28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 21.7.2010 15:14

Pokud to evropské ministerstvo zahraničí

"Nebude žádnému členskému státu diktovat nějaké postupy v zahraniční politice, bude ovšem dávat celoevropské konsensuální rámce.", bude to jen další zbytečný ouřad.

 Smyslem jeho zřízení bylo - a doufám i nadále je - aby Evropa mluvila do zahraničí jedním hlasem a ne 27 hlásky tu hlubšími, tu pisklavými, tu mutujícími... Aby příští americký kisinger měl jedno číslo, kam do EU zavolá. A aby taky bylo jedno číslo, odkud se zavolá příštím kisingerovi, lavrovovi nebo yangovi - a ono to bude platit pro celou EU. Ne že okamžitě vyskočí Čech, Polák, Malťan nebo Brit a prohlásí, že oni tedy ani náhodou... Ty konsensuální rámce musí určit a odsouhlasit EP jako jediný volený zástupce lidu EU - a ouřad je musí plnit.

Buď EU bude jednat jako jeden celek - a nebo nemá smysl. Já doufám, že bude, protože zejména pro malou zem "mezi Rusem a Prusem" ((C) J.Masaryk) je to výhodnější postavení.

J. Kulheim 21.7.2010 16:01

Re: Pokud to evropské ministerstvo zahraničí

.....aby Evropa mluvila do zahraničí jedním hlasem ......  

Jaký nebo který jednotný  hlas máte na mysli? Nebo tím  myslíte, že co si bude myslet Merkelová a Sarkosi si bude myslet taky Klaus? Nebo to co bude vyhovovat Francouzům, Němcům a Ïtalům  bude muset vyhovovat i dalším 24 státům? To jenom proto, aby tady bylo jenom jedno číslo na které bude volat Lavrov.

Evropa bude mít ve světě takovou váhu podle toho jak bude silná ekonomika států EU ne podle toho na kolik čísel bude kdo volat. Jaká bude síla ekonomiky EU neovluiní plánovací komise EU, ale konkurenceschopnost  zboží a služeb.

V. Novák 21.7.2010 16:50

Evropa je přece založena na konsensu

nebo poslední dobou i na kvalifkované většině. Nevidím problém.

Demokracie v EU je založena na EP a patřičném zastoupení občanů Evropy poslanci, jejich rozhodování na dvojí kvalifikované většině. Je vyšší - díky té nutné dvojí většině - než v jednotlivých státech, kde obvykle stačí k vládnutí a proválcování zákonů jeden přeběhlík. Jak jsme ostatně viděli. Opět nevidím problém.

Ekonomická váha je jedna věc a politická druhá. Obvykle jdou spolu, ale ani zdaleka to není automatické - o obé je třeba pečovat. Ostatně - taková Saudská Arábie s ekonomikou v číslech astronomických a s vývozním artiklem velmi konkurenceschopným, má politickou váhu a vážnost nulanulaprd. V případě sultanátu Brunej nebo Kuwajtu to platí zrovna tak.

Bude-li EU spolkem trpaslíků okopávajích kotníky obrům a obrů zašlapávajících trpaslíky, nebude mít váhu žádnou a rozpadne se sama. Němce to přestane bavit první. A ČR těžko odstěhujeme někam k Floridě, aby se z ní stal další stát USA, jak za GWB pábili někteří euronihilisté.

J. Kulheim 21.7.2010 17:13

Re: Evropa je přece založena na konsensu. KOHO? Těch 400 lidí EP? Te nemyslíte vážně.

Dnes v  EU nerozhoduje parlament, ale úředníci, kteří jsou pod tlakem nebo ve vleku lobistických skupin.  Skutečně to nezáleží ne jednom přeběhlíkovi. Teď víte alespoň to, že to byl např. Pohanka kdo umožnil něco prosadit v parlamentě. Nikdo v Bruselu nedohledá nějakého dacana, který nám stále pouští žílou. Už neexistuje ani náznak fungujícího státu, který je pro občany, kteří platí daně službou. Stát by měl občanům zabezpečit vnitřní a vnější bezpečnost, infrastrukturu a p. Je schopen stát zabezpečit  bezpečnost v okrajových částach Paříže? Zdá se, že není. Když to skutěčně nebude schopen, tak svou bezpečnost musíme vzít každý do svých rukou. Nač je pro mne policajt, který nechá podpálit moje auto? Já vám to řeknu. Na Ho..no. 

 Občané jsou dojná kráva a za jejich peníze se nacpávají výrobci žárovek, slunečních elektráren, příjemci dotací všeho druhu. Občané jsou zasypáváni papíry, které nikdo nikdy nebude číst. Teď přišla manželka z práce a sdělila mi, že už se nesmí používat používat rtuťové teploměry, ale pouze digitální. Nařízení EU.

Budeme mít jeden telefon do Tokia, ale nebude se tady dat žít.

M. Prokop 21.7.2010 16:09

Re: Pokud to evropské ministerstvo zahraničí

Velké státy (minimálně Frantíci, Němci a Angličani mluví zásadně svým hlasem, u Frantíku až v hypertrofované podobě.

Jejich vlády jsou zvoleny domácími voliči, ti to od nich chtějí. Nebudou-li to dělat, příště je nezvolí. To je realita.

Nějaký VanRompuy nebo rudá baronka Ashton nemají za sebou nikoho. Ani žádnou vládní většinu v EP, volenou celoevropsky. Proto budou jen brát tučný plat a přepojovat telefony.

K existenci evropského politického státu s jednotnou zahraniční politikou je třeba evropský politický národ, volící si své představitele. Vidíte-li někde něco takového .......... Ten kočovný spolek EP je volem zcela lokálně a dle toho také (ne)jedná.

P. Novák 21.7.2010 13:32

2 autor

Cituji: "Nepodceňuji žádnou světovou kulturu, ale ruku na srdce, která světová

kultura má tak dlouhou kontinuální tradici od starověkého Řecka jako

evropská?"

Rád bych na otázku odpověděl: Čínská, Japonská, Indická, ale i křovácká nebo mexická (mayská). A co je dnes nic z toho?

P. Brodský 21.7.2010 13:20

Suverenita se nedá dělit.

Milý autore:Suverenita se nedá dělit.Buď budeme mít Spojené státy Evropské dle vzoru USA či Indické republiky, anebo budeme mít suverenní bílé Česko, jehož státotvorný národ vyhrál druhou světovou válku na věčné časy a nikdy jinak, na to porazil i Sovětský Svaz a nebude trpět, aby se na pražských ulicích, za pulty pražských obchodů, mezi majiteli pražských nemovitostí , či nedej Bože na pražské radnici či parlamentě roztahovali nějací Cikáni, Slováci, Sudeťáci, Rusáci, Číňané, Vietnamci , Frantíci či jiní cizáci.(ku podivu zatím nevadí anglofonní jedinci, ale i s těmi vlastencům nepochybně časem dojde trpělivost)

Pokud by stát Kalifornie měl vlastní nezávislou armádu, vlastní nezávislě ministerstvo zahraničí a vlastní, zcela suverení zákonodárství, pak by si Kalifornští voliči nepochybně časem prosadili zákaz konkurence pensylvánských, arizonských , texaských a jiných instalatěrů. Pak by pochopitelně o nějakých velký Spojených státech nikdo nemluvil, a USA by také nebyly tím, čím jsou dnes ve světové politice. Totéž platí o jednotlivých státech brazilských, indických(které mají své vlastní jazyky) či o jednotlivých provinciích Číny(které mimochodem mají ty vlastní jazyky do značné míry také ). Závěrem poznámku pro pana Bezoušku. Nevím, koho přesně míníte Eurohujery, ale pokud tím myslíte nás s hnutí eurofederalistú, pak jde o nedorozumění. My samozřejmě víme, že členské státy federace nemohou být suverenní. O suverenitě v suverenitě mluvil kdysi Cyril Svoboda, který si snad myslel, že tím ob..bne mistní nacionalisty, ale spíš tomu sám věřil. On už takový byl. My ale víme , že bílí Češi se oklamat nedají a vzhledem k tomu, že, jak vidno i z této diskuze, je jich naprostá většína, žádná evropská federace nikdy nebude. Bude pouze malá místní středoevropská války mezi národním Českem a národním Německem, po níž budou Češí odsunuti do své púvodní vlasti v Bělověžském pralese a v kdysi Bojské kotlině vznikne Romsko-turecká autonomní oblast nacionalistického Německa.

M. Prokop 21.7.2010 15:00

" pak by si Kalifornští voliči nepochybně časem prosadili zákaz konkurence pensylvánských, arizonských , texaských a jiných instalatěrů"

Pokud by byli naprostí pitomci (viz v EU Frantíci, Rakušané, etc), tak ano.

A nevím, koho míní EUroHujery  pan Bezouška, já tím označuji lidi, domnívající se, že současná garnitura vedení EU, od Rampepurdy po vrátného, postupuje správným směrem, se všemi žárovkami, cukrovary, EUrem a podobnými výstřelky.

J. Kulheim 21.7.2010 16:28

Re: Suverenita se nedá dělit.

Vy to pane Brodský máte jednoduché. Vy víte, že členské státy federace nemohou být suverenní. To Vám vyhovuje. Ty, kteří s vámi nesouhlasí  prostě  nazvete místními nacionalisty. Nevím co je to to místní nacionalista a nevím ani co je podle ván nacionalista. Jestli je to ten, kdo se nechce tancovat podle toho co budou hrát v Paříži, tak já patřím taky mezi nacionalisty.

Po pádu komunistické moci jsem si myslel, že Evropa bude domov svobodných občanů. Od vás se dovídám, že budou Češí odsunuti do své původní vlasti v Bělověžském pralese. Kde jste to slyšel? Jaké myšlenkové pochody vás k tomu dovedly.

R. Tichý 21.7.2010 12:31

optimismus článku

je opravdu velký. Definice bohatství Evropy je pro mě přijatelná. Bohužel dále jen sliby zářných zítřků. Převzít kormidlo hospodářských dějin do evropských rukou bude nereálné, dokud budou vládnout socialistické myšlenky. Lidé postupně leniví, nechtějí pracovat (Francie je zářným příkladem). Než se Evropa vzpamatuje, tak už Číňani dávno okopírují naše technologie a výrobní postupy-nezřídka si Číňani koupí továrnu, vybavení odvezou a lidi propustí. Dokud je podporován konzumní životaběh, bude obrovská poptávka po laciném zboží (kvalita nemusí být dotčena, v Číně vyrábějí VŠECHNO, nejen gumové hračky).

M. Prokop 21.7.2010 15:02

Re: optimismus článku

Problém je jednak v demokratickém deficitu, druhak v neexistenci evropského politického národa, teprve za třetí v socialistickém dirigismu.

S. Rehulka 21.7.2010 11:40

jaké problémy ?

EU se stává (stala) byrokratickým molochem, se socialistickým programem a marxistickým (viz rudá baronka) vedením ! (I jeho česká reprezentace z KČSM !)

Nehodlám debatovat o "pravicovosti" či "levicovosti" současných vlád ve Střední Evropě, ale jedno vím, že v EU hrají hlavní housle velcí bratříčci : Německo a Francie, kdežto ti ostatní hrají druhou a třetí ligu !

Ovšem, dojde-li opět k ohrožení té t.zv. "silné" Evropy, bude třeba aby přispěchal "Uncle Sam" a tradičně zachranoval. Samozřejmě, to by nesměl být Uncle Barack Hussein, který raději udělá plichtu s "neobolševiky", či "musulmany" ! S Džingischány už je v holportu ted !

V. Novák 21.7.2010 10:13

V Maďarsku nezvítězila občanská pravice,

ale nacionalističtí populisté s politikou levicovější než provozovala dosavadní levice. Reakce MMF a kontrareakce Orbánovy vlády mluví za vše.

A v polských presidentských volbách zvíztězila pravice nad nacionalistickým populistou jen díky levici, pro kterou byl pravičák Komorowski přijatelnější než tlučhuba Kaczer.

J. Kanioková 21.7.2010 10:13

eurohujer Kučera

..."Nebude žádnému členskému státu diktovat nějaké postupy v zahraniční

politice, bude ovšem dávat celoevropské konsensuální rámce."...

cha cha cha

M. Prokop 21.7.2010 11:24

Re: eurohujer Kučera

Jo, hujerství dotyčného mne vždy fascinuje.

Takhle asi milovali protokomunistové SSSR.

M. Bezouška 21.7.2010 9:00

ani já jsem to celé

nedokázal přečíst, stejně jako kolega Jaroslav. Kdo jest onen Kučera, takto jinak autor článku/blogu? Patrně některý z evropských odborníků na všecho. Jeho zde prezentované slohové cvičení je úděsné žvanění skoro o ničem, neboť: co že to je, z definice, "evropská" politika? Zejména, když vezmene v úvahu tvrzení samotného autora, že "nebude žádnému členskému státu diktovat nějaké postupy ...". To je něco jako chtít sežrat pizzu tak, aby zůstala celá, nebo, jinak, jako by u nás chtěl, řekněme,  Pardubický kraj, být současně účasten zahraniční politiky ČR a k tomu si dělal svou vlastní a uzavřel třeba smlouvu s Marťany. Blbost, že, jenže to samé asi (domnívám se) chtějí dělat eurohujeři. A ten "evropský potenciál" k tomu!

R. Jonák 21.7.2010 8:57

Tak nevím

tohle se opravdu nedá číst. Tak to připomíná oslavné ódy na socialistické výdobytky. Zajímalo by mne, kde autor bere to nadšení, když praxe je úplně jiná než jak to líčí.

J. Hejna 21.7.2010 7:43

Celé jsem to přečíst nedokázal

"Nebude žádnému členskému státu diktovat nějaké postupy ..."

 

Viz banány, okurky, větrníky, ....

M. Prokop 21.7.2010 11:25

Re: Celé jsem to přečíst nedokázal

Cukrovary, žárovky .......

V. Novák 21.7.2010 12:37

Co dělat s cukrovary na rozdíl od žárovek

nikdo nediktoval. A už vůbec ne státu - natož ČR.

M. Prokop 21.7.2010 15:03

Re: Co dělat s cukrovary na rozdíl od žárovek

Aha. Takže EU nemá kvoty na cukr a tím pádem na cukrovary.

Račte si dělati prde| z plastelíny, ne ze mne.

V. Novák 21.7.2010 15:43

EU má kvoty na dotovaný cukr, ne na cukrovary.

A dala soukromým vlastníkům cukrovarů na výběr, zda budou pokračovat ve výrobě cukru i při klesajících dotacích, nebo ty cukrovary za peníze od EU zlikvidují. Nu - a soukromí, tedy z pravicové definice nejlepší vlastníci se rozhodli. V ČR je zlikvidovali. Ne EU - soukromí vlastníci.

U nás ovšem soukromí vlastníci likvidovali cukrovary už dávno. V první vlně (mimo jiné) cukrovar ve Slavkově u Brna, ve druhé (mimo jiné) v Praze-Modřanech a v té poslední, z EU sponzorované, ty zbylé. Ani jedna z těchto likvidací se ale netýkala majetku ČR - a vašeho leda za předpokladu, že jste byl drobným a nevyplaceným akcionářem cukrovaru. Protože všechny jsme prodali - tedy naše vlády je prodaly, ovšem za nadšeného a skandovaného potlesku pravicových mas (jiné zde v 90. letech nebyly) soukromým vlastníkům. Těm nejlepším, vždy lepším než stát. Protože soukromí vlastníci se rozhodují ekonomicky. A "prosím vás, oni přece ty fabriky nikam neodvezou... ty zůstanou tady, vy naivové!". Neodvezli. Ekonomicky se rozhodli je dobrovolně zlikvidovat. Učinili ekonomicky nejlepší rozhodnutí.

Neráčil jste taky tleskati? A neráčíte si vzpomenouti?

M. Prokop 21.7.2010 16:20

Re: EU má kvoty na dotovaný cukr, ne na cukrovary.

Ne, pokud si někdo usmyslí kvoty na cukr, je mi úplně jedno, zda je vnutí státům nebo soukromníkům. Problém je v těch kvótách, ne v tom, kdo dle nich udělá rozhodnutí, zda stát nebo vlastník.

Takové zhovadilosti ze zásady netleskám, nemám-li možnost tak učinit o tvář pachatele.

V. Novák 21.7.2010 16:57

Nikdo nic nikomu nevnutil.

Soukromníci se rozhodli ekonomicky podle svého nejlepšího majetkového prospěchu. Logicky a racionálně. Až skončí evropské dotace a celní ochrana domácí výroby cukru, žádný výrobce nemůže konkurovat volně tržnímu dovozu třtinového cukru.

Zdá se, že jste nepochopil otázku. Ptal jsem se na váš potlesk během privatizace našich (tehdy ještě společně vlastněných, takže našich) cukrovarů a jiných továren. Ne na vaši reakci na to, co s nimi udělali již soukromí vlastníci - do toho je vám i mně prd. A tudíž je to nezajímavé.