28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlada 7.5.2009 20:52

autorovi

Vy ŽELEZNÝ BOBOŠÍKOVÁ KLAUS A KOMUNISTI V JEDNOM ŠIKU JAK ZA ČASŮ BOLŠEVIKŮ- STOP

A VIVAT VIVAT EU

pirat 5.5.2009 23:17

F. Čech, Mgr. Milda, js, vlada,.....

s takovými nemá smysl diskutovat, jejich touha po novém socialismu jim leze na mozek tak, že už umí jen nadávat

František Vízek 88.100.57 5.5.2009 21:34

Názor k zamyšlení...

Dokument podepsaný 27 státy nemůže na 100% vyhovovat žádnému z nich; to by šlo o špatný a jednostranný dokument.   Každý stát musí mít s tím či oním odstavcem  v Lisabonské smlouvě problém - a právě to dokládá, že  jde o text přijatelný, že jde o kompromis,  že každý signatář musel v tom či onom ustoupit či učinit úkrok... 

Snad se Evropa konečně poučila z minulosti: 1) z toho, jak se suverenita každého státu rozplynula, kdykoli se mocnějšímu zachtělo,  2) z toho, jak  každá minulá generace  zažila válku a "cedila krev", 3) z toho, že každé někdejší jednání dvou státních subjektů bylo o tom jak zatočit s třetím, 4) z toho, že každé někdejší  jednání tří subjektů mělo jediné téma - jak zatočit s jinými třemi, 5) z toho, že ten nejmocnější se bez kontroly (a spojených sil malých) pokaždé jaksi "zvrhnul"  

Snad Evropa vidí dál než za humna:  1) Jako nejsilnější ekonomický celek světa musí koordinovat, spolupracovat i konkurovat, proto se - integrovat , 2) Ekonomické síle musí co nejdříve odpovídat síla politická - aby Evropa "nebyla bita"  lépe organizovanými celky: USA, Rusko, Čína, Indie, Brazílie, Japonsko... 3) Evropa se nesmí vymezovat vůči nikomu, ale vycházet z toho, že ani spojené síly EU + USA + Rusko brzy nebudou stačit Číně a Indii

50 let evropské integrace je proces, do kterého jsme vstoupili hodně pozdě,  dokonce my "noví" znamenáme problém - doslova brzdu.  Ale vzali nás!  Historicky je půl století pouhá chvilka, proto EU rovná se i teď stále ještě pouhý  - START. Povést se napoprvé samozřejmě nemusí, ale šance je tady.  Jenom ji přijmout, porozumět jí a umět ji využít.   Může (ale nemusí) se opakovat...

pirat 5.5.2009 23:32

No konečně někdo kdo má argumenty

S prvním odstavcem nesouhlasím, podepisovat by se měly jen výhodné smlouvy - nevýhody vyvolávají napětí, a když už jsou tam ústupky tak by mělo být vysvětleno co za co.

Poučení z minulosti je hezké a pravdivé, ale EU na tom nic moc nezmění - jen se u toho nebude muset tak cestovat, pletichařit se bude v Bruselu. (a do toho nás LS oslabuje - snižuje váhu našeho hlasu)

Co se týká odstavce o budoucnosti - opět dobré, ale proč politická integrace do superstátu (viz LS), když na uvedené cíle (asi, prozatím) stačí koordinace ekonomická - jako byla původní myšlenka EHS. Ona ta konkurence i na státní úrovni má něco do sebe jinak by EHS/USA/atd. neporazilo centrálně plánované RVHP,...

poslední odstavec : násilná integrace vyvolává pnutí a to zase dezintegraci, která může být značně krvavá (viz Jugoslávie, rozpad Sajuzu,...) aby to fungovalo musí se integrovat zespodu (jasně je to pomalejší) ne dirigovat zhora....

Bugy 6.5.2009 0:24

Evropu ano, socialismus už né.

Drahý pane Vízku,

Evropa se nemůže poučit z minulosti, protože, každá část Evropy měla zejména tu nedávnou minulost zcela jinou. My, kteří jsme zažili socialismus a jeho rádoby výdobytky, jsme vzhlíželi ke sjednocené Evropě jako k něčemu, co nám snad už navždy otevře cestu ke svobodné společnosti, tj. ke společnosti, kdy je svoboda člověka tou nejvyšší prioritou. A ejhle, socialismus je zpět, tisíce a statisíce evropských byrokratů začínají pomalu a nenápadně diktovat co je správné a co ne, co je černé a co bílé, jaký názor je správný a jaký je nesprávný (viz bučení těch správných europoslanců při projevu Klause). Pak přijde krize a každý z těch rádoby velkých evropanů si nejednou hrabe na svém písečku ( názorným příkladem budiž Sarkozy a Merkelová).

Jsem pro silnou Evropu, ale né socialistickou, jsem pro Evropu založenou na jednoduchých a srozumitelných základech, bez nároků na rozbujelý aparát nenažraných euroministrů, europoslanců, eurotajemníků, euroúředníků a všelijakých dalších euro..... Volby do europarlamentu jsou pro  mne jako bych volil někoho na Mars, je to pro mě tak vzdálené,  tak nepřehledné a tak drahé, že se toho raději nezúčastním.

Ludva 6.5.2009 13:52

Re: Názor k zamyšlení...

Souhlasím jen bych dodal, že by neškodila ani síla vojenská. Právě teď v době krize by byl dobrý okamžik začít budovat společné vojenské síly. Taky proto, aby se EU konečně dokázala obejít bez USA.

Nový 6.5.2009 22:48

Re: Názor k zamyšlení...

1. Do EU  nás  vzali především  proto, že  to je  výhodné  pro   Německý,  Rakouský , Francouzský  a Holandský kapitál  (  to samozřejmě  nevylučuje, že  to   může  být dobré  i pro  nás ).  

2. Válku  v Evropě  neznáme ačkoliv   LS  ještě  ani  nezačala  platit, takže  to určitě nebude  zásluhou LS.

3. Přerod EU  na  Evropský superstát  by  nemusel  být  špatný. ( i když  vzhledem k té socialistické preambuli pochybuji ) Nemyslíte ale, že  taková  změna a ztráta  suverenity  si zaslouží  otevřenou diskusi s občany a  referedndum ?!   Místo  toho  jsem  vystaveni  manipulaci  nátlaku ! 

vlada 5.5.2009 18:50

autorovi čtenářům

tenhle nynější postoj zástupců lži a nenávisti z dnešního hradu je úděsný- a ještě si v něm libujou s komunisty.

fuj tajksl

Mgr. Milda 5.5.2009 18:10

Na LS pracovali i naši zástupci, je to částečně i český produkt

takže výtky by byly možné daleko dříve, než byla smlouva dokončena. To by ovšem nevedlo k oslabení Unie, jak to plánuje Rusko, proto se začalo s mekotem teprve po skončení přípravy.

Vážný 5.5.2009 17:18

Kupme za vice centralizace vice demokracie

Jako zeme odpirajici ratifikaci LS bychom mohli dosahnout větší demokratizace EU za cenu schválení EU.

Třeba zakotvení rovnoměrné dělby prostředků EU po celém jejím území s přihlédnutím k rozvojovým programům (ale už ne k fr. zemědělcům).

Třeba demokratizaci zákonodárného procesu, třeba větší roli národních parlamentů...

Hrdlička. 5.5.2009 17:28

Re: Kupme za vice centralizace vice demokracie

 Mudrci na hradě melou dokola pořád stejné nesmysly, už by je to mohlo přestat bavit. Měli bychom nabídnout některého aby pomohli ostaním z 27 členů únie správně pochopit LS. 

JJ 5.5.2009 17:57

Technicka poznamka

Francie je cisty platce do rozpoctu EU, na rozdil od CR, ktera je cisty prijemce.

kerim 5.5.2009 16:51

Pokud LS projde,

můžeme počítat s tím, že další povinnou kvotou bude kvota na  přijetí afrických černoušků a arabů, kteří už jsou pro Francii, Italii, Německo, Španělsko atd. nestravitelní. Když už máme kdejaké kvoty na maso, mléko, víno, cukr, tak tohle bude prostě už jen brnkačka. Pak budem na kolenou prosit Romy, aby se vrátili z Kanady.. Dík, uerohujeři....

chouan 5.5.2009 22:12

Re: Pokud LS projde,

Bohužel máte pravdu. Imigrační politika bude "společná, na bázi solidarity!"

Není divu, že současní politici o ní ani slůvkem nezavadí, aby nás nevyděsili. Pak jen řeknou: Musíme jich přijmout tolik a tolik. My s tím nemůžeme nic dělat, chce to po nás EU.

JJ 5.5.2009 16:37

Soucasna EU

Lavrov sproste nadava ministrovi zahranici UK, Medvedev si vytira prdel s "dohodou", kterou dojednal Sarkozi ohldene Gruzie (a to v podstate prijal vsechno, co Rusove chteli, prestoze jednal z pozice sefa EU), osobni spor na Ukrajine zastavi 1/3 dodavek plynu do EU, (nektere clenske zeme maji velky problem, jine na tom paradoxne vydelaly), Cina skupuje zasoby surovin, ted k tomu utoci na Rio Tinto, Eu vlastni suroviny prakticky nema a bude casem platit ceny, ktere muzou byt spise blizko k vypalnemu, nez k trhu ... Jenom mala ukazka z posledni doby.

LS jakkoli spatne napsana meni rozhodovaci mechanismy do podoby, kdy je mozne reagovat v realnem case a ne dva roky pote, nekdy snad dokonce s predstihem. Resi situace, kdy se formalni hlava EU meni kazdych 6 mesicu (nektere zeme pravda stihnou za sveho predsednictvi i dve rotace). Je mozne, ze to nebude fungovat a Eu to bude muset opet zmenit. Je mozne, ze budou stacit jenom drobne korekce. Je mozne, ze to povede k rozpadu EU. Ale soucasny stav je stejne dlouhodobe neudrzitelny a LS je maximum, na kterem je EU schopna se pri dnesnich rozhodovacich mechanismech shodnout (jednomyslne hlasvoani vede k tomu, ze se vice pridava, nez skrta).

Dulezite je to, ze si zeme EU priznaly, ze soucasny stav neni dobry a maji snahu a vuli to resit.

Mgr. Milda 5.5.2009 17:47

Re: Soucasna EU je slabá, protože nemá pevnější základy

a na těch pracuje SVR, dřívější KGB velmi intenzivně. Václav Klaus, soudruh Petřík, mnoho agentů se snaží tu LS zneškodnit, ta by totiž Rusům velmi vadila. Jednotná EU se 450 milióny obyvatel by proti Rusku s jeho 140 milióny měla jistou váhu, takhle si Rusko vyřizuje účty s každým jednotlivým státečkem EU bez jakékoliv odezvy.

JJ 5.5.2009 17:52

Re: Soucasna EU je slabá, protože nemá pevnější základy

Myslim si, ze Vase uvahy  o KGB jsou ryze spekulativni a do diskuze nic neprinaseji. Ale aspon jste si ulevil, predpokladam.

Mgr. Milda 5.5.2009 18:04

Re: Soucasna EU je slabá, protože nemá pevnější základy

já vycházím z profilu Ganleye a Klause, nositele Puškinovy ceny. Spekulace jsou v tomto případě podložené fakty. Nebo si vy myslíte, že LS vadí třeba Obamovi a CIA? V každém případě zde jde o boj proti evropské integraci. Tomáš Masaryk míval přítele, jménem Coudenhoven-Calergi, ten se o integraci Evropy zajímal už na začátku minulého století. Ovšem ne pod nacionálním socialismem, jako Hitler, nebo internacionálním socialismem, jako Stalin. Tím si zřejmě vysloužil nenávist obou znesvářených stran. Bývali jsme však v evropské integraci tahouni, dnes jenom rozmarní oslové.

Alois Podhajsky 5.5.2009 15:11

Pane poradče,

případnější patrně by bylo začít s osvětou ohledně zapleveleného právního řádu tuzemského, kde poslední nadějí je nakonec jistý soud v zahraničí a naší ústavy, která např. umožňuje volbu presidenta "mafiánsko-korupčním způsobem" /To cituji pravicové Times,ohledně způsobu zvolení vašeho chlebodárce./ Btw. Prosím, můžete říci, zda vás platí z daní občanů, či US neocons?

mamina 5.5.2009 15:15

Re: Pane poradče,

Já jsem taky zoufalá z právního marasmu, nemyslete si nic jiného. Kudy z něj však ven? Přídavkem onoho guláše a vírou v slib, že když ho snítme, dostaneme příště něco lepšího?

mamina 5.5.2009 15:16

Re: Pane poradče,

...vírou v slib, že když ho sníme...

mamina 5.5.2009 15:07

CHTÍT

CHTÍT právní stát a CHTÍT právní Evropu můžeme stokrát. Volání "chceme" tolerujeme v předvolebních kampaních. Tam tak nějak patří. Ale jedna věc je CHTÍT a druhá - STAVĚT PRÁVO nade vše!

mamina 5.5.2009 15:10

Re: CHTÍT

> slovem "právo" myslím samozřejmě respekt k zákonům, zákonnému přijímání jejich změn a zákonnému způsobu harmonizace vlastní legislativy s legislativou mezinárodní

LiD 5.5.2009 13:14

Poroučení větru a dešti - tentokráte z Bruselu.

O ničem jiném Lisabonská smlouva není. Zpupný a pyšný lidský rozum chce opět budovat veleříši. A zapomíná na to, že všechny dřívější se rozpadly, a to často krvavě.

Až totalitní EU vybouchne s velkým třeskem, bude možná už pozdě na to něco zachraňovat.

Jindřich 5.5.2009 12:55

"tehdejší" premiér

je ve skutečnosti premiérem dodnes ( i když už se počítá jen na hodiny).

A na takovýchto drobných posunech je založena celá argumentace článku.

Hnyk 5.5.2009 12:20

Pan poradce presidenta republiky

Zřejmě míní, že obzvlášť nedemokratické jsou ty body LS které mají zrychlit a zpružnit chod EU. Čili na Hradě si přejí, aby EU byla co možno nefunkční, zkostnatělá a ztrnulá ve věčných hastěřenicích o prd a tím neschopná jakékoliv akce. Neboli taková správná demokracie po česku, kde legislativa není k ničemu schopná a o to víc se daří všelijakým politickým a ekonomickým mafiánům.  

mamina 5.5.2009 15:27

Re: Pan poradce presidenta republiky

"zřejmě míní" a "čili oni si přejí" ponechejte demagogům. Těm, co demokracii, i tu českou, ničí.

chouan 5.5.2009 22:17

na Hradě si přejí, aby EU byla co možno nefunkční, zkostnatělá a ztrnulá

Na Hradě by si nejspíš přáli, aby EU byla co nejvíce funkční flexibilní.

Jenže ona je přesně taková, jak píšete: nefunkční, zkostnatělá a ztrnulá.

Vlastimil 5.5.2009 11:58

Lisabonská smlouva projde, Klaus prohrál

Hospodářské noviny mají seznam senátorů, kteří smlouvu ve středu podpoří. Vztahy ODS s prezidentem se ještě zhorší.

Před hlasováním, které bude sledovat celá Evropa, se zdá být rozhodnuto. HN zjistily, že je dnes v Senátu nejméně 49 senátorů, kteří chtějí ve středu hlasovat pro Lisabonskou smlouvu. A to je přesně ústavní většina, kterou smlouva pro schválení potřebuje.

Potřebné hlasy chce dodat minimálně sedm senátorů ODS, která se jinak staví k Lisabonu víc než odtažitě. Ti se přidají ke 42 senátorům, kteří chtěli pro reformu EU hlasovat už dřív. "Podle mých informací bude pro smlouvu hlasovat víc než sedm senátorů ODS," říká navíc šéf senátorského klubu ODS Jiří Stříteský.

Mirku Topolánkovi se tak povede ještě před odchodem z vlády trochu napravit pošramocenou pověst Česka v unii, kde všichni kromě Irska smlouvu schválili. "Pokud Lisabonská smlouva projde, bude to znamenat, že jsme neztratili pud sebezáchovy," řekl HN vicepremiér Alexandr Vondra.

Fišta 5.5.2009 14:00

Re: Lisabonská smlouva projde, Klaus prohrál

Pokud LS projde, pak jsme pud sebezáchovy ztratili a pomalu přestaneme existovat. Vítejte v Eurábii! Alláh je Velký!