29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

GLOSA: Klišé mládí

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
blabol 18.11.2007 23:48

hmmmm

jejda

Standa 18.11.2007 10:46

Sice

souhlas, hra a bod, ale mnozí starší se chovají stejně hloupě jako mlaďoši. U mladých je to obyčejná hloupost poplatná věku, kdy mladí nemají vybudovány obranné mechanizmy proti propagandě.U starších je to však o to horší, že by měli vědět kdy dělají propagandu, ale chovají se jen a jen ve smyslu svého prospěchu.

richard 17.11.2007 16:32

Tohle vadí?

"...žádost o eutanazii je především selháním lidí kolem onoho člověka, všechny bolesti přece lze dnes "snadno a efektivně" odstranit. Tečka..."

Ano vadí, dnes jeden jediný povinný a předepsaný názor na euthanasií je "...euthanasie je nezadatelné základní lidské právo, jsem absolutně pro a kdo je proti je netolerantní fašistický bezmozek, kterého vzrušuje utrpení. Tečka."

Pokud by napsala tohle, zatleskal bys jí, autore, jak je moderní a pokroková a se "samostatným" myšlením, leč pokud jsem tu "diskusi" sledoval, tak většina mladých je dobře propagandisticky zpracovaná a s nadšením zvednou ruku pro to, aby se staří, invalidní a nemocní lidé v České Republice 21.století  veřejně utráceli jako vzteklí psi.

dali 18.11.2007 11:06

Re: Tohle vadí?

Autor ale nepsal o nazoru na eutanazii. Psal o neoriginalite studentskych clanku v novinach, protoze jen prebiraji nazory starsich. O jeho postoji k eutanazii jsem tam nic nevidel.

lotus1 17.11.2007 15:47

občanské svobody v ohrožení

Plánované zrušení heren v Praze opět dokazuje jak ODS porušuje svůj volební program.

Zásadním krédem této strany byla před volbami svoboda jednotlivce, tzn. že každý se míá právo rozhodnout sám co provede se svým volným časem - zda bude chodit do herny, na fitness, na šachy apod. Snaha zrušit v Praze herny je omezování ústavou zaručeného práva svobody občanů. Argument, že se na herny váže kriminalita, jen dokumentuje neschopnost městské policie a tedy zodpovědných poslanců magistrátu zejména poslance Blažka proti městské kriminalitě účinně bojovat - raději pošle městské strážníky, aby šikanovali řidiče na pražských ulicích. Dále se jedná o zneužití pravomoci veřejného činitele a o faktické zrušení svobody podnikání. Herny dál samozřejmě vznikat budou, ale jen herny spoluvlastněné úředníky magistrátu - přes různé příbuzné a známé. Tak vlastně dojde ke zrušení konkurenčního prostředí, toto podnikání bude umožněno je hrstce vyvolených - a komunismus je zpátky. Dokazuje to také to, že herny vadí jen úředníkům magistrátu nikomu jinému. Občané Prahy nenechme se dále takto šikanovat, protože dnes jsou to herny nad kterými chtějí mít městští papaláši nadvládu, později to mohou být stánky s párky, s květinami a vůbec celý náš život v našem městě

dali 18.11.2007 11:01

Re: občanské svobody v ohrožení

Ma smysl psat reakci na tvuj prispevek uplne mimo misu? Asi bude stacit poukazat na chybu v tvym srovnani heren s fitness kluby, sachovymi krouzky atd. Mensi rozdil je totiz v cene techto aktivit. U heren se porad musi platit a nic z toho neni. U ostatnich se zaplati pausal treba na rok, a muzes je chodit navstevovat, takze to z tebe nesaje penize. Vyrabi to pak trosky, ktere jen kradou aby mohly dalsi den hrat. Nemluve o funkci kasina jako pracky na penize.

HonzaV 18.11.2007 22:00

Re: Re: občanské svobody v ohrožení

prober se:

1. jestli nekdo v herne plati a plati a nic z toho neni, tak je to jeho boj a nas to nemusi (a ani nema) zajimat.

2. Aby trosky nekradly, od toho je policie.

3. Aby kasina nefungovaly jako pracky na penize, od toho je bernak a spol.

4. To, ze vyse zminene instituce nefunguji (resp. buzeruji male ryby a velkych se boji), nevyresi zakaz heren.

STK 17.11.2007 13:37

Mladý člověk

se teprve učí, poznává svět. Praktických zkušeností nemaje, papouškuje to, co někde četl. Pokud si vzpomínám, bylo vždy stejné. Po "nárazu na realitu života" se buď mládežník sesype a v šoku opakuje dříve naučené nebo obrátí o 180 stupňu a říká opak nebo - a to je nejcennější přístup - začne používat mozku. Toho svého. A je po problému...

Apea 17.11.2007 11:07

alternativní energie

A ono to s nimi tak není? Tedy kromě těch, co už někde stojí, stačí tam zajet, obhlédnout a začít reralizovat u nás?

Dobře, není, je to s nimi podobně jako s automobilem v roce 1914 - princip se znal, auta jezdila, ale ke spolehlivé a pohodlnému fungování to mělo daleko. To přišlo teprve, když se z výroby aut stao obrovské výrobní odvětví a byznys založený na masové spotřebě.

PetrK 17.11.2007 11:13

Re: Příteli, nespletl jste si umístění

vaší reakce?;-D

Finrod Felagund 17.11.2007 10:41

Nezobecňujte, prosím.

Dopouštíte se velké chyby, protože ne všichni mladí lidé jsou takoví, jako Vy popisujete. Je mi 22 let, jsem studentem na Jagellonské universitě v Krakowě a mé články občas vycházejí na Psu - můžete mi, prosím, najít některé z charakteristických zjednodušení, o kterých mluvíte?

http://neviditelnypes.lidovky.cz/geopolitika-konec-dejin-nebo-stret-civilizaci-f41-/p_zahranici.asp?c=A071106_171332_p_zahranici_wag

šakal 17.11.2007 10:52

...Ale no tááák...!...

...Se nečil ;-P ;-)

Liberta 17.11.2007 21:01

Re: Nezobecňujte, prosím.

Jste čestná výjimka. Ani se mi nechce věřit, že je Vám 22 let (dokážete například psát i hezkou češtinou) :-D

kirast 18.11.2007 17:11

Re: Nezobecňujte, prosím.

Jste, pane, vyjímka potvrzující pravidlo. Schovejte si, prosím, tento článek a svou diskusní poznámku a přečtěte si je za takových dvacet, pětadvacet let. Určitě se nebudete mít za co stydět. Asi jsme nikdo nebyli jiní, ale on ten pohled na sebe a na lidi obecně zezadu bývá také poučný.

PetrK 17.11.2007 10:40

Radikální až rebelské

myšlení většinou patří k mládí, což je vidět i v jejich příspěvcích. Zároveň je v mnoha z nich cítit určité "zglajchšaltování", které však kladu za vinu školství resp. některým pedagogům, kteří se nedokáží vymanit z hluboce zakořeněných leninsko-marxistických tenat. To platí především o základním školství. Posuzuji to z pohledu člověka, který se na stará kolena a po mnoha létech technické praxe stal pedagogem na střední odborné škole, takže vidím, jaký "materiál" dostáváme. Na závěr jen podotýkám, že jsem nepřítelem školometského biflování a komunismu.

Liberta 17.11.2007 21:08

Re: Radikální až rebelské

Jenomže ty názory nejsou ani moc rebelské, tedy radikálně opoziční vůči většinovému názoru., což by mládí slušelo. Jsou (ve shodě s názorem autora) jen parafrází čteného a slyšeného. A na rozdíl od zralých mozků ani nerozeznají, zda názory, které papouškují, jsou či nejsou kvalitní. Stačí, že jsou hlasité, populární, většinové nebo přiměřeně jednoduché k pochopení. No. - Souhlasím s autorem.

Vlado Z 17.11.2007 9:10

Je to normální...přesto problém.

Jak definují psychologové toto období od 18 do cca 25 let: jedinec má již plne vyvinutou inteligenci, ale zatím nedostatek skušeností (které by mohli nereálnost některých přesdstav a dopady přílišného zjednodušování problému a z toho plynoucího nadměrného sebevědomí korigovat). Je to již po století stejné a naprosto normální. Tak proč problém? Jednak proto, že to upozorňuje na rizika momentální společenské módy, kdy se jednostranne zvýhodňuje mládí, energie, invence a podceňují zkušenosti.

Za druhé hlubší problém vývojový, ve kterém se dnes už všichni máváme(a nic nového) - naše psychika dozrává jen mírně odlišně, nebo rychleji než před staletími, zatímco technologický a spoločenský vývoj pádí vpřed tempem dostihových koní (nebo snad závodních aut?). Asi by jsme se měli začít té, dosud tak zanedbávané vlastní psychice, trochu víc cíleně věnovat-už nejen cestou líbivých "amerických" příruček o okamžitém dosažení úspěchu a bohatství, ale i vlastním záujmem o seriozní psychologickou literatúru. Ačkoliv mnoho toho ještě nevíme, přesto sesbírali vědci zajímavé množství poznatků, ale i vytvořili několik prakticky použitelných teórií-když jsem si to nedávno četl, nestačil jsem se divit...:))

Alfred 17.11.2007 9:49

Re: Je to normální...přesto problém.

Stačilo by vykašlat se na idiotský kolektivismus a nechat každého, ať si se svým životem naloží, jak chce a do cizích životů nekecá. Pokud  se mladí rozhodnou radikálně měnit svůj život, ačkoli nemají žádné zkušenosti, jejich problém. Musí jít ale o jejich životy. Tady se pořád mele o společnosti, lidstvu, každý chce kecat do všeho. Ať se každý stará především sám o sebe a bude klid.

studený čumák 17.11.2007 8:22

mladí a eutanazie

To je přece hezký, když nás starší odmítá studující mládež v budoucnu utratit...;-)

Alfred 17.11.2007 9:56

Re: mladí a eutanazie

Ještě před pár sty lety se nikdo nemohl spoléhat na doktory a lidi taky žili. Dnes máme mnohem víc informací o hygieně a zdravém životním stylu a tím i mnohem větší šanci na život bez doktorů. Kdo chce ztrávit zbytek života v nemocnici ať u6 s možností eutanazie nebo bez ní ať si tak činí, ale za svoje. Humanistická klišé jsou jen chytrou formou racketeeringu v podání bílé mafie.

raff 17.11.2007 13:40

Re: Re: mladí a eutanazie

Jak se lze do vaší sekty přihlásit?

Alfred 17.11.2007 14:51

Re: Re: Re: mladí a eutanazie

Jezte salát, neberte vážně  doktory a vystříhejte se zbytečného požívání prášků. Stanete se duchovním členem společenství.

Servác 17.11.2007 8:08

No jistě, ale nač se divit

Naivní přejímání hotových názorů bez korekce zkušeností přece vždy patřilo a bude patřit k půvabným atributům mládí! Horší je, když tak myslí a jedná padesátník ve vysoké pozici.

honzak 17.11.2007 6:33

dneska neuvěřitelně

smysluplný článek! Jen bych doplnil, že scestnou představu o zázračných zdrojích energie bohužel nemají jen ušlechtilé, humanitně orientované studentky, ale i někteří jejich učitelé (např. ten vědecký etanolog), rodiče a občas i rezortní i mimorezortní ministři.

Gaga 17.11.2007 5:29

Ano, taky se mi to zdá , ale zas na druhé straně, to snad patří k věku

..ale pokud obdobné povrchní bláboly o euthanázii šíří poslanec za ODS Š´tastný a expert na tuto problematiku v ODS, tak  jim nemá smysl nadávat....ani studentům, ani novinářům...