28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: O dopisu čtenáři

Už je to skoro pětadvacet let, co píšu šestkrát týdně úvodník do svého Neviditelného psa. Nepamatuju ale, abych měl tak prudkou nevlídnou reakci jako minulý pátek, kdy jsem se zmiňoval o mimořádné schůzi sněmovny a vyjádřil jsem svůj skálopevný názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stanovský 28.11.2020 11:56

Nic si z toho Ondřeji nedělejte. Ať si do Ruska emigruje, kdo chce. Naštěstí je dnes doba taková, že až si to do půlroku rozmyslí, bude se moci vrátit zpět, aniž ho zavřeme. Být ruským občanem, asi by takovou kliku neměl.

M. Pivoda 27.11.2020 19:55

Manager české fimy dnes komentoval na Seznam. cz. Vybírám to nejdůležitější pro zdejší vášnivé diskutéry.

Dotaz: Kdy se ceny (elektromobilů a automobilů se spalovacími motory) potkají?

Odpověď: Odhaduji tak do pěti, maximálně deseti let. A jestli si v Česku někdo myslí, že to tak nebude, protože elektroauta nedávají moc smysl, tak je na omylu. Už bylo rozhodnuto. Když se Němci rozhodli vypnout atomové elektrárny, také nikdo nevěřil.

J. Urban 30.11.2020 9:39

Mozne to je. Kolik pak bude stat elektricka energie? A kde se vyrobi?

V. Balcařík 27.11.2020 19:24

Proč tedy odebíráme ruský plyn a všechno ostatní z Číny?

K. Filip 27.11.2020 18:30

Já se také osmělím ozvat se z kanálu. Ona Astone, každá světová mocnost je svým způsobem násilnická, nejen Ruska a Čína. Proto také jsou mocnosti a ne obři na hliněných nohou. Do tohoto ranku USA samozřejmě patří také, jestli se to havlistům a Astonům líbí, nebo ne.

M. Stanovský 28.11.2020 11:58

Akorátže ve Státech nebyli do gulagů zavírání mí známí či spíš jejich rodiče. Kdyby tohle byl jediný argument, tak pro mne naprosto dostačující.

L. Netolická 27.11.2020 18:09

Svázat se pevně na dlouhá desetiletí v tak strategické oblasti jako je jaderná energie s totalitním státem Čínou nebo autoritativním Ruskem je velké riziko do budoucna, že toho zneužijí a mohou nás vydírat. Nevíme kam se pohne Rusko po Putinovi a tak strkat hlavu do oprátky je čirý nerozum a hazard. U nás jsou lidé, kteří těmto státům pomáhají vytvořit si u nás zázemí a rozeštvávat Západ.A mnohým se stýská po časech minulých. Buďme obezřetní!

J. Vlček 27.11.2020 18:27

Paní Netolická, hlavně nesýčkujte. Kdopak nám dodává třeba naftu a plyn? Už se tento dodavatel pokusil nás vydírat? Myslíte si snad, že bychom se pro jistotu měli obrátit na západní státy, aby nám tyto suroviny dodávaly oni?

Tady nikdo nechce nikoho rozeštvávat, to je jen výmysl vaší choré mysli. Buďte hlavně obezřetná, aby vás ten váš stihomam nepoložil. ;-(

M. Stanovský 28.11.2020 12:00

1. Spoustu plynu máme od Norů.

2. Alternativní ropovod taky nevede z Ruska

3. Obchod je obchod, ale politiku bych do něj netahal.

A. Jaroš 27.11.2020 18:28

Lidé bděte, buďte obezřetní, mějte oči otevřené jako radí p.Netolická , a Aston, ale neblbněte , dodal bych já

J. Vlček 27.11.2020 18:32

A dodáváte správně, pane Jaroši. R^

V. Klepetko 27.11.2020 18:39

Na "dlouhá desetiletí"?

Počítáte snad s tím, že po uplynutí "dlouhých desetiletí" bude Čína autoritářské a Rusko totalitní !? Nevěříte na naši klidnou sílu a převahu demokracie v dalších letech? Nevěříte na Bidena?

Nejste náhodou Putinův troll? :-)

J. Vlček 27.11.2020 18:59

Jelikož demokracie celosvětově dostává co proto, je namístě se obávat vydírání spíše ze strany západu, než jak tu sýčkuje paní Netolická. !

V. Klepetko 27.11.2020 19:18

Já se vydírat nenechám :-)

Demokracie je sice téma podnětné, ale právě opouštím kancelář s vidinou hezkého víkendu a škubánků s mákem k večeři ;-D

To bude západ... Asi...

J. Vlček 27.11.2020 19:21

Tak hezký zbytek víkendového večera. R^

V. Klepetko 27.11.2020 19:43

Díky. Bill Gates mi naservíroval aktualizaci Win10, která zrušila mé specifické layaut klávesnice. Takže to musím v kanclu dnes dořešit, aby byl systém v pondělí funkční.

Snad se ještě dnes dočkám večeře a i toho víkendu :-)

M. Stanovský 28.11.2020 12:08

Mě ne. Myslíte, že Rusové mají nějaký systém na americké počítače PC spolehlivější?

I Rusové používají Billův vynález. Linux (finský to výmysl) a Unix (opět ze Států) se nějak neosvědčil.

Malá retropoznámka:

Za komunistů měli Rusové i soudruzi z NDR řadu počítačů EC (Единнайа Сыстема), ale systém na něm byl originální IBM (pochopitelně, šlo o víceméně povedenou kopii IBM360/370). Rusové jej přejmenovali a říkali mu "systém prototypu", endéráci tvrdili, že jej programovali oni. Přes deset let jsem na těchto mašinách dělal systémového programátora (správce systému), od Rusů jsme dostali i zdrojové programy, a srandovní bylo, že v nich byly všechny komentáře originální, akorát tam, kde původně bylo "IBM" se skvělo "EC" a jedna přebytečná mezera navíc :-)

Rusové tvrdili, že ji to amíci dali pro jistotu neoficiálně a zdarma, aby tyhle mašiny vůbec fungovaly, protože měli strach, že rakety řízené kompletním ruským vynálezem by mohly rozpoutat třetí světovou.

Š. Hašek 27.11.2020 20:04

Paní Netolická odjakživa štípe dřevo, ruský plyn ji nezajímá.

Pokud pochází z Krnova, tak bude tvrdit, že si je Stalin podmanil. O Hitlerovi ani nešpitne.

Ostatně by mě zajímalo, co tak ten Westinghouse v Evropě prodal, za posledních dvacet let.

M. Stanovský 28.11.2020 12:13

Až do Barbarosy to bylo jedno. Rusové (Molotov) a Němci (Ribentrop) byli kámoši a měli na to smlouvy. Němci nakonec prohlédli, že se s Rusama na nějakých smlouvám nedá moc stavět, takže je napadli (zjednodušeně řečeno).

Ostatně rusko-finská Zimní válka vypukla taky tak, že si Rusáci vystříleli vlastní vesnici a svedli to na Finy, dohoda-nedohoda.

L. David 27.11.2020 17:45

Když tady Astone píšete: " Tady jde o to, zdali máme dát energetiku do ruky mocnosti, která je ve svém dlouhodobém historickém principu násilná" - tak jistě máte na mysli násilné USA, které rozpoutávají válku za válkou, že ano?

R. Meišner 27.11.2020 17:25

aha. aha. takže....Neff nám tady každou chvíli tvrdí, že diskuze pod jeho články zásadně nečte (zlatý voči), a přesto ví, že to je kanál a stoka. zajímavé. a proč tedy čte maily, které mu chodí, ty mu píšou nějací *lepší* lidé? asi tedy ano. ---dost smutný pohled na názory jednoho staršího pána.

J. Kolínský 27.11.2020 19:34

No smutný, nedávno byl na Primě u Dědečka. Budil dojem, že ho tam manželka přivedla z ústavu. Myslel jsem, že drží "lajnu", aby starou nechali hrát ve veledíle Ulice, ale spíš mu sr..čkovatí mozek jako Hřebejkovi a podobné skvadře.

V. Novák 27.11.2020 17:23

Že by Astonovi nenapsal nikdo zcela odborně, jakou hovadinu požaduje pro stavbu jaderné elektrárny?

Protože moralistní kecy si může nechat na koledu - ale do rozhodování o tom, kdo postaví elektrárnu, by se montovat neměl.

V. Klepetko 27.11.2020 16:40

Mám toho Astonova "Psa" celkem rád. Nahlížím sem jen občas, ale těším se, že jestliže se snad možná za několik let dočkám důchodu, bude pro mě zdrojem zajímavých informací, které jinde chybí, ale bude dobrý i pro nezávazný pokec jako zajímavá alternativa "sociálních sítí", ke kterým chovám hluboký despekt... Aston, jako novinář, by měl být hrdý na to, že vytvořil diskuzní platformu, která řadu lidí přitahuje a že z toho mají vlastně ti lidi radost.

Ale... Zdá se mi, že Aston vlastně nechápe, v čem spočívá hlavní přínos jeho "Psa". Ano, výběr autorů je zajímavý. Ano, sám o sobě Aston je pozoruhodná osobnost, a tím pádem i jeho "Pes" je zvíře kultivované a na úrovni, vysoce přesahující průměrnou žumpu. Jenže jak se zdá, tak si Aston vůbec neuvědomuje, že tomu odpovídá i diskuze pod články! Tedy ten "kanál"... Nebo snad "stoka"? Jak je možné, že Aston nevidí, že ta diskuze pod články, to je to hlavní (a to nejlepší l) co se mu kdy vlastně podařilo (jako novináři) vytvořit?

Četl si Aston někdy nějakou diskuzi na jiných serverech? Opravdu si myslí, že největší stoka je zde na Psu? Chápe vůbec, že on - Aston! - je vlastně aurorem funkční alternativy všem těm těm Twitterům, Facebookům a dalším "bublinám"? Chápe, že je dnes ostrůvkem Svobodu v žumpě korporativní cenzury? Chápe vůbec pravý smysl svého "Psa"?

Koncentrace různých blbů, trollů, placených agotátorů, hybridních bojovníků, grafomanů, "hejtrů" a dalších iluminátů tu není větší než jinde, ale je tu i něco navíc:

1) Svobodný názorový střet mimo chráněné nebo uměle vytvořené "bubliny". To je ta "svobodná společnost", která je naším kategorickým imperativem!

2) Řada zkušených lidí - konzervativců i leberálů - kteří mají možná posledních několik let na to, aby nám sdělili své zkušenosti.

V. Klepetko 27.11.2020 16:40

Žumpa? Astone, ty vůbec nechápeš, co dobrého zde na tomto světě po tobě vlastně zůstane! To nebude tvůj názor na Rusy, Číňany nebo Dukovany... Njn... Nikdo není Prorokem na vlastním serveru :-)

M. Ejem 27.11.2020 15:04

Nemyslím, že bych byl zcela jednoznačně schopen ze všech důvodů vybrat stavitele dalších bloků v Dukovanech. Pokud budete vycházet z historickézkušenosti, měli bychom mít na mysli i francouzskou roli v Mnichově. MožNá bychom mohli přemýšlet i o tom, jak si z nás západ, asi i naší vlastní vinou, udělal druhotřídní stát. Ale s čím zásadně s autorem nesouhlasím je ona "svoboda myšlení a rozhodování" na současném západě. Autor asi žije v rekativně krátké polistopadové (období po rozpadu duálního světa ) éře, protože tato tzv. svoboda dnes neexistuje na západě ani náhodou.

J. Hybler 27.11.2020 14:25

Z pohledu čistě ekonomického by bylo určitě... Neexistuje hledisko čistě ekonomické, to je to, oč tu běží.. tedy souhlas s jasným postojem vůči " východu"...( nakonec, nemají se dávat všechna vajíčka do jednoho košíku) a dále, jsem přesvědčen, že zpravodajci vědí co činí, záleží na tom, zda-li pak ti odpovědní , patřičně dbají a budou i jednat....

L. Severa 27.11.2020 14:04

Ke zmíněnému úvodníku jsem měl připomínku, že je nutné hledat optimálního dodavatele. A že nesouhlasím s tím aby byl někdo předem preferován, nebo zatracován. Nevím, jak moc se octneme ve vlivu toho státu který dostavbu zajistí. Jsme naprosto závislí na ruském plynu a naftě, jsme snad pod nějakým vlivem?

J. Jaroš 27.11.2020 13:55

Jak je všeobecně známo v ČR FUNGUJÍ dvě atomky s ruskou technologií jádra. Prosím zasvědcené aby konkrétně uvedly jakékoli skutečnost, které by po. dobu výstavby či provozu nasvědčovaly nekalým úmyslům z ruské strany. Sama,, atomová dáma,, označuje ruskou techniku za vinikající. Pouze naznačuje že základní vědomosti /know how/si nechávají dodavatelé prosebe. Říkají nám jak a né proč.

M. Valenta 27.11.2020 13:43

Nemáte Vy čirou náhodou na mysli vyzobávání rozinek ve stínu za bukem? To pane Vlčku u státu typu Česka opravdu nefunguje. A tu věčnou pohádku o malém státečku si strčte za klobouk neboť Česko, světe div se, figuruje, co se počtu obyvatel týká, stále v té první (vetší) polovině Evropy. So geht das.