28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: Havlův nejhloupější výrok o EU

„Členství v EU znamená pro nás výzvu k prohlubování naší adaptability, k vynalézavosti a k přemýšlení o nových projektech. Je totiž všeobecně známo, že Evropská unie podpoří jen to, co je dobře vymyšleno,“ odpověděl prezident republiky Václav Havel v Hospodářských novinách 5. srpna 2002 na otázku, jak při cestách do krajů reaguje na obavy z tvrdé konkurence po vstupu naší země do Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Pavlis 29.8.2016 17:07

Pane

Chaloupko, jak jste přišel na to, že ministr financí dává do kupy finance státu? Jste anoid ? Jinak to nelze pochopit. V pořádku nemá ani finance Agrožertu. Jen zobe rozinky s legelizovanou levotou. Ani "kmotři" ODS nebyli tak zpupní a hladoví jako tento oligarcha. Jste mimo mísu...

A. Alda 29.8.2016 14:56

Dík za připomínku.

První dva odstavce stačí. Není k tomu co dodávat.

J. Chaloupka 29.8.2016 14:21

Po bitvě je prý každý generál: No, to že se bude

přikrádat z fondů, bylo zjevné již při té příležitosti, když se ministr pro místní rozvoj za ČSSD pan Radko Martínek rozhodl, že tady nechá pro druhé období vytvořit 25 operačních programů, aby si na ty peníze mohl sáhnout každý socdem hejtman.(Oni totiž moc záviděli Praze, že v minulém období měla dost peněz a byli tu lidé, schopní je čerpat.) A že si sáhl, to je zjevné. Ostatně v prvním období to nebylo jen proto, že se učili na těch hlupácích, co nějaký projekt vytvořili. No a když se to naučili, tak se do toho dali ve velkém. Nějaké Čapí hnízdo je jen kapka v moři. Jen se podívejte na stránky třeba Siemensu. Ten jistě potřeboval podporu. Pokud se Babišovi povede trochu dát finance tohodle státu dohromady, tak mu přeji i těch 5 mld.

M. Prokop 29.8.2016 21:21

Re: Po bitvě je prý každý generál: No, to že se bude

Nepovede. Jen prohloubí penězovod do Agrofertu. Finance se vylepšují růstem , daným okolnostmi Burešem i Sralbotkou neovlivněnými.

M. Pivoda 29.8.2016 12:47

Expertní posouzení není božské posouzení!

Přečetl jsem článek i všechny dosavadní komentáře. Bohužel, všichni jste mimo. A autor článku Mach, který učí na Vysoké škole ekonomické, by o tom měl vědět více. Ale evidentně neví, je také mimo. On v článku nehovoří jako vědec (čímž by člověk učící na vysoké škole měl být), ale jako politik. Čili jen tlachá, hledá jakýkoliv argument proti EU. Václav Havel se mu jen náhodně připletl do cesty.

Bohužel, Václav Havel neměl božské schopnosti. Byl sice poctivý (na rozdíl od Macha a ostatních politiků), ale měl jen naivní představy o možnostech tzv. expertního posouzení.

Expertní posouzení? Doporučuji si přečíst včerejší blog Václava Hořejšího, tzn. jeho posouzení léčebného přistupu MUDr. Hnízdila. Oba dva zmínění přitom platí v Česku za experty ve svém oboru (mají pařičné vzdělání i praxi) - a přitom jsou ve stoprocentním rozporu. Zde je ten Hořejšího blog: http://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=27897#more

J. Tachovský 29.8.2016 15:14

Re: Expertní posouzení není božské posouzení!

A v cem jsou autori mimo ? No a o poctivosti Havla by se taky dalo polemisovat. Neni zase az takove tajemstvi, ze si ne zcela poctive vyrazne ukusoval z chartistickych penez.

M. Pivoda 29.8.2016 16:22

Experti. Ha. Ha. Ha.

Citace Havla (v daném kontexu) se příliš neliší od povinné citace Rudého práva z dob českého reálného socialismu.

Havel stejně nemohl podstatně ovlivnit čerpání peněz z Evropské Unie, takže o něj zde vlastně vůbec nejde.

Klíčový problém je v naivních představách (všech diskutujících) o možnostech expertního posouzení. Vězte, že experti existují jen na minulost, nikoliv na budoucnost. A navíc experti, podobně jako jíní občané, jsou silně náchylní na korupci a sledováni jiných zájmů (než těch oficiálně sledovaných).

Já osobně mám s nominálními experty (zejména mezi ekonomy) velmi, velmi špatné zkušenosti - ale to bych jen odváděl od zde předloženého případu.

M. Prokop 29.8.2016 21:22

Re: Expertní posouzení není božské posouzení!

Mimo je hlavně zhrzený Pivoda. Tradičně.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-jak-jsem-se-nestal-docentem-1-fc6-/p_spolecnost.aspx?c=A091110_134756_p_spolecnost_wag

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-jak-jsem-se-nestal-docentem-2-fcb-/p_spolecnost.aspx?c=A091110_173037_p_spolecnost_wag

K. Kovář 29.8.2016 11:49

Sláva bohu,

Že už toho alkoholika a zloděje vzal čert, kdoví co by byl schopnej spáchat kdyby tady ještě byl!

Z. Velínský 29.8.2016 9:27

Po bitvě je každý generál.

A zvlášť takový generál, který si nepřipustí, že jeho armáda je špatně řízená.

M. Valenta 29.8.2016 8:59

Dva chytrolíni,

co jim došla témata. Úsměvné.

R. Brzák 29.8.2016 9:04

Re: Dva chytrolíni,

Jistě šlo toto téma napsat bez úvodní poznámky směrem k V.Havlovi...ale že by to nebylo důležité téma?

Autoři zjevně poukazují na obrovský rozdíl mezi našimi očekáváními a realitou. A takový pohled je důležitý, abychom se mohli dobře rozhodnout, co vlastně chceme. Samozřejmě, jako svobodní a odpovědní jedinci, kteří pak spolu vzájemně vyjednají kompromis ve prospěch další spolupráce...

F. Šimek 29.8.2016 10:17

Re: Dva chytrolíni,

to nejni úsměvný, ale pravdivý !!!

P. Rudolf 29.8.2016 12:12

Re: Dva chytrolíni,

Máte pravdu. To není úsměvné, nýbrž dokonale směšné.

F. Šimek 29.8.2016 18:18

Re: Dva chytrolíni,

Máte pravdu. Budu si už konečně pamatovat, co není úsměvné, ale dokonale směšné. Čest !!!

K. Janyška 29.8.2016 8:50

Havel byl hloupý člověk, respektive naplněn hloupými

myšlenkami. A to jsem držitele certifikátu Supermanažer Občanského fóra... Dzp.

L. Novák 29.8.2016 10:21

Re: Havel byl hloupý člověk, respektive naplněn hloupými

Kajane, tyhle výroky svědčí spíš o hlouposti vaší...

J. Fridrich 29.8.2016 12:22

Re: Havel byl hloupý člověk, respektive naplněn hloupými

Janyška, Janyška - okamžitě vrátit počítač Chocholouškovi a do postýlky.... Vyčůrat, nezapomenout na prášky a hajat, spinkat.......

P. Rudolf 29.8.2016 8:31

Článečky, či přesněji pindy

těchto intelektuálů suterénní úrovně z sso má smysl komentovat pouze stroze: Koho chleba jíš, toho častušku zpívej.

R. Brzák 29.8.2016 9:05

Re: Článečky, či přesněji pindy

Nerad bych zajížděl do zemřelého - to s tou častuškou ale nemyslíte na Václava Havla, doufám...?

Z. Švrček 29.8.2016 9:51

Re: Článečky, či přesněji pindy

Těžko, pán patří do kategorie dnešních slepců, kteří se obávají, že když vylezou zpoza toho mohutného evropského stromiska, narazí v lese pouze na Putinovy agenty.

L. Novák 29.8.2016 10:24

Re: Článečky, či přesněji pindy

Ale proč vy, komunista tělěm i duší, vůbec komentujete hlouposti v článku, který se otírá o vašeho ideového nepřítele, Václava Zpíváte častušky za peníze?

F. Lesniak 29.8.2016 7:12

Havel těch hovadin nablekotal daleko více,

ale koho to dnes zajímá? Podstatnější je to, co blekotají ti, kteří jsou dnes u koryt.

M. Prokop 29.8.2016 8:24

Re: Havel těch hovadin nablekotal daleko více,

A nevolil jste náhodou ty dnešní?

Z. Lapil 29.8.2016 16:34

Re: Havel těch hovadin nablekotal daleko více,

Když se podíváte na výsledky referenda o vstupu do EU, tak v tom neodhadnutí budoucího vývoje zdaleka nebyl sám.

J. Fridrich 29.8.2016 6:27

To je snůška volovin a hloupostí, že pánové

To je snůška volovin a hloupostí, že pánové Machu a Pánku... Ale kopli jste si do pana Václava Havla a to se dnes u některých částí lidu naší zemičky " nosí "..

M. Prokop 29.8.2016 8:25

Re: To je snůška volovin a hloupostí, že pánové

Vy jste to nepochopil? To tedy čumím, je to stručné, jasné a správné.

R. Brzák 29.8.2016 9:07

Re: To je snůška volovin a hloupostí, že pánové

kdo se nepoučí z vlastní minulosti...a autoři zjevně poukazují na některé naše omyly z minulosti dosti nedávné...

T. Pansky 29.8.2016 0:53

Autori ukazuji svuj diletantismus. Co chteli dokazat ...

... Havlovym clankem psanym pred patnacti lety? Chteli ukazat, ze Havel nemal kristalovou kouli? Nemel. A to je vsechno. Proc autori nepisi o soucasnych problemech? Ano, to by se muselo premyslet, ale melo by to smysl.

K. Pavlik 29.8.2016 0:59

Re: Autori ukazuji svuj diletantismus. Co chteli dokazat ...

At si autori hraji, hlavne kdyz neplaci.

Asi postradaji odvahu psat o CZexitu ktery tak zurive propagovali v minulosti.No ja se panu Machovi nedivim - asi se o tom v Bruselu dost hovori.