28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: Hloupý nápad Evropské komise

Nezpochybňuji geniální myšlenku na volný pohyb lidí, kapitálu a zboží v rámci Evropské unie. To prospívá naší ekonomice. Ale nesmíme nekriticky přijímat všechny nápady z Bruselu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hermanek 30.7.2021 11:22

Zajímal by mě průměrný inteligentcni sociální koeficient evropské komise ty jo timmermans Ursula jourova atd to by bylo velmi zajimave

P. Szirotný 29.7.2021 22:02

Elektromobily jsou slepá větev vývoje, tím jsem si jistý. Nejde ani tak na délku nájezdu na jedno nabití ani o rychlost nabíjení. To by se snad vývojem technologií mohlo změnit k lepšímu. Jsou ale jiné a vážnější důvody, proč je to celé nesmysl:

1. Kde vzít elektřinu na dobíjení elektromobilů ? Před pár dny jsem četl výpočet ČVUT. Kdyby se (teoreticky) všichni řidiči osobních automobilů rozhodli pro elektromobily, k jejich nabíjení by byla nutná kapacita 1,7 výkonu současného Temelína.

2. Cena baterií do elektromobilů nyní činí možná polovinu ceny elektroauta. Baterie vydrží tak 5 let v použítelném stavu (to jsou zkrátka fyzikální zákony). Budeme schopni si každých pět let koupit nové baterie v ceně 200-300 tisíc korun ?

3. V případě nehody se elektroauta nedají uhasit bežným způsobem. Řešením je ponořit elektroauto do přistavené nádrže s vodou, a to na pár dní. Čímž je prakticky zlikvidované.

Osobně bych preferoval v současné době vodíkový pohon. Je už technicky vyřešený a auta se již sériově vyrábí. Stačí vybudovat síť tankovacích-vodíkových stanic. Nepochybuju o tom, že technologie se vyvinou a za pár let bude možná i vodík slepou větví.

J. Ziegler 29.7.2021 17:09

Pro ty, co nechápou význam psaného slova. Nikde nechci zakazovat elektromobily, ale pouze říkám, ať elektromobily zvítězí díky svým přednostem, a ne kvůli direktivním rozkazům.

V. Mokrý 29.7.2021 17:44

Tak to má být !

V. Kain 29.7.2021 17:53

Dneska na hlavním tahu do Polska tisíce nákladních vozů a kamionů.Ty také budou jezdit baterie?Vždyť je to jeden velký nesmysl,který i když už stál miliardy,tak se ukáže jako nerealistický.

Š. Hašek 29.7.2021 18:51

Nebudou jezdit. Proč taky.

Nafasujete příděl zelí z Belgie, hodiny osvěty podle počítače. Televize půjde, aby oznámila napětí v zásuvkách zítra. Když budete hodný, pojedete kolektivně jednou za čas "s Andělem do Řecka". Někdo častěji, někdo nikdy.

Pro "normály" se vplíží přídělový, digitální system. Pro hodnotáře řidicí budou ty Elektromercedesy.

Nesmí to být ale jako koncentrák, někomu stačí bůček ve slevě, ve frontě poklábosit. Tak to třeba bude, nevím.

J. David 29.7.2021 21:28

Jo, ale jak ten bůček ekologticky upéci bez ppm CO2 a pak sežrat?

J. Ganaur 29.7.2021 18:45

Kdyby to mysleli vážně , tak po EU je tranzitní nákladní doprava po železnici!:-)

Š. Hašek 29.7.2021 18:53

brusele nemyslí. brusele plánuje dvacetiletky.

J. Ganaur 29.7.2021 18:55

Za ty prachy, co dostávají....

J. Ganaur 29.7.2021 18:54

A dotacím!

J. Zika 29.7.2021 15:03

Nejproblematičtější je to, že všichni víme, že žijeme na dluh a chováme se stále náročněji a rozežraněji a že to takhle nemůže už vydržet dlouho. No a co s tím? Může zvátězit politik který bude slibovat snížení životní úrovně? Že bude drahé jezdit na den si zalyžovat 100km tam, večer zpět? že bude drahé letět si z Německa na víkend do Prahy zapařit? Že dovolená u moře nebude pro důchodce 3x do roka? atd. atd. Rozežranost, kterou dnes berem za normu holt stojí to, že dojde k ekologickému kolapsu ať se to někomu líbí nebo ne. Stačí se podívat, jaké byly energetické nároky našich rodičů a prarodičů. Legrační a trapné je na tom, že nositeli Green Dealu kážou vodu a pijí 12letou whisky a sami jsou v plýtvání příkladem. To se pak težko přesvědčuje..... Jediná jistota je, že to nedopadne dobře.;-(

R. Langer 29.7.2021 15:47

Všichni víme? Nelžete, já nic takového nevím. :-P

V. Petr 29.7.2021 17:07

Atom je schopen dodat desetinásobek současné spotřeby elektřiny. Což je známo už 70 let.

Š. Hašek 29.7.2021 18:44

Netuší ovšem jistá paní Biomasová.

J. Ganaur 29.7.2021 18:48

Jaký dluh?Ptal se někdo rostlin, co říkají většímu množství CO2?8-o8-o8-o

Š. Hašek 29.7.2021 18:59

Za 158 let se dostaneme do "naplánovaného klimatického optima".

Shodla se na tom paní Biomasová se studentkami DAMU. Na gendermultiworkshopu.

Fotosyntéza bude jednoznačně prohlášena za překonanou. Studenti budou operativně vozit led z ledniček někam, nebo budou natahovat černé igelity někde. Vymachruje se to na 1 milióntinu st. C.

T. Hraj 29.7.2021 19:49

Nevím, jaká spotřeba je vysoká, nízká nebo jestli je nějaká optimální. Spousta výrobních procesů (drtivá většina) je dnes surovinově a energeticky úspornější (na 1kg výrobku), než před 100 lety. Levná energie přinesla lidem dramaticky vyšší životní úroveň.

Jediné v čem s vámi souhlasím je, že plýtvat se nemá.

Š. Hašek 29.7.2021 21:42

Asi problém bude v tom, že Vy, nebo já, nevíme všechno.

brusele už ví víc, než je všechno. To bývá znakem největších blbců.

Už vynechávám uvozovky ...... nejsme u maturitní písemky.

T. Kočí 29.7.2021 14:41

Watt zlepšil parní stroj. Nezakázalo se uhlí. Nyní se plánují elekromobily a likvidují elektrárny. Mazané.

J. Ganaur 29.7.2021 18:49

R^R^R^Ale vítr,Slunce a Číňani!:-(:-(:-(

M. Šejna 29.7.2021 13:45

Tahle diskuze o elektromobilech mi připomíná výživnou diskuzi před 15 lety o používání LED žárovek.

To bylo tehdy křiku, že to je blbost, že LEDky jsou jedovaté a že se tím nic neušetří.

Kdo z těch tehdejších největších kritiků dodnes svítí edisonkami?

V. Petr 29.7.2021 13:59

Pletete si to se rtuťovými výbojkami!

Já svítím žárovkami dodnes, i když ne všude. Výbojek jsem koupil pár a postupně přecházím na LED!

Ty LED jsou, na rozdíl od elektromobilů, skutečně výhodné.

M. Šejna 29.7.2021 14:02

Před 15 lety tu ale místní konzervativní tvrdé jádro diskutérů tvrdilo něco jiného. Včetně té jedovatosti.

Nejvíc kritizovali vysokou cenu LEDek s tím, že se to ekonomicky edisonkám nevyrovná.

V. Petr 29.7.2021 14:45

Už jsem napsal, že si pletete LED se rtuťovými výbojkami. Před 15 lety se LED neprodávaly a výbojky za 350 Kč/kus byly spíše pro zoufalce.

R. Langer 29.7.2021 15:52

Přesně tak, plete si koše s baňama.

V. Mokrý 29.7.2021 17:47

Klasická žárovka je levná a ekologická, na rozdíl od všech jejich náhražek - problémy s recyklací.

Š. Hašek 29.7.2021 19:03

Vypadá to, podle selských počtů:

Energie a materiály na Edisonky jsou pětinou na výrobu "modernovšeho". Vč. spotřeby na elektroměru při svícení edisonkou.

Bude to asi klesat. Kůň taky netahá EC vlaky! Ale nikoliv podle brusele a Biomasové - ale podle toho, zda se narodí zas nějaký Edison, Tesla, Watt, Křižík ....... i třeba Baťa.

R. Langer 29.7.2021 15:52

Ne, před 15 lety tady nikdo nic takového NEPSAL. Kecáte. :-P

M. Šejna 29.7.2021 16:01

Předpokládám, že za 15 let tu budete tvrdit, že v roce 2021 nikdo netvrdil, že elektromobily jsou technický a ekonomický nesmysl. ;-D