28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: EU, projekt jen pro dobré počasí?

Po neustálých přestřelkách kolem brexitu a „tvrdé linii“ Bruselu vůči Londýnu se stále jasněji ukazuje, že projekt EU není konstruován na „špatné počasí“, natož na „klimatickou změnu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 11.9.2019 21:57

Bolševikovi v Bruseli dávám dva roky (nejvýše tři).

D. Mach 11.9.2019 21:05

Pokud by demokratické státy světa nepřistoupily k sankcím proti Rusku, tak by se velmocenská politika Ruska neprojevila? Ten argument se mi zdá ujetý. Sankce fungují, Rusům začíná jejich diktátor vadit, protože bez něj by jim bylo líp.

P. Pavel 11.9.2019 23:47

A jak víte, že by jim bylo lépe ? Kdo by jim ten lepší život zajistil ?

M. Pivoda 11.9.2019 15:41

Bartoň popsal svou vizi světa. Má na to nárok.

Bartoń ale není mluvčím celého národa - jak si při minulém dělení Československa mylně mysleli omylem zvolení zástupci.

O výstupu z EU by muselo rozhodnout referendum. A nejlépe opakované referendum, zejména pokud by první výsledek referenda byl těsný. Taková zásada by měla patřit k EU hodnotám, které má teď na starosti česká místopředsedkyně EU. EU

F. Navrátil 11.9.2019 15:34

Evropská unie má možnost přežít, když se vrátí k formátu Evropského hospodářského společenství. To znamená, že Německo přestane fantazírovat o IV. říši, tj. Spojených státech evropských.

M. Krátký 11.9.2019 14:17

Tak Neviditelný Pes už dostal přes prsty - už můžeme psát jen do mini okénka a povině vkládat smajlíky - viz modrou EU vlajku - můžu ji přeškrtnout nebo polít benzinem a zapálit - EU umírá na blbost a my v ní povině zůstaneme. Můj tchán by řekl : jdite mi do pihele s těma vašima kravinama !Kosovo je Srbsko !Nechci žádné muslimy v Evropě - ani v ČR !

J. Kanioková 11.9.2019 15:39

No, ty diskuse jsou už jen a jen dílem Lidovek.

Taky nechci žádné muslimy v Evropě - natož v ČR ! Ale s miniokénkem nemáte pravdu, Vleze se tam i hooodně dlouhý komentář.

J. Nový 11.9.2019 14:02

Jsem si jist, že kdyby tenkrát referendum o vstupu dopadlo obráceně, tak by se buď opakovalo nebo se to obešlo jinak.

Musím se smát zastáncům opakovaného referenda o Brexitu (že prý lidé mohli za tu dobu změnit názor), jak jsou zásadně proti případnému referendu o Czexistu. U nás se asi žádné názory změnit nemohly ;-D

S. Nefzer 11.9.2019 12:33

"Dobré počasí" nemůže zaručit žádný svazek.

Pokud jste s takovým očekáváním vstupovali do EU, tak je výraz naivita, slušně řečeno, eufemismus. EU

J. Nový 11.9.2019 13:57

Jaká naivita? Samozřejmě že ti, kteří chtěli do EU (tenkrát i já), si přáli změny k lepšímu a větší jistoty.

A dnes dělat chytrého a vysmívat se tomu? Hmmm ;-(

V. Petr 11.9.2019 15:40

Nerozuměla jste názvu. Článek byl o tom, že EU NEOBSTOJÍ v špatném počasí!

M. Valenta 11.9.2019 11:30

Je to obráceně autore. Za dobrého počasí jsme tam vlezli a hned jak se trochu zatáhlo, tak už chtějí mnozí zase ven. So geht das.EU

M. Malovec 11.9.2019 10:31

Nejsem profesionální politik, pouze třicet let politiku sleduji. Přesto jsem před vstupem do EU a zvláště před "Lisabonem" věřil Václavu Klausovi a svému úsudku. Volil jsem NE vstupu. Můžete, diskutéři nadávat mně i Klausovi, ale sledujte co se děje a přiznejte si poctivě kdo měl pravdu.

J. Kratochvíl 11.9.2019 12:15

Také sleduji politiku více let než vy, ale dnes se ukazuje, že Klaus pravdu v ničem neměl a tím méně jeho názory na EU. Za 30 let se nezastavilo naše zaostávání za vyspělým světem a na tom má Klaus největší podíl.

J. Nový 11.9.2019 14:00

Já, když posledních pár let sleduji, kam ty "vyspělé" státy směřují, tak nemám nejmenší zájem ani chuť je následovat nebo dohánět. Včem byste je chtěl dohánět? Abyste si mohl koupit dražší auto nebo si pořídit pěknou vilu? nebo co byste si přál, co mají v těch "vyspělých" zemích a vy nemůžete mít?

J. Kanioková 11.9.2019 15:19

Nemáte pravdu,

Klaus ji naopak měl a má.

M. Valenta 11.9.2019 14:08

Mám podobné předpoklady jako Vy, ale přesto je můj soud opačný. Klausovi jsem fandil do té doby než se jeho pravicová politika scvrkla na pravicovou rétoriku a pak už to šlo ráz na ráz, od neprivatizace bank, blokování tržního nájemného přes lánský balkón, zradu na ODS, abolici kamarádům až po neuvěřitelné omlouvání kremelských lumpáren, plivání na svého mrtvého předchůdce a bratříčkování se se Zemanem. So geht das.

A. Alda 11.9.2019 9:23

Je zjevné, že jste byl hlupák tehdy a jste i teď.

Hlasoval jste pro vstup do EU, ačkoli již tehdy bylo zjevné, jakým směrem se vyvíjí a co lze od toho čekat.

A dnes zase vůbec nechápete základní problémy EU a přičítáte je vnějším vlivům, jako je migrace nebo ekonomická perioda či vychytralost Ruska a Ameriky.

Jste prostě hloupý.

J. Jurax 11.9.2019 11:25

Ehm ... četl jste vůbec článek páně Bartoňův?

A. Alda 11.9.2019 11:49

Četl.

A je to vůl.

Já jsem hlasoval proti vstupu do EU.

Ovšem zaskočilo mne, že špatnosti, které jsem očekával, přišly mnohem dříve, než jsem očekával.

Nejsem žádný génius a každý, kdo byl ochoten přemýšlet, mohl již tehdy dospět ke stejnému. Proti vstupu mohl hlasovat každý, kdo byl schopen aspoň trochu přemýšlet - nemuselo jít o žádné genie. Ale hlasovali pro vstup. A zatáhli mne a mou rodinu někam, kam jsem rozhodně nechtěl. Nechtěl jsem právě proto, že jsem dokázal odhadnout, kam to směřuje. Ale to mohl již tehdy odhadnout skoro každý.

P. Grigar 11.9.2019 16:39

..proti vstupu do EU jsem hlasoval také, nikoli ovšem výhradně na základě vlastní předvídavost, ale především díky zkušenostem příbuzných a známých, žijících v Rakousku. Bohužel, všechny negativní se rychle naplnily a potom přišly ještě "bonusy", tehdy nepředvídatelné. Zbylo jen to volné překračování hranic.. a dokonce se rozšířilo i na jiné, než občany států EU. Děkujeme, Ježíšku..

J. Kočí 11.9.2019 8:52

Opět schizofrenie

Na jedné straně volání po jednotě a akčnosti EU, na druhé větší integrace nikdy! Jak chcete dosáhnout, aby byla EU jednotná a do nepohody? Podle mě jen vzdáním se části suverenity, tj. prohloubení Lisabonské smlouvy.

Všechny státy, které uvádíte, jsou obrovsky unifikovány. USA, Rusko, Čína. Když se nebudeme unifikovat, bude Evropa slaboučká jako čaj. Příklad Brexitu je přesně takový schizofrenní postoj, protože GB chce být velká a je unifikovaná a má silnou ekonomiku. Ale ve skutečnosti je v porovnání s mocnostmi malá a skončí v područí USA v nejlepším případě. Jsou i jiné horší varianty.

Chytrolíni vašeho typu chtějí být světoví, ale nemají na to, chtějí do všeho kecat a nemít zodpovědnost.

P. Pavel 11.9.2019 9:15

Rusko a Čína jsou v podstatě diktatury. V USA platí federální zákony pro všechny státy. Tedy ty zásadní pro chod státu. Ostatní zákony jsou v kompetenci jednotlivých států. A tak by bylo třeba přetransformovat EU, což je ovšem vzhledem k tomu kdo dnes v EU vládne prakticky nemožné. To si většina voličů v UK uvědomila, a tak volila brexit.

Z. Lapil 11.9.2019 9:30

Máte naprostou pravdu. A přesně to je důvod, proč jsem hlasoval proti vstupu do EU a dodnes toho nelituju.

Pravda, moje důvody nebyly tak sofistikované, jen jsem si vzpomněl na význačného buditele: Nechoď, Vašku, s pány na led...

(pro jistotu dokončuji: ...Mnohý příklad známe/ Že pán spadne a sedlák si/ za něj nohu zláme).

P. Pavel 11.9.2019 9:42

Jsem na tom podobně. Volil jsem NE. A po zrádném podpisu LS Topolánka a ODS, když měli v programu nepředávání dalších kompetencí směrem k EU, když Topolánek vykřikoval v TV, že tzv. Ústava EU je shit, a pak podepsal za slintavých polibků Merkelové její rodnou sestru LS nevolím ani ODS.

J. Kanioková 11.9.2019 15:33

Přesně, já stejně.A když ještě člověk viděl, jak "slavný ÚS" smetl výhrady senátorů, bylo to na zvracení ! Od té doby přeji Rychetskému jen to nejhorší.. Byl to hnus !

J. Jurax 11.9.2019 11:37

Ale houby.

Všechny Vámi uvedené unifikované státy jsou obývány buď jedním národem nebo aspoň jeden národ má v nich výraznou většinu. Takže jsou jakž takž jednotné, což o EU nelze říci ani omylem.

Jenže evropský národ neexistuje. A EU buduje čtvrtou říši pod vedením Německa, jemuž přicmrduje Francie. Má neschopné rudozelené vedení a propadá sebevražedným klimatickým chimérám.

J. Kanioková 11.9.2019 15:44

1*

K. Salajka 11.9.2019 6:39

Obama je Afroameričan i nepřiznaný běloch. A tak je to se vším.

P. Pavel 11.9.2019 8:41

Obama je mulat, ovšem v mediích atd. byl vydáván za prvního černošského presidenta USA. A máte pravdu, tak je to se vším.