29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jezevec 24.3.2008 1:01

naopak - tu možnost by měl mít každý

když mi někdo nezaplatí - něco mu čajznu teda vlastně zadržím.

nebpo aspoň kdyby mu polecajti dali botu na auto, asi tak jako já když nezaplatím třicet korun soukromé firmě a zaparkuju

Šerlok Homeless 23.3.2008 12:36

Autore, trhat lístek netřeba.

Stačí, když bude revizor kontrolovat lístek ještě předtím, než si jej cestující cvakne. stačí, když bude stát u zařízení pro označování lístků a nově nastoupivší cestující budou přicházet přímo k němu - a bez platné jízdenky!

jirka.s. 23.3.2008 10:55

"Obyvatel Ústí a poději i nás by mi bylo líto... "

Mně by tedy těch obyvatel Ústí, o které se z valné většiny jedná, určitě líto nebylo!;-D

"Podle mého skromného soudu je autobusouvá doprava zajišťována buď soukromou společností, nebo soukromou společností vlastněnou městem."

Co je na tom divného, když pro soukromou společnost vymáhá dluhy jiná soukromá společnost?

Alfons 23.3.2008 10:08

Sakra, máme se nejlépe jak jsme se kdy měi

a lidé si toho ještě neváží, peněz mají nad hlavu a ještě musí jezdit načerno. To jsou určitě ti, kteří neposlouchali prezidentův projev. Počet černých pasažérů stále stoupá, přesto, že ekonomika jde stále nahoru. Ovšem za komoušů revizoři černé pasažery na místě popravovali, takže jich tolik nebylo. ;-D Revizoři by měli nejprve zabavovat boty, aby se zdálky poznal černý pasažér. (Y)

dulcibelka 23.3.2008 10:42

Re: Sakra, máme se nejlépe jak jsme se kdy měi

Ty ses ještě vzteky nezalkl, dědku?;-D Je to bída, viď - revoluce v nedohlednu....;-D;-D;-D

jirka.s. 23.3.2008 10:57

Re: Sakra, máme se nejlépe jak jsme se kdy měi

Lze jenom litovat, že tě za těch komoušů žádný revizor neodchytil! ;-(;-(;-(

Kolombo 23.3.2008 17:07

Re: Sakra, máme se nejlépe jak jsme se kdy měi

Tak, tak. Před 100 lety by většina chodila pěšky  jen pán, co by na to měl, by jel drožkou. Dnes si ten, co se mu zdá lístek příliš drahý myslí, že jeho lidským právem je vozit si prddel neb jinak by námahou zemřel. Kochám se představou, co by se stalo, kdyby na Zemi přistáli marťani, vypadali jako my a měli hezčí hračky. Namísto aut létající talíře, mobily v uchu, vypadali by jako modelové a modelky a žili 200 let. A to nejlepší - s Alfonsi by se nechtěli dělit! V ten ráz by se Alfonsové, i kdyby si dosud žili jako celebrity, cítili jako hnůj, žebráci, socky. Nic by je nebavilo a čuměli by na marťany. Nakonec by je závistí klepla pepka a protože by Marťani nebyli blbí, nechali by je vychcípat. Alfonsové se budou cítit pod psa vždy. Ani se nikomu nemusí dařit ve skutečnosti líp. Oni si to stejně budou myslet. A užírat se vzteky.

jirka.s. 23.3.2008 18:15

Re: Re: Sakra, máme se nejlépe jak jsme se kdy měi

Výborně, Kolombo! Stručně řečeno, je to o té koze Álfonzova souseda! ;-D

žaba(k) na prameni 23.3.2008 8:49

Tak je to spravne, tak to ma byt.....

A když mladá nedávno mytá černooká,  černovlasá,  černá pasažérka nebude mít žádnou cennou věc, co by  jí bylo možno zabavit u sebe ??

Tak jí revizor svlékne a zabaví tanga.

No jo, ale co když bude bez kalhotek, čili  naostro??

Tak jí oholí  (vytrhá) ochlopení z genitálu ??

Tu vyhlášku nutno dopracovat !!!...................(Y)

Vydra 22.3.2008 11:18

milý pane,

už jste četl revoluční insolvenční zákon ? Seznamte se s vážně projednávanou novelizací exekučního řádu a konečně, přečtěte si na této straně příspěvek o korupci na ostravsku. Ujišťuji Vás, že něco takového platit bude. jde přece o revoluci a to lítaj třísky, víte ? Dřív rudé, pak roznobarevné, pak růžové, nyní převážně modré. Na barvě nezáleží. Vždy v čele stojí neschopný (všehoschopný) činitel a okolo plno "lobbistů", kteří mu paskvil napíší a udělají z toho zásadní politický problém té nebo oné revoluce. Papaláš si myslí ve své pitomosti, že vejde do dějin a je vymalováno. Nad rámec mého doskusniho příspěvku dovolte porovnání - zákoník práce, paskvil, který se nyní "průběžně" opravuje - ČSSD/KSČ - isolvenční zákon, paskvil, který se začal opravovat ještě před jeho účinností a bude se nyní "vyhodnocovat" a dále opravovat - ODS.

jirka.s. 23.3.2008 11:06

Re: milý pane,

Ovšem na první pohled je vidět jeden malý, drobný rozdíl! Zatím co Zákoník práce KSČSSD protlačila ve formě paškvilu téměř ihned bez jakékoliv snahy v něm cokoliv napravit, ba naopak, tyto snahy promptně smetli ze stolu, insolvenční zákon se jeho tvůrci snaží, jak jste sám správně, vydro, poznamenal, opravit ještě před jeho účinností! Pokud v tom nevidíte žádný rozdíl, hádejte, kde bude asi chyba? ;-)

Saul 22.3.2008 9:21

Práva černých pasažérů

On pan autor bojuje za práva těch, jimž se nechce platit. Soudí, že je docela v pořádku, když to za ně zaplatí ti spořádaní - stejně už platí za sebe, tak co by neplatili i za ty nositele a majitele lidských práv, jimž je přece nutno popřát plnou svobodu v jejich bohulibém počínání.

Papouch 22.3.2008 11:31

Re: Práva černých pasažérů

O tom se v clanku pise? Ja tam tedy ctu podiveni nad tim, ze radovi zamestnanci jakesi akciovky by radi meli pravo zabavovat cennejsi movite veci podle vlastni uvahy. Coz je nesmysl, maji za ukol zjistit totoznost a vyplnit formular, a protoze to jsou vesmes individua s IQ houpaciho kone, nezvladaji poradne ani to. Zabavovat, ale korektne, na zaklade exekucniho titulu je ukol pro exekutory.

jirka.s. 23.3.2008 11:20

Re: Re: Co je na tomto postupu špatně, papouchu?

http://ustecky.denik.cz/zpravy_region/20080313_rn_exekuce_mhd.html

http://www.ustecko24.cz/aktualne/vypis.aspx?id_clanku=5762

Nebo je to snad lépe takto: http://www.witzany.cz/interpelace/DP_vymahani_pokut.htm

V Praze zastupuje Dopravní podnik advokátní kancelář Brož, Sokol, Novák. Černý pasažér, který skončí před soudem, musí zaplatit zhruba pět tisíc tři sta korun. Dopravní podnik z této částky dostane jen devět set padesát korun, advokátní kancelář inkasuje rovnou tři tisíce. Jen loni zažalovala víc než padesát šest tisíc lidí a tvrdí, že se jí daří na nich vydělat v průměru padesát milionů korun ročně. Dopravní podnik se přitom potýká s nedostatkem peněz. Například loni zdražil jízdné o víc jak šedesát procent.

Šerlok Homeless 23.3.2008 14:27

Re: Práva černých pasažérů

Saule, on ne každý černý pasažér chce jet na černo. Někdy se stane, že se zamyslí a necvakne lístek neprodleně. To se mi stalo v Otrokovicích. Nastoupil jsem do trolejbusu, který stál na konečné a posadil jsem se. Pak jsem si vzpoměl, že jsem necvakl lístek (většinou jsem totiž jezdil na síťovku, ale Otrokovice byly mimo pásmo, kde ta síťovka platila). bylo to asi po 20 sekundách, trolejbus stál stále ještě na konečné s otevřenými dveřmi. Přišel jsem tedy o označovacímu zařízení s lístkem v ruce a chtěl jsem jej označit. U označovacího zařízení stála skupina chlapíků, ti se mi prokázali jako revizoři a už jsem cáloval.

jirka.s. 23.3.2008 16:51

Re: Re: Práva černých pasažérů

Obecně lze s Vámi, Šerloku, souhlasit ! Samotnému se mi podobné stalo, ovšem bez toho drastického konce! Sám jsem si uvědomil až při vystupování, že jsem nepřiložil městskou kartu k záznamovému strojku! Ale rozhodně mne nepřesvědčíte, že valná část ústeckých černých pasažérů je při nastupování zamyšlena! ;-D

petrph 22.3.2008 8:15

co na to právníci

On i ten exekutor musí mít napřed výměr od soudu. Jenomže - když Vás chytí v MHD revizor, proč mu musíte platit pokutu? Proběhlo snad, na místě soudní jednání, ve kterém dopravní podnik vyčíslil škodu, kterou jste mu svou černou jízdou způsobil?? A nebo jste (tím že jste nastoupil do MHD, byť jste nezaplatil) přistoupil na nepsanou smlouvu mezi doppravním podnikem a Vámi, s odkazem na přepravní řád. No a když si dopravní podnik do svého přepravního řádu dopíše že revizor je oprávněn odebrat místo pokuty věc do hodnoty pokuty????

těchňik 22.3.2008 12:17

Re: co na to právníci

Žádný přepravní (nebo jiný interní) řád nemůže být v rozporu se zákonem. A pokud je, netřeba se jím řídit.

Šerlok Homeless 23.3.2008 14:29

Re: Re: co na to právníci

Proto taky chtějí ústečtí radní iniciovat změnu zákona.

J.G. Pašek 22.3.2008 2:00

Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

ktrá nemá s radnicí co dělat . . . .  a tudíž, když ta spoolečnost se rozhodne vozit pracující proletariát po městě zadarmo, tak do toho radním nic není . . . tak proč městem placeni revizoři kontrolují lístky a průkazky a dokonce pokutu vybírat na míste?  .  . Něco tady neštymuje! . . . .   v pražském metru se rozmohlo jezdit na černo a radnice montuje zpátky drahé branky, které před pár lety odmontovala, branky za kterou se bez lástku do metra nedostane . . . .

Papouch 22.3.2008 11:37

Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

tady nekdo nezna ceske realie, proto mu to nestymuje

revizori jsou zamestnanci te akciovky, nikoli mesta

turnikety byly odmontovany temer pred dvaceti lety

pocet nacerno jezdicich v Praze je dlouhodobe stejny, kolem 5%, pokud mame verit statistikam DP

J.G. Pašek 22.3.2008 14:09

Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

Tady jeden komentátor, s jazykem ve tváři, popsal revizora coby IQ 1 houpacího koně . . .  hmmm a ten pasažér co drze nastoupí bez zaplacení má IQ 1,5 houpacího koně? a tudíž ve srovnání s IQ revizora je Einstein?

Zřejmě autobusová společnost má potíže vybírat pokutu, kterou revizor podvodníkovi napsal, a podvodník pokutu odložil do odpadkového koše CHYŤ MĚ JESTLI MŮŽEŠ . . . . hledat prolhaného podvodníka, který dal revizorovi falešné jměno a adressu nebo bydlí v Úžíně maringotce nebo Trmicích bouračce a na pokutu a práci nemá . . .  hledat takové lupínky a tahat se s takovým po soudech není zadarmo . . ...  radnice a policie krčí rameny . . . . tak co by jsi navrhoval ty? . . . Poctiví pasažéři by to měli vítat, že podvodníkovi revizor na místě sebere něco cenného, a až pokutu zaplatí, ten klumprt podvodníkovi společnost vrátí . . . a já na tom nevidím nic špatnéího . . . . . a o té Praze jenom 5% podvodníků?  . . . nevím, jestli by pražská radnice investovala miliardy, přestavovat stanice metra, postavit tam branky, aby 5% podvodníků lístek si koupilo, i když tomu tak v Praze může být . . . .  jaký byl důvod originální branky odstranit a do nových stanic nedávat? Aby město ušetřilo?

V USA jso v všude v metrech branky, stejně jako v Kanadě, Francii, Německu, Anglii a zřejmě všude jinde na světě, jenom ne v Praze . . .  v autobusech jsou u řidiče mašinky, do které musíš vsunout lístek, nebo průkazku . . řidič lísty neprodává a má systém podvodníkovi vstup do autobusu nepovolit a vykázat . . . konfontace? přivolá telefonem policii . . . .  Dlohotraťové rychlo-autobusy? Řidiř stojí u vchodu autobusu, kontroluje lísty, utrhne půlku a to mu řekne, kolik kdo si zaplatil a kde kolik pasažérů bude vystupovat  . . . . co je na tom tak komplikovaného?  

Papouch 22.3.2008 23:52

Re: Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

Pouzivane reseni je asistence mestske policie, jizda nacerno je prestupek jako kazdy jiny a kdo neprokaze totoznost, muze byt zajisten. Na rozdil od Spojeneho kralovstvi a Statu musi mit kazdy obcanku, takze neni co resit. Pokud nekdo ma duveryhodne vypadajici falesnou obcanku, nejezdi s ni na cerno MHD ale dela regulerni podvody (uverove). Dalsi systemove reseni je v kazdem autobuse pruvodci, aspon by se v Usti trochu zvedla zamestnanost., ktery neplatici vykaze na nejblizsi zastavce - ve vlaku to funguje vyborne.

Pokuty se vymahaji celkem uspesne od normalni bile populace (pri exekuci pokuta+prislusenstvi = nejakych sest tisic), ale obyvatelum maringotky obvykle neni co zabavit. Pomohlo by pri nakumulovane vetsi castce strhavat z davek (bez omezeni pri dosazeni existencniho minima).

Jinak v Parizi jsou sice turnikety, ale bezne se pres ne skakalo, je to narodni sport; v Londyne v metru je pamatuju jen v centru a ve vnejsich zonach moc ne (a neskakalo se, protoze za nima stal revizor, ale kupovala se travelcard jen na vnitrni pasma). V Praze se rusilo hlavne kvuli navalum, turnikety jsou bariera, a navic 3/4 lidi ma tramvajenku, na kterou turnikety neprojdou. Asi chteji vyhledove zavadet neco jako londynskou Oyster card.

Kdybych o tom mel rozhodovat, necham proste jezdit lidi zadarmo, bylo by to daleko nejjednodussi, stejne jsou trzby z listku ubohe (3.7GKc) a nejakych 70% nakladu prazskeho DP platime z dani (kolem 12.5 GKc, je to z ruznych rozpoctu aby to nebylo moc napadne)

68 23.3.2008 0:57

Re: Re: Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

No a já bych ještě k těm jízdenkám lidu zařídil jako minimum: medicinu "zadarmo", a to kvalitní a bez čekání a rozhodně také bydlení, aspon nejaké průměrné, ale suché a pohodlné. A základní stravu ovšem, vybalancovanou kaloricky. A ještě bych mohol dále jmenovat, co bych všechno lidu zařídil, ale nebudu.

J.G. Pasek 23.3.2008 4:51

Re: Re: Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

V USA nas AMTRACK vlakovy system, take nam furt leze do federalni kapsy-dani, abychom doplaceli na frajery, kteri  to pouzivaji . . . . kazdy rok se zadusuji, kdyz prijdou zebrat do Washingtonu,  ze pristi rok budou solventni a zase prdlajs . . . ksakru, proc musi doplacet na ty frajery pasacek ovci z Kolorada? . . . At zvysi ceny jizdenky, aby pokryly naklady . . .

Jako leyou do kapsy danovych poplatniku, kdyz stavi novy stadion ve meste . . . .at prirazi poplatek na hypoteku ke kazde vstupence a plati to ti, kteri tam chodi cumet . . .

J.G. Pašek 22.3.2008 14:24

Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

Autor napsal  . . . Na idnes psali, že prý se radní v Ústí nad Labem budou snažit o to, aby se z revizorů v autobusech stali exetutoři.

Tady, zřejmě podle tebe mylně, jsem přišel na to, že revizoři jsou zaměstnanci města  a ne autobusové akciové společnosti . . .

Papouch 22.3.2008 23:05

Re: Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

clovek nesmi verit vsemu, co se pise v novinach

mesto vlastni akciovku, ta zamestnava mj. i revizory, mesto ma svoje zamestnance, ale revizori mezi nimi nejsou

zastupitelstvo nebo rada mesta se muze usnest i na uplne pitomosti, nebyla by to prvni zrusena mestska vyhlaska

z revizora se teoreticky muze stat exekutor, ale asi tak po 10 letech studia a praxe + slozeni zkousek + prijeti do komory exekutoru

cili je to cele nesmysl

jirka.s. 23.3.2008 11:44

Re: Re: Re: Re: Autor píše, že po Ústí vozí pasažéry privátní akciová společnost . .

"z revizora se teoreticky muze stat exekutor, ale asi tak po 10 letech studia a praxe + slozeni zkousek + prijeti do komory exekutoru"

S tím vzdělání exekutorů bych to neviděl pro ně až tak černě! Spoustě z nich stačí titul JUDr. z vokovické sorbony a pár let praxe u StB!