19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Perpetuum mobile žije

Hned na dvou našich televizních stanicích se ve čtvrtek objevila zpráva o zázračném zařízení, které o třetinu snižuje spotřebu paliva v autě, a to jak benzinovém, tak naftovém. Samozřejmě zpráva přišla ve vhodný okamžik, kdy cena pohonných hmot roste způsobem, který zasáhne skoro každého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Vítek 16.4.2012 7:23

Již po třetí ...

... se tomuto tématu věnuje D-F novým článkem http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041501

P. Skřivan 15.4.2012 23:17

To je ovšem úžasná zpráva,

protože, voda se proudem z alternátoru rozkládá na vodík, ten vstupuje do válce, kde prodělává fúzi. Ne studenou (ta je za pokojové teploty), ale přihřátou (je tam trochu víc teplo :-), a uvolňuje kvanta energie. Když se vodík někde nahromadí, tak taková kvanta, že to zlikviduje i toho troubu, co si to koupil, čímž se ušetří palivo.

Heuréka: funguje to. :-))))

J. Jurax 15.4.2012 15:14

Je to prosté

Autor se táže - cituji - proč takovým nehoráznostem podléhají i lidé v branži novinářské, kteří by přece jen měli mít vzdělání o trochu větší než průměrné? - konec citátu.

Odpověď je prostá - lidi v branži novinářské v běžných, tedy ne odborných, médiích mají vzdělání vesměs humanitní, mají-li vůbec jaké. Nezřídka je na jejich psaném i mluveném projevu patrno, že i to to humanitní absolvovali jaksi plzeňským způsobem.

L. Písařík 14.4.2012 18:45

Forsáž

leteckých motorů za 2WW byla prováděna tak, že vodní mlha byla vstřikována do válců těsně po zapálení směsi. Pokud mě neklame paměť, zvýšil se výkon motoru o 15-20%, pouze na krátkou dobu, jak se to podepsalo na životnosti motoru, není známo. Zlepšit účinnost spalovacího motoru by bylo možné pouze využitím energie, kterou ztrácíme chlazením. Pánové, vymyslit akumulátor na teplo, to by bylo.

Ž. Halabudová 14.4.2012 20:10

Re: Forsáž

  Jako médium byla používána směs 50% methanolu + 49,5 % vody + 0,5% Schutzöl (ochranný olej proti korozi). Směs byla vstřikována do sání za kompresor, kde se methanol odpařil

 a tím odebral stlačenému vzduchu teplo, čímž došlo k objemo- vě většímu plnění válců. Zárověn docházelo i k tzv. vnitřnímu chlazení motoru. Hustota takto složené směsi byla 900 kg/m3 s bodem tuhnutí -50 °C.

    Byla rovněž používána i směs s poměrovým složením 30% methanolu + 69,5% vody + 0,5% Schutzöl. Tato směs měla hustotu 950 kg/m3 a bod tuhnutí -18 °C.

    Při použití této směsi stoupl výkon motoru v nouzovém režimu přibližně o 10 %  v závislosti na letové výšce

Ž. Halabudová 14.4.2012 20:15

Re: Forsáž

Do motorů se též používá Oxid dusný(N2O)coby oxidační činidlo.Používala to vojenská pístová letadla a nyní to používají coby zakázaný doping u dragsterů.

J. Jurax 15.4.2012 15:34

Re: Forsáž

Obé přesné. Například u německých druhoválečných motorů zařízení GM-1 s oxidem dusným, MW 30 a MW 50 (metanol a voda). Pěkně rozepsáno na http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=3027.

Jenže nikoho tam nenapadlo vyrábět ten metanol nebo oxid dusný v nějakém generátoru poháněném motorem, jehož výkon měl být těmito zařízeními zvýšen :-)

F. Vítek 14.4.2012 11:47

Znovu a znovu, dokolečka dokola ...

D-F už o tom psal 16. 11. 2008 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601 a pak znovu 22. 05. 2011 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011052203

M. Šejna 14.4.2012 10:29

výroba vodíku

vodík lze vyrábět tzv. ekologicky přímo v automobilu. Postup je už vymyšlen. Jedná se o reakci vody se zinkem za teploty 350°C, což je teplota, která se v motoru auta běžně dosahuje. Reakcí vzniká oxid zinečnatý a vodík. Oxid zinečnatý pak lze znovu v továrně přeměnit na zinek reakcí s uhlíkem za teploty 1200°C. K tomu mají složit solární pece, ve kterých této teploty lze dosáhnout. Sluneční energie je "obnovitelný zdroj" . Jediným problémem je, že při této výrobě zinku vzniká jedovatý CO. Je tedy třeba vymyslet lacinou metodu, jak z CO udělat neškodnou látku.

Pokud bude tento způsob získávání energie zaveden do praxe, pak budeme do auta čerpat u pumpy destilovanou vodu a k tomu kupovat zinkové "tablety". Po jejich spotřebování budete vracet u pumpy tablety oxidu zinečnatého, který se pak bude vracet do továren na výrobu zinku.

B. Rybák 15.4.2012 14:19

Re: výroba vodíku

Laciná metoda jak odstranit CO je známa. Je to jeho katalytická konverze s vodní parou. Vzniká vodík a CO2 (a ten je přírodě prospěšný).

Problém bude spíš s celkovou energetickou účinností tohoto procesu. Elektrochemický potenciál Zn by se nejspíš dal využít příměji (dnes se využívá v t.zv. "suchých" článcích). Vodní pára, vzniklá spalováním vodíku sebou odnáší své obrovské měrné teplo výparné a bez problému nebude ani to, že objem vodíku se spalováním zmenšuje.

P. Novák 15.4.2012 21:03

Re: výroba vodíku

Nechápu, co má výroba vodíku ze Zn společného s ekologií. Kolik metráků Zn s sebou povezete a na jakou dálku Vás to doveze? Proč na to chcete použít destilovanou vodu? Víte, kolik stojí a kolik se na ni vyplýtvá energie? K redukci ZnO zřejmě použijete koks.Nebo dřevěné grilovací uhlí? Udělat z CO2 neškodnou látku je snadné- zoxidovat na CO2-a vypustit jako skleníkový plyn. Tím CO by snad bylo lepší také pohánět motor.Vždyť za války se to dělalo.

P. Skřivan 15.4.2012 23:21

Re: výroba vodíku

Hlasoval bych pro grilovací uhlí. Jako grilovačka za jízdy, to každý nemá. :-))))))

Jinak super nápad. :-))))

R. Langer 16.4.2012 9:16

Re: výroba vodíku

Tyhle teorie miluju... :-D

M. Šejna 14.4.2012 10:05

Já bych to tak jednoznačně neviděl, jako autor

nevím přesně, jakým způsobem je v tom "zázračném" zařízení dodávaná energie na to, aby se voda rozložila na vodík a kyslík. Mám ale pocit, že účinnost benzinového a dieslového motoru je kolem 25% a že tedy 75% energie jde na zmar. Když přidáme k těmto motorům turbodmychadlo, které (světe div se) musí z motoru odebrat na svou činnost také energii, zvýší se účinnost spalovacího motoru až na 35%. Takže pořád nám mizí 65% energie.

Jako laik si říkám, že pokud dám do motoru jakékoli zařízení, které je schopno využít nevyužitou energii, pak se účinnost motoru musí zvýšit (turbodmychadla, rekuperace energye apod.). Takže pokud je na rozklad vody použíta ztrátová energie, pak by to mělo fungovat. Vzpomínám si, že "výroba" vodíku patřila k nejpopulárnějším laboratorním cvičením na škole. Stačilo na to primitivní vybavení a když to občas učitel přehnal a vodík bouchnul, bylo ve škole o zábavu postaráno.

P. Sulc 14.4.2012 20:59

Re: Já bych to tak jednoznačně neviděl, jako autor

Pane Sejno, diesly maji ucinnost az 45 %, mozna dnes i nepatrne vice, ale to plati pro stacionarni ci lodni motory, ktere bezi vice - mene konstantni rychlosti, coz u automobilu neni. Jinak ucinnost se za zlepsit velice "snadno" : proste je nutno pouzivat materialy, ktere snaseji vyssi teplotu, treba keramicke pisty, valce a hlavy motoru misto hlinikovych a litinovych. Potom nebude nutno tolik chladit motory a odvadet tak tolik potrebne teplo. Ale zatim zrejme neni vhodna keramika, delat motory s wolframu zrejme take nejde.

J. Sinnreich 14.4.2012 4:12

Auta na vodik

Jsou jiz vymyslena a dokonce se vyrabi. Ochranci Matky Zeme jsou nadseni. Spalovanim vodiku se vytvari energie k pohonu auta a z vyfuku jde misto CO2 vodni para.Jak uzasne! Zeptejte se vsak techto technickych analfabetu, jak a cim se ten vodik vyrabi? A kolik elektricke energie je na to potreba, a tedy kolik zakazaneho CO2 se tim na jinem miste dostane do atmosfery. Pomijim dalsi technicke detaily jako jsou naklady na zkapalnovani, skladovani, distribuci a bezpecnost provozu. Palivove clanky vyrabejici el. energii z kysliku a vodiku se osvedcili v astronautice, ale neptejte se na cenu takoveho zarizeni.

J. Schwarz 14.4.2012 6:58

Re: Auta na vodik

jenže pokud si ten vodík vyrábíte sám v autě pomocí spalování benzinu, už to na tak dobrý nápad nevypadá. A kdybyste využíval jen odpadní teplo výfukových plynů, potenciální kladný efekt by vynulovala už jen váha zařízení, o ceně nemluvě. To spíš by se dalo ušetřit  elektromagnetickým brzděním a získanou energii využít k dobíjení akumulátorů, topení či klimatizaci.

T. Kočí 14.4.2012 8:54

Re: Auta na vodik

Pokud by se dal vodík vyrábět pomocí odpadního tepla výfukových plynů,jistě by bylo zařízení přínosem,ale já nevím,že by existovala taková možnost.Rozklad vody na Fe při vysoké teplotě je známý,ale to mluvíme o teplotách kolem 1 000 st.C.Snad z pomocí nějakého spec. a zatím neznámého katalyzátoru.

Článek i většina komentářů mi mluví z duše.Školství již desítky let vychovává způsobem:Zpaměti nedrčet definici "jak stojí v knize"a souška to odkontroluje.Potká-li takový žák tento jev v praxi,vůbec nechápe co vidí.

Kdy se to takto podělalo?Já chodil do ZDŠ v letech 55-64.Např. ve fyzice byly tak úžasné pomůcky (třífázový generátor,elektromotor,spalovací motory)a dobrého učitele,pravda byl to chlap.Nějakej Bíža.

T. Kočí 14.4.2012 8:55

Re: Auta na vodik

Oprava:nadrčet=nabiflovat

P. Lenc 14.4.2012 9:18

Re: Auta na vodik

Z duše mi mluvíte i vy.Naprostý souhlas i s tím školstvím,jsme asi stejný ročník.

B. Uhlich 14.4.2012 1:15

Tak obecně vzato ta snůška pitomostí v médiích je tak ....

nepřetržitá, že něco takového už vlastně ani nikdo nemůže brát vážně. Kdybych tady měl napsat všechny naprosté hlouposti, které jsem jen já zaznamenal za poslední rok...asi by mi nestačilo ani 10x2000 znaků...  Občas se vytočím a pokouším se dotyčného pisálka nebo celou redakci kontaktovat..ale efekt je víceméně žádný...  vymlouvají se na špatné překlady nebo podklady a když jim řeknu, co na to jejich vzdělání ze základní školy...většinou se se mnou dál nebaví....jeden redaktor v ČT mi řekl, že jeho nezajímá, zda je to blbost, jeho zajímá, že tu reportáž udělá a odvysílá....

Jinak na "vodíkáře" s nějakou fyzikou či matematikou nechoďte..je to zbytečné, já osobně s vodíkáři bojuji už drahnou řádku let a zatím jsem nenašel argumenty, které by mně pomohly je alespoň nějak přesvěčit. Prostě a jasně, Vám řekne každý vodíkář, tohle prostě šetří a basta fidli. Vodíkáři totiž jsou v podstatě sektou, která má svou víru... a víru , jak známo, může zviklat málo co.... i kdybyste jim to auto dali na zkušební stolici s přesným měřením výkonu a dokázali jim, že to prostě šetřit nemůže - tak to na ně nijaký dojem neudělá...prostě to šetří a přes to nejede vlak. Navíc přeci každý ví, že ta účinnost se nedá měřit pozemskými metodami, protože jak známo tyto věci rovněž paralelně pracují s vesmírnou volnou energií a tu jak známo žádný pozemský přístroj ani metoda měřit neumí....... tedy je jasné, že je tady každá diskuze zbytečná...proto je asi poslední záchranou to, co Vy ve svém článku zmiňujetete...že jsou tyhle věci zakázané. Tedy nemá smysl dál jakkoliv diskutovat... všechny tyhle nesmysly se prostě do auta dávat nesmí a hotovo...tím se veškeré jalové debaty zkracují na minimum...

Když se člověk nad tím zamyslí, tak v proudu veškeré blbosti, která na nás z médií prýští je tohle ještě v podstatě nevinná záležitost. To takový mág v pořadu páně Duška, který 8 let nic nepozřel ani nepil...to je panečku jiná liga....   :-)))))

P. Sulc 14.4.2012 3:44

Re: Tak obecně vzato ta snůška pitomostí v médiích je tak ....

Zrejme je spousta lidi jeste mentalne ne v 21 ale v 11 stoleti, dobe zazraku a kouzelniku. Jen pred par lety se prodaval filtr, snad skoro za tisic kc, ktery spolehlive odfiltroval elektrinu z atomove elektrarny a pustil do domu jen tu "obycejnou".  Take pamatuji bjscne kabliky pro Hi-Fi. Ty obycejne asi za 5 dollaru, ty ultradobre, specialni za 180 dolacu. A znam lidi, kteri si je koupili a prisahali, ze jejich CD ted zni daleko lepe. Bohuzel, ani proti vire ale ani proti blbosti zadna vakcina neexistuje. Jen tak mimochodem, moje pamet selhava: kolik Kalorii se uvolni oxiadaci 1 kg uhliku a kolik to je u 1 kg vodiku?  Nevite to nahodou.?  A jestli jste chemik, kolik je to u 1 kg hliniku?  Ale zase tak moc to nehledejte, diky.

L. Černín 14.4.2012 7:53

Re: Tak obecně vzato ta snůška pitomostí v médiích je tak ....

Spalné teplo vodíku činí zhruba 142 MJ/kg, spalné teplo uhlíku pak zhruba 33 MJ/kg.

P. Sulc 14.4.2012 8:08

Re: Tak obecně vzato ta snůška pitomostí v médiích je tak ....

Diky, snad to nejak prepocitam na ty dobre, starodavne miry, Kalorie. Joule znam jeste jako elektrickou jednotku, tady to uz jde mimo me.Energie vystrelene kulky je mi blizsi v kgm ci jeste blizsi ve footpoundech, ale v joulech uz moc ne.

J. Schwarz 14.4.2012 7:02

Re: Tak obecně vzato ta snůška pitomostí v médiích je tak ....

Jak přesvědčit "vodíkáře" o tom, že je jejich nápad pitomost? Přinutit je jej používat! Vůbec bych každého fanatika, co chce určité věci prosadit jako povinné pro všechny přinutil hrozbou sankcí k "proaktivitě" - tedy aby se podle těch zásad chovali sami - hned. Tedy vodíkář by nesměl zakoupit běžný vůz, ale jen ten "na vodík" a zaplatit všechny náklady i s chlupama. Pak , až by zaplatil za prakticky běžné auto namísto 350 tisíc dva miliony a žralo by namísto pěti litrů sedm by se ukázala síla jeho víry.