Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Když se řekne život
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax 24.12.2019 16:25Jojo, soud rozhodl. A bude to v pořádku, dokud na trať nespadne strom. Železnice přece mají kontrolovat, zda strom v dopadové vzdálenosti jsoucí nehrozí pádem. A to imrvére furt. A aleje ... akorát v nich jezdit raději pomalu zvlášť když to klouže. Do mezery mezi stromy se obtížně trefuje. |
M. Šejna 24.12.2019 17:33Přesně tak, a pokud dráhy zjistí, že by strom mohl spadnout, musí podat žádost o pokácení, doložit studii EIA o ekologické přijatelnosti kácení. Pak se sejde komise pro životní prostředí a bude zkoumat a zkoumat. Mezitím strom spadne |
M. Krčmář 24.12.2019 15:56Souhlasím,až na tu "svévoli ekologicky šetrné dopravy", evidentně si pouze SŽDC chtělo ulehčit a zjednodušit své povinnosti, ovšem s ekologií to nemělo nic společného. |
M. Krčmář 24.12.2019 15:50Aleje rozhodně zachovat, stejně jako u lesů či polí je zde zásadní otázka péče o tyto. Nezkušených mladých řidičů mi může být líto, stejně jako každého mrtvého člověka, ale mají jezdit podle svých schopností. |
J. Jurax 24.12.2019 16:29To máte těžký. Kdyby někoho napadlo stavět metr od silnice pár metrů od sebe betonové sloupy o tloušťce a odolností vzrostlých stromů, zavřou ho do šaškecu. Ale stromy, resp. aleje,to je něco jiného. Leda jezdit opatrně zvlášť když to klouže třeba i na mokrém listí ... |
J. Nevrkla 24.12.2019 10:44Vadí mi vysazovani stromu kolem silnic, v mnoha zemích je to zakázáno z dobrých důvodů. V Cesku ročně zahyne přes 100 lidí po nárazu do stromu. Stojí to za to? Já jsem přesvědčen, že ne. |
V. Kolman 24.12.2019 12:13Pokud už nějaké alej podél silnice je, lze situaci řešit dvěma způsoby: 1.) - "Popíliť stromy!" = Nejrychlejší a nejlevnější. 2.) - V případě krátké aleje, vhodného prostředí a špatného stavu stávající silnice - postavit novou silnice mimo stávající alej. Pochopitelně nesázet už kolem nové silnice stromky. |
P. Dvořák 24.12.2019 12:40Nějak si neumím představit, jak vede silnice, ta najednou odbočí do polí, objede stromovou alej a vrátí se do původního směru. Co když tam to pole má ředkvičková bába Havránková? Za kus úhoru, kudy měla vést dálnice!!! shrábla po letech tahanic dvacet mega a několikanásobnou plochu úrodné půdy. |
V. Kolman 24.12.2019 23:25Napsal jsem pane Dvořáku: "...vhodného prostředí a špatného stavu silnice....". Tedy ne befelem nařizovat - rozkazovat.... Ale jsou-li vhodné podmínky!!!, proč nevést novou (třeba i kratší, s méně zatáčkami) silnici mimo alej? Občas se tak i děje. |
J. Schwarz 24.12.2019 13:13Ať lidi jezdí opatrně. Proč by si lidi měli zvykat na medvědy, vlky a divočáky a přitom nemít právo si s sebou do lesa brát kulovnici, a zároveň by kolem silnic měly být "bezpečné" pásy jako kolem závodiště F1? |
J. Nevrkla 24.12.2019 13:23Každý řidič občas udělá chybu. Pokud sjedete ze silnice v 80 do pole, nestane se vám nic, pokud vrazite do stromu, jste mrtvý. Nechtěl bych, aby se mi takhle zabilo třeba nezkušene dítě. Nechci ani medvědy a vlky v lese, chci se tam v klidu a beze strachu procházet beze zbraně. Nebo už mají nebezpečná zvířata právo procházet se kdekoliv? Proč? |
P. Staronový 24.12.2019 13:21Záleží na tom, jakých silnic. Kolem dálnic a státovek by stromy být neměly, kolem okresek spíš jo. |
J. Nevrkla 24.12.2019 13:26A proč by měly být kolem okresek? Tam se těch lidí zabije nejvíc. |
J. Vavrochová 24.12.2019 9:47Řešení vidím ve výsadbě jiných, nižších, dřevin podél železničních koridorů. Snad by to nebyl nepřekonatelný problém vysadit míst vykácených stromů něco jako stálezelené keře - typu kleč - a zachovat tak přírodu v dobrém stavu i v dopravních koridorech. Konečně, podíl nových silnic se také nevysazují vysokovzrůstné stromy. |