29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Úkol naší doby? Zdravý rozum

První týden po 17. listopadu 1989 jsme se stávkovým výborem studentů přijeli do České Lípy, abychom jako přímí účastníci informovali veřejnost o tom, co se děje v Praze. Vedle mne na kašně českolipského náměstí stál Miroslav Hudec a společně jsme bourali totalitní řád. Třicet let poté, na rozdíl od něj, cítím, že naše životy začíná ovlivňovat nová totalitní ideologie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Uzel 6.11.2019 12:59

EU

L. Novák 5.11.2019 23:00

"Rado", - Úkol naší doby, zdravý rozum... - to už se tebe netýká ani kdyby ses přetrhl a napsal těch žvástů dvojnásobek. :-P

D. Mach 5.11.2019 18:15

Už se tady dlouho nepsalo o Gretě, tak si pan Jirsa zase snaží pořádně oživit svého nepřítele. To, že když jiní nešetří planetu, tak my nemusíme taky, mi přijde tak dětinský, že bych se takovou hloupost styděl napsat. Tímto stylem by ve škole všichni mohli dostávat pětky, protože jedničkáři jsou takovou zbytečnou vyčuhující šmírou.

Ale pokud jde o Německo, tak je určitě potřeba zmínit i to, že jejich přesměrováním zdrojů energie a úsporami se snaží postupně se odpojit od zdrojů energií ze zemí, kam nechtějí své peníze vyvážet, tedy snížení závislosti na dovozech z arabských zemí a z Ruska. To my jejich terorismus budeme sponzorovat asi ještě dlouho, pokud budou slyšet argumenty Jirsů a podobných.

R. Tesařík 5.11.2019 18:39

Nerozmáchnul jste se příliš?

P. Han 5.11.2019 18:54

A jo, oni se odstříhávají od Ruska připojením na Nordstream. Že mě to hned nenapadlo.

J. Uzel 6.11.2019 12:58

R^

J. Vintr 5.11.2019 19:09

Greta má problém. Je v Americe a potřebovala by se dostat do Evropy. Letět z ideologických důvodů nemůže a žádnou loď jí nikdo zatím nenabídl. Bude to muset nejspíš doplavat.

J. Ganaur 5.11.2019 21:37

V Americe je taky dost bláznů, ať se k nim přidá a má vystaráno, třeba přijde na jiné myšlenky, když nebude u chamtivých rodičů.

K. Wágner 7.11.2019 6:21

Kon-Tiki, Ra, Tigris - legendární plavidla norského archeologa a cestovatele Thora Heyerdahla, to byla plavidla vpravdě "okologická".:-)

J. Schwarz 5.11.2019 21:15

Ne, kdepák, Němci nebudou přivážet arabské peníze - oni si raděj přivezou rovnou arabské teroristy!

M. Prokop 5.11.2019 21:18

"...tedy snížení závislosti na dovozech z arabských zemí a z Ruska" To si asi děláte (_!_). Co Nordstream II?

J. Matuška 5.11.2019 22:49

Pane Machu, manželka pracovala v Energoprojektu dlouhá léta. Vzpomíná na ing. Tomáše Jirsu, dneska senátora, jak se angažoval před třiceti lety. Je jenom škoda, že v naší republice není více tak skvělých politiků ve vrcholné politice i na komunální úrovni. [>-]R^

J. Matuška 5.11.2019 22:50

Tomáš Jirsa

... V roce 1976 odmaturoval na SPŠ elektrotechnické v Ječné ulici v Praze. Poté studoval na katedře ekonomiky a řízení energetiky ČVUT v Praze, kde roku 1980 obdržel titul inženýra. Ve druhé polovině 80. let pokračoval v postgraduálním studiu ochrany a tvorby životního prostředí a také systémové řízení na ČVUT. Absolvoval také studijní pobyt na katedře ekologie a energetiky na Aalborské univerzitě v Dánsku.[1] Od roku 1980 pracoval v Energoprojektu Praha. . https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Jirsa

J. Matuška 5.11.2019 22:54

Tomáš Jirsa (* 23. května 1957 Libčice nad Vltavou) je český politik, od roku 2004 senátor za obvod č. 10 – Český Krumlov, v letech 2012 až 2016 zastupitel Jihočeského kraje, od roku 1994 starosta Hluboké nad Vltavou, člen ODS

Jako příznivec Trikolóry, závídím ODS takového člena... :-(

J. Matuška 5.11.2019 22:58

Ad 18:15

Při transportu plynu z Nord Stream 2 bude hrát Česko zásadní roli

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/energetika/pri-transportu-plynu-z-nord-stream-2-bude-hrat-cesko-zasadni-roli.A190414_105702_energetika_ele

J. Kanioková 5.11.2019 17:15

BRILANTNÍ !

J. Matuška 5.11.2019 23:01

Paní Kanioková, dlouho jsem neslyšel toto slovo. Dlouhých komentářů netřeba. R^

V. Petr 5.11.2019 16:36

Nejlepší je vzít všechny ty předpovědi Římského klubu a nejrůznějších zelených, týkající se SOUČASNOSTI.

A hned je vidět, jak je to celé věrohodné...

P. Rada 5.11.2019 20:38

Proč se mnedáte odkaz - aby to bylo vidět?

Zkusím to tedy za Vás - i když možná jsou i novější studie:

http://sustainable.unimelb.edu.au/sites/default/files/docs/MSSI-ResearchPaper-4_Turner_2014.pdf

M. Prokop 5.11.2019 21:19

Ropa už došla? :-P

P. Zinga 5.11.2019 15:02

Kardinální otázkou je, má-li smysl snižovat produkci CO2. Žádný ověřitelný a opakovatelný experiment doposud neprokázal vliv CO2 na teplotu Země. Jedná se pouze o modelovou hypotézu.

D. Mach 5.11.2019 18:20

Vliv CO2 na teplotu Země určitě má. V diskusi jde o to, jestli má NEGATIVNÍ vliv na teplotu Země. A pokud nebudete líný, najdete řadu důkazů o tom, že tomu tak je. Jen na wikipedii je těch odkazů velké množství.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

J. Fridrich 5.11.2019 14:47

Ne příliš rozumné babičky a dědečkové, ale i mladší lidé říkávají dosti často tuto velkou hloupost v souvislosti s nynějším počasím-klimatem - a ta zní - " To za nás nebývalo..." My víme, že na každý den v roce, tedy na všech těch 365 ( přestupný rok 366 ) dnů v roce je tolerance mezi naměřeným maximem a minimem cca 30 stupňů Celsia, ale i více... A to měříme z hlediska vývoje naší planety a jejího stáří, ta je cca 4,5 miliardy roků stará, jen po velmi krátkou dobu.. Pravidelná meteorologická měření na pražské klementinské hvězdárně byla zahájena v roce 1752, tedy 267 roků. Na mnoha dalších místech měření teploty bylo zahájeno před nemnoha desetiletími - a přesto je ten rozdíl v teplotě pro každý jednotlivý den těch cca 30 stupňů Celsia...

Na naší planetě za těch cca 4,5 miliardy let její existence byla i bez lidské činnosti různá období, kdy bylo podstatně tepleji ( přesličky, plavuně a naše uhlí z nich a ropa z živočichů..), ale bylo i podstatně chladněji - ledovce, doba ledová.. Také skladba naší atmosféry a poměr kyslíku s CO2 se v určitých obdobích dost výrazně měnil - a to i bez lidské činnosti.. Chovat se rozumně ekologicky je jistě správné, ale vyváženě a ne dle hesla " zpátky na stromy a do jeskyní.." To, co nyní probíhá je dle rozumných lidí, ale i vědců " ode zdi ke zdi ". A pokud jede odborníkům-vědcům do Ameriky-NYC na kongres kázat ten fracek Gréta, tak se Svět opravdu ZBLÁZNIL...

J. Vintr 5.11.2019 17:46

Samozřejmě že vůbec nejde o žádný boj s klimatem. Je to jen záminka pro nastolení totality, proti které byla ta bolševická jen dětskou hrou.

M. Pivoda 5.11.2019 14:36

" ... snížila-li Evropská unie za minulý rok za cenu obrovských investic produkci CO2 o 20 milionů tun, zatímco zbytek světa ji zvýšil o 1020 milionů tun, tedy více než padesátkrát, proto tímto tempem, našimi úsporami, novým zdaněním a „dobrým evropským příkladem“ změnu světového klimatu prostě nezastavíme! ..."

To je dobrý argument. Bez sarkasmu. Jenže co z něj vyplývá? Výplývá z něj, že je třeba radikálně doplnit stávající přístup. Vykompenzovat padesátinásobné tempo není v lidských silách (měl by například každý člověk vysadit padestát stromů?).

Řádově vyšší tempo změny (úbytku CO2 v atmosféře) dokáže zajistit jen nová technologie. Takže rozvinutý svět musí zafinancovat vývoj nových výkonných technologií.

To ale, mimochodem, znamená, že budeme muset vystřílet ekonomy, protože přes ně takovou změnu nelze prosadit.

Zde je ukázka jedné z perspektivních ekologických technologií, kterou na svět přivedla cílevědomá lidská činnost, nikoliv ekonomy mystycky vzývaná Neviditelná ruka trhu.

https://www.sciencedaily.com/releases/2019/10/191025170815.htm?utm_campaign=Abundance%20Insider&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=78864559&_hsenc=p2ANqtz-_nyypURySZcoB31-7jMRNFO8MVXaBZyLK-yeP0pnr1ULi3cPinD065808qAMBjdRG1yQ3TP-SEo1WkNAK1SR52pfSAyQ&_hsmi=78864559

V. Petr 5.11.2019 16:27

Není lepší přerjít na atom???

J. Vintr 5.11.2019 20:20

Ano, atom je řešením. Všechny státy, které se nepřidají a nesníží svou uhlíkovou stopu na nulu do roku 2025, vymazat atomovými bombami. To je odnaučí škodit klimatu.

M. Prokop 5.11.2019 21:24

To z Pivody nedostanete, ten brečí hlavně nad tím, že ekonomové radí politikům nedávat peníze na každou lumpárnu. Bohužel politikové poslechnou jen zřídka.

J. Schwarz 5.11.2019 21:21

Co takhle "zainvestovat" vynález perpetua mobile a levně získanou energii využít nejen pro běžný provoz a výrobu elektřiny, ale i k zahnání démona CO2 zpět pod zem. Kdo bude proti, toho Pivodové zastřelí... tedy pokud si ostatní neuvědomí co je to za nebezpečné šílence a s tím střílením je v rámci sebeobrany nepředejdou.

M. Prokop 5.11.2019 21:26

Nebuďte tak tvrdý, na Pivodu stačí nějaký léčebný ústav, namátkou Bohnice, Dolní Beřkovice ...