19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Bezpečnost, nebo byznys?

V poslední době se množí názory, že vystoupení naší země z EU není možné z důvodu naší ekonomické a hospodářské provázanosti se zeměmi EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 29.7.2016 0:38

zveličování problému

Poku by nám EU nedělala schválnosti , tak není důvod k nějakému hosdářskému poklesu po Czexitu. Dotace jsou vyváženy mnoha negativy.

Pokud si vzpomínám, tak na příklad VW u nás investoval a "rozproudil pohyb zboží a peněz všemi směry" dávno před našim stupem do EU. Není žádný racinální důvod v tom nepokračovat. I obchod Německa s neevropskou Čínou vesele kvete. Atd...

Jedině msta EU pohlavárů by mohla vše pokazit.

J. Kombercová 27.7.2016 23:55

No

nechtěla bych, abychom se trhli z EU, jen ten současný stav vrcholku pyramidy není uspokojivý, ale vzhledem ke gradující situaci předpokládám, že se ledy hnou, pokud tedy bude vůle vyměnit ty, co nechali zajít situaci až tam, kde je, za jiné, schopnější, budou-li. Při dobré vůli se nejdou.

Za pozornost stojí komentáře Vašich "oponentů", z nichž výborný je ten o bojovnících o čistotu rasy a užitečných idiotech Moskvy, to jsem si mlaskla.

L. Popovský 28.7.2016 3:24

Re: No

U EU se obávám totalitního vývoje.

Nejsem EUROfob, ale EUfob. Nemám však s Vaším prvním odstavcem problém. Každý o změně v Nemluví, ale činy nechávají všichni opět na Němcích. A Angela Merkelová mlčí, stačí jí nedělat nic, invaze pokračuje.

Co se týče diskuse a určitých "oponentů", tak je to fakt síla. Už chápu, proč drtivá většina autorů nediskutuje. :-)

Jestli jsem užitečný idiot, tak díky diskusi s trolly a demagogy.

Každý článek chápu jako platformu pro diskusi, ale v ovzduší jaké zde tito lidé vytvářejí, je to těžké.

B. Hančl 27.7.2016 23:16

Vební heslo :

Netzerové všech zemí, vylyžte nám prdel.

B. Hančl 27.7.2016 23:21

Re: Vební heslo :

Mělo být : Netzerové všech zemí, běžte do prdele.

Ś. Svobodová 27.7.2016 18:33

Pro investora je jediným cílem zisk.

Levná pracovní síla, nízké náklady, děravá legislativa, minimální kontrola a daňové úlevy. Prosperující, stabilní a bezpečná země je dobrá leda pro investora v realitní oblasti.

J. Vintr 27.7.2016 18:50

Re: Pro investora je jediným cílem zisk.

Každý, kdo něco produkuje, potřebuje také zákazníky, kteří budou jeho produkty kupovat. Levná pracovní síla = špatný zákazník. Špatné právní prostředí sice umožní podvádět, ale také to, že kohokoliv může podvést i vás. Zkrátka vaše závěry jsou naprostá blbost.

J. Šejnoha 29.7.2016 0:40

Re: Pro investora je jediným cílem zisk.

Jak si vysvětlíte, že Německo-Čínský obchod kvete, když Čína není v EU !?

A dokonce je pěkně daleko.

J. Kanioková 27.7.2016 14:06

Políbíš synovi ruku,

nebo ti uříznu hlavu, křičel muslim na lékaře v Německu. Pacient raději utekl oknem - http://jdem.cz/cav3s3

J. Vintr 27.7.2016 13:12

Jen blbec může spojovat

obchodní vztahy s členstvím v pochybném spolku EU. Obchodní vztahy vznikají na základě oboustranné výhodnosti a politici je můžou jen kazit.

J. Fialová 27.7.2016 13:40

Re: třeba

"Britský ministr financí Philip Hammond začal jednat s Čínou o uzavření dohody o volném obchodu. Podle BBC to bude poprvé, kdy se Londýn pustí do tak významných jednání s druhou největší ekonomikou světa.

Jako člen Evropské unie ale podle něj Británie dál jít nemůže. „Až vystoupíme z Evropské unie, budeme chtít bezpochyby na obou stranách ten vztah stmelit vhodným bilaterálním způsobem do pevnější struktury,“ poznamenal také." (echo24)

A. Richtr 27.7.2016 12:18

valka made in...

Pokud v Evrope vypukne obcanska valka... tedy islamiste se socialisty na jedne strane a vetsinova spolecnost na druhe... tak aby jsme nedopadli(EU) tak ze nas nekdo bude humanitarne bombardovat kvuli obcanskym pravum a pravo na sebeurceni imigrantu.

S. Netzer 27.7.2016 12:22

Re: valka made in...

"islamiste se socialisty na jedne strane a vetsinova spolecnost na druhe"

:-))))

R. Langer 27.7.2016 12:49

Re: valka made in...

Ano, myslím, že je celkem jasná, na které straně budeš ty, pátá kolono! :-P

A. Richtr 27.7.2016 13:05

Re: valka made in...

;))

K. Frauknecht 27.7.2016 14:03

Re: valka made in...

Ale kdepak! To už se bude bít v prsa, že to přece vždycky říkala, že je to pakáž :-))).

J. Kombercová 27.7.2016 14:07

Re: valka made in...

Jen aby nechtěli ten svůj názor hájit až do roztrhání těla... nejen svého.

A. Samková 27.7.2016 12:10

Souhlasím

EU nechrání vlastní obyvatelstvo. Ani se o to nesnaží. Nevyřešila jedinou vážnou krizi. Na terorismus reaguje jen frázemi. Ta proklamovaná záruka míru už tedy podle mě přestává pomalu (či rychle!?!) platit. Investice je slabé zaklínadlo. A frontu na hranicích si klidně vystojím.

J. Šejnoha 29.7.2016 0:41

Re: Souhlasím

To nen pravda !!!

EU reaguje na terorismus také kladením kytičet a svíčkami.

A. Alda 27.7.2016 11:55

Provázanost?

S Rakouskem a Uherskem jsme byli mnohem provázanější, a přesto jsme s nadšením tu mravně pokleslou mnohonárodní říši opustili. S Třetí říší jsme byli provázáni zcela fatálně, a přesto jsme byli šťastni, když jsme se této vázanosti zbavili. Se Sovětským svazem a ostatními socialistickými státy jsme prostřednictvím Rady vzájemné hospodářské pomoci a Varšavské smlouvy byli provázáni rovněž tísíci tenkými nitkami i tlustými lany - a s jakou radostí a rasancí jsme VS i RVHP rušili a Sovětskému svazu ukázali dlouhý nos. Se Slovenskem jsme byli propojeni naprosto, až do úrovně rodinných vazeb, a přesto jsme se s ním bez vážnějších následků rozešli (jen v tomto případě proti vůli občanů).

Rozlučka s EU nám neublíží, byli jsme před EU, budeme i po ní.

L. Popovský 27.7.2016 12:02

Re: Provázanost?

Děkuji Vám, pane Aldo, za zajímavý postřeh.

R. Langer 27.7.2016 12:50

Re: Provázanost?

Velmi dobrý postřeh!

J. Kanioková 27.7.2016 13:36

Re:

Souhlas, chce to jen kuráž..

Š. Hašek 27.7.2016 13:57

Re: Re:

Narážíte na sralbotkupolitického, náčelníka jménem Ozubená Pleš??

B. Hančl 27.7.2016 14:58

Re: Re:

Vzal jste mi to z klávesnice.

Š. Hašek 27.7.2016 13:55

Re: Provázanost?

Přesné!

M. Moravcová 27.7.2016 14:39

Re: Provázanost?

bezvadné

M. Prokop 27.7.2016 16:01

"(jen v tomto případě proti vůli občanů)."

Tak to Slováci asi nebyli občani. :-P

P. Rudolf 27.7.2016 10:14

Nesmysl

1) Zajištění bezpečnosti (relativní, ta absolutní je pouhou iluzí) vlasního území už v dnešním globalizovaném světě nedokáže bez spolulupráce s ostatními zajistit nikdo. Ani ty nejsilnější USA.

2) Situace v Evropě (nejen v té západní) je neklidná, nicméně ještě nikdy v historii nežila Evropa v takovém míru. Výbušná je na mnohých jiných místech světa, či v evropských zemích, stojících mimo EU (Ukrajina, Gruzie, Turecko).

3) Schengen má své problémy, avšak opakem by byly oplocené hranice se samostříly, tak, jak jsme je zažili za bolševika. Děkuji, nechci.

4) Vyjádření lítosti a spoluúčasti s postiženými je známkou kultivovanosti lidstva, a to snad bez rozdílu kultur. Samo o sobě nepomůže, ale je nesmírně důležité (na pohřbu někoho blízkého taky vyjadřujeme soustrast, máme smutek spolu s pozůstalými, a zapalujeme svíčky).

A odpověď na autorovu otázku: důležitější než relativnî bezpečnost (ta absolutní neexistuje, je pro mne svoboda.

S. Netzer 27.7.2016 10:48

Re: Nesmysl

Ano. K tomu není co dodat. Jenom to, že svoboda není zadarmo.

Je to otázka volby.

Někdo se jí rád vzdá, protože mu nevadí "postát hoďku na čáře", nebo protože 40-letý azylant z Eritreje znásilnil v neděli na hřbitově 79-letou ženu.