28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

FEJETON: Algoritmy v pozadí

Vědí o nás všechno. Ťuknete do klávesnice počítače a už to někde zazvoní a je poplach, bacha, je tady další uživatel, v angličtině se mu říká júzr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Bowman 12.1.2022 20:39

A teď to můžou sprárovat i s DNA (ze všech těch výtěrů na kovid) a brzo i s otisky prstů, díky nové občance.

Navíc ani nemusíte nic ťukat. Telefon furt poslouchá. Stačí se chvíli bavit o nějakém produktu a za chvíli vám začnou chodit reklamy. Vyzkoušejte.

A jestli s myslíte, že vám pomůže vypínat telefon....

A) Ostatní lidé ho nevypínají

B) Např. Alexy spolu komunikují pomocí extra rádia....nepotřebují ani přístup k interneto nebo (W)LANce.

A sposuta telefonů už má toto rádio taky v sobě.;-)

Problém není, že vám budou nabízet tenisky v reklamě. Problém je, že vám budou podsouvat informace, aby vás tak nějak politicky korigovali. Někdy vás uchlácholili a někdy vyvolali konflikt. A nebo vás přijdou preventivně zatknout za WrongThnk.

I. Schlägel 12.1.2022 13:36

Překvapuje mne, že pan Neff nezmiňuje nejúčinnější způsob jak se vyrovnat s reklamou. Přepínat nebo ji ignorovat.

M. Pivoda 12.1.2022 10:41

"... Kdy ale loutkoherci přejdou k prediktivní reklamě? ..."

Komentář: Nevím. Pamatuji si ale, z dob českého reálného socialismu, že v Německu se tehdy zkušenému prodejci podařilo zákazníkovi vnutit sekačku na trávu (jako užitečný prostředek odreagování) poté, co si všiml, že ten zákazník právě pro manželku kupuje dámské vložky.

Ś. Svobodová 12.1.2022 13:10

Já to znala jako vtip: Ředitel Kaufhausu vidí odnášet zákazníka pruhy, rybářskou stoličku, podběrák, stan a další krámy. Zavolá prodavače a pochválí ho za to, co všechno dokázal rybáři prodat. A prodavač odpovídá: On to vlastně nebyl rybář. Přišel manželce pro vložky a já mu říkám: Co budete ten týden dělat? ;-D

J. Jirka 12.1.2022 10:14

Pan Neff je scifista, tak já zkusí taky malé sci-fi:

Od roku 2012 se ukládají takzvaná big data, pocházející z obrovského množství zdrojů, internetem počínaje, pokračuje to přes telefony a končí u robotických vysavačů a inteligentních ledniček. Na otázku, proč se to dělá, když je stejně nikdo při tehdejším stavu techniky (ohromovali nás miliardami let jen na abecední uspořádání) nedokázal použít, jsme se odpovědi nedočkali.

Někdy na přelomu let 2017 /18 se podařilo zprovoznit kvantový počítač, rozběhnout na něm program umělé inteligence a nakrmit ho těmito daty. A výsledkem byla (mimo jiné) predikce výrazně zvýšeného umírání seniorů v roce 2020 a dalších.

A výsledek dnes vidíme všude kolem sebe.

Jen pro připomenutí, prakticky stejná hysterie se rozpoutala už v roce 2009 kolem viru ptačí a prasečí chřipky, ale tehdy se to ještě nepovedlo.

F. Kusák 12.1.2022 9:55

Kdyby jen reklamy, ale ony fungují všude. Píši knihy, skládají skladby, docela dobře překládají z jazyka do jiného a dokonce píší zprávy, komentáře a diskuzní příspěvky. Jedině jak z toho ven, je jít do naší hasičárna na pivo, tam se pohádat třeba s panem Langrem, ale pak si dát panáka a jít domů k mamině. Totiž návrat k normálu, to je řešení. Ale nevím, kolik nás takových ještě zbývá.

V. Kolman 12.1.2022 6:59

Moje "algoritmy (v pozadí;-D)" naprosto spolehlivě zafungují při reklamě tak, že se mi v hlavě rozsvítí červená kontrolka a vnitřní hlas mi praví: "Hle, tento šmejd, který nikdo nechce (a máme ho plné sklady) si v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEKUPUJ!!!!!!"

A může mi ho nabízet skřehotavým hlasem i neskutečně otravný zelený preservativ s bambulkou na hlavě;-D;-D;-D

!!!!!!DOBRÉ ZBOŽÍ SE CHVÁLÍ SAMO!!!!!!

J. Jelínek 12.1.2022 9:21

I v tvém případě, Kolman dosáhla reklama svého cíle. Stal ses dobře trefeným cílem.

S. Drábek 12.1.2022 1:50

To s tou šálou fakt funguje.

Proto občas juknu na stránky s dámským prádlem. Reklama prudí furt, ale je alespoň hezká na pohled

R. Langer 12.1.2022 5:52

Ono není zase tak složité to vypnout, ale pak vám tam zase většinou chodí jenom reklamy na zvětšení prsou a penisu. ;-)

V. Kolman 12.1.2022 7:04

Co potom s 30 cm tenisem?:-)

(Jistě znáte vtip o kouzelné Aladinově lucerně a starém, nedoslýchavém džinovi z lucerny.)

S. Drábek 12.1.2022 7:23

To už radši pytel koláčů. :)

R. Dubravský 12.1.2022 16:10

Mě reklama vnucuje dámské prádlo i jiné oděvy dlouhodobě, aniž bych na ni kdy klikal.