29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

GLOSA: Kdo potřebuje noční kluby?

Majitelé nočních klubů pláčou. Nové opatření proti šíření koronaviru jim nařizuje od půlnoci do šesté hodiny ranní zavřít. Přijdou o tržby od nočních návštěvníků a jejich živnost takovou ránu sotva přežije. Většinu klubů, možná úplně všechny to zlikviduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 21.9.2020 18:51

Byly doby, kdy za svůj život zodpovídal každý jednotlivě. I si to i platil. Šel do klubu, vožral se, vlak mu ujel nohy ......... A byly kluby. starosta jim dal licenci, až do vlády to nešlo.

Pokud je všechno na státní zdravotní dani a frontě na zdraví v nemocnici ............ to je jiná!

Nekončící debata.

Lide! Chovej se státně! Možná i stádně/moderně. Možná tedy zakázat kluby a vymyslet výdejny zdravé výživy. A v sedm domů!

Tak s Bohem, občane a svobodo!

J. Jurax 21.9.2020 17:14

Kdo potřebuje noční kluby?

Kromě těch, jimž jsou obživou, semtam, byť i někdo velice zřídka, skoro každý. Nakonec bar či noční klub je jenom nóbl se tvářící hospoda, potažmo putyka.

Nicméně v době koronaviru se jejich určité omezení, případně i dočasné krátkodobé uzavření zajisté přežít dá.

Š. Hašek 21.9.2020 18:53

Dá. Dá se přežít i ve vězení. Na delší diskusi.

Ale není těch příkazů a zákazů zu moc?

Není. Stát pečuje, stát řídí, stát může zakazovat!

Z. Ukolébavka 21.9.2020 14:52

Nebesšťane, autor ani P.T. čtenářstvo nepíše o šibřinkách, hodech, tancovačkách...To jsou akce nikoli každodenní. Ba dokonce bývají spjaty s kulturou, tradicemi, pospolitostí, byť rána opilcova jsou táž. Chápou to i prošedivělé máničky od Zeppelinů, Floydů a třeba B. Efectů. Ale chvíli to trvá. Jednou se třeba dočkáte.

Z. Ukolébavka 21.9.2020 14:53

Určeno Teofilovi ad 12:36 hod.

J. Anděl 21.9.2020 12:36

Překvapivá diskuze. Co je tu lidí, co asi nikdy nebyli na žádné zábavě, ani vesnické tancovačce nebo mysliveckém plesu, kde by se zábava protáhla po desáté hodině večerní atp. S bizarní představou nočního klubu jako něčeho apriori démonického a zvrhlého.

Vesměs zřejmě nesmírně mravní a slušní, počestní lidé s neustálým používáním opotřebovanými růženci v kapsách, kteří by strčili do kapsy potulné ježíše, proměňující na svatbách vodu na víno (tedy nápoj zahánějící žízeň na drogu).

Ale jako jo, já to chápu, umcaca vašich mladých let byla mnohem hodnotnější a kvalitnější zábava, než to dnešní ducduc.

M. Veleba 21.9.2020 12:52

On ani ten Ježíš zase nebyl žádný nudný týpek. Na svatbě dokonce proměnil vodu ve víno, aby se mohlo kalit dál :-D

J. Anděl 21.9.2020 12:54

No však právě ;-)

Jsem to neformuloval úplně správně s tím strkáním do kapsy, ale vodu ve víno tam mám. :)

M. Vlasák 21.9.2020 13:43

Kdyby nebyl tabák a etanol již dávno užíván, tak dnes by neprošly ani FDA ani jinými mechanismy, schvalujícími bezpečnost potravin apod. To jsou paradoxy, že?

J. Jurax 21.9.2020 16:45

On by neprošel ani cukr.

R. Benýšek 21.9.2020 11:44

Ano, ano, svobodné podnikání je třeba dělit na to správné a nesprávné, zdravé a nezdravé, socialistickému člověku potřebné a nepotřebné.

Kam psal pan Mareš před rokem 1990 ? - do Tribuny? Či snad přímo do práva té správné barvy?

V. Petr 21.9.2020 12:03

Podnikání, které vede k šíření koronaviru je třeba momentálně zarazit. ALE jeho provozovatelé se zaklínají jeho "potřebností." Autor proto správně uvádí, že by se moc nestalo, ani kdyby všechny noční kluby zkrachovaly. To se, samozřejmě, nestane a i kdyby, po skončení epidemie vniknou snadno kluby nové.

R. Langer 21.9.2020 12:12

Autor uvádí všechno špatně. :-P

S. Landa 21.9.2020 12:19

Souhlasím. Je nutné okamžitě zarazit provozování hromadné dopravy a také všech obchodů, zejména těch s potravinami.

V. Petr 21.9.2020 12:36

Tady jsme u té potřebnosti a nebezpečnosti. Šíření nákazy v nočních klubech je daleko větší než v obchodech i v MHD a stát se, na rozdíl od obchodů a MHD bez nich snadno obejde!

I kdyby byly noční kluby uzavřeny úplně, ekonomika to téměř nepocítí ale na šíření nákazy se značně projeví.

S. Landa 21.9.2020 12:43

Jak jste přišel na to, že šíření nákazy je v poloprázdných nočních klubech daleko větší, než v MHD, Prymulo?

V. Petr 21.9.2020 12:54

Z trasování to vyplývá.

O. Uživatel 21.9.2020 12:58

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 21.9.2020 13:25

Stát to nepocítí, ale majitelé podniků to pocítí. Slušný stát či jedinec, který si troufá se za stát vyjadřovat, se za nezbytná omezení, jsou-li opravdu nezbytná, omluví.

Kecy o tom, že vlastně nejsou potřeba a můžou bejt rádi, že je vůbec strpí a všechny šmahem nezakáže, nikdy nevypustí z úst.

M. Hoblík 21.9.2020 10:26

Herny, noční kluby, bordely? Když nám je vezmou, je to jako by nám umřela osoba blízká! My je potřebujeme, kde by se jinde mohli stkávat běhny, narkomani, závislí a jiná pěkná společnost?

R. Langer 21.9.2020 10:34

Vy tam za nimi chodíte, že je tak dobře znáte? ;-D

J. Anděl 21.9.2020 11:00

Ano, je to tak, lidský druh tohle všechno potřebuje.

A jistě, furt ty samý typy lidí se to snažej vymýtit. Inkvizitoři, komunisti, muslimští teroristi...

V. Petr 21.9.2020 11:13

NEPOTŘEBUJE. Celá tisíciletí toto neexistovalo!

ALE tady jde o to, že noční kluby jsou dnes semeništěm šíření koronaviru.

J. Anděl 21.9.2020 11:14

Bordely, hospody atd?

Ale jistě, že existovalo. Nejstarší řemeslo. Alkohol a drogy.

J. Anděl 21.9.2020 11:16

A to, že je nutné dnes omezit jejich provozní dobu, vůbec nijak nesouvisí s tím, jestli je někdo potřebuje nebo nepotřebuje.

Článek neobhajuje dočasné omezení z důvodu zdravotního rizika, tudíž ani já se k němu nevyjadřuju.

R. Langer 21.9.2020 12:10

Co neexistovalo? Odkud jste spadnul? ;-D

V. Petr 21.9.2020 12:39

Takže Praha roku 1000 a hlavně venkov roku 1000...

R. Langer 21.9.2020 13:23

A jako co tehdy podle vás neexistovalo? 8-o ;-D

J. Anděl 21.9.2020 13:26

A co teprve Severní pól roku 1000?

:-)

J. Anděl 21.9.2020 13:39

Bez ironie: lidský druh neřesti provázejí od nepaměti, od nejstarších dějin. Různé kultury za neřesti označovaly různé věci, ale tak zůstaneme-li zhruba v naší oblasti, s alkoholem a prostitucí se opravdu setkáváme v naší kultuře odedávna.

Ano, ve městech se taky v souvislosti s těmito neřestmi setkáváme s různou kriminalitou, kterou se více či méně úspěšně civilizace a správy měst snaží omezovat.

Kromě toho se církve a později komunističtí ideologové snažili vymýtit z psychologie jednotlivců samu touhu po těchto neřestech, veškeré její projevy. A to metodami skutečně krutými. A naprosto zbytečně a bezvýsledně. Nepomohly ani různé prohibice atp.

Rád bych připomněl, že protizákonná činnost s těmito neřestmi spojená není jen prodej tvrdých drog na Václaváku, ale i domácí pálení slivovičky (venkov roku 1000? nevím, možná ne, venkov dnes ale asi ano).

Donedávna se taky neříkalo "noční klub", nýbrž "diskotéka" nebo "rockový klub". A i mnohem dříve bývaly taneční zábavy.

To mi připomíná, jak mi vyprávěl děda, že za okupace při druhé světové válce se nesmělo na zábavách tančit. Lidi se nesměli bavit, když německý voják umírá na frontě. Takže - ano, jsou v historii člověka okamžiky, kdy se lidi bavit nesměli. Během okupace. Za koronaviru. Moc srandy si asi neužili ani při morových epidemiích atp.

Ale to neznamená, že to nepatří k přirozenosti lidského druhu, nebo že je to samo o sobě nějak špatné.