28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Konec křesťanských tradic?

Pražský magistrát zrušil každoroční rozsvěcení vánočního stromu na Staroměstském náměstí. Vedení města má prý strach, že by akce, na kterou každý rok přicházejí tisíce lidí, mohla být riziková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Č. Berka 29.11.2015 16:57

Jedni vidí v kominíkovi muslima a volají policii

a spousta lidí straší terorem v ČR, další zase chtějí být za hrdiny, co chtějí ukazovat svoji odvahu. Lidem se člověk nezavděčí, ať udělá jedno, nebo druhé Konec křesťanských tradic? Když katolík a vědec Hořejší napíše:...jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny,

"Samozřejmě nepochybuji, ze Ježíš Nazaretský měl biologického otce - nezajímám se o to, kdo to byl.

Slova "se počal z Ducha svatého" chápu jako metaforu...

https://qph.is.quoracdn.net/main-qimg-9821c46da7613e6f8a0d8a27caeaf3fd?convert_to_webp=true

J. Sova 29.11.2015 17:40

Re: Jedni vidí v kominíkovi muslima a volají policii

"Ejhle panna počne a porodí syna".

Mylný překlad. Pěkný příklad, jak vlastně vzniknul Nový Zákon.

http://www.e-kniha.com/proc-vzniklo-dogma-panenstvi-panny-marie.html

Č. Berka 29.11.2015 18:18

Re: Jedni vidí v kominíkovi muslima a volají policii

Stěžejní je tento Hořejšího text ""Samozřejmě nepochybuji, ze Ježíš Nazaretský měl biologického otce - nezajímám se o to, kdo to byl."

Koneckonců, Ježíš Kristus se narodil podle katolíka a astronoma Grygara někdy mezi lety 7 až 4 před Kristem.... nejspíše v létě či září, možná v betlémě, možná v Nazaretu.

Ježíš neuměl psát, proto si o něm čteme zápisky lidí, kteří ho nezažili...

J. Sova 29.11.2015 18:31

Re: Jedni vidí v kominíkovi muslima a volají policii

Koncept Ježíše začal zrát už sto let př. n. l. Viz kniha Alvara Ellegarda - Jesus: One Hundred Years Before Christ.

A. Hrbek 29.11.2015 10:49

Aby bylo jasněji

Vánoční stromek nemá s křesťanstvím nic společného. Je to dávný germánský a keltský zvyk chodit o slunovratu do posvátných hájů.

Tradice vánočních stromků byla obnovena v německých protestantských zemích jako protiklad františkánských jesliček. Křesťanská církev proti zdobení vánočních stromků jakožto pohanského zvyku nejprve tvrdě protestovala, ale pak, jako s mnoha dalšími pohanskými zvyky, jej hodně a hodně později převzala.

Do českých zemí dorazil zdobený vánoční stromek přes Rakousko v 19. století (roku 1812)a běžným zvykem se staly až koncem 19. století.

Umisťování vánočních stromů pro dobročinné účely (výstavba dětského domova)začalo 13 12.1924 v Brně, a to zásluhou redaktora Lidových novin a spisovatele Rudolfa Těsnohlídka a malíře Františka Koudelky. Inspiroval je kodaňský vánoční strom. Ani s tímto stromem nechtěla katolická církev z počátku nic mít.

To ale nic nemění na tom, že se z této události stala v českých zemích tradiční kulturní událost pro všechny. Takže podělanost pražského magistrátu a paní Krnáčové zákazem veřejného slavnostního osvětlení je tragickým pošlapáním kulturní tradice. Navíc šířením paniky. V Brně a v dalších městech podělaní nebyli. Komerční vánoční trhy v Praze zakázány nebyly, třebaže tam je potencionální "nebezpečí" podstatně větší.

S. Donát 29.11.2015 10:05

Jindřich Šídlo na Facebooku

Důvěrné: strom je v Praze. Opakuju: strom je v Praze. Útvar rychlého nasazení jej přivezl dnes v noci a vztyčil na utajovaném místě. Světla na něj budou instalována také v noci, avšak nebudou z bezpečnostních důvodů rozsvícena. Strom se bude v následujícím měsíci přemísťovat po území hlavního města Prahy na předem neurčená místa, kde bude osvětlení na několik minut zapojeno za zvuků vánoční hudby "Vánoce, Vánoce přicházejí". Pokud uvidíte světlo a uslyšíte hudbu, opusťte urychleně prostor a vyhledejte nejbližší kryt civilní obrany. Šťastné a veselé!

B. Rybák 28.11.2015 19:33

Kdo je ničí?

Skutečný nepřítel křesťansko-židovských tradic, postojů a zvyků přece ovládl "Brusel" i Washington! Spojil se k vůli tomu s muslimy a v daném případě je k tomu pouze zneužívá, protože muslimům slavení Vánoc nevadí (Kristus je i jimi uznávaným prorokem)!

P. Klouda 28.11.2015 20:20

Re: Kdo je ničí?

Ano. Máte pravdu, pane Rybáku. Kristus je pro ně ovšem menší zlo, než starozákonní patriarchové Izákem počínaje. Ale kdo dokáže, a nebo si dokonce troufne pojmenovat toho, kdo ovládá "Brusel" i Washington? Jakože tady bych to asi dokázal jen tiše obdivovat...

B. Rybák 29.11.2015 19:46

Re: Kdo je ničí?

"Brusel" i Washington ovládlo nesnášenlivé politicko-korektní náboženství!

P. Klouda 29.11.2015 20:00

Re: Kdo je ničí?

Dobrý nedělní večer, pane Rybáku, tak TO jsem nečekal! 8)

Když si teď dám dohromady úvod Vašeho předchozího příspěvku: »Skutečný nepřítel křesťansko-židovských tradic, postojů a zvyků přece ovládl "Brusel" i Washington! Spojil se k vůli tomu s muslimy...« a ten dnešní, zas mě napadne další otázka: Oním nepřítelem, který se spojil s muslimy, je tedy »nesnášenlivé politicko-korektní náboženství«?

A pokud ano (jakože jsem čekal spíš konkrétního člověka nebo lidi, a nebo prostě někoho), KDO? to je ~ ono nesnášenlivé náboženství. Tedy ~ co mě víc zajímá ~ je, že přeci součástí každého náboženství je uctívání nějakého božstva, modly, bůžka; co je oním božstvem pro toto bezejmenné náboženství? Podle Vás? Smím-li se zeptat... 8)

J. Farda 29.11.2015 10:33

Re: Kdo je ničí?

Co to osobo melete? Že muslimům slavení Vánoc nevadí? Bože mocný, Bože silný, do koho´s to duši dal.....

K. Janyška 28.11.2015 16:19

Je to velká ostuda. Tak se posrat strachy.

Pro mne jsou sice Vánove svátky kulturními, ale nechat si je vzít je odporná ostuda. Styďte se estébáci z ANO a blbci z Belgie a tak... Dzp.

J. Dvořák 28.11.2015 15:08

Kdyby chtěli preventivně chránit mohli by!

Preventivně internovat muslimy na jednom místě jako kdysi ušáci japonce! Pěkně je oplotit žiletkovýho plotem s vysokým napětím, to bych jim i schválil! Komu nedošlo a nebo neslyšel že nám mohamedáni vyhlásili válku musí trpět hluchoslepotou! Sběř která ma v učení že musí vraždit tu nelze litovat ani strpět tam kde žiju já! Takže připosražená rozhodnutí kohokoliv i jejich zákony nemohou být pro mně směrodatná a budu se proti nim bránit všemi dostupnými prostředky!

J. David 28.11.2015 19:48

Re: Kdyby chtěli preventivně chránit mohli by!

Jo, jo, ale kde vzít ty pouštní prostory, jako mají "ušáci" třeba ve státech Utah, Arizona, Colorado, etc. Japoncům tam bylo alespoň teplo. To švédové také zkusili, nějaké "campy" pro běžence zřídili "hore u Laponců" (asi aby obohatili i Laponce, ti také vepřové nežerou), jenomže milí musulmanští akademici odmítali vylézt z autobusů s tím, že je tam zima, permafrost (není písku na vytírání řití levou rukou), zábavních knajp a veselých mladic je tam poskrovnu, jako v Geteborgu, či Malmö. Když budu vyděšený běženec před válečnými útrapami, budu vděčen v první zemi za to, kde dostanu střechu nad hlavou, otoman a třeba i jen skývu chleba, ale pomine ohrožení na životě mém a mé rodiny. Asi logické, kam dál bych se měl trmácet? Tohle jsou ale klasičtí invazisté, jejich drzost je bezbřehá, díky multikulti almaře EU a jejich "vymatlaných hlav rodiny". Místo, aby plácali moly před almarou a do almary dali "naftalénové kuličky", tak almaru s vlňáky ještě oteřvou, a nahodím verbální feromon "Herzlich wilkommen, unseren geliebten Auswanderen", a pak, když to vyvolá tlak, jistá baba (kdysi aktivistka FDJot, blemcá "Wir schaffen das..."). Jak na ruské ponorce K19, kolik lidí tam muselo muselo pomřít, aby bylo ve finále pochopeno, že soudruzi někde udělali chybu (tedy i konkláve soudruhů v EU). Věrchuška bývá v transcendetnu, jako feťák v rauši, a plodí blbiny. Jsem sice asi xenofobem, ale domnívám se, že by měl platit obecný princip: "Doma žer co máš, a jinde, co ti dají...". Když má hlad Musulman, sežere i ovarové koleno, byť dle "jeho víry", bych to neměl žrát. A sluníčkoví debilové jim ještě podstrojují. Kdyby mne host doma plísnil, že to není mnou podaný ročník Ryzlinku, na který je zvyklý, asertivně ho vykopnu z baráku, když mu nechutná, host a ryba smrdí již od třetího dne.

PS. Nejsem akademik, proto mne omluvte za moji "hoch deutsch", kdybych se opálil, doklady zničil??? a vydával za Syřana, asi bych měl prebendy v Německu vyšší, než důchod v Česku. Qui modo...

J. Tolman 28.11.2015 14:01

Ti Němci nemají rozum

V německé metropoli se tento týden otevřely vánoční trhy a Berlíňané si je užívají bez ohledu na napjatou bezpečnostní situaci po teroristických útocích v Paříži.

Mezi stánky, jež vyrostly na mnoha berlínských náměstích, proudí stovky lidí a spíš než o bezpečnost se starají o možnost nákupu občerstvení. Policie na konání trhů nedohlíží.

Situace v Berlíně ostře kontrastuje s děním v Praze. V české metropoli pořadatelé vánočních trhů přijali speciální opatření. Kromě toho, že se nebude slavnostně rozsvěcet strom, počítají se zvýšením počtu členů bezpečnostní agentury, která bude na průběh akcí dohlížet.

Návštěvníkům Staroměstského náměstí od 5. prosince organizátoři doporučují, aby zvážili účast s malými dětmi. Stejná výzva platí i pro handicapované.

H. Balzám 28.11.2015 14:13

Re: Ti Němci nemají rozum

Máte to popletený, Němci se nemusí bát, protože jsou "Willkomen!" . De facto jsou to spojenci těch teroristů.

J. Tolman 28.11.2015 14:22

Re: Ti Němci nemají rozum

Opravdu?

P. Klouda 28.11.2015 14:56

Re: Ti Němci nemají rozum

Souhlas... 8)

J. Dvořák 28.11.2015 15:12

Re: Ti Němci nemají rozum

Ti normální Němci jsou toho názoru, že Merkelovou někdo brzy odstřelí a nebude to žádná škoda! Stačí se zeptat!

H. Balzám 28.11.2015 15:42

Re: Ti Němci nemají rozum

Nebojte, pracuju v Německu a moc dobře to vím, že drtivá většina Němců (a jsou to Bavoráci, ne nějaký bývalý východ!) je proti vítacím fraškám mamá Merkel. Ale ti teroristi čerpají informace hlavně z médií :-)

J. David 28.11.2015 21:09

Re: Ti Němci nemají rozum

Ksindl, ja, ja, das Gesindel. Bavoráci jsou nakrknutí na tu frau Merkel, to je jasné. Ta baba není klimakterický diblík (FDJot aktivistka), jako u nás nějaký Jenerál. Ta baba potřebuje "vobtáhnout", politicky i sexuálně, aby sklidnila hormony. Neukojená baba, a neupoužitelná sufražetka, to jsou ty staré (ale i nové) motorky. Jenom se musí "našlápnout". Proto ty dámy horují pro musulmany, mladé a podvyživené utečence, jejichž muskulatura vypovídá o lecčems. Nu, v tom Německu užívám vždy 9,3*74, tedy v Bavořích, Springfield 30.06 Sprg. moc neberou. Ale, "no comment", blbové na zbraně a střelivo se vyrojí, odzbrojit občany (jako v Anglji), aby hajzlíci měli "pré". Musulman nějaký "pušný prach" najde, mám udělat návod, jak z mouky, cukru, jedlé sody, amonného hnojiva a peroxidu vodíku na bělení trofejí? To už je ten ansámbl EU tak vymatlanej, že zakáže i párátka, aby si občan nevypíchl flaxu mezi zuby, místo do oční bulvy? ...

B. Rybák 28.11.2015 19:36

Re: Ti Němci nemají rozum

Souhlasím s panem Balzámem!

P. Selinger 28.11.2015 13:43

Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

je duševně nemocný.

P. Klouda 28.11.2015 15:00

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

Pane Selingere, nechci „tady“ pitvat, že urážíte skupinu osob, která je sice v našem "osvíceném" státě ve výrazné menšině, ale ve světě je tomu "krapet" jinak. Ne, to by bylo zbytečné, protože urážejícímu nevadí, že uráží. Chci se Vás ale na něco zeptat:

už Vás někdy napadlo, že sám sebe nejspíš vnímáte jako boha? ~ protože jen bůh si může být takovýmito tvrzením tak kategoricky jist.......

Z. Frys 28.11.2015 18:37

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

Pan Selinger nikoho neuráží, pouze konstatuje. A má pravdu. Náboženství je kolektivní neuróza. Robert M. Pirsig: „Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství.”

P. Klouda 28.11.2015 19:35

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

Upřímně: kvůli takovým srdnatým strážcům "zdravého rozumu" si možná Evropa, či potažmo celá západní civilizace zaslouží, aby ji nejen hrozba, ale přímo realita života v područí islámu prověřila. V České republice jste většina, tak proč si netroufnout hájit svůj většinový světonázor? Docela by mě zajímalo, jak by tomu bylo, kdybyste byli v menšině ~ víceméně v jakékoli zemi západní či jižní Evropy nebo v USA. A co teprve dokonce pod hrozbou ztráty života, který má pro muslimy evidentně nic moc cenu ~ tedy samozřejmě život "nevěřících psů". A to, že pan Selinger uráží, je fakt, na kterém nic Vaše obhajoba (a co takhle použít oblíbenou marx-leninskou ateistickou moudrost o opiju lidstva?..) nezmění. Zkuste se zeptat kteréhokoli mravného právníka v našem státě... Toť vše.

Z. Frys 28.11.2015 20:54

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

Upřesním to. Všechna náboženství jsou hloupá, směšná a nebezpečná. A každé náboženství je nepřítelem svobody, života a vůbec (42).

P. Klouda 28.11.2015 21:02

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

Když myslíte... Jako bych seděl na povinném školení v ateismu před víc jak třiceti lety na vojně. Komančům se jejich setba opravdu ujala... (To 42, to je něco jako 007?..) Jo! ~ a vůbec...

Z. Frys 28.11.2015 21:27

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

42:  zkuste Douglase Adamse...

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDivot,_vesm%C3%ADr_a_v%C5%AFbec

P. Klouda 28.11.2015 21:36

Re: Kdokoliv věří v jakékoliv náboženství

Ale no tak, pane Frysi, přece si vážně nemyslíte, že když jsem odolal opakovaným snahám "komančů" o převýchovu, tak že mě přesvědčíte knihou, kterou nevzala BBC ani pro tak extravagantní pořad, jako je seriál Doctor Who!! 8)

Se mnou je to těžký ~ strýho psa novým kouskům nenaučíš... 8)

Ale jsem rád, že s Vámi to jde bez konfrontačního vyhrocení ~ opravdu!..