20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EVROPA: Tři poučení z katalánské krize

Situace v Katalánsku a reakce Madridu na jeho snahy o separaci přímo vybízí k zamyšlení. V následujícím textu uvádím tři dojmy, tři poučení, které si z ní odnáším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 4.10.2017 19:01

Poučení je jen jedno

Občanská práva jsou EU u zadele v okamžiku, kdy narušují zájem EU.

M. Prokop 4.10.2017 22:24

Re: Poučení je jen jedno

A je ještě otázka, co by to měl být zájem EU.

Já vidím jen zájmy konkrétních osob, málokdy se kryjící s mými zájmy.

P. Urban 4.10.2017 18:18

Sbližování Západu a Východu

myslím, že způsoby, jakými se čelí separatismu ve Španělsku na jedné straně a v Rusku (Čečna) nebo Číně (Tibet, Ujgurská AO) přece jenom vykazují jisté významné rozdíly.

Š. Hašek 4.10.2017 19:35

Re: Sbližování Západu a Východu

A co má být?

Vy jste si nevšiml (na rozdíl od našich mladých posluchačů politvědy), že svět vykazuje stále rozličné odlišnosti od universálnosti stanovené Václavem Havlem. A jinými.

Chcete poučovat Čínu, Rusko? Dost si troufáte. Zaměřme se na partu v brusele (to není chyba, Evropa je chybně).

M. Prokop 4.10.2017 22:25

Re: Sbližování Západu a Východu

Zas tak moc rozdílů nevidím, alespoň ne významných.

V. Čistý 4.10.2017 15:00

Putin pomáhá potřebným!

Nemusíme mít rádi prezidenta Ruské federace, nemusíme mít rádi ani samotné Rusko či naše starší ruské bratry. Ale jedno jim upřít nemůžeme: Rusové vždy pomáhali potřebným, a to NEZIŠTNĚ.

Nebudu zde připomínat notoricky známou pomoc, kterou nám Čechům Rusové poskytli v letech 1945 a 1968, nebudu připomínat OBŘÍ finanční náklady, s nimiž Sovětský svaz udržoval v naší vlasti Střední skupinu Sovětské armády, chránící nás proti NATO a EHS.

Zato připomenu – a rád – sovětskou a československou pomoc trpícímu Španělsku, v dobách 1. španělské občanské války. Co je tedy tak špatného na SOUČASNÉ pomoci Ruska katalánským vlastencům?! Komu vadí tato pomoc národně-osvobozovacímu hnutí Katalánska, kromě fašistů ze Španělska, EU a NATO, kromě neomarxistických vrahů z Wall Streetu a Bilderbergu?!

Snad už nikomu; rozhodně ne nám roduvěrným Čechům, vděčným příjemcům TÉŽE pomoci. Z této národní perspektivy je nutno hodnotit provokační příspěvek zrádné emigrantky Netzerové, té NEPOLEPŠITELNÉ obhájkyně evropských hodnot.

Mupy mup!

M. Prokop 4.10.2017 15:04

Evropské hodnoty viz zde

https://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20171004/281694024984890

V. Novák 4.10.2017 15:05

Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Tady se snažíme udržet nějakou úroveň diskuze a kromě toho, tady nejsou blbci typu Dementmarka nebo Čížka, kteří na tvoje pitomé trollení skočí...

J. Kombercová 4.10.2017 15:11

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Větší Vlastenec vytáhl ze šatny další kabátek.

S. Netzer 4.10.2017 15:27

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Příspěvky pana Čistého na Psu vítám.

Raději se snažte "udržet nějakou úroveň diskuze".

S Břízovou se vám to zaručeně podaří. :-(

V. Novák 4.10.2017 15:34

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Že vy jeho pitomé provokace přivítáte, o tom jsem nepochyboval.

Už jste ochotná vyjmenovat některé z těch "fake news" podle španělského vládního deníku? Nebo jako obvykle?

V. Pavelka 4.10.2017 16:39

No

nevím ale byl by hospodářský výsledek Katalánců stejný kdyby z nějakého důvodu klesla turistika tamtéž ?

I. Břízová 4.10.2017 15:35

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Ach vy jedna chudinko nešťastná. Musíte na tom být opravdu zoufale. Když vám tolik vadí jedna důchodkyně z Varů. A nebo vás tak příšerně štve, že jsem vás docela prokoukla?:-)) Potěší vás, když si vás už ani nevšimnu?

P. Urban 4.10.2017 18:20

To je zajímavý článek

Bohužel nejsem schopen poznat, zda je myšlen vážně nebo ironicky.

M. Jelínek 4.10.2017 14:15

souhlas

Souhlas s autorem

J. Kanioková 4.10.2017 13:16

Naprostý souhlas s autorem..

Potvrdzuje sa, že Kosovo bol zlý precedens - https://www.aktuality.sk/clanok/526219/komentar-daga-danisa-potvrdzuje-sa-ze-kosovo-bol-zly-precedens/

M. Prokop 4.10.2017 13:20

Re: Naprostý souhlas s autorem..

Měl někdo nějaký DOBRÝ nápad, jak Kosovo řešit a vyřešit? Já o žádném nevím.

V. Pavelka 4.10.2017 16:21

10 Roků

Létal lord Owen z EU do bělehradu a snažil se domluvit z Miloševičem , který se na všechny společné domluvy vykašlal ješte než přistál v Bruselu , nebezpečí že se válka rozleze po celém balkánu bylo čím dál větší , pak se nasrali Amici a bylo po problému !.

M. Prokop 4.10.2017 17:10

Re: 10 Roků

Taky to vidím nějak tak.

Š. Hašek 4.10.2017 19:39

Re: Naprostý souhlas s autorem..

No tak si to USA vyřešily. Hodilo se jim to. Srbové jaksi nejsou dost ohební. Buďme rádi za ně. O Albanialand na srbském území si neopřu ani kolo.

V. Novák 4.10.2017 13:37

Re: Naprostý souhlas s autorem..

Celá Jugoslávie byl "zlý precedens".

Bylo to první porušení SBSE a "poválečného uspořádání Evropy", o němž tak ráda šťavní madame Merkel. Tedy, pokud se toho narušení poválečného uspořádání Evropy nedopustilo Německo - o tom mlčí jak partyzán na Gestapu...

O Kosovu zase šťavnila naše Jeho Jasnost, že jeho uznání jako samostatného státu po násilném odtržení od Jugoslávie žádný precedens není - samozřejmě Jeho Jasnost kecala jak zajíček na pasece. Protože precedentem v mezinárodním právu je to, co někdo jako precedens uzná, řídí se jím a prosadí to. Takže přinejmenším pro Abcházii a Jižní Osetii to precedens byl. Na jejich zvýšenou aktivitu ohledně mezinárodního uznání zareagoval Saakašvili 7.srpna 2008 - a zbytek už známe.

A rozhodnutí MSD OSN v Haagu, jímž si USA nechaly posvětit vznik Kosova bez souhlasu Bělehradu, lze uplatnit zrovna tak (a lépe) na Krym, který nebyl odtržen násilně a za cenu vybombardování "původního státu", kterak praví příslušná rezoluce MSD OSN.

Jo... pámbu peče oplatky. I v mezinárodním právu...

P. Urban 4.10.2017 18:27

Zlé precedenty ty už byly dříve

rok 1848-49 ve Střední Evropě (tehdy naštěstí zvítězilo existující uspořádání), rozpad Osmanské říše (rozpad Jugoslávie byl vlastně jeho poslední kapitolou, aspoň v Evropě), rozpad habsburské monarchie, ...

Mimochodem, československé pohraničí v roce 1938 také nebylo odtrženo násilně a za cenu vybombardování původního státu.

S. Netzer 4.10.2017 12:35

Zajímavé postřehy

z "tzv. vyspělého Západu" o fake news okolo katalánské krize které kolují internetem, a jejichž původci jsou obvyklí podezřelí - Rusko a jeho užiteční idioti. https://elpais.com/elpais/2017/10/02/inenglish/1506943013_999238.html

V. Novák 4.10.2017 13:45

Re: Zajímavé postřehy

A co konkrétně z toho jsou "fake news"?

I. Břízová 4.10.2017 14:01

Re: Zajímavé postřehy

Ale jděte, pane Nováku. Snad nečekáte nějakou normální odpověď?

V. Novák 4.10.2017 14:08

Re: Zajímavé postřehy

Ne, čekám obvyklé mlč/žení.

Ale zeptat se můžu, ne?

I. Břízová 4.10.2017 14:12

Re: Zajímavé postřehy

Ano. Máte pravdu

S. Netzer 4.10.2017 14:34

Re: Zajímavé postřehy

Přečtěte si ten článek, nebo si to nechte vysvětlit od Břízové. :-))))

I. Břízová 4.10.2017 14:57

Re: Zajímavé postřehy

Opravdu fundovaná odpověď na otázku pana Nováka. Hlavně, že je vám veselo.

V. Novák 4.10.2017 15:07

Re: Zajímavé postřehy

Článek jsem si přečetl - a ptám se znova.