28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSY: Prezidenti jako víno?

Oba v mých očích hodně klesli, když tímto způsobem mámí voliče. Oni nevědí, že výše platu prezidenta je dána zákonem, že změny mohou zajistit právě jenom zákonodárci, nikoli prezident?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Vízek 29.8.2012 10:32

Žádná reakce - ani na tuto přopmínku?

Zajímavé, že nám vyrostlo tolik dolarových milionářů a dokonce dolarových miliardářů., když stát zároveň fest chudne a na nic nemá peníze. V loňském roce nárůst milionářů ve světě 6 až 9 procent, u nás nárůst 29%.

Stát jde ekonomicky dolů, bere z kapes seniorů, nemocných, invalidů, rodin s dětmi… Čím to je?  Jedni za krize obracejí každou korunu, druzí královsky bohatnou. Proč všechny sousední země včetně Slovenska a Polska už ekonomicky rostou a náš HDP jde vytrvale dolů?  

Máme v čele státu ekonoma, kolem něho kopec odborných odborníků, ale jsme stále v tunelu: všechno  rozprodali, navíc se zadlužili… a přitom na nic není dost peněz. Stratégové k pohledání. To jim jednou musíme přece spočítat. Mají co vysvětlovat.

F. Vízek 29.8.2012 10:37

I tady bez reakce? Inu modří komsomolci raději hrrr na autora textu !

Platy a odměny všech těch generálních ředitelů, vysokých manažerů, členů představenstev a dozorčích rád  různých i polostátních firem drcají i měsíčně o statisíce, ba o miliony (např. ředitel Českých drah např. ročně 15 milionů, náměstci 12 milionů) a na konci někdy bývá i krach, bankrot, konkurs. Takže odměny často neodpovídají jejich schopnostem a ani výsledkům jejich činnosti.  A 61% lidí přitom nedosáhne na průměrnou mzdu, mnoho z nich ani na její polovinu, čili na částku 13 tisíc měsíčně.

Se závažným zjištěním, jak se zachází se státními penězi, přišla i letos ve své výroční zprávě Bezpečnostní informační služba (BIS), která doložila, že lobbyisté loni ovlivňovali zakázky prakticky všech státních firem a podniků se státní účastí. Zmiňuje například Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), která zvýhodňovala předem vybrané subjekty, jmenuje například České aerolinie, Českou poštu, České dráhy a ČD Cargo, kde docházelo k ovlivňování výběru zakázek, přípravy strategických rozhodnutí a dokonce i personálních otázek. Podnikatelské a lobbyistické subjekty prosazovaly vlastní cíle přes osoby mající úzkou vazbu na vedení těchto společností. Zadarmo to nebylo. Cituji: "Některé prodeje majetku společností vzbuzovaly značné pochybnosti o jejich transparentnosti a výhodnosti pro stát. Management rovněž záměrně informoval kontrolní orgány společností neúplně nebo zkresleně," píše BIS.  Některé finanční instituce, například Česká exportní banka, pak podle ní postupovaly nestandardně a financovaly rizikové projekty.

Inu: každou korunu od obyčejných lidí si český stát dokáže pohlídat a umí ji získat,  ale hlídat milion či miliardu nedovede. Nebo nechce?

S. Udatný 28.8.2012 20:46

Soudruh Vízek,

v roce 68 špatně odhadl poměr sil a musel dělat to co chystal on svým protivníkům. Na Vízkovi je vidět jak jsou levičáci ..., protože označit Vízka za pravičáka mohli jen velmi a to velmi přitroublí soudruzi. Vízek je nasr..., že se Obrodě rok 89 vymkl z rukou a tak když nemá moc, tak alespoň smrdí, všude, kde může.

F. Vízek 29.8.2012 10:31

K věci nic, S.Udatný? Bolševicky hrrr na autora textu místo na text?

Ale zareaguji: Pan Vízek už jako VŠ student  v 60.letech věděl, čemu dát ANO a čemu dát NE.  Proto se hned na počátku 60.let angažoval  v politice.  V době, kdy USA a celá západní Evropa brala moskevské vládce (Brežněva a spol.) na milost a div je nelíbala, měl student Vízek jasno.

Takových nás ale bylo moc málo: jen 6378 z 12 milionů dospělé populace.

A že jsme prohráli zásluhou pěti armád, které vtrhly do republiky? 

To není ostuda:  ASPOŇ  JSME TO ZKUSILI.

Nestali jsme se stádem, které mlčí, drží ústa a krok a pak - když už se to smí -  bojuje "statečně" s komunismem (po jeho pádu).  Takoví hrdinové jsme vskutku nebyli. 

F. Vízek 28.8.2012 20:35

Fakta nestačí?

Podívejme se, jak narůstalo zadlužení za vlády pravice. Čísla hovoří za vše:

2008: Zavedení rovné daně – výpadek příjmů státního rozpočtu 20 mld. Snížení daně z příjmu právnických osob z 24% na 21% - výpadek 24 mld. Zaveden strop odvodů zdravotního a sociálního pojištění – výpadek 17 mld.

2009: Snížení daně z příjmu právnických osob z 21% na 20% - výpadek 8 mld. Snížení sociálního pojištění zaměstnancům z 8% na 6,5% - výpadek 27 mld. Snížení sociálního pojištění zaměstnavatelům z 26% na 25% - výpadek 18 mld. Zvýšení slev na sociálním pojištění – výpadek  18 mld.

2010:  Snížení sociálního pojištění a zvýšení paušálních odpočtů pro živnostníky – výpadek 22 mld. korun. 

To vše mělo snížit cenu práce, nastartovat rychlejší ekonomický rozvoj země a snížit nezaměstnanost. Nestalo se. Právě naopak: státní kasa zchudla o celých 154 miliard korun.  A teď má onu neschopnost vlády zaplatit nevinný občan růstem daní.  Odborný odborník Miroslav Kalousek  se svým druhem Jaromírem Drábkem ale trvají na svém: Cokoli děláme, dobře děláme.  Nabízíme vám, lidé, to prrravé ořechové. Zatleskejte nám.                                                                                                                  

F. Vízek 28.8.2012 20:24

Smutné...

Pan Slanina se po bolševicku strefuje do autora textu místo do TEXTU, jak se dělo za bolševika docela běžně. Proč tuto praxi oživuje?

Pan Lenc zase netuší, že v Československu nikdy nebyl socialismus v evropském významu toho slova.  Nepochopil, že tady byl systém TOTALITNÍ, nedemokratický, vláda jedné strany. Pan Slanina by měl jít do sebe a pan Lenc by měl studovat. Pár řádků mu opakovaně připomenu:  Mrkněte do Skandinávie, tam najdete Švédsko, kde 70 let vládli sociální demokraté. Porovnejte...

A  demokratický západ?   Vždyť socialistická internacionála (sjednocuje soc. demokraty, social. a labouristické strany)  má sídlo v Londýně.  Založena byla ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1951. Z pozic demokratického socialismu odmítá marxismus-leninismus, je pokračovatelkou Socialistické dělnické internacionály založené 1923. 

V řadě evropských zemí se celá desetiletí u vlády střídají socialisté s ostatními stranami. Nikdy nikde socialisté "nezařídili"  vládu jedné strany.  Československo po r. 1948 - až na pokus změnit poměry v 60.letech -  nebylo socialistickou zemí, ale vskutku zemí totalitní, kdy jedna strana ( s 1,6 miliony členy a volební podporou až 99,8% občanů) vládla všemu: úřadům, armádě, školám, soudům, prokuratuře, médiím, bezpečnosti... A svoji vedoucí roli si dokonce dala do Ústavy... A spojenectví se Moskvou deklarovala na věčné časy... 

Jen hrstka lidí se tomu vzepřela. Já jako mladý VŠ student jsem k nim patřil, proto se ocitl ve svých 29 letech na seznamu nepřátel (6375 z 12 milionů nás bylo).  Podle toho se mnou a s mou početnou rodinou bylo zacházeno.

P. Gabriel st. 28.8.2012 16:38

Zeman i Fischer jsou zkušení šejdíři.

Kolik myslíte, pane Vízku, že se u nás najde voličů, kteří vezmou kalkulačkua začnou ověřovat? I mezi vysokoškoláky a velmi zkušenými lidmi je to zlomek. A krátkou paměť tu mají všichni! Kdo si denes vzpomene na největší tunel posledního dvacetiletí, který připravil republiku o všechny banky? Díra cca  1/4 bilionu se za Zemana zaplácla  z našich daní, do republiky se z daňových rájů nevrátila ani koruna, naopak ještě zmizely podniky, jako Prazdroj, Gambrinus... A z viníků nikdo nebyl potrestán, šejdíři z IPB chvíli běhali po soudech a vykukům z Nomury musel stát ještě několik miliard doplatit. Přesto Zeman stoupá v preferencích..

S Fischerem je to podobné, kromně hadovité schopnosti prosmeknout se k osobnímu prospěchu, za ním je vidět již jen rekordní hrb rozpočtu jeho vlády cca 170 mld.

Ak oběma vykukům ještě patří soudruh Dlouhý. Zodpovědný za likvidaci celého systému zahraničního obchodu i za to, že fabriky privatizoval tak, že je nejprve rozsekal na neživotné díly, které se pro jistotu prodaly ještě růzdným nabyvatelům, aby bylo jisté že bez obchodu a odbytu samotná výroba dílů, samotná montáž a samotná energetika jednotlivě opravdu nepřežijí.

Je nepochopitelné, myšlení a krátká paměť našich voličů, kteří vůbec uvažují nad tím, že by volili takové kandidáty, místo aby je poslali.,kam patří!

J. Slanina 28.8.2012 14:18

Tak znovu, francku.

Jestlipak jsi se už, francku, konečně omluvil pí Flídrové, místo psaní podobných zhovadilostí jako dnes?

Z odpovědi ministra školství Ivana Pilipa na interpelaci Jozefa Wagnera:

Vážený pane poslance,

pro Vaši informaci bych Vás rád informoval také o některých dalších faktech, které měly určitou váhu při mém rozhodování o odvolání Dr Františka Vízka z funkce ředitele školského úřadu a které poněkud korigují názor na bezchybnost fungování jím řízeného ŠÚ. Při kontrole postupu přípravy a realizace investiční výstavby ve Střední škole sklářské v Železném Brodě odborem resortní kontroly MŠMT bylo zjištěno závažné nedodržení Metodických pokynů pro přípravu a realizaci výstavby ve školství čj. 15502/93-41, Zásad MF ČR čj. 113/1679/94, usnesení vlády č. 533/1993, porušení § 32 zákona ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice a dále i zanedbání kontroly ze strany Školského úřadu v Jablonci nad Nisou. Dr. Vízkovi byl v důsledku toho rozhodnutím z listopadu 95 krácen plat. V případě výpovědi z pracovního poměru dané Školským úřadem v Jablonci nad Nisou učitelce Mateřské školy v Desné Ivě Flídrové dne 17. května 1996 nebyla respektována příslušná ustanovení zákoníku práce, zejména § 48 odst. 1 písm. d) a i na tuto chybu byl dr. Vízek upozorněn.Mohu důvěřovat úředníkovi, který píše do novin články (mimochodem s nepřesnými informacemi) zpochybňující snahy ministerstva a vlády, že na poradách s řediteli škol a učiteli skutečně přesně informuje a obhajuje snahy svých nadřízených? I kdyby nebyl žádný jiný důvod k mým pochybnostem o působení dr. Vízka jako ředitele ŠÚ, pak i tento bych považoval za dostatečný. V případě dr. Vízka navíc toto vystoupení nebylo první a proto bych svůj vztah k němu nazval ztrátou důvěry.

Celá interpelace i odpověď na:

J. Slanina 28.8.2012 14:19

Re: Tak znovu, francku.

Celá interpelace i odpověď na: http://www.psp.cz/eknih/1996ps/tisky/t008400.htm#_d

F. Vízek 28.8.2012 19:24

Neumím nadávat, ale ten Slanina - už posté opakuje pitomosti staré skoro 20 let...

PARLAMENTNÍ LISTY: 

Po listopadu 1989 se Vízek navrací do školství, stává se vedoucím odboru Školského úřadu v Jablonci. V roce 1992 také vstupuje do sociální demokracie. „Jsem svým založením socialistou, říká. O čtyři roky později se rozhodl kandidovat do Senátu. Což se nelíbilo tehdejšímu ministru školství Ivanu Pilipovi, s nímž měl už předtím Vízek názorové rozepře.  „Pilip jako ministr školství máločemu rozuměl. Často jsme byli ve při,“ vysvětluje.

Pilip využil finanční nesrovnalosti, které kontrola zjistila u přestavby železnobrodské průmyslovky. „Sice jsem to jako ředitel Školského úřadu nemohl ovlivnit, byli samostatným právním subjektem, ale přesto mě ministr Pilip pod touto záminkou odvolal,“ říká. Veřejnost s tím nesouhlasila, protest vyjádřili dokonce i někteří vlivní místní občanští demokraté. „Pochopili, že mi tímto otevřel Pilip cestu do Senátu.

Předtím mě totiž nikdo neznal, ale najednou všechny noviny začaly psát jak se Františku Vízkovi ubližuje,“ konstatuje. A tak se stalo, že v prvním kole senátních voleb skončil Vízek druhý za známým ministrem Karlem Dybou a ve vzájemném souboji ho nakonec porazil. „V roce 1996 porazit v pravicově založeném Jablonci člena ODS, to byl skoro zázrak. Ale přispěl k tomu ministr Pilip svým nesmyslným, nespravedlivým a hloupým krokem,“ uvědomuje si Vízek.

V Senátu předsedal Výboru petičnímu, pro lidská práva, vědu, vzdělávání a kulturu. O čtyři roky později však svůj post už neobhájil, vystřídala ho jeho sousedka Soňa Paukrtová. „Bydlí ve stejném paneláku, dokonce ve stejném patře,“ konstatuje. „Uznávám, že je pracovitá. Ale její přizpůsobivot a pružnost, kdy v Praze se stylizuje, že je vpravo a tady v Jablonci zase více vlevo – mě docela děsí,“ hodnotí současnou senátorku, předsedkyní senátorského klubu TOP 09 a Starostů.

F. Vízek 28.8.2012 20:03

Ještě jednou... panu Slaninovi (nejen) pro pochopení...

Pan Slanina opakovaně připomíná jakousi paní Flídrovou, která musela zřejmě skončit jako učitelka MŠ někde v Desné.  Může být.  V roce 1996 se totiž počet dětí v mateřských školách okresu cvrkl ze 3000 na 1700, čili na polovinu. Odejít muselo mnoho učitelek, všem byla nabídnuta místa na ZŠ s povinností studovat... Ano, příslušný odbor ŠÚ  (náš ŠÚ měl tři odbory a několik oddělení) jistě jednal s každým zaměstnancem, jistě  i s onou paní  Flídrovou. Neznám ji osobně. Jde o "případ" 16 let starý.  Jako ředitel ŠÚ jsem nemohl znát všechny zaměstnance škol mateřských, základních a středních plus dalších školských zařízení.

Kde nejsou žáci, tam nemohou být školy, tam nemohou být zaměstnáni učitelé, kuchařky, školnice, uklízečky.  Zaměstnávat je a platit nelze. Není možné čekat, až se za dvacet - třicet let po nějaké explozi porodů znovu otevře potřeba mateřských škol.

Školský úřad byla "firma"  s více než stovkou škol a zařízení (DD, DM, DDM...), zaměstnanců bylo přes tisícovku... A pracovně-právních sporů nebylo málo, zejména když odbory správně pracovaly a bránily svoje zaměstnance.  S tím si příslušný odbor ŠÚ musel umět poradit. 

P. Lenc 28.8.2012 14:12

Vízku,

kam to s vámi socialisty Evropa došla vidí každý kdo má oči.Co jste dokázali vy socialisté v této zemi to vidí každý, pokud nemá na očích rudé nebo oranžové klapky.To, jak jste mne obvinil(viz.níže)že vám bráním já, nebo někdo jiný v diskusi je přesný příklad vašeho pojetí "diskuse".Vy můžete napadat, lhát, vykládat doslova bludy, ale nedej pánbů jiný než váš názor.Jste to co jste, obyčejný bývalý komanč předělaný na socialistu.A "schopný a spravedlivý stát" ve vašem pojetí jsem bohužel zažil.Děkuji, nechci.A to jsem to, čim se takoví jako jste vy ohání.Dělník,"obyčejný člověk".Dál sepisujte svá moudra jako grafoman Lenin, třeba na tři stránky Psa, ale budete zase jenom to co jste, Vízek.

F. Vízek 28.8.2012 20:10

Ale P. Lenci...

...Snad se nedomníváte, že to, co tady  40 let předváděla KSČ,  byl socialismus. Ten systém byl TOTALITNÍ a za pojem socialismus se schovával...

Mrkněte do Skandinávie, tam najdete Švédsko, kde 70 let vládli sociální demokraté. Porovnejte...

A západ?  Vždyť socialistická internacionála (sjednocuje soc. demokraty, social. a labouristické strany)  má sídlo v Londýně.  Založena byla ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1951. Z pozic demokratického socialismu odmíta marxismus-leninismus, je pokračovatelkou Socialistické dělnické internacionály založené 1923.

F. Vízek 28.8.2012 12:07

Stát nikoli "malý", ale SCHOPNÝ - to prosazujme!

Každou korunu od obyčejných lidí si český stát dokáže pohlídat a umí ji získat, 

ale hlídat milion či miliardu nedovede.  Nebo nechce?  

Chtějme schopný a spravedlivý stát. Nikoli podle pravice - malý (rozuměj slabý).

R. Langer 28.8.2012 15:04

Re: Stát nikoli "malý", ale SCHOPNÝ - to prosazujme!

Vy nechcete schopný stát, vy chcete stát všeho schopný, ale to už tady bylo... :-P

F. Vízek 28.8.2012 11:58

DOPLNĚNÍ VLASTNÍHO TEXTU

Václav Klaus výraznou měrou přispěl k nynějšímu korupčnímu systému v České republice. Obklopil se ekonomy teoretiky typu Třísky, Kočárníka, Dlouhého. Zavrhnul ekonomy, kteří měli spojení s výrobou, zkušenosti s vedením fabriky či provozu, jako Vrba či Grégr. Netvrdím, že to byli hvězdy. Ale kromě knižní ekonomiky ovládali i praktickou, což je obrovský rozdíl.

Prosperita začíná ve výrobě a ne bankovními transakcemi a finančními spekulacemi. Jeden pozitivní příklad je vidět i u prosperující jablonecké firmy Preciosy, která sponzoruje úspěšný fotbalový tým Slovan Liberec, jež získal v posledních deseti letech třikrát mistrovský titul. Na úspěchu fabriky se podílel Věnek Šilhán, reformní ekonom z roku  1968. Porovnejte s osudem  kdysi věhlasných fabrik: liberecká Textilana, tanvaldská SEBA, varnsdorfská Elite aj. - to byly pojmy. V každém okrese najdete podobné příklady.

To všechno se hodilo za hlavu, celý východ se zavrhnul, protože se řeklo, že to jsou komunisti, s nimi nechceme mít nic společného. Česká republika, která tam měla vše výborně předpřipravené pro svobodný trh, se toho vzdala.

I to vyčítám zejména Václavu Klausovi.

Teď - pozdě bycha honit.  

J. Slanina 28.8.2012 14:26

Re: DOPLNĚNÍ VLASTNÍHO TEXTU

Správně, francku. Soudruh Grégr, to byl panečku kůň podle tvého gusta:

http://www.cibulka.com/nnoviny/nn2000/nn1800/obsah/01.htm

J. Slanina 28.8.2012 14:30

Re: DOPLNĚNÍ VLASTNÍHO TEXTU

Á propos, Precióza. To byl odjakživa prosperující podnik. Hlavně, když tam makali muklové pod dozorem tvého mitkämpfra vondrušky, viď?

F. Vízek 28.8.2012 10:24

Pravda bolí, ale před ní neutečeme!

Počet milionářů u nás roste v době krize a škrtománie nadprůměrně. Za tu samou dobu nejsou na nic peníze. A to máme hlavu státu ekonoma. 

Veřejný dluh České republiky je 40 procent HDP, přičemž průměr Evropské unie činí 82 procent. Veřejný dluh bohatých států: Německo – 87 %, Británie 88 %, USA 101 %, Japonsko dokonce 212 %. Vláda nás straší, vyhrožuje, že bude hůř, a proto se musí škrtat. Ale: bohatí bohatnou a chudí chudnou.

Přiznejme si – zavedli jsme drsný, brutální a gangsterský kapitalismus. Stále více lidí obrací každý peníz dvakrát a řeší dilema zda léky či jídlo. Rodiny s dětmi, senioři a invalidé jsou biti, exekutoři mají žně. A stát kupodivu chudne, na nic nemá peníze, na rozdíl od všech sousedních zemí – Slovenska, Polska, Rakouska, Maďarska - HDP klesá, vyšší daně státní pokladnu neobohatily, naopak vybralo se méně.

R. Langer 28.8.2012 15:08

Re: Pravda bolí, ale před ní neutečeme!

Ano, a skuteční ekonomové dokonce ví, proč rostoucí daně státní kasu skutečně neobohatí, ale ti se u vás ve straně nenacházejí.

M. Vondráček 28.8.2012 10:05

pane Vízku

A co Vy . Jako bývalý senátor a jako bývalý funkcionář OV KSČ necítíte svůj podíl viny na současné situaci ??

F. Vízek 28.8.2012 10:16

Další tvůrce lží... M. Vondráček

Milý M. Vondráčku.  Ve svých 29 letech jsem vypadl z KSČ a do té doby jsem se jen těžko mohl stát funkcionářem OV KSČ. Nebylo zvykem, aby tak mladí lidé obsazovali placené posty.

V srpnovém "okupačním"  týdnu 1968 jsem byl v Praze ve Vysočanech na sjezdu, který odmítl okupaci - a stal se ze mne nepřítel režimu.  Bylo mi tehdy 27 let. 

Od té doby až do současných téměř 72 let jsem SOCIALISTOU v evropském významu toho slova. Minulý režim mě zařadil mezi 6375 tehdy evidovaných nepřátel. Dospělých občanů měla republika kolem 12 milionů.

Jakou vinu mi chcete "přišít"?  Že v době, kdy západ "olizoval" Brežněva, jsem já jako mladík měl už jasno?  A postavil se zřetelně proti ?

M. Vondráček 28.8.2012 10:27

Re: Další tvůrce lží... M. Vondráček

Zkuste tu o Červené Karkulce, ta je taky moc hezká. A co Vaše senátorské působení , také  nemáte pocit, že jste spoluautorem toho , co tak vehementně kritizujete ??

F. Vízek 28.8.2012 10:33

Senátor...

... a  poslanec  v letech 1996 - 2000, kdy jsem byl zákonodárcem já, to je proti dnešku "nebe a dudy".

Legislativní smršť, vstup do NATO, vstup do EU,  konec povinné základní vojenské služby, nové státoprávní uspořádání (kraje), česko-německá deklarace... to byla te¨hdy naše práce.

Nikoli zvednuté prostředníky, nadávky a - poloprázdný jednací sál.  Při jednání šlo o věcné argumenty, že na "mém" výboru nikdo nepoznal, kdo je ODS, kdo komunista, kdo lidovec, kdo sociální demokrat...  Tak to bylo.

F. Vízek 28.8.2012 10:37

Popište...

...v čem konkrétně se moje věty podobají "ČERVENÉ KARKULCE"? 

Které slovo v mém textu neodpovídá pravdě? 

Jste na DISKUZNÍ STRÁNCE, tak diskutujte. Fakt proti faktu. A žádná ideologie! 

R. Langer 28.8.2012 15:10

Re: Další tvůrce lží... M. Vondráček

Stal jste se nepřítelem režimu, a nepřítelem režimu jste nadále, jak je vidět, nezávisle na tom, jaký režim právě panuje...

P. Lenc 28.8.2012 9:33

Bože,

když se trefovat do Klause, tak použít TGM, to chce opravdu silný žaludek.Mimochodem Vízku, že za TGM byly finanční aféry, které si nezadaly s těmi dnešními něco takového jako jste vy samozřejmně neví.Nebo ano?Pokud ano, tak jste ještě větší demagog než jsem si myslel.Pokud ne, tak vaše odvaha psát takové kraviny je obdivuhodná.

F. Vízek 28.8.2012 10:28

Odvaha?

Hrozí mi něco za vyslovený názor, pane P.Lenci? 

Na diskusních stránkách je povoleno vyměňování názorů leda STEJNÝCH? 

Zkuste reagovat věcně, protože nazvat text "kravinou" je levné. Totalitní praktika z toho čouhá jak sláma z bot. 

Argument proti argumentu - to je diskuze. 

A TGM a Klaus?  No, srovnávat velikána s narcisem - to doopravdy nejde.

P. Lenc 28.8.2012 13:49

Re: Odvaha?

Jaksi jsem si nevšiml, že bych vám bránil v diskusi.Já se vás na něco zeptal, ovšem ta "správná" reakce se od vás dala čekat.Nezodpovím, ale napadnu.Jste přesně to, co jste.Levičák který se ohání "argumentací" a přitom, mimo napadání žádné nemá.

F. Vízek 28.8.2012 8:59

Jsme rovnostářská společnost, říká M. Kalousek. Má pravdu?

Platy a odměny všech těch generálních ředitelů, vysokých manažerů, členů představenstev a dozorčích rád  různých i polostátních firem drcají i měsíčně o statisíce, ba o miliony (např. ředitel Českých drah např. ročně 15 milionů, náměstci 12 milionů) a na konci někdy bývá i krach, bankrot, konkurs. Takže odměny často neodpovídají jejich schopnostem a ani výsledkům jejich činnosti.  A 61% lidí přitom nedosáhne na průměrnou mzdu, mnoho z nich ani na její polovinu, čili na částku 13 tisíc měsíčně.

Se závažným zjištěním, jak se zachází se státními penězi, přišla i letos ve své výroční zprávě Bezpečnostní informační služba (BIS), která doložila, že lobbyisté loni ovlivňovali zakázky prakticky všech státních firem a podniků se státní účastí. Zmiňuje například Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), která zvýhodňovala předem vybrané subjekty, jmenuje například České aerolinie, Českou poštu, České dráhy a ČD Cargo, kde docházelo k ovlivňování výběru zakázek, přípravy strategických rozhodnutí a dokonce i personálních otázek. Podnikatelské a lobbyistické subjekty prosazovaly vlastní cíle přes osoby mající úzkou vazbu na vedení těchto společností. Zadarmo to nebylo. Cituji: "Některé prodeje majetku společností vzbuzovaly značné pochybnosti o jejich transparentnosti a výhodnosti pro stát. Management rovněž záměrně informoval kontrolní orgány společností neúplně nebo zkresleně," píše BIS.  Některé finanční instituce, například Česká exportní banka, pak podle ní postupovaly nestandardně a financovaly rizikové projekty.

Inu: každou korunu od obyčejných lidí si český stát dokáže pohlídat a umí ji získat,  ale hlídat milion či miliardu nedovede. Nebo nechce?