28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Strašení brexitem je hloupé

Když chcete něco zjistit o tom, jak fungují dezinformace, přečtěte si kterýkoli komentář o brexitu od nějakého politologa nebo novináře, který do této přitroublé pavědy fušuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 15.6.2019 21:45

Odejít z EU by nám opravdu moc nepomohlo.

EU by nám škodila, i kdybychom nebyli jejími členy. A pravděpodobně ještě víc. Ovšem čekat na její "přirozený" konec znamená se také dočkat hodně škaredých věcí. Kdyby ale odešlo víc států najednou, tak by se EU asi rozpadla dřív a nestihla by napáchat tolik škody.

V. Braun 15.6.2019 21:20

Pravda, odchod Británie z EU žádná tragédie není.

Zatím je to spíše fraška a pěkná taškařice, dodejme, že zejména díky hercům na britské straně.

B. Hančl 15.6.2019 21:08

Richter je Novotný

Dle slovníku a názorů si myslím, že Richter je starosta Novotný z ODS.

P. Han 16.6.2019 0:08

Re: Richter je Novotný

Richter a ODS? To byste se ho hrubě dotkl. Richter je ztělesněná Pravda a Láska.

I. Štípek 16.6.2019 0:30

Re: Richter je Novotný

Richter je Můj, Moravec, Krajíček, Truestory a ještě pár dalších.

P. Klíma 15.6.2019 19:35

Odvážné názory. A zábavně napsané. Děkuji! 👍👏😂

R. Tichý 15.6.2019 12:55

Posledni odstavec perfektni.

J. Ptáček 15.6.2019 11:50

Pomalý vývoj EU

Všechno na světě, co se vyvíjí, má svůj začátek a svůj konec. Říká to moudré a pravdivé ruské přísloví. Právě proto se pravoslaví nesmí vyvíjet, mělo by svůj konec a nebylo by věčné. Jedna ze základních tezí pravoslaví. Obdobně to platí třeba pro islám nebo pro komunizmus. Ostatně jak skončil jenom náznak vývoje komunizmu v roce 1968 u nás, oproti dávno neplatným teoriím Marxe a Lenina (s prošlou záruční lhůtou), víme. EU, jako demokratická instituce, se díkybohu vyvíjí, i když pomalu a bolestně. Buďme rádi. Jestli se ovšem pan Holásek a jeho souvěrci nechtějí vyvíjet, mají na to plné právo. Třeba budou věční.

O. Zuckerová 15.6.2019 12:05

Re: Pomalý vývoj EU

O vyvíjení se pana Holáska nemějte přehnanou péči, vyvinul se podle mne docela dobře! Zato EU se nám vyvíjí...

Páteční vyúčtování Tomáše Vyorala ve včerejších PL::

Hustopečská mandlovice se kvůli novému nařízení z Bruselu bude muset přejmenovat, nesplňuje totiž unijní podmínky, neboť pochopitelně nejde o pálenku z mandlí. Rodinná firma se tak bude muset přizpůsobit. Jde podle vás ještě o ochranu zákazníka?

Samozřejmě, že nejde. Jde o další byrokratickou zbytečnost, kterou tamní štědře placení úředníčci vykazují svou činnost. Hlavně, že malicherné problémy, jako jsou třeba ochrana vnějších hranic a řízená migrační invaze, mají soudruzi v Bruselu vyřešeny. A počkejte, až si všimnou, že svíčková není ze svíček, utopenci nejsou z utonulých, španělský ptáček není ptáček a ani španělský nebo že cikánská pečeně není z cikánů, to bude teprve v politbyru pozdvižení!

J. Kanioková 15.6.2019 13:58

1***

J. Kombercová 15.6.2019 17:07

Re: Pomalý vývoj EU

:) A to jste ještě nezabrousila do sprostonárodních názvů různých pokrmů.

Z. Lapil 15.6.2019 20:01

Re: Pomalý vývoj EU

Klid, ono se to s tou mandlovicí vyvrbí. Jako s máslem - zrovna dnes jsem potkal v Globusu "Nedělní máslo se smetanovým zákysem", tuším z Madety nebo podobné renomované mlékárny. Obsahuje 77% tuku (vůbec nějakého); parametrů pomazánkového másla to zdaleka nedosahuje, ale povinných 80% to rozhodně není.

Zatím budu držet palce, aby nezakázali vás. Vaše jméno evidentně lživě avizuje, že vás lze nasekat na kostičky a naházet do čaje :-).

F. Netopil 15.6.2019 11:45

Položím si dvě otázky

Vždy když si přečtu podobné nesmysly jaké zde pravidelně publikuje pan Holásek a jemu podobní "vlastenci", položím si dvě základní otázky: 1) Ve které jiné zemi nebo části světa mají obyčejní lidé větší míru osobních práv a svobod než v EU ? Podle mě nikde.

2) Kde na světě je průměrná životní úroveň vyšší než v EU ? Asi taky nikde, snad v USA. Ale třeba mě pan Holásek vyvede z omylu a některé takové státy mi sdělí.

Je samozřejmě možné že by mohlo být ještě líp. Ale to platí vždycky a všude.

V jedné věci má ale pan Holásek pravdu. Po brexitu se Země opravdu nepřestane točit ! Proč by taky měla ? Nepřestala se točit za první světové války, ani po nástupu nacismu, ani po vítězném únoru o bratrské pomoci 68 nemluvě. Ale vždycky to poměrně dlouho trvalo, než lidem došly důsledky. A některým to nedošlo dodnes.

R. Tichý 15.6.2019 12:53

EU neni puvodcem Vami popsanych pozitivnich jevu.

J. Kanioková 15.6.2019 14:03

Přesně !

EU = RVHP 2.o. a stejně blbě dopadne.

P. Han 15.6.2019 13:42

Re: Položím si dvě otázky

Kde na světě byla průměrná životní úroveň vyšší než ve starém Římě? Jak je tedy možné, že zanikl? No, carpe diem, jak říkávali latiníci. Užívejte si té životní úrovně. Koblih je pořád dost a na horní palubě se tančí.

J. Kulheim 15.6.2019 18:39

Pane Netopile.

Co to jsou "obyčejní lidé"? Pokud jsou obyčejní lidé, tak pravděpodobně jsou i lidé neobyčejní. To budou asi ti, kteří jsou přesvědčeni o tom, že jsou to oni, kdo má právo mi kázat co je pro mne dobré, co smím a co nesmím apod. Já ani moje rodina jim o jejich moudrá nařízení nestojím. Právo jednotlivce je postupně umenšováno a posilováno právo nevolených, neznámých, nikomu neodpovědných úředníků,

Nevím ve které zemi současnosti mají „obyčejní lidé“ větší míru osobních práv, než v EU. Nestojím o to, abychom v tomto směru doháněli Severní Koreu nebo Venezuelu. Individuální svoboda je primární demokratická hodnota. Soustavné umenšování svobody jednotlivce je ústupem od demokratických hodnot.

Evropa si v současnosti žije nad poměry. Žije na dluh, který bude muset jednou někdo zaplatit. Největší zásluhu na současné životní úrovni mají naši předkové. Předali nám zemi v lepším stavu než ji dostali. Pokud by jejich životní filosofie byla stejná jako mají neokomunisté v Bruselu, tak bychom lezli po stromech. Pracovali a budovali. To je základem současné životní úrovně.

Z. Lapil 15.6.2019 19:54

Re: Pane Netopile.

Dobře napsáno. Děkuji.

P. Kmoníček 15.6.2019 18:54

Re: Položím si dvě otázky

Položit si je musíte opravdu sobě, protože žádní Holáskové, ani tento "náš" Holásek Vám na tyto otázky neodpoví.

Z. Lapil 15.6.2019 19:52

Re: Položím si dvě otázky

Jasně. Ale zkuste se zeptat takhle:

Ad 1/ Nebylo ve Velké Británii a západní Evropě vůbec náhodou víc osobních práv a svobod před EU?

Ad 2/ Nestoupá životní úroveň leckde, včetně té ikskrát i mnou prokleté Číny, rychleji než v EU? A není i ten celkem nepatrný růst růstem na dluh?

Jinými slovy - nezměnila EU příslušné evropské státy v poněkud zahnívající rybník?

Připomínám: RVHP spolu s Varšavskou smlouvou skončily kolem roku 1990, příslušné státy vstupovaly do EU o deset - patnáct let později a Lisabonská smlouva vstoupila v platnost v r. 2009.

P. Kmoníček 16.6.2019 8:39

Re: Položím si dvě otázky

Nic a nikdo není dokonalý(é). Ale stoupat od 90% k 92% je asi pomalejší (doufám, že souhlasíte) než stoupat od 20% k 50%. A ad 1/ - pokrok také něco stojí. A také nevím proč do toho pletete RVHP. Kolín nad Rýnem, Hannover, Antwerpy, Rotterdam, Calais a další místa, kde byla dříve města a v době RVHP a začínající EHS jen rozbité ruiny jsou i přes naše stálé překračování plánů tam kde jsou, zatím co naše města začínají jako města vypadat až od vstupu do EU. A nedostatky EU ? Většinou si je vytváříme sami a potom se je snažíme na někoho svést, v čemž jsme v celé své historii mistři. Už naši předkové (ti z rozumnějších) věděli, že je dobré si nejdřív zamést před vlastním prahem.

Z. Lapil 16.6.2019 9:50

Re: Položím si dvě otázky

Samozřejmě, že nikdo není dokonalý. To bych si snad ani nepřál :-). RVHP do toho pletu, protože ji chci z úvahy vyjmout. Nepochopil jste mě, zkusím zformulovat lépe:

Dnešní EU má dvě části: západní (dříve kapitalistickou) a východní (dříve socialistickou). Ta socialistická začala prosperovat až v 90. letech neboli nějakých 5 let před tím, než začala úzká spolupráce s EU. Což je dost krátká doba na to, abych s čistým svědomím říkal "před EU dobrý, s EU špatný". Připomínám: Maastrichtská smlouva, která ze západní Evropy udělala EU dnešního typu (soustátí na politické bázi), byla podepsána koncem roku 1993 a EU měla zpočátku svejch starostí dost. A tou dobou už byly Rotterrdam a spol. DÁVNO prosperujícími městy. Skrze Marshallův plán a národní státy, ale rozhodně ne skrze EU dnešního typu, tedy nadstátní politický svaz.

Ale zpátky k panu předřečníkovi: z jeho řečnické (?) otázky mělo vyplynout, že EU prosperuje nejlépe široko daleko. Já oponuju, že ztrácí náskok. Ale máte pravdu: větší hromada se zdvojnásobuje hůř. Pozor: opravdu si nemyslím, že je fajn, když jsou ti druzí chudí. Taky naznačoval, že osobní svoboda je dnes větší, než bývala před EU. V postsocialistických zemích určitě, ale že by i v těch západních? Rozhodně je VÝRAZNĚ složitější začít podnikat.

Ironicky jste zmínil "naše" překračování plánů. Přece přejít z funkční technologie pohonu aut na zatím dost podezřelou elektrickou, to je socialistický závazek jak vyšitý! A co veškeré úvahy na téma "musíme postavit tohle, protože na to jsou dotace, zatímco na tamto nejsou"?

Bez velkých řečí: co mě upřímně děsí, jsou dluhy a masivní nedodržování pravidel. Ne těch o křivých okurkách (pokud takové vůbec existuje), ale těch o schodku státního rozpočtu nebo to, že ECB nakupuje řecké dluhopisy přesto, že jí byl stanoven zákaz kupovat dluhopisy států EU. Možná to nějak obchází, aby to tak nebilo do očí nebo byl ten zákaz zrušen, ale k čemu je pravidlo, které se v případě potřeby zruší?

J. Vintr 15.6.2019 21:38

Re: Položím si dvě otázky

Existuje takový vtip. Dvě dámy se baví ve společnosti a jedna povídá druhé. Vidíš tam toho chlápka? Tak z toho jsem udělala milionáře. A jak jsi to dokázala? To bylo jednoduché, on byl předtím miliardář.

P. Lenc 15.6.2019 9:58

Dobrý článek,

dík.

K. Janyška 15.6.2019 9:21

Odejdou všechny !

EU na LS stát nemůže a nebude !!! Dzp.

S. Sidlichovsky 15.6.2019 6:34

K Brexitu ještě jednou

Autore díky. Souhlas.

Jenom jedna připomínka: Dave Camerona jsem tu obhajoval už mnohokráte, nebudu se opakovat. Vysvědčení, které mu vystavujete je hodně nespravedlivé. Přečetl jsem stovky - možná tisíce - komentářů v Telegraphu, nikdy nikdo DC takto neviděl. Možná - snad - v Guardianu, ten beru do ruky jen zřídka.

S. Sidlichovsky 15.6.2019 8:08

Re: K Brexitu ještě jednou

Trošku mne to nadzvedlo. Tak jsem to konzultoval s jedním kovaným Labour - prý ani Guardian by mu tak špatné známky nedal.

D. Mach 15.6.2019 6:29

Sbírka dojmů mimo realitu.

Pan Holásek ve své věži ze slonoviny, nebo kde to právě žije, se snaží udělit další ťafku EU. On si totiž myslí, že se EU rozpadne, a tak to tak prostě bude. Ale takhle my si tady nežijeme. My bude dále poměrně úzce spolupracovat v rámci EU, budeme nadávat na dotace, ale budeme nadávat, pokud nebudou, z brexitu si vezmeme ponaučení, že referendum není vše, zvlášť, když končí těsným výsledkem, SPD se rozpadne a my nebudeme mluvit vulgárně jako náš prezident, který se naštěstí ke všemu bude vyjadřovat pouze na TV Barrandov, na kterou se ale stejně nikdo nedívá. A takhle my si tady budeme žít.

S. Netzer 15.6.2019 11:09

Re: Sbírka dojmů mimo realitu.

Autor si tak žije spíš v chlívě než ve věži ze slonoviny.

J. Kříž 15.6.2019 11:45

Re: Sbírka dojmů mimo realitu.

Jak pravil známý soudničkář o jedné štěkně:

Jó, holt čeho je hlava plná, tím huba přetéká.

Měl na mysli tehdy štěnice, ale obecnější platnost tohoto rčení je potvrována dnes a denně v praxi.