28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

FRANCIE: Proč Marianne pláče...

Na minulý článek mi došlo hodně reakcí, z toho pět z Francie samotné; zdá se, že zaťal do živého. Úplně první věc, kterou musím vyřídit, je námitka týkající se Gazy, odkud se Izrael stáhl v rámci mírového procesu v době, kdy ještě Hamás nebyl u moci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vokřál 24.10.2020 10:40

Jsem rád, že na NP můžu číst články pana Kechlibara. Větu o nerozpoznání nových hrozeb kvůli bojování starých válek je velice moudrá.

P. Szirotný 23.10.2020 21:49

"V poslední zprávě ze září 2020 se uvádí, že 74 % mladých francouzských muslimů upřednostňuje islám před republikánskými principy, 26 % jich odmítlo odsoudit vraždu redaktorů Charlie Hebdo a dalších 12 % ji sice odsuzuje, ale připustilo, že sdílí některé motivace pachatelů, 41 % francouzských muslimů bez ohledu na věk by se neúčastnilo minuty ticha za zavražděné redaktory a 25 % z nich dokonce připustilo, že by takovou ceremonii byli ochotni narušit urážkami."

Není lepšího důkazu, že islám je zkrátka neslučitelný s hodnotami euroamerické civilizace ?

H. Hoho 23.10.2020 19:50

Kepel je z akademického prostředí (Université Paris Sceinces et Lettres + École normale supérieure), podobně jako Finkielkraut (než odešel do důchodu) nebo Bruckner. A našla by se řada dalších.

J. Machatý 23.10.2020 19:40

Autorovi vřelý dík za článek vystihující nepříliš růžovou realitu. Pozitivní je (zatím) také skutečnost, že si zde takové "pohoršující" texty můžeme přečíst třeba za měsíc a (zatím) nejsou zběsile odstraňovány pro jejich "nevhodnost".

Bohu žel, jen velmi naivní optimisté věří tomu, že v Evropě dříve, nebo trochu později nepoteče krev! Mnoho krve!

R. Toman 23.10.2020 18:52

Velmi dobrý článek, děkuji.

P. Milan 23.10.2020 17:02

Dobrý článek, jak je u autora zvykem. Dnes má ale smůlu, dnešní pozornost je upřena jinam.

Pokud počet procento nekompatibilního občanstva a připrchlictva přesáhne určitou mez, je situace už neřešitelná běžnými prostředky, neběžné si nikdo nedovolí, navíc mají značné možnosti zneužití i proti vlastnímu obyvatelstvu.

Takže k vývoji v západních státech EU jsem velmi skeptický a pro nás je to velmi vážné varování, co nesmíme za žádnou cenu připustit.

Při té příležitosti připomínám postoj Pirátů i dalších stran k migraci ....

J. Kanioková 23.10.2020 15:57

Naprostý souhlas s autorem..

SD (Švédsko) po teroristickém útoku v Paříži: Islamismus musí opustit Evropu https://www.friatider.se/sd-efter-terrordadet-i-paris-islamismen-maste-ut-ur-europa

Francie uzavírá Velkou mešitu a šíří nenávistné video proti zavražděnému učiteli - „lituje“ https://www.friatider.se/frankrike-stanger-stormoske-som-spred-hatvideo-mot-mordade-lararen-angrar-sig

Macron: „Islamisté nám chtějí vzít naši budoucnost“ https://www.friatider.se/macron-islamister-vill-ta-var-framtid

2 000 „kvótových uprchlíků“ čeká na vstup do Švédska... https://www.friatider.se/2000-kvotflyktingar-vantar-pa-inresa-till-sverige Každý rok přijme Švédsko 5 000 kvótovaných uprchlíků ze třetího světa, vybraných lidí, kterým bylo uděleno povolení k pobytu a poté přiletěli sem.

J. Machatý 23.10.2020 19:19

Už delší dobu jsem alergický na novotvar ISLAMISMUS.

Ti vrazi jsou MUSLIMOVÉ!!!

H. Lukešová 23.10.2020 15:09

Tak Novofrancouzi dělají všeliké hrůzné věci, vzpomeňme na masakr před židovskou školou roku 2012 v Toulouse, kde jeden takový Novofrancouz zavraždil rabína Jonathana Sandlera a jeho dvě děti Arieho (6), Gabrielu (3) a malou dívku Miriam Monsonego (8), kterou zastřelil kulkou mezi oči. Zřejmě se jednalo nesouhlas s izraelskou politikou...

L. Burget 23.10.2020 13:46

Ten jednotící prvek ve společnosti je prostě nezbytně nutný a v euroamerické civilizaci dneška prostě zásadně chybí. Proto nás ty cizí vlivy dobývají tak rychle.

Autorem zmíněné "správné názory" urazily za posledních dvacet let dlouhou cestu hodně znepokojivým směrem: Od politické korektnosti, která odmítala o nepříjemných věcech buď vůbec mluvit, nebo k nim přistupovala formou "nehodící se škrtněte" až k zřejmému nevybíravému aktivismu s totalitními prvky.

Jestliže naše civilizace nedokáže z oné cesty přehodit výhybku, bude prostě pohlcena kulturou slabší, méně civilizovanou, ale jednotnou a agresívnější.

J. Makovec 23.10.2020 13:39

Tak mne tak napadlo naše socialistické "Poučení z krizového vývoje" ...ale fakt je ten , že by ve Francii mohli udělat něco podobného jako komunisté po roce 68 ... Prostě prověrky testující zda se konkrétní občané ještě hlásí k hodnotám (současné) Francouzké republiky vyjádřených v její ústavě... Dnes to již vůbec nelze automaticky předpoklát i když se někdo ve Francii narodí a dlouhodobě v ní žije . První otázkou by mohlo být zda uznávám svobodu slova a vyjádření i když mne může urážet -... třeba ve formě zobrazení karikatury proroka Mohameda ...Jinou otázkou je zde uznávám rovnoprávnost žen a mužů , zda bych podal ženě ruku na pozdrav atd ...

J. Sedlář 23.10.2020 13:26

Haraším, Mařák, nástup do pole.

J. Kanioková 23.10.2020 15:49

(cha, cha, cha )

L. David 23.10.2020 12:48

Asi nezbývá, než opakovat stále dokola: KAŽDÝ MUSLIM JE OSOBA POSEDLÁ SATANSKÝM DÉMONEM JMÉNEM ALLÁH.

A pokud se samotný muslim nerozhodne satanovi vzepřít, pak ŽÁDNÉ SEKULÁRNÍ PROSTŘEDKY SATANA Z MUSLIMA NEVYŽENOU !!(Mikron a všichni další se o to snaží zcela zbytečně!)

Jestliže je muslimům v jejich satanském politickém systému (prý náboženství) dobře, nemají žádný důvod ke změně. Jejich cílem zůstane i nadále podmanění celého světa pod moc satanského islámu!!

Jediným řešením by bylo zakoupit dostatečný počet neobydlených ostrovů, všechny muslimáky z Evropy tam vyvézt, navážet jim žrádlo z potravinových přebytků a tyto ostrovy hlídat vojenskými prostředky tak, aby už žádný muslimák nedokázal připlout na lodičce vyžírat a ničit Evropu!!

D. Šimáček 23.10.2020 11:48

kdyby s tím civilizace chtěla něco udělat, musely by skončit hlavy všech muslimáků co se na téhle vrždě podíleli, byť jen ukázáním prstem, naražené na kůlech uprostřed spálených mešit v okolí.

F. De Winter 23.10.2020 11:17

Souhlasím s tezí, že se nesmíme nechat umlčet. To však nestačí. Musíme se bránit. V našem případě zatím stačí jít k volbám a volit ty, kteří jsou proti přísunu muslimů a jiných barbarů nejen hubou. 61% Francouzů je nespokojeno se situací, ale volí stále dokola ty, kteří ji způsobili. My jsme v situaci jiné a té jejich se ještě můžeme vyhnout.

Kdo volí otevřené vítače jako jsou Piráti, TOP09, STAN, ČSSD nebo KDU-ČSL, tím říká, že francouzská situace je to co chtějí a co podporují. Ti, kdož volí ty, kteří sice tvrdí, že tomu co se děje ve Francii chtějí zabránit, ale hlasování jejich europoslanců hovoří o něčem jiném (myslím tím ANO a KSČM) vykazují přinejmenším velkou dávku neinformovanosti. Fialova ODS nás taky bránit nebude.

Zbývá SPD a Trikolóra. Já volím SPD i když má své nedokonalosti. Teď na žabomyší války není čas ! [>-]

K. Křivan 23.10.2020 11:40

Mluvíte mi z duše !

V. Chrastina 23.10.2020 14:17

Pane De Wintere, ano, je čas se začít otevřeně hlásit ke svému politickému názoru. Také volím SPD. A nebojím se tak jako vy prohlásit, že ten kdo volí Piráty, TOP09, Stan, KDUČSL, ČSSD, což jsou vítači muslimů a tím na celou naši zemi přivolávají stejné muslimské teroristické hrůzy, jaké se dějí nejehom ve Francii, ale také ve Švédsku, Dánsku, Německu, Belgii a některých dalších státech Evropy, a to jenom díky, či spíše vinou vítačské politice EU.!!

J. Kanioková 23.10.2020 16:08

Přesně !

Š. Hašek 23.10.2020 19:52

To sedí.

H. Lukešová 23.10.2020 15:02

Jenže je smutné je, že dvě vlastenecké strany SPD a Trikolora místo toho aby se spojili, tak vedou proti bratrovražednou válku o voliče...tak se mnohdy stává, že se obě strany "vyautují". Strany SPD a Trikolora by měly spolupracovat, jenže Okamura s Klausem musí odložit osobní ješitnost a jednat státotvorně, tak jak se to stalo v některých krajích.

Rovněž mi přijde úsměvné, že s kýmkoliv se bavím, tak všichni byli proti vstupu do EU, ale jsme tam..., tak jak to tedy je. Mnozí lidé nemají odvahu přiznat, že volili vstup do EU a tím pochybili, nebo se tedy "fixluje" u voleb a padělali výsledky, ale tomu se mi přece jenom nechce věřit.

Máte pravdu, všichni jsou proti islamizaci naši republiky, přitom volí vítačské kolaborantské strany, chtějící zaplavit naši zemi muslimskými migranty. Takže velké části lidí jejich vlastenectví nevěřím a s takovou se naše země propadne do podobného pekla, jako to, které je nyní na Západě.

S. Zemitý 23.10.2020 16:09

Paní Lukešová, tentokrát s Vámi musím nesouhlasit. Ve všech třech tezích. První: Za vlasteneckou stranu se dá považovat jenom ta, která žádá vystoupení z EU. Trikolóra ale chce - viz hned 1. řádek výčtu českých zájmů jejich programu - zcela naivně a zcela nereálně vrátit náš vztah k EU před Lisabon. Jenže existuje Smlouva o fungování EU. Z nemůžeme respektovat jen všechny liché paragrafy a sudé odmítnout. Ostatně těch naivních bodů má TR v programu přehršle přehršlí. Dál mně nepřijde "úsměvné" ani to, že neznáte nikoho, kdo hlasoval pro vstup. Já totiž také ne a z těch, kterých jsem se ptal, někoho takového znalo jen výrazná menšina. O důvěryhodnosti výsledků toho referenda se už diskuze vedly. Nemám tušení, jestli jsou lístky archovovány a nemám tušení, zda by je zákony umožnily překontrolovat. A nemám ani tušení, kdo by se toho podjal. Ale umíte si představit - teoreticky - ten průsšvih... ?

A konečně: "všichni" Vaši známí z Vaší sociální bubliny. Ti určitě stejně jako Vy vítačské partaje nevolí. Naopak téměř "všichni" mladí volí Piráty, protože ... pusťte nás na ně (ty odporné dospěláky) .., eventuálně STANy no a není málo těch, kteří volí lidovce, protože tak činili jejich dědeček, jejich otec (zejména na jižní Moravě). Takže nejde o to, nevěřit lidem jejich vztah k vlasti, ale zkrátka tyhle partaje svléknout na veřejnosti do naha. Problém je v tom, že se na takový obrázek jejich příznivci ani nepodívají (máte představu, kolik lidí pod 25 čte NP ?) a když, s odporem je prohlásí za dezinfo ...

H. Lukešová 23.10.2020 17:13

Pane Zemitý, moc Vám děkuji za Váš komentář a musím konstatovat, že máte pravdu, já jsem Trikoloru nevolila, také jsem volila SPD. A mám stejné obavy jako Vy, že drtivá většina mladých lidí pod 25let NP nečte, ale naivně doufám, že mají rodiče a že rodiče také mají nějaký vliv na své děti.

V. Novák 23.10.2020 10:46

Navrhuje se vyhostit do mateřských zemí - a proč by mělo třeba Rusko přijmout zpět rodinu čečenského vraha, který většinu života žil, vyrůstal a radikalizoval se ve Francii, kde celou rodinu uznali za politické uprchlíky a poskytli jejím členům "politické útočiště"? Aby všichni lidskoprávní aktivisté z celé západní Evropy (a možná i nejen západní a nejen aktivisté) bedlivě sledovali, zda navrátilcům není ubližováno? Ať si Francouzi poradí se svými (teď už jsou "jejich") čečenskými disidenty sami.

Není to poprvé, kdy se Čečeni ve Francii předvedli:

leden 2015 - policie včas zavřela organizovanou skupinu 8 Čečenů, kteří připravovali atentát na Pochod solidarity s Charlie Hebdo;

květen 2018 - Francouz čečenského původu Hamzat Azimov útočil na chodce nožem. Jednoho zabil, několik ranil, jeho "politický projev" ukončila až přesně mířená policejní střelba. Jeho bratra, který se chystal k témuž, policie zavazbila včas;

duben 2019 - policie včas odhalila a uvěznila skupinu 4 osob včetně jednoho gymnazisty čečenského původu, připravující teroristické činy;

červen 2020 - skupina asi 200 Čečenů, vesměs organizovaných zločinců, uspořádala v Dijonu pouliční válku s Araby. Trvala 3 dny a policisté (IMHI rozumně) nezasáhli. Něco podobného uspořádali Čečeni v témže měsíci v Nice.

J. Kubík 23.10.2020 10:30

Z Česka kde žádní muslimové nejsou zaznívají královské rady co mají dělat země kde jich mají přehršel. Mladík uřízl učiteli hlavu byl z Čečenska. V Rusku mají něco mezi 20-30 miliony muslimů, je to na počet obyvatel mnohem víc než v EU. V Moskvě postavili největší mešitu na světě a při jejím otevírání byl přítomen samotný Putin. Muslimů je na světě už téměř 2 miliardy.Co s tím svedou naši domácí chytráci? Ostatně i Izrael uzavřel nedávno smlouvy s islámskými státy. Nic není tak jednoduché jak to vypadá v očích některých diskutérů na webu NP.

J. Anděl 23.10.2020 10:33

Ano, nic není tak jednoduché, ani s náboženstvím míru.

K. Křivan 23.10.2020 10:40

"20-30 milionů muslimů"

No, Stalin by je zlikvidoval. Co je horší, Stalin nebo islám ? Obojí bych rád viděl v pekle.

V. Novák 23.10.2020 10:52

Stalin stěhoval "zrádné národy" - a třeba Čečeny, Inguše a Krymské Tatary k jejich souvěrcům do Střední Asie.

Krymské Tatary "zlikvidoval" tak, že jich dnes žije na Krymu víc, než kolik jich bylo deportováno.

V. Novák 23.10.2020 10:50

V Rusku ani Čečeni učitelům hlavy neřežou a když se dopouštěli atentátů, západní novináři (včetně našeho Štětiny) je omlouvali nebo lhali, že to jsou provokace FSB, jejich kámoši by přece nikdy...

Když si Američani nasadili do kožichu vši Carnajevy nebo Francouzi vši Anzorovy, je to jejich problém.

V. Církva 23.10.2020 10:11

Evropa tyto lidi vůbec nechápe. Pro ně je důležitá jejich rodina a komunita. A to je i jejich slabina.

Zavřeli tě za podporu terorismu? Ty tata, mama, sourozenci, strýc teta - výprask a zpátky do Ruska nebo Arábie. Nedodržujete zákony Francie? Dobrá celá komunita zabavení majetku. Do pěti let by si to hlídali a byl by pokoj nebo zpátky na poušti. Nakonec toto platí i na Romy - syn kradl, dobrá, tata dostane výprask. Do několika let by to byla nejslušnější komunita v Česku.

A už vůbec je nechápou multikulturalisté. Ti by je totiž chtěli převychovávat po Evropsku. Pokud máš zájem, můžeš docházet na výuku, ale jen pokudd chceš...