16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

GLOSA: Jak vytěsnit Zemana

Má být prezident aspoň dočasně zbaven pravomocí? Je balvanem, který brání průběhu standardních procedur? Tato otázka se objevuje osm let, kdy je prezidentem Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Hoblík 17.10.2021 17:49

Zeman už dozlobil a měl by abdikovat! Kdyby byl při smyslech a byl schopen rozumně uvažovat. Jenže Ovčáček by přišel o prima kšeft...

J. David 17.10.2021 17:02

Tak nevím. Tatíček Masaryk se při své poslední inauguraci nebyl schopen do listiny podepsat a odblábolil zmatený ztěžka přísahu. Nu, byl zvolen presidentem. Mekta Beneš, dementia senilis, ale sám abdikoval. Syfilityk Gottvald s butylkami schovaných po hradních hajzlících, po kterých první dáma Marta slídila, jako bachna po bukvicích. Intermezzo o dalších presidentech vynechám, začnu Havlem, koloběžky na Hradě, a pak přehršel hospitalizací a nepřítomnosti ve výkonu funkce. I se "válel" v Rakousích u prof. Bodnera v Innsbruku, zatím co Zeman se "válí" v UVN (?) ve Střešovicích. Takže co, jak se to má relevantně posuzovat? Historicky nechali i v KuK dožít stařičkého mocnáře Franziho Seppiho, byť ho prý nemohli spustit z dohledu, aby jim nepodělal Schönbrunn.

J. Vrabec 17.10.2021 15:39

No co, nepricetneho prezidenta nema nikdo. Aspon v necem je Cesko unikum.

A. Renjascu 18.10.2021 9:34

Už jste slyšel jméno Joe Biden?

P. Sura 17.10.2021 11:48

Ještě bych to zjednodušil-

Teď je na tahu pan prezident, tak ať táhne.....! (nechme ho táhnout)

J. Ptáček 17.10.2021 9:32

Miloš Zeman není a nikdy nebyl můj favorit. Volby vyhrál, byl můj prezident a přeji mu uzdravení. Dejme mu pokoj. Naproti tomu Mynáře, Nejedlého, Ovčáčka a veřejnosti další méně známé exoty jsem nevolil, ani to nejde. Potřebují jen rozkazovat a hrabat. Jak tuto pakáž (rusky: svoloč) odvolat a obžalovat a pokud porušují zákony dostat za katr to nevím. Začal bych u této odporné verbeže. Byl by to první krok k nápravě naprosté prezidentské ostudy. Poradí nám někdo? A Zeman by, po vyléčení, mohl mít úplně jiné, asi trochu lepší, poskoky.

P. Čech 16.10.2021 19:10

Na Hradčanském náměstí momentálně vyřvává a ukazuje stupidní plakáty asi 20 přitroublých demonstrantů. Dokonce bez toho, že by na patřičných místech demonstraci oznámili. Dva z nich jsou očividně z jedné z menšin. Paní si zase plete ústavní činitele s kanceláří prezidenta, nejméně tři z protestujících jsou zneužité malé děti. To je tedy demonstrace k smíchu!

H. Paculová 16.10.2021 16:49

Informace o zdravotním stavu prezidenta by měl po domluvě s pacientem sdělovat ošetřující lékař. Podle prof. Pafka jím však není ředitel Ústřední vojenské nemocnice Miroslav Zavoral, jak se tvrdí.

P. Čech 16.10.2021 19:12

Ošetřující lékař dozajista informace o zdravotním stavu prezidenta sdělil lidem, kterým je sdělovat může. Tedy manželce prezidenta a jeho dceři. Ostatním do toho nic není a politické žvásty na tom nic nezmění.

J. Poláček 17.10.2021 7:36

To máte pravdu. Ale ovlivní nezanedbatelně příští volbu hlavy státu. Vedlejší produkt, který se neztratí. Holt zas tá politika. Dveřma vyhodíš, oknem se vrátí.

P. Čech 17.10.2021 8:19

Příští volbu prezidenta to neovlivní. Jde totiž o přímou volbu, kde rozhoduje nadpoloviční většina. To nejsou volby podle zásad poměrného zastoupení, kde obvykle rozhodují Pražáci. A to je mnoha lidem, zejména politikům a novinářům trnem v oku. Ovlivňovat takové volby je velmi těžké.

F. Zrcek 16.10.2021 15:03

Lví podíl na té trapné taškařici má hradní kamarila. Ovčáček by měl provést další kajícnou pouť, tentokrát pěšky na Svatý kopeček. A měl by se nechat vyzpovídat od Jeho Eminence Dominika, toho v půtkách tuženého kardinála od dominikánů. Třeba by mu poradil (nebo by ho trklo samo), jak z té šlamastyky co nejlíp vybruslit. Jinak fakt hrozí, že bude pan prezident co nepříčetný opravdu odstaven a on i s panem kancléřem na hodinu vyhozen. A hloubkový audit bych jim opravdu nepřál.

P. Čech 16.10.2021 19:15

Zásadní podíl na této trapné taškařici mají především novináři ze všech médií a potom politici politických stran a hnutí STAN. Lidé z KPR až potom!

L. Beneš 16.10.2021 13:47

Je pozoruhodné, že do debaty o tom, zda nemocného Zemana zbavit, byť dočasně, jeho prezidentských pravomocí, se dosud veřejně nezapojil onen lékař hnízdící kdesi na západ od Prahy, který se tak vehementně snažil o odebrání prezidentského úřadu v případě exprezidenta Klause.

P. Čech 16.10.2021 19:17

To není debata, pane Beneši. Jde o trapné žvanění a neméně trapnou volnou soutěž politických stran podle čl. 5 ústavy. Volnou soutěž, která u nás probíhá nepřetržitě a neustále a paralyzuje efektivní fungování státu jako takového.

J. Kudrnová 16.10.2021 11:13

Je to hnus co nám ti noví deroucí se po moci tady předvádějí. Ještě se moci nechopili a už se nám z nich chce zvracet. Čiší z nich veliký strach , aby jim to třeba náhle se uzdravený president nezkazil. A u ČT mám pocit, že kdyby se něco s presidentem stalo, tak už mají připraveny fanfáry.

P. Čech 16.10.2021 19:20

Máte pravdu. Je to ústavou (čl. 5) podporovaný hnus a trapné zviditelňování se politiků politických stran a hnutí STAN. O nic jiného totiž nejde.

J. Nevrkla 16.10.2021 8:39

V úpěnlivé snaze petikolky zbavit prezidenta pravomocí se názorně zrcadlí jejich ubohost, nemorálnost. Je to varovné.

J. Koutský 16.10.2021 10:29

Přečtěte si Ústavu ČR!!:-P

J. Nevrkla 16.10.2021 10:39

A co zásadního bych se tam dozvěděl? Pamatuji, že prezident Havel byl třikrát celé týdny kvůli zdravotnímu stavu neschopen úřad vykonávat a nevzpominam si, že by ho někdo chtěl zbavit pravomocí, každý mu jen přál uzdravení. Někteří jedinci od té doby morálně evidentně upadli. Smutné.

F. Navrátil 16.10.2021 7:51

Prezident není balvanem, který brání průběhu standardních procedur, jak tvrdí autor. Ústava zcela jasně říká, jak postupovat v případě, že prezident není schopen vykonávat svoji funkci. Pokud ovšem zákonodárci pouze pokřikují, pošklebují se a nekonají, není to vina prezidenta, kterého by sněmovna měla suspendovat až do doby, kdy bude moci opět svoji funkci zastávat. Zákonodárci jsou prostě zbabělí a chovají se jako smečka kňučících hyen kolem umírajícího lva.

A. Renjascu 16.10.2021 8:08

A vy když jste někdy onemocněl, tak vás zaměstnavatel ihned zbavil funkce?

F. Navrátil 16.10.2021 8:32

Nezbavil. Ale ležel jsem doma v posteli, nepracoval a pobíral nemocenskou. Nezbytné pracovní výkony, které nesnesly odkladu, za mě prováděli zaměstnanci, kteří k tomu dostali pověření. Tím, že jsem ležel v posteli se chod firmy nezastavil. Až jsem se uzdravil, vyřídil jsem resty a pokračoval v práci. To je normální. A u prezidenta se nejedná o zbaven funkce, ale o suspendování do doby, kdy bude moci svoji funkci vykonávat v plném rozsahu. To je také normální postup podle ústavy!

A. Renjascu 16.10.2021 14:31

To by samozřejmě platilo, pkud by nyní bylo třeba, aby prezident učinil nějaké ústavní kroky. Všichni se ovšem shoduji, že nyní to třeba není, takže se v klidu může počkat jak se situace vyvine.

A. Renjascu 16.10.2021 7:00

Osobně považuji způsob komunikace o zdravotním stavu prezidenta za nešťastný, ale to jak rychle se vynořily různé hyeny a různí supi považuji za mnohem horší, protože způsob komunikace vypovídá něco o okolí prezidenta, ale reakce na zdravotní stav vypovídá něco o našem národě a není to moc lichotivé a povzbudivé. Nejvíce mě dojímají Vystrčil s Gazdíkem a spol, kteří mají hlavně tak dojemný zájem o prezidentovo zdraví a přitom na něj celá léta plivali. Prezident momentálně k ústavním krokům ještě není potřeba a tak není nutné dávat najevo tolik údajného zájmu o jeho zdravotní stav ze kterého čouhá jak sláma z bot obyčejná touha konečně se tomu nenáviděnému Zemanovi pomstít a zbavit se ho. Taktéž mnozí zástupci masmédií mají dvojí metr a někteří lidé se tváří, že to nevidí jen proto, že ta delší část připadla na jejích oblíbence a ta kratší na ty s kterými nesouhlasí. Že je tím naprosto deformovaná demokracie jim zřejmě nevadí, asi se domnívají, že podpora politickým subjektům je jako fandění svému fotbalovému týmu.

T. Kohout 16.10.2021 10:50

Vždy, když si vzpomenu na pana Vystrčila, tak se musím začít smát. To je snad největší klaun, co tu kdy byl.

Z. Lapil 16.10.2021 12:26

Celá tahle situace obnažila jeden velký průšvih: nikdo nikomu nevěří, takže se nenajde nikdo, ideálně příslušný šéflékař, kdo by řekl "Pan prezident je na JIPce a má dost starostí sám se sebou. Nechci a nebudu říkat proč, ale existuje slušná šance, že za 14 dní(???) bude natolik pohromadě, že začne zase pracovat. Víc budu vědět příští týden touto dobou." A - pozor - byl brán jako nezpochybnitelná autorita.

Jak píšete - politická situace zatím nevypadá, že by se bez Zemana neobešla a budou-li Babiš a Fiala ohledně příštího premiéra srozuměni, je demise akt čistě formální a na jednání o sestavení vlády prezidenta vlastně nikdo nepotřebuje. Neboli realisticky vzato, Zeman má na uzdravení ještě dobře měsíc čas. Zvlášť jestli chce nechat za sebou čistý stůl v tom smyslu, že jmenuje vládu a 28. října předá vyznamenání. Obávám se ale, že to předpokládá víc noblesy, než má pan Zeman k dispozici.

L. Beneš 16.10.2021 13:50

Je pozoruhodné, že do debaty o tom, zda nemocného Zemana zbavit, byť dočasně, jeho prezidentských pravomocí, se dosud veřejně nezapojil onen lékař hnízdící kdesi na západ od Prahy, který se tak vehementně snažil o odebrání prezidentského úřadu v případě exprezidenta Klause.

I. Lyčka 16.10.2021 19:13

Připomeňte mi ho, prosím. Paměť už mi neslouží.

A. Renjascu 17.10.2021 7:11

https://www.euportal.cz/Articles/7706-kompletni-rekonstrukce-toho-jak-chteli-psychiatri-odstranit-klause.aspx