28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Česko v tvrdém jádru EU?

Článek v HN europoslance Jana Zahradila, zda Česko patří do tvrdého jádra EU, je ukázkou provinčního ideologického myšlení, které si naše země nemůže dovolit, pokud chce být úspěšným státem uprostřed Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 27.5.2018 20:35

Existují myšlenkové konstrukce..

..nutící jedince bez výhrad akceptovat skutečnosti neobhajitelné rozumem. Říkejme jim jak libo..náboženství, diktatura, filosofie..na jejich dopadech to nic nezmění. Katastrofa nastává v okamžiku, kdy se začnou prosazovat politickými a mocenskými nástroji.

K. Janyška 27.5.2018 21:39

Re: Existují myšlenkové konstrukce..

Ne, katastrofou je nevědění lidstva o spontánním řádu lidského světa...Dzp.

J. Jurax 27.5.2018 20:07

Takže ... tvrdé jádro vlastně ani nebude tvrdé ... takže proč vlastně se o něm tolik žvaní a proč tedy bychom měli v něm být, když vlastně o nic - tedy kromě ztráty toho zbytku suverenity, co nám ještě zbývá - nejde?

A kouzelné je přiznání, že v EU si všechny státy nejsou rovny, ač se ta rovnost pořád zdůrazňuje ... :-) ...

Smí se vůbec něco tak politicky nekorektního, pravdivého a populistického říkat?

J. Vlček 27.5.2018 13:21

Pane Svobodo,...

...jděte s vaším tvrdým jádrem, jistě víte kam. To co všichni očekávali při vstupu do EU, což byla hlavně bezpečnost, tak tu, jak je vidno, není EU schopna svým členům zajistit. Není schopna ochránit své hranice vůči svévolnému vstupu do evropskeho prostoru bezbranným přivandrovalcům. Jediné čeho je schopna je, zaplavit jimi všechny její jednotlivé členské státy. Jak by to asi vypadalo v případě ozbrojeného nepřítele?

To, že se původně mělo jednat o unii rovnoprávných států této unie, které by mezi sebou výhodně obchodovaly jako rovný s rovným, což by bylo usnadněno sjednocováním evropských norem, zrušením cel atd.,atd., to bylo to lákadlo, které jednotlivé státy táhlo stát se členem EU, a ne, že se budou všichni podřizovat tomu, co rozhodne chytré Německo s Francií.

Toto všechno správně vidí pan Zahradil a jeho závěry jsou z tototo pohledu daleko realističtější, než vaše zidealizované vidění vaší vybájené sjednocené Evropy. Vaše zapálení pro molocha s německo-francouzským vedením by si zasloužilo přinejmenším studený hadr na hlavu.

D. Bystriansky 27.5.2018 17:48

Re: Pane Svobodo,...

S tímto černoprdelníkem nemá cenu diskutovat, politruk za komoušů a on jedno jest.

J. Novák 27.5.2018 13:20

Přiznám se, že tento ideologický článek jsem nebyl schopen přečíst až do konce.

S. Sidlichovsky 27.5.2018 17:29

Re:

Asi to platí pro českou žurnalistiku obecně. V pátek např. Lidovky - "Britové žijí v pohádce ..." -to je v tematech Brexit, Itálie o ničem.

J. Kanioková 27.5.2018 13:01

Farage: Orban je Junckerova

největší noční můra - https://voiceofeurope.com/2018/05/farage-orban-is-junckers-biggest-nightmare/#.Wwp_66pO0lk.twitter

Brusel je jako Moskva v sovětských dobách, Juncker je šílenec a Orban je jejich největší noční můrou, řekl maďarskému týdeníku Hetek Nigel Farage.

Farage říká, že EU jako projekt není nic jiného než náboženství a jeho následovníci jsou fanatici. "Viktor Orbán a nová italská vláda jsou největší noční můrou EU". Dodal, že jsou pro EU mnohem děsivější než on, protože nechtějí opustit EU, ale změnit ji.

J. Kanioková 27.5.2018 13:06

Re: Farage: Orban je Junckerova

Konec eurozóny? Itálie a Španělská dluhová krize hrozí zničit euro- https://twitter.com/V_of_Europe/status/1000339155824541696

Vlastní průzkum EU ukazuje, že většina Evropanů je proti EU, což naznačuje konec EU ! - https://www.express.co.uk/news/world/965412/european-union-eurobarometer-survey-brussels-election-2019

Věděli jste o tučných důchodech EU, které dostávají desítky lordů kvůli jejich času coby komisaři a poslanci EP? Není divu, že tak Brexit nenávidí! - https://twitter.com/LeaveEUOfficial/status/999001959179935745

J. Vlček 27.5.2018 13:47

Re: Farage: Orban je Junckerova

Paní Kanioková, díky za vaše zajímavé příspěvky.

S. Sidlichovsky 27.5.2018 15:55

Re: Farage: Orban je Junckerova

Kandidátů na největší noční můru Bruselu je více.

Paolo Savona, kterého si italská koalice vybrala na funkci ministra financí: "Němci mají stejný cíl jako měl Walther Funk (Hitlerův ministr hospodářství), který byl v Norimberku odsouzen na doživotí jako válečný yločinec".

Podívejte se, jak to mezi Němci a Italy jiskří.

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/05/26/markets-braced-italy-stand-off-deepens-demands-eurosceptic-finance/

P. Portwyn 27.5.2018 14:59

Re: Farage: Orban je Junckerova

No ono to skutečně má znaky náboženství.

Moderní demokratická společnost nemá žádný "svatý cíl"; ten je typický pro sekty a církve (ustavení "božího státu apod.) a pro diktatury (nastolení beztřídní společnosti, nastolení vlády panské rasy...).

V ideologicky řízené společnosti je o svatém cíli zakázána diskuze; kdo nesouhlasí, je buď zločinec, nebo slabomyslný.

Myslím, že dále to není třeba rozvádět.

J. Hrbek 27.5.2018 11:16

Více Evropy...

Více skutečné - tedy svobodné a neOrwelovské Evropy ve skutečnosti znamená méně EU, nebo minimálně to, co z ní nikým nevolení udělali za posledních deset let :/

M. Mikulec 27.5.2018 11:30

Re: Více Evropy...

EU je už tak drzá, že se prohlašuje za Evropu. Přitom ne všechny státy jsou členy EU. Evropa je zeměpisný termín, evropská unie jenom politický a ideologický spolek.

M. Mikulec 27.5.2018 9:19

Další z rady

Ideologických podrztasek, co ma nameldovano a melduje do nás, ze bez EU neprezijeme. Na volný pohyb zboží, osob a kapitálu nepotřebujeme ani mraky úředníků ani politické restrikce a automaticky implementovány zákony. Za neposlušnost přijmout kdejakou kravinu z brusele půjdeme jako ČR k soudu.

Perryman 27.5.2018 8:58

Pan europoslanec a rusobijec Pavel Svoboda,

jeden z hlavních ideologů EU pro Českou republiku byl přítelem, obdivovatelem a podporovatelem ukrajinského monstra Nadji Savčenkové. Nyní však mlčí. Počítám že se asi mýlí dost často.

M. Prokop 27.5.2018 9:17

Re: Pan europoslanec a rusobijec Pavel Svoboda,

A že vás ta Savčenková tak bere ...

Mně spíš sere Svobodovo EUrohujerství, to je pro nás v Česku poněkud aktuálnější.

Perryman 27.5.2018 9:54

Re: Pan europoslanec a rusobijec Pavel Svoboda,

To mě přece vadí také, ale to souvisí. EU zadání: Savčenková je nevinná a má být osvobozená muselo být splněno. Byl to Svobodův mediální majstrštyk na přelomu let 2016/2017. Snaživec ji pozval do ČR a povodil ji tady. Kalousek ji tenkrát věnoval nějakou dýku a kníže ji vysekl poklonu, bo i TOP09 si chtěla přihřát polívčičku a zalíbit se. Média přinášela oslavné články na bojovnici proti ruské zvůli. A už tenkrát byl pan europoslanec vedle jak ta jedle. Teď Savčenková bručí v ukrajinské vazbě za přípravu teroristického útoku na parlament a vražd poslanců a ti přátelé a podporovatelé mlčí. Žádná sebereflexe nepříjde. Takže bych měl věřit tomu, že teď už ty akce a proslovy pana Svobody dávají smysl?

D. Bystriansky 26.5.2018 21:14

Soudruzi viděli chybu v lidech

, proto je chtěli převychovat, tito euro soudruzi vidí chybu v národních státech, proto je chtějí zlikvidovat. Ten, kdo nechápe ani toto, s tím je diskuse problematická, ne-li nemožná.

D. Polanský 26.5.2018 20:52

No jo europoslanci se činí

250 000 Kč měsíčně je 250 000 měsíčně. A bez práce.

M. Prokop 26.5.2018 21:07

Re: No jo europoslanci se činí

Bez práce, to by bylo ještě dobré.

Oni ovšem pracují, vymýšlejí a odhlasovávají 3,14čoviny.

D. Bystriansky 26.5.2018 21:21

Re: No jo europoslanci se činí

Legislativní iniciativu nemají, tož jenom zvedají ruce.

J. Kratochvíl 27.5.2018 10:49

Re: No jo europoslanci se činí

Pane, jste zavistívý Kremlohujer, jako všichni Kremlohujeři a že jich zde na NP je. Závist je ošklivá vlastnost, aby vás neklepl infarkt.

J. Jurax 27.5.2018 20:15

Ale kuš - euroskeptik je kremlohujer jen pro binární dvouzávitové mozky. A samozřejmě eurohujery, pro něž se zdá být tento rok typ mozku podmínkou ... :-)

Z. Rychlý 26.5.2018 20:28

Pro korýtka v EU

parlamentu by udělal možné i nemožné. Mlácení ideologické slámy mu jde výtečně.

V. Církva 26.5.2018 20:20

Pan poslanec popsal jak by to s EU

Mělo být. Bohužel to tak není.

Pro mne zbývá otázka. Může existovat evropské společenství, které by dobře a demokraticky fungovalo (myslím si že ano), nebo je to z principu nemožné.

J. Kanioková 26.5.2018 20:29

NE, do Maastrichtu to bylo jakž takž solidní,

pak už se to zvrhlo v cestičku k RVHP II. Je to utopický projekt.

S. Sidlichovsky 27.5.2018 20:02

Re: NE, do Maastrichtu to bylo jakž takž solidní,

NE, šlo od podvod od samého začátku; několik citátů otců zakladatelů

Monnet: Evropské národy budou vedeny směrem k superstátu, aniž by chápaly, co se vůbec děje. Toho bude dosaženo postupnými kroky, každý zamaskovaný jako mající ekonomický účel, ale který nakonec nezvratně povede k federaci. (v dopise svému příteli)

Arnold Toynbee: Pracujeme velmi nenápadně, po celý čas naše rty popírají to co děláme rukama

Raymond Barre (francouzský min. předseda 1976-1981)

"Nikdy jsem nepochopil, proč by mělo být veřejné mínění o EU bráno v úvahu"

S. Sidlichovsky 27.5.2018 20:03

Re: NE, do Maastrichtu to bylo jakž takž solidní,

Nebo např.

Michael Heseltine - hlavní konzervativní spiklenec, který stál za pádem Margarety Thatcher (ministr obrany UK a zástupce předsedy vlády): "Nesmíme se vzdát (podvolit se) lůze (rozvášněnému davu)".

Jacques Delors: Ti, kteří zaujmou pozici proti Maastrichtu již nebudou mít příležitost zapojit se do politiky.“

Viz také kniha dr. Northe a Cristophera Bookera: Velký podvod - Tajná historie Evropské unie

Mohu dodat 50 dalších

S. Sidlichovsky 28.5.2018 7:44

Re: NE, do Maastrichtu to bylo jakž takž solidní,

Zapomněl jsem napsat, že ta skvělá kniha dr. Richarda Northe a Christophera Bookera je ke stažení zdarma