29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: „Flygskam“ aneb Stydíme se za létání

Nová zelená Evropa má nové zelené společenské principy a chceme-li je vidět v akci, nejlepšími „laboratořemi“ jsou Německo a Švédsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Horák 7.6.2019 20:46

Řekl bych, ze blbnutí Švédů nebude mít vliv

na pokles turistiky.Ale z hlediska emisí je létání velmi ekologické. Letošní turistiku spíše ovlivni nedostatek letadel.

P. Aron 7.6.2019 18:20

Blbnutí Evropy a Západu pokračuje

Pokud někdo usoudí, že svým létáním nechce přispívat k zvyšování emisí je to jeho věc. A osobně mi přijde i sympatická. Nebo jinak. Jsou místa, kam se jinak než letecky v rámci dovolené dostanete jen těžko. Nemusíme každý rok letět někam do ciziny na dovolenou.

Pokud se ale vytvoří hysterická kampaň, kdy ten kdo létá je nepřítel tak to jsme zase u toho co dnes běží napříč Západem. Snaha o sebelikvidaci.

V. Církva 7.6.2019 18:56

Re: Blbnutí Evropy a Západu pokračuje

Přesně tak. Jako dobrovolný postoj to beru.

Toto je ale šikana. Ve Švédsku už jsou dnes případy kdy spolužáci i učitelka nadávají dítěti do popíračů, protože nechce v pátky chodit za školu. Tupé komunistické stádo.

R. Gramblička 7.6.2019 16:15

zajímavá správa

s článkem souvísí jen velice okrajově, ale přece:

"Antonio Gracias, ředitel Muskovy Tesly, prodal skoro všechny své akcie firmy... že by padla?... ve veřejném prostoru se začíná připouštět, že Musk není žádný génius a vizionář, ale šarlatán..."

V. Církva 7.6.2019 19:23

Re: zajímavá správa

No uvidíme. Musk samozřejmě dokázal velký pokrok v elektromobilitě. A už to, že na to sehnal peníze je zásluha. I když by Tesla krachla, technologie se posunula.

Přesto vidím nadupané drahé elektromobily jako slepou uličku. Osobně bych viděl řešení v páteřních kolejových trasách, kam by se svážely mnohem menší elektromobily s dojezdem do 50 km. Ty by se po cestě dobíjely. Vzhledem k investicím do Tesly a jiných drahých aut, kdyby lidstvo uvažovalo rozumně už by za ty peníze hotové.

Jinak osobně nejpodstatnější na Muskovi vidím to, že ukazuje jak dnes (svým způsobem podobně fungovala možná vždycky) chodí ekonomika. Peníze nevyděláte tím, že něco opravdu vyvinete, máte nějakou skvělou technologii, nebo patent. Musk šel přesně naopak, peníze sehnal ve finančnictví a obchodě.

Co je na něm hezké je, že si za peníze nenakoupil jachty, ženy či kakao, ale věnoval to do výzkumu, vědy a technologií.

F. Houžňák 7.6.2019 20:31

No, Musk má hlavně fungující SpaceX s Falconem,

takže to s tím šarlatánstvím nebude tak horké. Tesla je jenom takový vedlejší kšeft neboli venture, co kdyby to vyšlo a kupovali od něj baterky.

V. Církva 7.6.2019 15:31

Když se něčeho chytí dogmatici

Problémy mají šanci na vyřešení při respektování reality, diskuse, plurality, důslednosti, trpělivosti. To vše dnešním Zeleným alarmistům schází. To co vyvádí znamená neúnosné zdražení energií. Pesticidy na řepku, zpomalování evropské konkurenceschopnosti...

V případě létání. Trysková letadla, jakkoliv s dvouproudovými motory, kterými se dnes cestuje spotřebují velké množství paliva. Ale třeba čtyřmístný ultralight spotřebuje na 100 km míň než osobní auto. Není nutné zrušit létání, stačí ho změnit. Třeba se poradit s odborníky na letectví i logistiku. Vývoj naprosto jiných letadel, a změna struktury letišt jsou jistě řešitelné. K tomu je ale potřeba netopit peníze v řepce a chodit do školy.

Jenže tito se nikdy neporadí. Moderní diesely nemají problém s oxidem dusíku. Naopak elektromobily v celkovém cyklu vytvoří v některých zemích (všude nemají vítr, hory a slunečno) víc CO2 než diesely. Jenže ekoteroristé se rozhodli diesely zaříznout. Inženýři automobilek dnes neví, jestli vývoj zaříznou nebo pokračovat. Ekoteroristé jsou totiž nevyspitatelní a realita je nezajímá.

Bláznům se ale nesmí ustupovat!

J. Pospíšil 7.6.2019 16:03

Re: Když se něčeho chytí dogmatici

Ultralehká auta byla zakázána. Váha dnešních pětimístných aut je iracionálně vysoká.

Kolik je spotřeba na cestu mezi dvěma místy sto kilometrů vzdálenými i s cestou na letiště a z něj? Pro pětimístný ultralight samozřejmě.

V. Církva 7.6.2019 19:10

Re: Když se něčeho chytí dogmatici

Ano s těmi auty je to jak píšete. Já samozřejmě ten celý problém sám nevyřeším ale jako zastánce decentralizace, a člověk který nemá rád velká města, bych preferoval něco jako více menších letišť. Číňané jdou zase jinou cestou. Vytvořili síť vlaků která rychle posbírá lidi a doveze je kam potřeba. Pro vnitrostátní dopravu v hustě zalidněných oblastech je asi síť rychovlaky/metra rychlejší ekologičtější a lepší než letecká.

Ale hlavně, lepší než cyklistika. Magoři jako Jan Čižinský nechápou, že cyklistika uvnitř hustě zalidněných měst je nebezpečná a proti hromadné, především podzemní dopravě při milionech lidí téměř nerealizovatelná, nemluvě o tom, co tam cyklista nadýchá. Cyklistika totiž patří do menších měst, a do přírody.

Pro méně zalidněné oblasti bych pak pro vzdálenější dopravu naopak menší letadla a menší letiště viděl jako správnou cestu.

P. Han 7.6.2019 14:45

"Tunisko či Egypt. Tam se rozhodně vlakem dojet nedá."

Ale lodí ano. Možná by ti humanitární zachránci, plující z Evropy do Afriky s prázdnou, mohli na té zpáteční cestě nabrat nějaké ty ekofanatiky, aby se taky podívali do světa. A kdyby Pánbůh dal, mohli by tam zůstat.

M. Prokop 7.6.2019 15:05

Re: "Tunisko či Egypt. Tam se rozhodně vlakem dojet nedá."

Lodí jedině doplout. :-P

M. Mikulec 7.6.2019 16:01

Re: "Tunisko či Egypt. Tam se rozhodně vlakem dojet nedá."

Do New Yorku taky doplujete lodí, ze Southamptonu, UK, za 6 dnů.

P. Zinga 7.6.2019 13:17

Chce ještě někdo tvrdit,

že Kubera ve svém terezínském projevu neměl pravdu?

M. Mikulec 7.6.2019 16:02

Re: Chce ještě někdo tvrdit,

To nic, to jen pisálkové se zase angažovali v rozeštvávání.

P. Aron 7.6.2019 18:23

Re: Chce ještě někdo tvrdit,

Měl pravdu.

P. Zinga 7.6.2019 13:14

35 miliard EUR (20% rozpočtu) vydá EU příští rok

na boj proti změně klimatu. Na výzkum a inovace 13,2 miliardy...

Kolik z těch 35 miliard připadne na ziskovky, posluhujícím elitám EU?

J. Jurax 7.6.2019 13:24

No jo, píšu to furt - blbost masově kvete rudozelenými květy. A v orgánech EU mají zelení blbečkové hnízdo.

M. Valenta 7.6.2019 14:36

Re:

Rudozelené květy. To bude asi nějaký módní botanický výstřelek.

M. Prokop 7.6.2019 15:06

Re:

V botanice to nevadí, v politice je to smrtící.

V. Církva 7.6.2019 19:25

Re:

No jestli je pravda těch 35 a 13 miliard, je to otřesné. Diskutovat nad botanikou je pak ignorantství.

J. Jurax 7.6.2019 12:59

No jo, píšu to furt - blbost masově kvete rudozelenými květy.

A u zelených věrozvěstů a jimi zblblých pošetilců, jak ostatně ukazuje i článek, velmi rychle konverguje k nekonečníku

V. Církva 7.6.2019 11:28

A není spíš řešení letectví změnit?

M. Mikulec 7.6.2019 11:43

Re: A není spíš řešení letectví změnit?

Zpět k hraběti Zepelinovi? Letectví má být prostě jen pro bohaté se soukromými tryskáči a v nás ostatních se bude pěstovat pocit viny. Ten se ostatně pěstuje vesele i kvůli naší barvě pleti.

P. Götze 7.6.2019 12:07

Re: A není spíš řešení letectví změnit?

Letectvi, jako kazda jina lidska cinnost, se samozrejme meni. prirozene. Vy ten vyvoj a zmeny v letectvi nevidite?

V. Církva 7.6.2019 15:49

Re: A není spíš řešení letectví změnit?

Ano, ale pomalu (vlastně za 60 let skoro vůbec). Velká letiště se složitou logistikou prý se zvětšováním letadel zlevnily před 40 lety transkontinentální lety. Asi určitě. Ale spotřeba paliva se od té doby výrazně nezměnila. Místo nechození do škol a nelétání by bylo lepší začít s vývojem modernějšího cestování, ať už vlakem nebo letadlem. Číňané i Japonci vlaky pozvedli na dost vysokou úroveň.

Evropa bude muset počkat až totéž udělají v letectví. Děti které v pátek nechodí do školy a peníze na neziskovky proti globálnímu oteplování to nevyřeší.

J. Jurax 7.6.2019 13:01

Ano.

A jak byste si tu změnu představoval? Airbus na baterky nebo přímo na solární energii, případně šlapací?

V. Braun 7.6.2019 10:53

Pokrok, ale stále malý, pane autore

Kdo se nyní podívá do článku tak tam najde aktualizaci, kterou autor provedl dnes ráno, zřejmě na základě mého příspěvku dole. Oprava uvádí na pravou míru číslo o poklesu pasažérů a nyní operuje i s mezinárodními lety. Je to určitě krok správným směrem, pane autore, alespoň nyní již neuvádíte nepravdy. Troufám si ovšem tvrdit, že i tak je váš článek stále zavádějící, protože uvést pokles mezinárodních pasažérů pro Švédsko nám bez dalších údajů řekne velké kulové. Jak vypadá cestování jinde po světě? Vymyká se trend Švédska z trendu jiných zemí a lze tedy spekulovat že ve Švédsku má na počet pasažérů vliv hnutí, o kterém píšete? Není pokles způsobený jinými vlivy, například vyřazením velké časti flotily letadel (Boing Max), která dopravu zajišťovala? Každopádně děkuji alespoň za první krok správným směrem.

J. Vintr 7.6.2019 11:03

Re: Pokrok, ale stále malý, pane autore

Nepochopil jste podstatu článku. Je o tom, jak se díky všudypřítomné mediální masáži šíří mezi lidmi různá idiotská "hnutí za záchranu naší planety".

V. Braun 7.6.2019 11:09

Re: Pokrok, ale stále malý, pane autore

K podstatě článku jsem se vůbec nevyjadřoval, jen k autorově práci s fakty.

J. Jurax 7.6.2019 13:02

Aha ... :-)