28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: Víte, co byl anšlus?

Správně se to dnes píše anschluss, což je způsob připojení, konkrétně Rakouska k Německu. Slovo Anschluß se tenkrát objevilo v novinách a oznamovalo tak světu, že Rakousko bylo připojeno k nacistickému Německu. Stalo se tak 12. března 1938.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Frejlach 27.3.2014 17:37

Pábitelé na Ukrajině

Výklad autora o anšlusu ve druhém odstavci jeho článku mi potvrzuje to, že jsem slovo anšlus někdy před dvěma týdny použil správně pro zábor Ukrajiny provedený Evropskou unií. Pouze to referendum tam schází, Evropské unii s tím místo toho pomohli ukrajinští polofašisté z Haliče. Vrátím se ještě k průběhu kyjevského puče. Budil u mne dojem, že jeho scénář napsal nejen Američan Gene Sharp, ale že bylo postupováno i podle vzoru barona Prášila. To bylo zpráv o unesených a zmizelých "demonstrantech", některých navíc zohavených více, než kdysi byl Juščenko! Těch zpráv bylo tolik, že jim už ani redaktoři našich veřejněprávních prostředků nevěřili. Trochu unikla pozornosti jedna nemilá příhoda, ke které v průběhu puče došlo. "Neznámými?" ozbrojenci byla obsazena jaderná elektrárna u města Rovno. Od pana Barabanova z Kyjeva, který nám během několika minut sdělil v pořadu ČT1 "Máte slovo" daleko více informací, než početná parta českých reportérů na Ukrajině za řadu dní, jsme se dozvěděli, proč k tomu přepadení jaderné elektrárny došlo. Měl tím být vyprovokován vstup jednotek Nato na ukrajinské území. Samozřejmě by to bylo doprovázeno dalším pábením o tom, že oni "neznámí" ozbrojenci byli z Ruska - to už dodávám já. Vzpomínáte si na přepadení vysílače v polské Glivici v roce 1939? To je přesně ono. Nu a nyní se k pábení přidal i kterýsi ze současných ukrajinských nelegálních pohlavárů, myslím si, že to byl tzv. prezident. Ten prohlásil, že většinu mrtvých demonstrantů v Kyjevě mají na svědomí kulky z policejních zbraní. To prosím prohlásil v rozporu se všemi známými fakty, nestrannými svědectvími a dokumentárními fotografiemi. Že by to byli policejní odstřelovači, kteří stříleli přímo z oken kanceláře vojenského velitele demonstrantů na Majdanu ? Baron Prášil by se u tohoto současného ukrajinského pohlavára mohl učit.

J. Svoboda 27.3.2014 21:27

Re: Pábitelé na Ukrajině

Soudruhu Frejlachu, řek bych, že se mýlíte, ale to by nebylo přesné. Vy se nemýlíte, protože víte co se skutečně dělo a děje, vy jenom lžete a snažíte se o nemožné - omluvit zločin, který zločinec páchal, páše a páchat bude, drze a všem na očích. Vaše tvrzení o záboru Ukrajiny EU je něco tak blbého, že jste to nemohl vymyslet sám, na to Vám musela přispět Putinova dezinformační služba. Stejně tak je fantastická Vaše zpráva o polofašistech z Haliče (co to je polofašizmus, nový ruský termín?).  Pokud jde o ostřelovače, podle šotů a fotografijí, pozná i šeroslepý, že se jednalo o chlápky v černých uniformách, které chránili a obklopovali policajti v typické policejní výzbroji (štítky na přilbách, neprůstřelné vesty, černé uniformy). Na Vás sedí přirovnání k baronu Prášilovi, jako zadek na hrnec. Vím, že ve svých "názorech" musíte setrvat, protože jste za ně honorován šéfy ruské páté kolony a že můj názor na Vás nebude mít žádný vliv. Píši to pro ostatní zde, aby věděli, že si nenecháme čůrat na nohy od takových kreatur, jako jste Vy. Jistě víte, jak dopadla Vekoněmecká říše a její přisluhovači, Putin ji napodobuje ve všech atributech, jako přes kopírák. Tak trochu se za takový póvl vašeho typu stydím.

B. Rybák 29.3.2014 10:04

Re: Pábitelé na Ukrajině

Pokuste se vyslechnout i druhou stranu "EU-bratře" Svobodo. http://www.vlastnihlavou.cz/paul-craig-roberts-o-ukrajine/

http://www.ceskapozice.cz/zahranici/evropa/mudzahedini-ukrajina-aneb-revoluce-zdviha-ode-dna-kal

http://www.hlavnespravy.sk/video-ukrajinska-strana-sloboda-ukazala-svoje-praktiky-demokracie/235770

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svet/politika/komentare/856-janukovyc-pod-brutalnim-tlakem-zapadu-kapituloval-vaclav-klaus-predstava-ze-tento-problem-mohou-vyresit-nove-volby-je-iluzi-ukrajinska-krize-nekonci.htm

P. Vaňura 27.3.2014 22:35

Proboha, takovouhle hovadinu jsem ještě nečetl

To snad překonává i pověstnou "vládu v Terijokách," pokud víte, co se pod tímto názvěm skrývalo.

B. Rybák 29.3.2014 9:43

Re: Pábitelé na Ukrajině

Souhlasím s Vámi pane Frejlachu. Chtěl jsem napsat něco podobného.

J. Václavíková 27.3.2014 13:23

Pro. Zubov o anschlussu

http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-61786700-uz-to-tady-bylo

K. Frauknecht 27.3.2014 12:31

No, nechtěl jsem

na ten ideologicky zbarvený článek původně vůbec reagovat, ale vášně již utichly, tak sundejme ty jediné správné brýle (mimochodem úplně černý :-)).

http://finmag.penize.cz/ekonomika/283352-souboj-imperii

M. Šejna 27.3.2014 12:59

Ukrajina a plyn (bez ideologického zbarvení)

začíná mi být Ukrajinců líto. Jejich nadšený boj za jejich vstup do EU jim už plodí první ovoce. Nejprve příšli o Krym. Ted se jim zdraží plyn (ruský). Mám obavy, že jejich bojový duch bude po této srážce s tržní realitou dosti demoralizován.

Na řadu ale příjdou tvrdší sankce proti Rusku, tj. omezení nebo zastavení dovozu ruského plynu do EU a nahrazení tohoto plynu plynem americkým. Výsledkem bude, že si USA namastí kapsu, což jim přeju. Problém je, že Rusko transportovalo plyn do EU přes Ukrajinu a ta za to inkasovala dost vysoké transportní poplatky. O tyto poplatky díky sankcím vůči Rusku Ukrajina příjde. 

Rád bych se mýlil, ale tato srážka Ukrajinců s tržní realitou a s mocenskými zájmy Ruska, EU a USA přinese na Ukrajinu další nepokoje a možná i totální rozpad státu.

R. Houška 27.3.2014 13:53

Re: Ukrajina a plyn (bez ideologického zbarvení)

Z vašeho nadšeného plácání báboviček z kdejakého ho..a, které se nalepí na botu EU a Americe, opravdu vyplývá, že přejete Ukrajincům, kterým se už zajídala vámi vychvalovaná ruská péče, to nejlepší...

M. Šejna 27.3.2014 14:25

Houško

zkuste místo plácání vašich báboviček napsat, v čem se mýlím.

R. Houška 27.3.2014 15:15

Re: Houško

Šejno, problém je, že podle mého se nemýlíte, z ruského úhlu pohledu, v ničem, vše interpretujete tak, jak vám velí vaše "svědomí". Z mého úhlu pohledu se mýlíte ve všem. Co dodat?!

K. Frauknecht 27.3.2014 14:06

Jo,

těch je mi líto od začátku. Jsou totiž pouze "prostředkem" nátlaku (z obou stran).

O dalších "sankcích" ze strany EU pochybuji a stejně tak i ze strany Ruska. Vztahy EU - Rusko jsou (naštěstí) silně provázené a ani jedna strana si další eskalaci napětí nemůže dovolit.

Plyn z USA do Evropy asi dorazí (což je dobře), ale na obou stranách "louže" chybí přístavní infrastruktura. Tak prý ve větších objemech nejdříve za tři roky.

V. Bok 27.3.2014 16:56

Re: Jo,

Obávám se, že nedorazí. Ekonomika toho plynu není bůhvíjaká a amíci už taky začínají brblat nad ničením prostředí. Jistě, bylo by skvělé kdyby to zatlačilo na cenu, ale to víte, když rus tu cenu sníží, kdo koupí ten americkej a kdo zaplatí ty investice, že. No a Rusko si počká.

Ukrajině ted vznikne další problém, zvýšení ceny pro obyvatelstvo o 50%. Těch ran bude hodně, třeba cla při exportu do ruska, nebo se jim vrátí část z 3 mil. dělníků z ruska, odnytové potíže. V tomhlre bych Janukovičovi rozuměl. Ale on taky, jako ostatní. Nebát se a nakrást.

Ted tam bude vládnout další garnitura zlodějů. Z tý vítězný strany. Volba alternativy opravdu nebyla.

P. Vaňura 27.3.2014 22:40

Zapomněl jste na Nordstream

I tak tu byla snaha Ukrajinu z transportu plynu vyšachovat.

Jinak, v USA je zemní plyn 3x levnější, než v Evropě.

J. Václavíková 27.3.2014 11:27

Pane Houško, přesné!

A díky, mně se nechce ztrácet čas věčným vyvracením propagandistických nesmyslů.

A ještě jedna poznámka- heslo ,,Nejsme jako oni" se nám už jednou vymstilo, takže není důvod ze sebe nechat dělat blbce podruhé.

R. Houška 27.3.2014 11:32

Re: Pane Houško, přesné!

Díky. Já už s nimi také polemizovat nebudu. Ono se totiž s "přesvědčením" udržovaným pomocí výplatní pásky od "Lukoilu" nebo Institutu, moc věcně argumentovat nedá.

H. Gene 27.3.2014 11:37

Re: Pane Houško, přesné!

Já myslím, že to není jenom o penězích, například Š. si myslím je opravdu blbej...

M. Šejna 27.3.2014 13:02

no jistě, pane Gene

klidně so to myslete, že jsem opravdu blbej a že žiju z žoldu ruských imperialistů. Důležité je, že Vy jste yntelygent a žádný žold nepobíráte.

V. Novák 27.3.2014 12:05

No pochopitelně - kde vám arumenty chybí,

tam se tváříte že jste nad věcí...

Což mě od vás vůbec nepřejvapuje - argumentu jsem se od vás nedočkal snad ani jednou.

P. Lenc 27.3.2014 13:44

Re: Pane Houško, přesné!

Také přesné, paní Václavíková.

V. Novák 27.3.2014 10:51

Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

cca 82 oprávněných voličů, takže pro připojení Krymu k Rusku hlasovalo nějakých 75-77% všech oprávněných voličů

Toto číslo už ovšem nevypadá tak "totalitně", takže je páni propagandisté -profesionální i amatérští - zamlčují. Pani a slečny propagandistky némlich tak.

H. Gene 27.3.2014 11:36

Re: Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

Odhlasovali si tam i ukradení ponorky?

E. Sevrát 27.3.2014 14:57

Re: Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

Nikdo nic neukradl, armáda nekrade, ale rekvíruje.To je běžný stav při všech konfliktech a právo vítěze.

H. Gene 27.3.2014 15:02

Re: Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

Jakej konflikt? Jakej vítěz? Však píše, že se jednalo jen o nějaké referendum?

R. Houška 27.3.2014 15:19

Re: Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

Sevrát, ale jak pak vysvětlit, že ukrajinskou armádu "vyhnala" krymská domobrana, a přitom na Krymem zrekvírovaných lodích vlají vlajky ruského námořnictva a na pozemních základnách ruská státní vlajka?

E. Sevrát 27.3.2014 16:09

Re: Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

Já jsem nikde a nikdy netvrdil,že ukrajinskou "armádu" vytlačila z území Krymu místní krymská domobrana.Samozřejmě,že to byla i legitimní Ruská armáda,která měla možnost mít dle smlouvy na Krymu, až 25 000 vojáků.A tento počet nebyl překročen.A samozřejmě když ti ukrajinští chlapci opustili lodě bez jakéhokoliv odporu,posádky atd., tak je zrekvírovala,aby nedošlo k jejich poškození či rozkradení.Taky musíte brát v úvahu,že cca    80 % těchto hochů, tam zůstalo jako budoucí vojáci řádné Ruské armady ,včetně toho jejich námořního admirála.Takže kontinuita byla zachovaná,budou zase sloužit ve svých posádkách,lodích atd.Akorát dostanou výrazně vyšší plat a neodrbané uniformy.

V. Bok 27.3.2014 16:58

Re: Referenda se zúčastnilo - dle tamní volební komise -

Vojenský materiál se bude vracet. Už jednají o způsobu.

P. Vaňura 27.3.2014 22:32

Až na to, že Rusko vehementně popírá, že by tam šlo

o "válku."

M. Urban 27.3.2014 10:45

Ruský nacionální socialismus

Do Jugoslávie jsme jezdili už za komoušů a proto jsme o ní něco věděli a někdy jsme byly i překvapeni. Nechápal jsem proč se po smrti Tita najednou všichni nesnášeli. Ukrajinu jsme brali jako součást SSSR se stejnými lidmi a se stejnou fasádou. Nikdy mně nenapadlo, že ruské myšlení je tak vzdálené od ukrajinského.

V. Novák 27.3.2014 10:57

Re: Ruský nacionální socialismus

Jaké rozdíly? Jedni se chtěli silou-mocou trhnout od Ukrajiny a připojit k Rusku, druzí chtěli silou-mocou Krym udržet, ač tam Ukrajinců (připustíme-li, že etničtí Ukrajinci existují) nežije nijak moc a Krym prakticky k ničemu nepotřebují.

Jedni ovšem tu síli měli, zatímco druzí si sami rozložili stát, jak nejlépe předvedla jejich "armáda" - z celé ukrajinské armády bylo jen 6000 bojeschopných a z 18 tisíc vojáků dislokovaných na Krymu jen 2000 nepodepsaly přestup do ruské armády...