19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Není Chramostová jako Gott

Kdyby předtím nezemřel Gott a neběžela ta trapná debata o státním pohřbu, nikoho by ani ve snu nenapadlo pohřbívat i Vlastu Chramostovou se státními poctami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 10.10.2019 18:04

Chramostová je prvni spolupracovnice StB, která dostala Řád T.G.Masaryka od svého kámoše z bytových pijatik Havla. Kdo to.ma ?;-D

Š. Hašek 10.10.2019 20:07

Trefná připomínka!

Je ostatně dobré si občas prohlédnout seznamy vyznamenaných Václavem Havlem (i co do počtu medailí) .........

jenže láskomilové budou mlít svou, vláčet Klause a Zemana kvůli jednomu jménu. A jako pubertální holky trucovat a odcházet při projevu presidenta republiky (a zapomenout, že i v tom sále jim běží státní plat od občanů). No nic.

J. Friedlaender 10.10.2019 16:37

Pane Štěpánku,strkatdo jednoho pytle skutečné zločince s těmi, kterým došlo, jakému svinstvu sloužili, je trapné a ubohé.

P. Grigar 10.10.2019 17:18

..ještě větší ubohostí je vyvyšovat ty, kteří svinstvu sloužili a poté prohlédli, či spíše vsadili na špatnou kartu, nad obyčejné lidi, kteří už od začátku měli jisto, komu a čemu nebudou nikdy sloužit. Za žádnou cenu. A že jich bylo!

J. Černý 10.10.2019 18:06

Jak to stalinistum z padesátých let došlo ? Pouze prohráli boj o koryta.

J. Kanioková 11.10.2019 16:36

1***

F. Švec 11.10.2019 21:01

Takže Karel Gott byl zločinec? Nikdy jsem ho moc nemusel, ale uznávám, že většího profesionála u nás nenajdete. A jestli touha a snaha být profesionálem bez ohledu na panující režimy je zločin, potom se Vás ptám - Vy to , co k nám dnes putuje z výšin EU , vnímáte jako " nesvinstvo?"

Ś. Svobodová 10.10.2019 11:45

Od počátku vnímám pohřeb p. Gotta se státními poctami jako primárně marketingový tah vlády. Jenže debata se vede o tom, zda si ho ten či onen zaslouží.

M. Prokop 10.10.2019 13:25

Ovšemže.

J. Kalipso 10.10.2019 14:42

Souhlas

J. Černý 10.10.2019 18:11

V čem ? Na Bertramce lidé ukazují, že žádné marketingové akce nepotřebují.

Chramostová je oprávněné lidem ukradená, i když Pravda a láska dělá co může.

Š. Hašek 10.10.2019 20:15

Já to tak nevnímám, ani v nejmenším, paní Svobodová.

Tady někteří udělají z předsedy vlády zločince jenom proto, že vlastně velice přesně vystihl Gottovu uměleckou velikost. A podal návrh. A vláda hlasovala. A rozhodla rodina.

Podle Halíka je premiér, který se zkrátka "trefí", gauner celovesmírný! Minimálně křivácký, ošklivý, jednoduchý populista.

Ostatně - Vy jste si nevšimla, že pokud president nebo premiér řeknou pondělí ....... tak dobromudrové začnou skandovat "úterý, úterý, úterý"???

J. Krynický 10.10.2019 20:16

Být gaunder podle Halalíka je pochvala.

D. Stirsky 10.10.2019 9:33

Ano, Štěpánkův hodnotový svět je opravdu podivný. Celou nynější maškarádu kol úmrtí obou spustil Babiš. Já byl ve dvojím šoku: Jednak z úmrtí Mistra, on byl opravdu součástí života většiny z nás. A navíc hodný člověk, jenž se ze své popularity nepomátl. Vzápětí přišel šok druhý: Státní pohřeb a smutek, vlajky na půl, mše v katedrále, návrhy na přejmenování kde čeho... Změna na pohřeb se státními poctami to nezachránila. Hned jsem si řekl: A co až odejdou jiní? Mnozí to budou s Gottem srovnávat a ptát se, proč on ano a ten druhý/ta druhá ne? Byla-li reakce premiéra ve stylu "je nám to moc líto, kondoloval jsem rodině, spojil jsem se s ministrem kultury, abychom projednali účast státu při obřadu, Gott byl velký umělec", asi by žádný povyk nebyl. Paní Ch. ukázala, že ne každý musel. Svůj škraloup tak smazala. Pohřeb se státními poctami si zaslouží stejně jako Gott. Navíc byla vynikající herečkou. V době, kdy Gott byl všude, ona vyráběla nějaké lampy či co. Jenže pro mnohé z nás a tedy i pro Štěpánka je Mistr přijatelnější: Normální, řídící se zdravým selským rozumem, rozdával přece radost... Což je pravda, ale jen jedna její část. Ostatně pochybuji, že Gott byl v 70. či 80. letech pro Štěpánka idolem. Já třeba bych se mezi spolužáky ztrapnil, poslouchali jsme muziky poněkud jiné.

V. Mokrý 10.10.2019 9:41

Málokdo se bude moci s Karlem Gottem srovnávat a to profesionalitou, natož délkou profesní dráhy.

O. Mayer 10.10.2019 11:28

.. budete se divit, ale lidí, kteří svou práci provozují nadstandardně dobře a dlouho je překvapivě hodně.

V. Mokrý 10.10.2019 12:20

Ano, najdou se í tací v mnoha profesích. Jen jsou médii přehlíženi. Za to ale Karel Gott nemůže.

M. Prokop 10.10.2019 13:26

Nikdo ho z toho neviní. Hlavní viník je Bureš a další.

J. Kalipso 10.10.2019 14:44

;-D;-D;-D;-D;-D

V. Petr 10.10.2019 10:37

Srovnávat kohokoliv s Gottem je jaksi mimo. Asi jako srovnávat průměrného ligového hokejistu s Jaromírem Jágrem.

Řekl bych, že mnoho lidí jméno Chramostová dokonce ani nezná, což je údělem většiny herců, kteří nevystupují ve filmu nebo v televizi.

J. Farda 10.10.2019 10:47

A jak v dnešním "Jak to vidí" připomněl pan Pečinka, i mimořádné, jako v případě živelní katastrofy nebo vyhlášení války, svolání vlády. Takový příživnický politický tyjátr si pan Gott, machr Zpěvák a člověk, opravdu nezasloužil ... :-(

A. Novák 10.10.2019 21:11

I kdyby byl premiérem Fiala, udělá taky Gottovi pěkný pohřeb. To není žádný tyjátr.

P. Grigar 10.10.2019 17:27

..pane Stirský, byli také lidé, kteří nepodepsali ani pod nátlakem a z pozice okresního soudního rady mašírovali rovnou do dolů a posléze, to kvůli následkům pracovnímu úrazu, byli odesláni na "lehčí práci" s krumpáčem u traťové distance. O domácí výrobě lamp se jim tak akorát mohlo zdát.. a i kdyby se o cosi takového pokusili, obratem by stáli před soudem za nedovolené podnikání.

Bývalý komunista je pro mě totéž co bývalý černoch.

M. Valenta 10.10.2019 9:22

Chramostová se své selhání pokusila napravit a docela se jí to povedlo. Jestli je ovšem možno za úspěšný pokus o nápravu svého selhání považovat občasnou pomoc přátelům (zpěvákům/hercům)utlačovaných režimem, ať si každý zhodnotí sám. So geht das.

M. Šejna 10.10.2019 10:46

Gott selhal? Kdy prosím? Při podpisu Anticharty?

Tak to doufám, že budete stejně kritický k selhání u Anticharty, až zemře Svěrák, Veškrnová-Havlová, Pilarová, Menzel.

Z těch, co už zemřeli, podepsali Antichartu například Hapka, Tříska, Höger, Kopecký ...

V. Petr 10.10.2019 11:04

Spíše, než kdo podepsal bychom se měli ptát kdo se odvážil nepodepsat, z významných tvůrců vím jen o V. Chytilové, mohli být i další. Pak tu byli ti, kdo se na seznamech signatářů objevili bez svého vědomí (byli v cizině), ale neodvážili se proti tomu vystoupit (H. Vondráčková, V. Neckář).

M. Šejna 10.10.2019 11:22

Mě hlavně vaděj ti dnešní moralisté, kteří začali proti bolševikům bojovat až po sametu. Za totality buďto ještě nebyli na světě, nebo byli ve věku školáka, nebo pokud už byli dospěli, tak se jejich odboj projevoval posloucháním Svobodné Evropy doma pod peřinou, aby to neslyšeli ani sousedi.

M. Prokop 10.10.2019 13:28

A to víte, nebo si to na základě svých zkušeností do nich projektujete?

M. Valenta 10.10.2019 11:16

Ano, Ti všichni selhali a někteří měli později odvahu to přiznat (vím o Pilarové, Menzelovi, Svěrákovi). Gottovi nic nevyčítám, jen porovnávám, když už máme dva příklady tak blízko sebe k dispozici.

M. Šejna 10.10.2019 11:19

A co Vy, pane hrdino Valento?

jak jste neselhal Vy, hrdino? Jak jste bojoval proti režimu? Nebo jste začal bojovat proti komoušům, jako většina pravdo-láskařů, až po samentu?