28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Jízdenková loterie

Zkoušeli jste někdy dojet vlakem dál než na Kokořín? Dejme tomu do sousedního státu nebo třeba až za jeho hranice? (Mimochodem: z Břeclavi jsou Maďarsko, Slovinsko i Chorvatsko pořád blíž než ten Kokořín.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tachovský 8.8.2017 16:30

Jizda vlakem vypada na pekne dobrodruzstvi

Zase to nekdy zkusim.

M. Prokop 8.8.2017 8:58

Od EU pomoc radši nečekejte.

Ta na to zřídí úřad, komisařku, a jízdenky budou ještě nedostupnější.

Technické systémy železnic ani třeba domácích elektrických rozvodů nejsou kompatibilní dosud, dopravní předpisy taky ne, to je na EUrošlechtu moc práce.

A. Trick 8.8.2017 9:09

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Jestlipak víte mudrlante proč se současné zabezpečovaní systémy jednotlivých železnic nesjednocují?

P. Kmoníček 8.8.2017 11:59

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Odborníku, nevím. A raději mě to nevysvětlujte.

A. Trick 8.8.2017 15:30

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

To zde vědí všichni, že byste to nepochopil.

J. Jurax 9.8.2017 0:46

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Já to nevím taky. Proč?

P. Kmoníček 8.8.2017 9:23

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Ransdorf měl nápravu rozpracovanou a Falbr, Jourová, Pospíšil i Zahradil v práci pokračují.

A. Trick 8.8.2017 8:39

To je Váš problém,

že si vyberete noční vlak EN476 Metropol Budapest - Berlin. V soupravě převážně lůžkových a lehátkových vozů je pouze JEDEN vůz k sezení do Prahy a Berlína. Do Břeclavi jede na rychlíku EN406 Chopin, Wien - Warszawa. Vůz je povinně místenkový. Pokud se místenka prodává pouze do konečné stanice (nikdy a nikde jsem se s tím nesetkal), tak je to problém rakouských železnic, nikoliv ČD. Český průvodčí z Vídně? Tak to jste byl notně rozespalý. Vagon patří MAV (maďarské železnice). Při změně průvodčích se znovu kontrolují jízdenky. To platí u všech železničních správ. Maďarské vagony jsou ty nejhorší, které se v mezinárodní dopravě po síti SŽDC pohybují. Mezi Vídní a Prahou ČD provozují vlaky RailJet. To je to nejlepší co po ČR jezdí.

Takže jako obvykle. Čím méně se o něčem ví, tím lépe se o tom žvaní.

Takže v tomto případě na ČD nenadávejte.

A. Trick 8.8.2017 8:40

Oprava omly

Tento příspěvek patří k p. Braunovi.

V. Braun 8.8.2017 9:24

Re: Oprava omly

Možná to český průvodčí z Vídně nebyl, v tom případě ovšem Rakouské dráhy jako službu cestujícím nasadili česky mluvícího člověka. S tím vagonem se také dohadovat nebudu, ovšem na některých vagonech byly zcela jasně ČD nápisy, že by jen na těch lehátkových? K dobru mohu připsat, že po zpoždění hned při odjezdu pak vlak jel více méně na čas.

V. Braun 8.8.2017 9:30

Re: Oprava omly

Ještě doplním, že povinně místekový ten vůz nebyl, čemuž jsem se tedy divil a speciálně jsem se na to při koupi jízdenky ptal, protože jsem místenku chtěl. Na místenku se nás také neptal ani jeden z průvodčích, naopak tem z Vídně mi vysvětlil to sladké tajemství, že místa s prodanou místenkou do Berlína nejsou nijak označena.

A. Trick 8.8.2017 9:58

Podívejte se na toto

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-476

J. Vavruška 8.8.2017 9:19

Re: To je Váš problém,

Jenže v té výměně celé vlakové čety po přejetí hranic je právě ta největší stupidita. Jedete v "mezinárodním rychlíku", ale posádka se neustále mění a připadáte si jak někde v dobytčáku, jako krabice se nějakým zbožím. Aspoň by si snad na tyhle spoje mohli "národní dopravci" založit nějaké joint-venture sróčko, aby nemuseli neustále měnit personál na hranicích.

Současný systém, který používá už stovky let ČD, ÖBB, MÁv a jejich předchůdci, pochází z doby Rakouska-Uherska a Německého císařství, kdy území pokryté monopolním přepravcem bylo veliké a ve většině spojů na celou trasu vystačila jedna četa.

Jelikož sousední státy (Německo, R-U, Itálie) byly často v konfliktech, a také z důvodu monopolizace jednotlivých státních železnic, pochopitelně se na hranicích vystřídaly posádky.

Ale dneska, v roce 2017? Nebylo by náhodou na čase tento systém trochu inovovat? Proč to může fungovat v letecké dopravě, ale ne na železnicích?

J. Vavruška 8.8.2017 9:22

Re: To je Váš problém,

A samozřejmě podívejte se na privátně operované mezinárodní spoje: Regiojet, Leo Expres, všechny mají na celou trasu spoje jednu četu. Proč by taky pouštěli do rozjetého vlaku uprostřed cesty tým lidí, kteří nevědí co se ve vlaku po cestě dělo, co si kdo objednal, kolik tam jede lidí a podobně.

Systém mezinárodních spojů (ko-)operovaných kvazimonopolními národními dopravci je do nebe volající stupidita, a byla už v devadesátých letech. Jenže nikdo nic nedělá...

A. Trick 8.8.2017 9:55

Re: To je Váš problém,

Uvedení dopravci nemají průvodčí (se zkouškou z dopravních předpisů), ale pouhé stewardy.

J. Vavruška 8.8.2017 13:18

Re: To je Váš problém,

...což je cestujícímu samozřejmě jedno, protože i přesto dostává lepší servis, než jaký mu nabízejí sice certifikovaní, často však velice tupí a nepříjemní průvodčí Českých drah.

Kromě toho každý soukromý dopravce má samozřejmě své vlastní školení personálu, jenom se to jmenuje jinak než školení ČD.

A navíc vidíme, jak dopravních předpisů znalí certifikovaní průvodčí ČD nechávají jezdit rychlíky stovky kilometrů s otevřenými dveřmi a další podobné "vymoženosti".

A. Trick 8.8.2017 15:35

Re: To je Váš problém,

Idiote a lháři, který rychlík jel stovky kilometrů s otevřenými dveřmi.

A. Trick 8.8.2017 15:38

Hlupáčku,

na Stewardech nezáleží, ale průvodčí skládají zkoušku u Drážního úřadu.

A. Trick 8.8.2017 9:51

Re: To je Váš problém,

Na vlacích Graz - Praha jezdí český průvodčí z Břeclavi do Prahy a zpět. Rakouský z Grazu do Břeclavi. Na vlacích Budapest - Hamburg z Břeclavi do Děčína a zpět. Kam byste je dál chtěl hnát?

A. Trick 8.8.2017 10:18

Doplněk

Dopravní zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin.

J. Vavruška 8.8.2017 13:21

Re: To je Váš problém,

To chci příliš, aby cestující po celou cestu obsluhoval stejný personál? Jako třeba v Regiojetu z Prahy do Košic?

Vy jste někdy viděl, že by se třeba v letadle střídaly party na hranicích států? Nebo v autobusech? Nebo na lodi?

A. Trick 8.8.2017 15:33

Re: To je Váš problém,

Jistě, hlupáčku. Třeba z Budapešti do Hamburku, že?

A. Trick 8.8.2017 15:54

Re: To je Váš problém,

Hlupáčku, v dálkových autobusech jsou dva řidiči, kteří se střídají. Při dlouhých letech jsou v letadle dvě posádky, též se střídají.

A. Trick 8.8.2017 15:59

Hlupáčku,

V Pendolinu Praha - Košice po celou cestu též jede jeden průvodčí. Protože jízdní doba je kratší než 12 hodin.

Pendolino je rychlejší než žlutovlak, víte to vůbec?

J. Vavruška 8.8.2017 13:33

Re: To je Váš problém,

Mimochodem, v některých vlacích se ještě střídají uprostřed - z hlavy nevím jestli to byla Česká Třebová nebo jiné místo. Takže pokud vyrážíte ze Slovenska a končíte v Německu, ukazujete lístky asi 4x. Takže třeba v noci vás furt někdo budí.

Je zajímavé, že v Regiojetu nebo Leo kolikrát ani nikdo lístky nekontroluje. Vědí totiž, že právě na to místo si někdo koupil místenku (používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987) a tak není důvod, proč by tam seděl někdo jiný.

V dobytčácích ČD pochopitelně nikdo nemá přehled a pokud se party střídají, tak si pochopitelně nepředávají žádné informace, tím méně o cestujících. A žádný online přehled obsazenosti certifikovaní diplomovaní titulární průvodčí se znalostí všech dopravních předpisů samozřejmě taky nemají. Zato vědí, jakou rychlostí smí jet vlak na pomalu blikající oranžovou, což je pro cestující velice, velice důležité...

A. Trick 8.8.2017 15:42

Pro hloupějšího opakuji

Železniční zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin. Kuchař a číšník v restauračním voze může jet z Budapešti až do Hamburku.

Už tomu rozumíte?

A. Trick 8.8.2017 15:44

Vavruško, Vy jste boží hovádko

"používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987"

Čím méně hlupák Vavruška o něčem ví, tím lépe se mu o tom žvaní.

V. Hošek 8.8.2017 10:24

Re: To je Váš problém,

Asi jste zaslepen provozní slepotou. To, že koupit lístek, abych neměl pocit, že jsem koupil blbě ten státní železnici charakterizuje. Je to také důvod, proč tento způsob dopravy nevyhledávám a to ze zásady, protože dráhy jednoduchým způsobem nezveřejňují slevy.

Článek je důvodný a že zde byrokrati mají prostor pro zjednodušení systému to je pravda.

A. Trick 8.8.2017 10:30

Ale, ale

a, slevu Vám sdělí každá (ý) pokladní i každý (a) průvodčí. Stačí se zeptat. Líná huba holé neštěstí.

b, dnes jsou lidé již internetově gramotní.

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/default.htm

J. Vavruška 8.8.2017 13:24

Re: Ale, ale

Každá pokladní sotva a každý průvodčí taky ne. Například průvodčí ve vlaku ze Žiliny do Prahy nikdy nějak nechápou, co znamená věta "můžete prosím zapnout klimatizaci, která na Slovensku normálně fungovala a teď je vypnutá?"