16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

GLOSA: Slídivá očka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Standa 14.12.2007 16:13

Nová skutečnost

Dle této skutečnosti, tomu bylo jinak: http://www.youtube.com/watch?v=sykkmYmNW00

Bubik 14.12.2007 13:15

jak to říkal ten minulý policejní šéf?

Kdo nic nedělá, nemá se čeho bát......

Kdo bude určovat, kde je hranice mezi nedělá a dělá? Bohužel pouze a jen fízl u monitoru...........;-€

MK 14.12.2007 12:37

otrocká povaha

Kdykoli někdo přijde s lumpárnou opět ukrajující kus našich svobod, ozve se chorál užitečných idiotů přitakajících, že to je dobře, že takhle aspoň nikdo nebude lámat sochám šavličky nebo vykrádat auta nebo rušit noční klid nebo malovat po fasádách.

Už to, že auta se vesele vykrádají dál, by nás mělo varovat – tohle není o chytání kriminálníků, tohle je o nás.

Přitom v tom není žádná konspirace: lidi jsou prostě takoví, nabídněte jim okovy, vězení a nakonec plynovou komoru a oni se nadšeně postaví do řady. Už ani nepíšu, „lidi, vzamatujte se“. Jsme holt otroci a nic jiného si nezasloužíme.

-pp-) 14.12.2007 12:10

Mimóza

Aha, to už člověk nebude moct svobodně šplhat na Karlově mostě po sochách, a když ulomí Turkovi šavli, tak nebude mít šanci v klidu vysvětlit, že ji ulomil jen na chvíli... jděte mi k šípku, to abych se přestěhoval někam na vesnici.

Pavel 14.12.2007 12:02

Bůh je nejvýš

Stejně všechny na planetě vidí Bůh.A jemu nikdo a nic neujde;-)

Blaho

I-Worm 14.12.2007 12:38

Re: Bůh je nejvýš

Jo. A spravedlivého trápí, protože ho zkouší. Darebáka ne, o tom už ví, co je zač. Moc dobře zařízeno.

Atei 14.12.2007 10:35

bohužel se chováme jako dobytek tak to jinak nepůjde

Nejenom ve  městech ale  úplně  všude  budou  brzy   různá očka.  Bouhužel  chování populace nebo alespoň  významné části, je  stále horší.  Nedoveredu si například  opředstatit, jak  bude  stát   prokazovat  žhářství, až  móda  podpalování  lesů přijde až k nám,  bez   husté sítě  sledobvacích prostředků. Kromě  polapení zločince  by sledpvací systém umožnil rychlou  reakci  hasičů. 

jirka.s. 14.12.2007 10:51

Re: bohužel se chováme jako dobytek tak to jinak nepůjde

Souhlasil bych, ale má to jeden háček! Neustále ve mně narůstá dojem, že kamery nekamery, výsledkem budou maximálně přetížené soudy a přestupkové komise, případně přeplněné věznice, ale počet těch úchylů, kteří jsou schopni třeba na hřbitově povalit a rozflákat 52 pomníků rozhodně neubude! "Pudels kern" bude asi někde úplně jinde!

Kiki 14.12.2007 11:44

Re: bohužel se chováme jako dobytek tak to jinak nepůjde

Pokud nebudou za delikty soudy dávat  pořádné tresty bude to  stejné nebo horší. Zloděj vás vykrade  a soudce na něho neuvalí vazbu- klidně si delikvent chodí po svobodě a směje se vám do očí.  A  kdyby šlo jenom o zloděje oni čekají  na svobodě na soud i vrazi. Soudce nevidí důvod  proč by měl  sedět  do doby soudního přelíčení ve vězení. Nelze se divit, že nechce nikdo svědčit. Vždyť to právo stojí na straně těch lumpů.

Kiki 14.12.2007 11:51

Re: bohužel se chováme jako dobytek tak to jinak nepůjde

Ještě dodávám. Kamery na ulicích uvidíte, ale kdo kdy viděl nějakého policistu pochůzkáře a přitom je policie státní a městská. Nejsou vidět ani ve dne natož v noci. Když se vám to náhodou poštěstí tak je zahlédnete jak si to frčí po silnici autem.

Janíček 14.12.2007 10:33

Pro ty co kamery obhajují

Mému otci jednou ukradli auto a to tak, že ho odtlačili, neboť v nádrži shodou okolností bylo sucho (i když to vypadá divně, tak se to skutečně stalo). PČR ze sousední obce ho ráno nalezla odstavené na jedné boční cestě v lese na špalkách a bez ALU kol. Je to cca 3km od místa krádeže a celá cesta je mírně z kopce, takže akce nedala zlodějům tolik práce. Zajímavé na tom je, že po cestě museli prokazatelně minout 3 (slovy tři) policejní kamery, které monitorují křižovatky, kudy museli zloději auto tlačit. Bylo to v noci, kdy je provoz na silnici minimální a taková akce by minimálně měla vzbudit pozornost. Co myslíte, byl při vyšetřování záznam z těch kamer použit? Správná odpověď je NEBYL. Mohlo by se totiž prokázat něco o co nikdo ze zúčastněných (policie - pachatelé) nestojí. Toto je jenom náš příběh, ale můj osobní názor je - kamery tam nejsou kvůli trestné činnosti nebo páchání přestupků jistými osobami, jsou tam kvůli NÁM. Pozor na to!

Saul 14.12.2007 10:44

Pochybná logika

To, že kamery někdy nebyly použity (vůbec nebo správně) přece neznamená, že jsou nanic nebo dokonce škodlivé. Jestliže narůstá zločinnost, je asi nutno s tím něco dělat, a těch možností, co s tím dělat, asi moc není. V článku ani v diskusi jsem nějaké náměty jaksi neobjevil.

Danuše 14.12.2007 10:52

Re: Pochybná logika

A nikdo se nezamyslí nad tím, proč asi kriminalita vzrůstá? Co dohlídka na mládež v rodinách a podobně?  Vždyť se ne nadarmo říká, že jablko od stromu daleko nespadne. A tam by se mělo začít.

Jitča 14.12.2007 10:53

Re: Pochybná logika

Ano, máte pravdu. Ale jinak, než asi tušíte. Kamery nebyly použity - to je pro mě zásadní informace. Když nebyly použity ve chvíli, kdy je já jako občan potřebuji, NIC na světě mne v tu chvíli nepřesvědčí o jejich oprávněnosti. Ve skutečnosti je to tak, že současný systém nevyužívá možností, které ze zákona má, a místo jejich důsledného používání a dodržování se snaží zavádět další - pohodlnější a důkladnější řešení. Jenže ty zase nedokáže zpracovat, tudíž nefungují, a tak se vymýšlí další a další, ještě sofistikovanější a naprogramovatelnější řešení, ta zas nepřinesou žádoucí výsledek, a spirála se vesele roztáčí... Já sama osobně proti kamerám nic nemám, ignoruji je, ale vadí mi ta bezostyšnost a falešné argumenty, které jejich zavádění provází.

I-Worm 14.12.2007 12:44

Možná, že ty kamery použity byly

a ukázaly něco, co není žádoucí zveřejnit! Třeba identitu pachatelů...

I-Worm 14.12.2007 10:30

Za současného stavu věcí jsou holt ty kamery menší zlo

alespoň pro toho člověka, který zákon překračuje jen nevědomky a z neznalosti.

JH 14.12.2007 10:03

Spadl z višně?

V celé centrální Praze by mělo být stále více a více kamer. Kdo bohužel místo v protekčních vilách, jako současní úplatní a režimu poplatní "publicisté musí žít  na Praze 2, 3 a řadě jiných ,dobře ví o čem mluvím. Stáda prostitutek,narkomanů,zlodějů, ožralých národních hostů, případných vrahů a lupičů stále putují a pokoušejí se normálního člověka při nejmenším zmydlit a okrást- jak se bránit? Noví "publicisté" zašití se svými štrozoky v  hospodách a vinárnách toho asi o skutečném dění v současné Praze mnoho neví. Hlavně, že mají obavy o svou "svobodu". No nešť tak budou vidět na monitoru se svými rajdami!

jirka.s. 14.12.2007 10:59

Re: Spadl z višně?

No, v podstatě jsme měli kliku, že ani soudruh Čuba ve Slušovicích nebyl schopen už tehdy před sametem takovouto audiovizuální techniku vykoumat, že, soudruhu "JH" ? To bychom si už tehdy nemohli koupit ani živou husu, protože její kejhání někde na Václaváku by bylo hned na § 104! :-D

jirka.s. 14.12.2007 11:10

Re: Re: Spadl z višně?

Opravuji: § 103 !!

Bubik 14.12.2007 13:30

Re: Spadl z višně?

a ty kamery pomůžou? Čím? Nepomohlo by spíš, kdyby ti MPci vytáhli zadky z Octávií a šlapali chodník v určeném rajónu?

Jenže to stojí město peníze. Kdežto když stojí za bukem a měří 55 na výpadovce, tak pro obec peníze získávají. A když čumí do kamer , tak vykazují činnost a vohnouti jim pak fandí.......

PPP 14.12.2007 9:52

v tom to je

Různé scifi příběhy líčily budoucnost buďto zcela černě - člověk bude všude a stále sledován a pod dohledem, nebo naopak růžově - člověk bude mít stále poruce lékařskou pomoc, nikdy se neoctne v tísni, nikdy nebude ohrožen. Ve skutečnosti ale nic není čern´nebo bílé, kamery přináší nevýhody i výhody současně a vo to de.

MiK 14.12.2007 9:26

kamery na Václaváku

No to je mi novinka! Už teď je horní půlka Václaváku sledovaná kamerami, jejichž záběry jdou on-line do jedné cizí mocnosti.

TBB - falešný mormonský kněz 14.12.2007 13:15

Re: kamery na Václaváku

No a teď mi došly souvislosti. Jiný dnešní článek pojednává o záměru jistého tupouna Blažka rušit na Václaváku stánky s buřty. Jelikož obsluha u těchto stánků je zpravidla cizojazyčná a majitelé zřejmě ze stejné jazykové oblasti, těm, co to sledují on-line, po zrušení stánků ubude práce. Anebo že by to bylo naopak a dostaneme důrazný protest za zachování buřtových stánků, jelikož umožňují sledovat výskyt zájmových objektů ve zvýšené koncentraci?

Magda Červeňáková 14.12.2007 17:48

BUŘTY ZRUŠIT !

TLUSTÝ JSTE UŽ DOST :-)

nik 14.12.2007 8:44

Vadí.

Mně osobně vadí i to, že jda v práci cestou dolů po schodech směrem k vrátnici jsem snímán kamerou a může si mne prohlížet každý vrátný, aniž bych já měl možnost vidět jeho. Nemluvě o tom, že onehdy si pan ředitel prohlížel nějaké starší záznamy. To je to co vadí, že někdo detailně vidí vás, ale vy přitom nemáte možnost sledovat stejně detailně jeho reakce, a ještě navíc si může nějaká hlava pomazaná prohlédnout, co jste dělali minulý týden.

Lindauer 14.12.2007 6:58

Slídivá očka

mu vadí, ale hordy loupežníků a vrahounů ne? Kde vládne anarchie, arogance k zákonům a nepořádek, kde zloději ani poledne nedrží, musí být nějaký prostředek, který upozorní na aktéry takového chování! Jen houšť! Slušní lidé se nemají ničeho obávat a na lumpy je to jako ušité:-D tak nějak autůrku.

ptakopysk 14.12.2007 7:25

Re: Slídivá očka

jaktěživo jsem neviděl, že by kamera někoho zatkla, nebo někomu udělila pokutu na místě. A čo také si predstavujete pod pojmom "slušný člověk" vojak Lindauer? Víte o tom, že v podstatě každý člověk v tomto státě někdy alespoň jednou překročil zákon? Neboť zákonů je tolik, že vůbec nemusíte vědět, že nějaký překračujete. A o vyhláškách ani nemluvím. Dejte si bacha, občane, kdykoli vám může domů přijít úřední přípis, abyste se dostavil oholen a čistě oblečen před komisi, protože jste byl monitorován při.... 

pěst dělnické třídy 14.12.2007 11:52

Re: Slídivá očka

Lindauere, vy jste z toho Orwela jak vystřiženej. Nic Vám neříká svoboda,, lidská důstojnost, právo na soukromí? Nejste vy taky velký bratr? kamery zachytí cokoliv, ale v tomhle státě bude postižen normální člověk za banalitu, ne zločinec...to jste ještě nezjistil?

tomasgn 14.12.2007 15:53

Re: Slídivá očka

neznam pripad, kdy kamery nekomu skutecne pomohly.

pred casem na sidlisti par ozralych silaku prenaselo auta na parkovisti - primo pod kamerou. darmoslapky samozrejme prijely az uz byli davno pryc, a hned s odtahovym autem. takze nejen ze nezasahly, ale majitele vozu poskodili jeste vic.

rozhlednete se dobre - v nekterych mistech je kamer neuveritelne mnozstvi.

MOON 14.12.2007 6:58

ORWEL

Někde jsem čet ,že by se chudák Orwel asi musel zbláznit.V současnosti je blízkosti jeho domu 47 kamer.Hezký den MOON:-D