2023 11:55

Všechny tyhle "ambiciózní klimatické zákony" mají jednoho společného jmenovatele. DALŠÍ FUNKČNÍ OBDOBÍ strávené v těchto zlodějských institucích !!!

K. Křivan 29.3.2023 16:13

Ve dvacetkrát přelidněném světě není místo pro takové zločince. Pryč s tím svinstvem !

M. Husovice 29.3.2023 9:58

Řešíme auta pořád dokola, neřešíme letadla, lodě, vše v rámci EU a okolní svět na to kálí. Snažíme se drahými energiemi zničit průmysl EU a tím i sami sebe. Sebedestrukce je patrná ve všech směrech a odvětvích. Jsme vždy "papežštější než papež". Už nevěřím tomu, že se jedná jen o blbost, stále více mi napadá, že jde o úmysl

V. Mokrý 29.3.2023 10:29

tak jest

P. Kubáč 29.3.2023 9:45

Pořád tomu nemohu uvěřit, a pořád hledám v naší komunistické minulosti kdy rudý bolševik - směřoval tak sebevražedným směrem jako dnešní Euro-zelení bolševici.

V. Mokrý 29.3.2023 10:30

:-)

P. Pepax 29.3.2023 10:38

R^ Marné hledání, ti pováleční komunisté nebyli postiženi degeneraci, čimž se velmi liší od současné odrudy.

P. Sura 29.3.2023 11:56

..... odzrůdy !!

M. Šejna 29.3.2023 9:37

Vypadá to tak, že snaha některých zemí o zachování spalovacich motorů je po zásluze potrestána kritikou tohoto nápadů.

No tak to neřešte, soudruzi, a pokorně přejděte na elektromobily. Nebudete muset řešit cenu syntetických paliv. :-P

P. Kazo 29.3.2023 8:53

Konšpiračná teória: Po tejto správe začnú stúpať predaje európskym automobilkám - každý si bude chcieť stihnúť kúpiť a zaregistrovať spoľahlivého spaľovacieho tátoša ešte pred rokom 2035. Silné automobilky v zisku = zažehnaná recesia v eurozóne.

Pamätáte si ešte na "šrotovné"? ;-D

V. Kučer 29.3.2023 8:18

V EU rozhodují o energetice filosofové, literáti a lékaři.

J. Jurax 29.3.2023 12:39

A hlavně blbci.

O. Kaucký 29.3.2023 14:22

Těch je nejvíc.