29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Imigrace a mýty o vymírání

V mediálních komentářích k probíhající masové imigraci obyvatel třetího světa do Evropy se s úplnou samozřejmostí používá řada tvrzení, jejichž pravdivost je přinejmenším diskutabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 9.3.2015 21:12

Demografická křivka je vyvrácena :o):o):o)

Počet seniorů roste na úkor ekonomicky činného obyvatelstva, ale to prý taky neva :o):o):o)

Seniorství obrovsky zatěžuje zdravotní a sociální výdaje, ale autor klidně předvádí kejkle s HDP a tahle rozhodující nákladová čísla jsou pod jeho rozlišovací schopností. :o):o):o)

Ono nejde o absolutní čísla počtu obyvatel, ale o jejich rozložení z hlediska financovatelnosti.

J. Šimek 9.3.2015 21:16

Re: Demografická křivka je vyvrácena :o):o):o)

PS - může někdo z nadšených obdivovatelů článku uvést kvóty emigrantů pro ČR pro omlazení obyvatelstva? Nejsou k mání, co? Ale je to závažný problém :o):o):o)

J. Jurax 9.3.2015 19:35

Dobře nakladená slova

ovšem bohužel jsou názory v tomto článku zatím ojedinělé. A politicky ignorované.

Doufám, že aspoň u nás politikové odolají nálepkám xenofobie i tlaku z brusele a nepřipustí masovou imigraci.

Š. Hašek 9.3.2015 20:28

Re: Dobře nakladená slova

Souhlas.

M. slavík 11.3.2015 15:02

Re: Dobře nakladená slova

Souhlas.........

J. Kanioková 9.3.2015 14:48

Skvělý článek i bezvadná diskuze...

V. Podracký 9.3.2015 13:47

Umělé přistěhovalectví je nesmysl

ať už je děláno organizovaně, nebo pasivním přijímáním uprchlíků. Pokles porodnosti ovšem má jiné nezanedbatelné účinky. Vysoké školy počty absolventů nesníží, naopak je budou stále navyšovat. Je dávno prokázáno, že v takové zemi potom chybí řemeslníci a dělníci. Tito obvykle přicházeli z východní Evropy. Ze středního Východu žádný pracovník nepřijde, pouze jen vyžírač sociálních fondů.

Není nebezpečný rozumný pokles obyvatelstva, ale degradace dalších generací. Ti jsou stále lenivější, drogově závislejší, špatně vychovaní k práci, neschopní snášet nepříznivé podmínky, obvykle jen spotřebují majetek nashromážděný rodiči a prarodiči. Rodí se děti vyloučeným skupinám a kvalitní lidé děti nemají. To je záležitost různých sociálních programů, které jsou v tomto zhoubné.

J. Jurax 9.3.2015 19:36

Re: Umělé přistěhovalectví je nesmysl

Pravdivé, leč politicky nekorektní, ba kacířské ...

Š. Hašek 9.3.2015 20:28

Re: Umělé přistěhovalectví je nesmysl

Připojuji se.

P. Vaňura 9.3.2015 12:22

Autor má naprostou pravdu

ALE ještě je tu třeba zmínit obranyschopnost Evropy jako něco absolutně nejdůležitějšího. Obranyschopnost pochopitelně nezvýšíme imigraci páté kolony nepřítele, ale ozbrojením obyvatelstva a posílením jeho vůle bojovat.

Mimochodem, za časů mojí babičky měl kluk, který neabsolvoval vojenskou službu jistý handicap při hledání partnerky, protože "ani na vojnu ho nevzali..."

To platilo i o něco později, jeden můj strýc byl nešťastný, neodvedli ho, protože mu do "vojenské míry" chyběl jeden centimetr.

L. Severa 9.3.2015 10:41

Síla milionu je v nulách,

proto vítejme imigranty ať jsou jací jsou ! Hlavně, že nás bude víc!

J. Jurax 9.3.2015 19:37

Re: Síla milionu je v nulách,

:-)))

Z. Švrček 9.3.2015 10:32

Jedno je jasné.

Lidská populace si ve své civilizační evoluci povede právě tak, jak se jí zachce a dle toho, jak se adaptuje na dynamiku tohoto vývoje. Evropa (protože o tu nám jde nyní nejvíce) se dlouhodobě snaží o znásilnění přirozených procesů formou budování další utopie (bože, kolikáté již v pořadí na tomto božím světě), dalšího socialismu a proto se sune do konfliktu s oním přirozeným spontánním řádem. Známky tohoto konfliktu můžeme najít všude, kudy jen koukneme - v ekonomice, v demografickém vývoji, v soužitím s přírodou, v kultuře, v přesunech a prolínání kultur, zkrátka kdekoliv, kam plivneme. Kdybychom se nesnažili evoluci ohnout a znásilnit pitomými a zločinnými pokusy vše a všem v životech řídit a moderovat, pak bychom z toho vyšli s míň šrámy a s menšími bolestmi.

J. Kubíček 9.3.2015 9:33

Výborně!

Jak p. autor článku tak diskutující p. Alda, Gramblička i Skála ukazují, že demagogie či hloupost politických elit tak lehce nezvítězí a zdravý rozum mezi námi stále žije!

A. Alda 9.3.2015 11:28

Děkuji.

Dokud nám bude umožněna diskuse s spor, máme šanci. Až nám to elity znemožní (což nemusí být jen přímým zákazem nebo vypnutím diskusí či cenzurou internetu - formy znemožnění mohou být mnohem záludnější), pak si budeme moci nadávat zase jen v té hospodě.

K. Janyška 9.3.2015 9:30

Kdo nezná teorii spontánního řádu lidské interakce neví

nic ani o kalkulaci v životech, tedy funkci SŘLI v počtu lidských obyvatel na Zemi. Bude jich tolik, kolik tato nesobní vládnoucí struktura určí je to dáno velikodtí a podíly soukromých  majetků, který je k mání. Všichni vědí, že v tzv. demokratických státech se tzv. nedostává lidí a tam, kde nic takového nefunguje je přebytek a dokonce jejich nadbytek. Lidé tam mají hodně dětí proto, že není co dělit a aby yse někdo o někdo o ně samotné ve stáří postaral. Malthusiánský problém přemnožení neexistuje a neplatí. Je jen problém pomalé civilizace lidí... Dzp.

K. Janyška 9.3.2015 17:14

Re: Kdo nezná teorii spontánního řádu lidské interakce neví

Kdo nezná teorii spontánního řádu lidské interakce neví

nic ani o kalkulaci v životech, tedy neosobní funkci SŘLI v regulaci počtu lidských obyvatel Země. Bude jich tolik, kolik tato nesobní vládnoucí struktura určí je to dáno velikostí a podíly soukromých  majetků, který je k mání. Všichni vědí, že v tzv. demokratických státech se tzv. nedostává lidí a tam, kde nic takového, jako soukromé vlastnictví,  nefunguje je přebytek a dokonce jejich nadbytek. Lidé tam mají hodně dětí proto, že není co dědicky dělit a aby se někdo  o ně samotné ve stáří postaral. Malthusiánský problém přemnožení neexistuje a neplatí. Je jen problém pomalé civilizace lidí a jeich nevzdělanosti, až hlouposti... Dzp.

Z. Lapil 9.3.2015 18:19

Re: Kdo nezná teorii spontánního řádu lidské interakce neví

Pakliže se nedostává lidí právě v demokratických státech, pak jsem nucen konstatovat, že doba reálného socialismu byla tou nejdemokratičtější, kterou jsem zažil.

J. Chaloupka 9.3.2015 9:28

Evropě se logicky snižuje počet obyvatel, protože

obyvatelé se dožívají podstatně vyššího věku. Zatímco v 19. století byl průměrný věk kolem 40 let, dnes je to kolem 80. A to je zatraceně podstatný rozdíl. I proto praví Evropané pěstují (tedy velmi pečlivě se starají) o své potomky, kterých již nemusí být 10, ale stačí dvě. Proto nechávají své děti očkovat, hledají pro ně dobré školy, živí je do cca 25 let, aby mohly absolvovat školy vysoké a ještě se trochu porozhlédnout po světě atd. To Afričané nedělají ani náhodou. Když vidím lodě plné mladých černých chlapců, jak se cpou do Evropy, tak si říkám, kolik z nich asi spíše než učení dá přednost kalašnikovu?

H. Balzám 9.3.2015 9:49

Re: Evropě se logicky snižuje počet obyvatel, protože

Je to tak, osobně bych dal přenost Zemi osídlené cca dvěma miliardami lidí, kde každý najde své uplatnění, než dvanáctimiliardovému stádu zvěře.

V. Kain 9.3.2015 11:29

Re: Evropě se logicky snižuje počet obyvatel, protože

A vy byste jistě chtěl býti mezi těma dvěma miliardama.V Evropě je tisíce organizací kteří na imigraci parazitují.Stejně je i obrovský počet politiků,kteří si na imigraci založili živnosti.Pak tady jsou různí podnikatelé,kteří zaměstnají imigranty za poloviční mzdu.Je to obrovská masa která  žije díky imigraci.Co by chudáci dělali,když většina z nich než mlátit hubou nic jiného neumí?

J. Jurax 9.3.2015 19:40

Re: Evropě se logicky snižuje počet obyvatel, protože

Mlácení hubou není práce. Kdo nepracuje, ať nejí. Kdo nejí, zahyne. V biologii se tomu říká přirozený výběr. Zamezuje to degeneraci genofondu.

J. Václavíček 9.3.2015 9:22

Bravo!

Kombinace přemnožení, multikulturalismu a sociálního inženýrství je opravdu vražedná. Snad se ale už blíží kritický moment, kdy to začne být jasné. Obávám se, že to ale kompetentním činovníkům dojde jako posledním...

V. Kain 9.3.2015 11:33

Re: Bravo!

Ti kompetentní s tím začnou něco dělat,až se to bude dotýkat jich samotných.Dokud budou ve svých zlatých klecích chráněni jak novorozenec v inkubátoru,tak se jede dál stejnou cestou.

R. Gramblička 9.3.2015 8:57

Výborný článek

uložím si ho do archivu

J. Fridrich 9.3.2015 8:18

Myslím, že není co dodat

Myslím, že není co dodat - přesná, logická a správná analýza autora článku - plný souhlas.............

A. Alda 9.3.2015 8:05

Máte a nemáte pravdu.

Máte pravdu v tom, co uvádíte. Nepochybně. Snad vyjma těch otázek ekologických. Nemáte však pravdu celkovou, neboť zamlčujete (či si jich neste vědom) negativní důsledky populační deprese (vyjma problematiky pensijní). Těch důsledků je samozřejmě více. Nejpodstatnější podle mne je:

1. Zúžení křídel Gaussovy křivky rozložení inteligence (tedy pokles počtu extrémně inteligentních lidí) - jde o matematický důsledek snížení počtu obyvatel (nezáleží na biologii, ale na matematice).

2. Snížení poptávky po zboží. Děti jsou nejvýznamněším konzumentem, navíc velmi iracionálním a nešetrným. Kdo má děti, musí utrácet. A obchodník může prodávat a výrobce vyrábět. Důsledkem populační deprese je deprese ekonomická (viz Japonsko).

3. Zmenšení počtu rukou k péči o staré obyvatelstvo. Tedy nedostatek pracovních sil zejména na pečovatelské a zdravotnické práce, ale i do jiných druhů služeb pro staré a/nebo nemohoucí obyvatelstvo.

A další a další... Samozřejmě, že tyto důsledky populační deprese NELZE odstranit imigrační politikou. Přísun cizorodého obyvatelstva naopak situaci komplikuje a problémy prohlubuje.

J. Skála 9.3.2015 8:23

Re: Máte a nemáte pravdu.

Ty Vaše tři body lze naštěstí vyvrátit poměrně lehce. Na první dva body stačí přímá úměra.

1. Nejde o zúžení křídel, ale o celkové snížení Gaussovy křivky.

2. Na menší počet obyvatel stačí menší množství výrobků. 

3. Ono stárnutí obyvatelstva jde v ruku v ruce s prodloužením aktivního (a poměrně hodnotného) období života. Nejde tedy o to, že bychom měli stále více nemohoucích stařenek a stařečků. Všimněte si podílu sedmdesátníků na veřejném životě dnes a před sto lety!

A. Alda 9.3.2015 11:26

Reagoval jste příliš zbrkle.

ad 1: Zkracují se křídla (Feynman), tedy je méně extrémně inteligentních lidí. Ti jsou přitom tvůrci základních inovací - proto také se vědecký a technologický pokrok zrychluje s růstem počtu obyvatel.

ad 2: no a to je právě průšvih - pro výrobce. Příklad: starý i marnotratný a rozmařilý člověk má boty na zimu a boty na podzim a boty na léto a ty mu vydrží. A kalhoty a kabáty a košile mu vydrží. Dítě všeho toho potřebuje několikero na jedinou sezóny. A tak je to samozřejmě i s jiným spotřebním zbožím.

3. Máme stále více nemohoucích stařenek a stařečků, o čemž nejlépe svědčí to, jak velkým byznysem se stalo zabezpečování služeb pro ně. I když se prodlužuje aktivní věk, smyslové schopnosti organismu se neprodlužují a výkon celé řady povolání starými osobami je mimořádně riskantní - nejlepší příkladem je řidič autobusu, tramvaje, vlaku...

Před sto lety kdo se dožil sedmdesátky, byl obvykle ve stejném tělesném a duševním stavu jako dnešní sedmdesátník. Většina lidí se ale tohoto věku nedožila, protože zemřeli mnohem dříve na INFEKČNÍ nemoci.

R. Gramblička 9.3.2015 9:01

Re: Máte a nemáte pravdu.

ano, pan Skála to napsal dobře. Já jen doplním, že Japonsko se dostalo do krize z úplně jiného důvodu (viz články P. Kohouta)