28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

FRANCIE: Vzestup a pád Emmanuela Macrona

Když byl Emmanuel Macron v květnu 2017 zvolen prezidentem Francie, byl líčen jako reformátor, který změní všechno ve Francii i mimo ni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 9.9.2018 19:12

Macron měl na paměti tento rozpor

v dialogu s občany ve čtvrtek večer v Lucemburku. "Nemůžete podporovat Merkelovou a Orbánem současně," řekl.

Macron se tak v EPP setkává s náladou mnoha. Navíc má za cíl nalákat jednotlivé poslance nebo celé národní skupiny z EPP, kteří kritizují členství Orbána a jeho strany.

Skupina EPP bude tím nejlepším výchozím bodem pro Macron, který bude po volbách v Evropském parlamentu hrát větší roli se svým hnutím En-Marche - a například zabránit Weber jako komisaři.

http://www.spiegel.de/politik/ausland/evp-wie-steht-die-europaeische-volkspartei-zu-viktor-orban-a-1227045.html

J. Pospíšil 9.9.2018 4:33

Macron je umělý výtvor.

Sešla se skupina expertů a před volbama vymezila, co musí říkat kandidát, aby nevyhráli ti proti imigraci a EU a vybrali vhodného, který se to naučil říkat.

A potom to nechali být volnému průběhu. Zahvězdil a vyhrál volby. Co se děje teď je už jedno. Svůj úkol splnil. Že jeho popularita klesá. No a co?

K. Janyška 9.9.2018 9:08

Re: Macron je umělý výtvor.

Ano, z Bilderbergu, kde pracoval Macron v administrativě... Dzp.

S. Netzer 9.9.2018 16:21

Re: Macron je umělý výtvor.

"Umělý výtvor"?

Něco jako Golem?

M. Mařák 9.9.2018 21:59

Pane Pospíšile, kde na ty hlouposti chodíte?

Macron byl ministrem ekonomie v Hollandeho vládě. Již tehdy se snažil o ekonomické reformy, ale poslanečtí spolu straníci v parlamentu mu to blokovali. Tak se nakonec naštval, odešel z vlády i od socialistů, no a založil politické hnutí, se kterým po roce vyhrál prezidentské volby. Zdejší klasická pravice si vybrala kandidáta, ze kterého se vyklubal podvodník a lhář, jenže ho nedokázali sesunout a tak pravice propadla.

No a teď ty reformy provádí a levičáci jsou z něj na palici. Třeba dnes ho kritizoval jeho bývalý soupeř v prezidentské volbě socialista Hamon. Vláda podle něj nemá ráda chudé a vyznačuje se sociálním rasismem, president se s podle něj s pohrdáním vyjadřuje o lidech s malým platem a malou penzí k životu.

M. Mařák 8.9.2018 22:04

Macron je super,

píši mu za jedna, za těch třicet let, co tady žiji konečně první opravdový pravicový politik.

Není dokonalý, což je jasné, ale všichni levičáci a odborářští fašouni z něj mají kopřivky. Prostě paráda.

M. Prokop 9.9.2018 0:20

Re: Macron je super,

Tak uvidíme, zda budou výsledky a zda případné výsledky i vydrží.

Snaží se, víc než je zvykem. Zda to vydrží, to uvidíme.

M. Mařák 9.9.2018 0:24

Re: Macron je super,

Konečně se tady někdo o něco snaží.

M. Prokop 9.9.2018 0:31

Re: Macron je super,

Jo, to chápu. Kdyby se omezil na francouzské (početné) problémy, měl by i mé sympatie. Nebo kdyby dokonce chtěl platit na zaostalost francouzského zemědělství z francouzských a ne EUnijních zdrojů.

Pokud ovšem blbne s větší integrací EU, tak to už ne, to je mimo realitu.

Ano, snaží se. Bohužel ne mým liberálním směrem.

M. Mařák 9.9.2018 1:10

Moje peněženka jásá,

liberalismus...

K. Janyška 9.9.2018 9:11

Re: Moje peněženka jásá,

Socialismus. Ona dojásá. Merkelová už podle jejich slov připravuje Německo na krizi... Dzp.

V. Církva 9.9.2018 10:58

Re: Macron je super,

Prosím Vás Macron se sice snaží víc než Hollande ale pořád o pět kroků pozadu. Doba se totiž rychle mění směrem průseru, nebo ty problémy vyplouvají nahoru.

Je třeba pochopit že Čína jede jednak proto že nemají odbory a štědrý sociální systém, ale i proto že zneužívá liberalismu v obchodu a sama se chová neliberálně. Zkuste si koupit v Číně pozemky jak to dělají i u nás Číňané! K liberalizaci světového obchodu je totiž nutné aby nebyla jednostranná. Totéž platí pro Islám a positivní diskriminaci. Islám má positivně nerovné podmínky. V Evropě je tlačen víc než Křesťanství a hlavně samotný Islám je neliberální a agresívní. Proti tomu je současná forma "liberalismu", a positivní diskriminace to nejhorší, a možná je problém dokonce podstata liberalismu (to nevím, protože klasický liberalismus v Evropě není)

Takže řešení je něco z toho co dělá Trump a něco z toho co dělala Evropa před 100 lety. Být podnikatel, pokud máme s Čínou nerovné podmínky, je třeba je vzít pod krkem, totéž v politice s islamisty, prostě do Evropy stop a za každý pogrom na Křesťany či Židy nakopat Arabáče pořádně do zadku a ne na sebe nechat střílet. V Evropě pak cukr a bič na všechny Muslimy ale pokud možno zavést zákony které je vykopou domů.

Zkrátka žádný z evropských starých politiků jako Macron či Merklová se nechová tak aby prosazoval zájmy svých voličů a zároveň i přátel, což jsou křesťané, Evropané a ti co jsou nám kulturně blízko. Částečně i Rusové.

J. Huml 9.9.2018 17:09

Re: Macron je super,

Pan Marak se vratil do diskuze! Slusnej, vzdelanej clovek; ten zdejsim katastrofistum a demagogum zatrhne tipec. Dute palice nemaji jedinou sanci. Marak je ucinna medicina proti rudely a hnedemu slizu.

J. Huml 9.9.2018 17:10

Re: Macron je super,

Rudemu a hnedemu slizu..

J. Kanioková 9.9.2018 17:31

A vy jste jaký sliz ?

M. Prokop 9.9.2018 21:51

Re: A vy jste jaký sliz ?

Hysterický.

B. Rybák 9.9.2018 10:59

Re: Macron je super,

To, že nezpochybnitelně politicko-korektní Macron, který se zoufale snaží zachránit francouzské hospodářství aniž by odstranil jeho smrtící závislost na státu (tedy i na sobě) je pravicovým politikem je pokus o opravdu špatný vtip!

P. Han 9.9.2018 12:17

Re: Macron je super,

Pravicový? To jako že je lehce doprava od komunistů? Dlouholetý socialista, pochází z levicová rodiny, ministr v socialistické Vallsově vládě? Vy mě udivujete.

J. Václavíková 9.9.2018 15:12

Re: Macron je super,

Jo, Macron se vám vyvedl, ten se nezakecá a před odboráři se nepo.... jako naše pseudopravičácká ikona. U nás zatím jeden bolševik střídá druhého.

K. Janyška 8.9.2018 19:18

Je to jen politický trouba z Bilderbergu.

Dokonce pracoval v jeho administrativě. To nestačí. Centrem světového zla jsou právě nejbohatší lidé světa. Ne tím, že ho mají, ale tím, že ho zneužívají a dokonce si myslí, že když umějí organizovat své obří majetky, že to umějí i s lidským světem. Není to však možné, to si myslel Marx a Lenin také. Lidský svět je však odjakživa a jednou provždy spontánním řádem a nemůže být organizací, tedy socialismem... Dzp.

V. Církva 9.9.2018 11:04

Re: Je to jen politický trouba z Bilderbergu.

To máte asi pravdu. Tak nějak to je. On ten Soroš je jen viditelnější. Ostatní to dělají taky a podobně marxisticky (jakkoliv to jsou velkopodnikatelé).

Řešení je demokratizace. Demokracie bez přívlastků není vláda pár hloupoučkých zbohatlíků (jako Macron).

J. Macků 8.9.2018 17:28

Dělat Francouzům prezidenta není jednoduché.

Nechat se zvolit ve Francii prezidentem je spíše sebevražedné. Francouzi jsou skvělí ve stávkách, v levičáckých postojích, v jídle a pití, dokázali si vyvzdorovat nejkratší pracovní dobu v celé Evropě, široko daleko největší sociální výhody, ochranu zaměstnanců. Kde jsou časy, kdy pracovití Francouzi na přelomu 19 a 20 století byli na špici technického vývoje světa.Ze svých kolonií nabrali po druhé světové spoustu muslimských spoluobčanů s mizerným vztahem k práci ale i pracovními dovednostmi. Pak ještě převzali pro ně nadhodnocené EUROTo se samozřejmě projevuje na konkurenceschopnosti země. Ví se, že bude potřebné ony vymoženosti vydobyté a vystávkované v průběhu let omezit, aby francouzské hospodářství nabylo opět na své konkurenceschopnosti, to nebude možné bez obětí a ztráty vymožeností. Každá snaha v tomto směru je odsouzena k zániku, asi to bude potřebné nechat vyhnít až do stavu, kdy to bude větší rána. To nebude hned.

M. Mařák 8.9.2018 17:57

Zajímavý pohled na věc,

již třicet let nebo tak něco tady žiji, no a žiji si opravdu velmi dobře. Rozhodně nejsem katastrofista a plivač na zemi, kde jsem kdysi dostal politický azyl jako zdejší Kuras a jiní podobní zdejší podivíni ze Švédska, Švýcarska, či Německa a podobně.

Vy tady asi žijete také, docela by mne zajímalo, odkud berete ty zvláštní "informace".

M. Prokop 8.9.2018 18:28

Re: Zajímavý pohled na věc,

Že si žiješ dobře, to nepopírá nic z toho, co pan Macků napsal, dokonce to spíš potvrzuje.

M. Mařák 8.9.2018 18:46

Re: Zajímavý pohled na věc,

Nejsem bytostný katastrofista. V tom se od vás dvou naprosto liším.

M. Vondráček 8.9.2018 19:29

Re: Zajímavý pohled na věc,

Nejste bytostný katastrofista, nebo nejste schopen rozeznat důsledky současného vývoje ? Takových omylů typu , to se ale přeci nemůže stát bylo v historii spousta :-)

M. Mařák 8.9.2018 19:33

Re: Zajímavý pohled na věc,

Nechápu, o čem píšete. Mohl byste to zpřesnit?

P. Klíma 8.9.2018 21:08

Zpřesňuji: ani Židé v Hitlerově Německu nevěřili, že se

skutečně může něco vážného stát. Stále opakovali mantru, že se věci opět zlepší.

Je vaše věc, jestli se poučíte z chyb druhých, je to váš život a je pro mě méně důležitý, než velká tělesná potřeba mého psa.

A o pana Kurase se neotírejte - jméno "Kuras" z vašich úst evokuje kapku rosy na díře záchodu.

M. Mařák 8.9.2018 21:18

Re: Zpřesňuji: ani Židé v Hitlerově Německu nevěřili, že se

Co se týče Miloslava Kuraše, tak skutečně raději mlčím, abych prostě nevypěnil. To jsou ale věci, které tady nemíním rozmazávat.

M. Mařák 8.9.2018 23:49

Kuraš mně dal ban?

...