28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Novodobí komunisté

Nevím, kolika lidem už dochází, kam jsme se to dostali. A kolik lidí je ochotno nadále snášet brutální řízení vlastních životů politiky a ukřičenými skupinkami aktivistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 22.9.2019 21:40

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČTV zprivatizována!

D. Bařinka 22.9.2019 19:40

A pane kolego Pivodo, tímto jste chtěl říci co? Koncern VW, tak obdivovaný českými balíky (Passat = überauto, octavia = halbüberauto, nechápu proč), to svým lhaním a podváděním zavařil dieselovým motorům, když nezvládl Euro 5, a poslední zprávy naznačují, že ani Euro 6. Proto si kupuje odpustky propagací elektromobility. která je, pokud chcete slyšet rozumné argumenty a počítat u toho na kalkulačce, naprostým nesmyslem vedoucím do pekel. A to nemluvím o CO2 náboženství.

M. Pivoda 22.9.2019 20:31

Pro pana D. Bařinku

Nejsem psychoanalytik.

Nezajímá mne ani tak motivace lidí ve Volkswagenu, jako to, co udělají v blízké budoucnosti. A v tomto směru je již rozhodnuto: elektromobilita je na obzoru. Přichází. Bez ohledu na to, o čem si povídají důchodci na Neviditelném psovi.

Nepodporuji žádné ekologické hnutí, ale jejich činnost mi vyhovuje, protože tlačí kupředu inovace. Jsem učitel předmětu Inovace.

Před 19 lety ve své knize americký profesor C. M. Christensen správně předpověděl příchod elektromobilů do dnešní doby. Také správně zařadil elektromobily mezi tzv. rozvratnou inovaci (disruptive innovation). Proč tedy dnes naříkáte, když jste byli informováni s předstihem 19 let, čeští Pepíci? Moji studenti dostali relevantní informaci včas!!!

V. Petr 22.9.2019 21:42

Inovací NENÍ protlačování evidentních NESMYSLŮ!

M. Pivoda 22.9.2019 11:35

Jan Polanecký se ještě stačil ztrapnit.

... Nové emisní limity jsou tedy evidentně pro Volkswagen nemalým strašákem, ostatně při velikosti jeho portfolia by i překročení průměru o pár gramů vyústilo v tučnou finanční pokutu. A ta je to poslední, po čem Volkswagen touží. Co tedy nové agregáty nabídnou? Konvenční motory se vesměs dočkají elektrické asistence, půjde o tzv. mild-hybridy. Vedle toho se dostanou do nabídky i nové plug-in hybridy a čistě elektrické pohony jako nedávno představené Škody z nové řady iV.

Škoda následně zamíří k úplné elektrifikaci, která bude tak rozsáhlá, že zcela odpískala kdysi probíraný nápad zakládat kvůli elektrickým autům separátní divizi. „Jednoho dne přijde moment, tedy alespoň o něm diskutujeme v Evropě, kdy všechna auta budou elektrická. Bylo by tedy zvláštní rozjíždět podznačku, když věříte, že ve třicetiletém horizontu budou všechny vozy značky elektrické,“ uvedl prodejní a marketingový šéf Škody Alain Favey. Jeho slova nám tedy dokreslují celý obrázek.

Škoda i VW jako tedy během následujícího roku pošle do důchodu naprostou většinu současných motorů a nahradí je především částečně elektrifikovanými spalovacími jednotkami zcela nové generace. Jak dlouho vydrží v nabídce, je otázkou, ani jejich budoucnost ale není bůhvíjak růžová. Přes plug-in hybridy, které poslouží jen k tomu, aby po nějaký čas redukovaly emise zejména v Evropě, zamíří česká značka i s celým německým koncernem k plné elektromobilitě. Alespoň takové jsou současné plány.

http://www.autoforum.cz/predstaveni/vsechny-dosavadni-motory-vw-pristi-rok-skonci-velke-zmeny-cekaji-i-skodu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

J. Kopis 22.9.2019 14:50

Problém bude, čím je budete nabíjet.;-D;-D;-D

P. Han 22.9.2019 15:37

Elektřina je v zásuvce, ne?

P. Grigar 22.9.2019 15:41

..pane Pivodo, A už jste nám sdělil, teď je na řadě B. Jaká bude cena vozidel, jaká bude cena el.energie pro dobíjení, jaký je předpoklad vývoje koupěschopnosti obyvatelstva a s tím spojené prodejnosti vozidel nebo možností sdílení?

M. Pivoda 22.9.2019 20:38

Můj současná titul je CSd, tj. celkem spokojený důchodce.

Pláčete tedy na nesprávném hrobě ohledně ceny.

V. Petr 22.9.2019 21:44

Dříve, než budou všechna auta elektrická, přijmou Evropané islám, protože jen budou brát za menší zlo, než rudozelené šílenství.

A. Hrbek 22.9.2019 10:26

Pane Polanecký neplácejte!

Debata o automobilech SUV se rozhořela, když jeden řidič auto tohoto typu zabil na chodníku v centru Berlina čtyři lidi.

Debata se vedla ze strany Zelených ne o zákazu SUV, ale o zákazu velkých automobilů v městech, protože představují větší nebezpečí pro chodce cyklisty a zabírají příliš mnoho místa jak ve vozovce, tak i při parkování. Pozornost se na SUV jako příklad soustředila především proto, že jejich popularita v Německu stoupá a roční počet přihlášených vozů se blíží jednomu miliónu.

Současné SUV vyráběné v Německu bezpečně splňují všechny ekologické normy a nikdo neuvažuje o jejich zákazu. To jenom někteří čeští "publicisté" ještě nevyrostli z puberťátství.

To, že se spolu s dalším vývojem spalovacích motorů uvažuje i o jiných druzích pohonů je zcela normální technologický rozvoj. A pokud pozoruji, tak o elektromobilitu automobilů usilují urychleně především kapitalistické automobilky s cílem získat státní dotace. A to bez ohledu na skutečnou ekologii.

J. Kopis 22.9.2019 14:53

Mohl byste definovat to "příliš mnoho místa"? Kdo stanovil co je přiměřená velikost místa? Nebo si to jen vy a vám podobní opět jen představujete?

A. Hrbek 22.9.2019 15:41

Vážený pane Kopisi.

Dovolil jsem si citovat pravdivou informaci o problému, který zkresleně otiskl pan Polanecký. Nevím proč Vám pravdivá informace vadí. Mně vadí lhaní.

Nejsem občan Berlína a problematika automobilismu v Berlíně mne osobně nezajímá. Takže nevím proč bych se měl vyjadřovat k tomu, co je přiměřená velikost místa.

Ale každý, byť i se základním vzděláním, si snadno najde, že například Škoda Citigo je dlouhá 3563 mm a Škoda Superb Combi 4856 mm. A že například špičkový Mercedes Maybach Pullman je dlouhý 6499 mm.

P. Grigar 22.9.2019 15:45

.. pojem příliš mnoho místa ve vztahu k SUV je nepřímo, leč znatelně definován na parkovištích, obzvláště pak u parkovacích domů.

R. Franz 22.9.2019 5:18

Ojetiny za babku Čecháčķům nesmrdí. Budiž hlavně ohni se budou v nevětraných centrech meist dusit. Ale že právě na těchto hlavně německých ojetinách budou stavět své blbounké nálepkování a šovinistickou ideologii "práva být boháčem" a přitom si brát na pomoc ty opravdové bolševiky je jen důkazem jak zvrácené hodnoty se naučili právě za komančů vyznávat.

P. Dvořák 22.9.2019 6:31

Nikdo ještě nepřišel na to, jak dát rozum volovi, který vidí a chce seno.

Tak jako nikdo ještě nepřišel na to, jak vyrobit stejné množství energie jako dnes, když budou odstavené všechny jaderné a uhelné elektrárny ve světě, protože odstavit ty evropské jinak nemá smysl. A současně vyrobit vše, co se dnes vyrábí.

Tak jako nikdo ještě nepřišel na to, jak jak přepravit miliony lidí cestujících cik-cak světem auty, letadly, vlaky bez spalovacích motorů, ale především jak přepravit všechno zboží putující směrem Asie-Evropa přepravit bezmotorově pouze pomocí plachetnic řízených Grétami v doprovodu mořských vlků a tryskáčů. Tryskáčů samozřejmě bez spalovacích motorů.

Tak jako nikdo ještě nepřišel na to, jak vyrobit a zlikvidovat ty miliony tun akumulátorů, které budou používány v elektromobilech, vyráběných bez elektrické energie vyrobené v jaderných a uhelných elektrárnách.

Tak jako nikdo ještě nepřišel na to, jak vyrobit, zlikvidovat a čím nahradit ty miliony tun plastů, vyráběných ze stovek milionů tun ropy. Dovoz brček do Kofoly z Číny určitě není řešení.

Tak jako nikdo ještě nepřišel na to, jak obdělat všechny ty lány bez techniky poháněné spalovacími motory, protože si nějak neumím představit kombajn nebo traktor s pluhem s účinným elektromotorem a dobíječkou na okraji pole.

Vlastně vím, jak by to šlo. Už jsem to jednou napsal: P. Dvořák 21.9.2019 8:00 Začne to zákazem automobilů a zavíráním elektráren, bude to pokračovat používáním motyk na poli a potom k používání motyk na hromadné rozbíjení lebek.

P. Grigar 22.9.2019 18:48

..inu, u letecké techniky se jakási potenciální možnost rýsuje. Jaderně termální motor,( Rusové už ho mají, Američané na tom dělají.. )pokud to ovšem Gréta schválí! Byly časy, kdy se k jaderné energii nestavěla až tak odmítavě...nápověda "nahodí" a ekostar se chytí.

M. Prokop 22.9.2019 8:42

Byl jste někdy ve městě, případně v centru, a dusil se? Jste si jist, že znáte význam slova "šovinismus"?

P. Han 22.9.2019 9:40

He? Co to blábolíte?

J. Kouřil 21.9.2019 20:02

Klimatická politika v Evropě je řízena německými Zelenými. A když se Němci do něčeho dají, dovedou to do konce a stojí to vždycky za h.v.o. Evropu poničili už 2x a teď se snaží zničit ji definitivně. Jsou to šílenci, ze kterých jsou politici pos.aní a stále jim ustupují. A naše děti, ovečky, které teď stávkují za klima to pak odnesou.

R. Franz 22.9.2019 5:25

Hezky jste se vyvlík z odpovědnosti. Hlavně v té poslední větě. Jen jestli ty děti už nemají tak trochu dost tupounké nenažranosti a pokrytectví svých rodičů, kteří si vozí pr.ele v ojetých audinách a bavorácích, chalupu mají v Sudetech a učí je nenávisti ke všemu německému.

M. Prokop 22.9.2019 8:44

Ty rodiče popisujete dle sebe, svých přátel, "progresivně pokrokových" médií, nebo podle čeho?

P. Zinga 21.9.2019 17:16

" Především jsme si my, průmyslové země, přivlastnili atmosféru světové společnosti."

Musí být jasně řečeno: My de-facto přerozdělujeme skrze klimapolitiku bohatsví světa. a "člověk se musí zbavit iluze, že mezinárodní klimatická politika je politikou životního prostředí. To nemá s politikou životního prostředí skoro nic společného".

To řekl již v roce 2010 Neue Zürcher Zeitung Vicepresident IPCC Otmar Edenhofer

A kvůli tomu jsou stáda telat-ale i dospělého dobytka. na náměstích.

M. Pivoda 21.9.2019 16:56

V 80. letech jsem (jako dospělý občan) netušil, že se dnes dožiji tolika agresivních hlupáků, kteří chtějí zastavit technologický pokrok.

Takže jen malá poznámka k textu Polanského, který píše: "... A tak nás v rámci všeobecné hysterie (převážně evropské) zainteresovaní nebo poblouznění politici nutí přejít na elektromobilitu. Natolik drahou a infrastrukturně komplikovanou, že to v blízké budoucnosti mnoho lidí cíleně zbaví individuální mobility. ..."

V blízké budoucnosti (v USA by to mělo být po roce 2025) se již (pro občana s průměrným příjmem) nevyplatí vlastnit osobní automobil. Proč? Automobil (elektromobil) bez řidiče přijede na objednávku a individuálně vás přepraví tam, kam potřebujete. Ubude potřeba parkovacích míst, protože samořídící elektromobily budou vytíženy mnohem více než dnešní soukromé automobily (cca 5%).

Nestudujte politologii, ale technologický rozvoj.

M. Pivoda 21.9.2019 16:58

Korekce překlepu: Nejde o Polanského, ale Polaneckého.

P. Zinga 21.9.2019 17:20

Pane Pivodo, jste jasnou ukázkou akademického idiota. Nemáte šajna, jak to s věcmi, užívanými bez hmotného vztahu, dopadá. Na to, aby to fungovalo, by de museli narodit fungl nové typy lidí. Mnozí se o to pokoušeli a vždy to dopadlo špatně, například i v kibucech.

M. Pivoda 21.9.2019 17:33

"jste jasnou ukázkou akademického idiota"

Po udělení tak vysokého neakademického titulu nemám již nic co bych diskutujícímu Zingovi zde mohl odpovědět.

Pro ostatní mám toto sdělení:

Do českého akademického světa jsem se dostal až po deseti letech práce ve velkém strojírenském podniku. Tam jsem také získal nějaké diplomy za inovátorskou činnost. Jako konstruktér a projektant, tak i systémový analytik u IBM počítače.

R. Franz 22.9.2019 5:39

Proč Vás takto označuje, to už Vám pan Zinga nesdělí. Pochybuji, že kdy v EM seděl. To by nemohl takhle "hořet" za dosluhující smraďochy.

M. Prokop 21.9.2019 21:38

To "akademického" můžete klidně vynechat.

Fungovat by to mohlo, k takovému autu bude mít provozovatel nepochybně hmotný vztah, něco jako dokonalejší taxík. Podmínkou ovšem je vyřešení onoho "bez řidiče". Technické i právní. Což bude dost na dlouho a stejně to bude řešit jen část potřebné přepravy.

V. Církva 21.9.2019 19:41

Díky a budeme sharovat i ženy? Nebo radši i spodní prádlo? Díky nechci, komunismus už jsem zažil. strčte si ho do zadnice!