28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EUROGLOSA: Regulace Evropské unie

Regulácie Európskej únie zvyčajne poškodzujú ekonomiku a obmedzujú rozhodovanie spotrebiteľov. Viesť však môžu aj k oveľa horším následkom, môžu napríklad umožniť masívne špehovanie občanov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 6.12.2013 0:07

BMW horší než EU?

Zaujala mne debata na téma eCall a doplňuji například tento odkaz

http://www.bimmerfile.com/2013/06/18/bmw-connected-drive-wins-2013-telematics-update-award/

kde se říká, že BMW je v USA oceněna za to, že prakticky všechny modely 2014 budou mít eCall.

Sakra že je tedy ta EU ale zákeřná, nařízení pro Evropu ještě neplatí a BMW se jím už řídí na americkém trhu. Nebo že by to bylo jinak a trh si eCall žádá?

M. Prokop 5.12.2013 16:16

Docela mne baví,

jak už jsou i lidé jinak rozumní z toho EUnijního "musení" zblblí.

Těch nezbytných věcí je minimálně. Zbytek by si většina pořídila sama o sobě, v lepším nebo horším provedení a zbytek by si to vyřídil se svojí pojišťovnou.

EUnijní "musení" sloužím jen výrobcům zbytečností a buzerujícím úřadům.

S. Netzer 5.12.2013 16:59

Mně Vaše bláboly nebaví

http://www.handelsblatt.com/auto/test-technik/ecall-wie-das-auto-notrufsystem-leben-retten-soll/8346956.html

M. Prokop 5.12.2013 17:48

Re: Mně Vaše bláboly nebaví

Chápu, ale vás jsem těmi "jinak docela rozumnými" opravdu na mysli neměl.

T. Czernin 5.12.2013 20:01

Re: Mně Vaše bláboly nebaví

:o)), Sybila ztrácí glanc...

J. Jílek 5.12.2013 15:51

kde jako bude ta EU sedět....

....až vás bude chtít špehovat? :-) Na dispečinku?

J. Lepka 5.12.2013 12:10

eCall ?

A vzápětí se vyrojí maníci ochotní a schopní to ihned odpojit, jako to bylo u blokovaných mobilů, nehledě na to, že to bude taková pěkná výzva pro hackery všeho typu. Stačí jen lehce posunout nebo přehodit souřadnice a budou vás hledat v Rumunsku. Ostatně něco podobného už tu bylo, je to určitě víc jak třicet let, naprostý neúspěch, ta krabička neumí sama poznat, kdy tu pomoc zavolat, nejsou všechny těžké nehody se zraněním a naopak, zdánlivě lehké drcnutí může mít fatální důsledky.

Jednoduše : EU zase finguje činnost, aby odůvodnila vlastní existenci.

M. Prokop 5.12.2013 8:45

A to se těšte

až (pokud) bude fungovat Gallileo. Protože GPS je zadarmo, bude se pro Gallileo hledat využití. A k čemu jinému, než ke šmírování.

P. Joch 5.12.2013 9:33

Re: A to se těšte

Naprosto souhlasím, zatím nikdo nevysvětlil k čemu nám bude Galileo, když už máme GPS a GLONAS. Jediné co je zřejmé, je to, že je to obrovská díra na peníze. Ale protože Praha bude participovat, nesmí se o tom jakkoliv diskutovat.

Pak je tu ještě jedna možnost, pro případ válečného konfliktu chce být EU nezávislá na USA a Rusku. Mrazí mě domýšlet, jaké má v tomto případě EU vize pro příštích 50let (Evropský chalífát, osvícená diktatura ekologistů..).

M. Prokop 5.12.2013 16:02

Re: A to se těšte

Za peníze jiných se dá furiantsky plácnout do stolu: Uděláme si svůj!

J. Jílek 5.12.2013 15:33

Re: A to se těšte

USA sledují polohu 3 miliard mobilních telefonů....dosavadní navigace vám evidentně nepřekáží

J. Jílek 5.12.2013 16:07

Re: A to se těšte

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/big-brother/pilni-hosi-spioni-v-usa-sleduji-denne-pohyb-miliard-mobilu_291058.html

J. Jílek 5.12.2013 16:03

Re: A to se těšte

navigace se značkou EU škodí zdraví! :-))) Prokopovi se z ní vyrazilo kladivo a srp

J. Kostelanský 5.12.2013 8:22

E-call samotný nebezpečný nie je

naopak je veľmi užitočný. Problémom však môže byť (a je dobre, že na to p. Sulík upozorňuje) možnosti jeho zneužitia. Skúsenosti hovoria, že ak niekto má možnosť zneužiť svoje postavenie či technické prostriedky, tak to skôr či neskôr urobí.

Viem si predstaviť takýto scenár - na začiatku v roku 2015 bude E-call naozaj fungovať len v prípade nehody. Neskôr však tajné služby v rámci "boja proti terorizmu a zločinu" do neho zabudujú "zadné vrátka", aby sa v prípade potreby auto dalo sledovať - napr. pri automobilovej naháňačke sa E-call odblokuje a auto sa bude dať sledovať na diaľku. Alebo ak mi zmizne spred domu auto, tak polícia bude môcť e-call odblokovať a auto sledovať.

Nebude však dlho trvať, a k E-callu sa urobí nadstavba. Autá sa v rámci zaistenia 100%-nej bezpečnosti budú musieť bezdrôtovo ostatným autám identifikovať a budú musieť uvádzať svoju rýchlosť, hmotnosť, rozmery, obsadenosť atď. Palubné počítače si potom v jednotlivých autách urobia mapu premávky vo svojom okolí - podobne ako to je v lietadlách či dispečingu leteckého provozu.

Veľmi lákavá je aj možnosť (veľmi by som sa čudoval, keby ju štátny aparát nevyužil), platenia za používanie diaľnic práve pomocou E-callu. Ten bude presne vedieť, kedy a kde sa diaľnice použili a presne vypočíta sumu za používanie diaľnic. Dokonca môže odstupňovať poplatky podľa časti dňa, resp. dňa v týždni, počtu osôb vo vozidle atď. Tým sa však údaje o pohybe áut dostanú aj do súkromných rúk. A zase je len otázkou času, kedy ich niekto zneužije.

O 10 či 15 rokov tak bude sledovanie áut rovnako "easy" ako sledovanie mobilov. Bude to otázka pár kliknutí na klávesnici počítača v ústredí tajných služieb. Na záver ešte moje obľúbená myšlienka: "Politici sú ako malé deti: neustále skúšajú, čo im ich rodičia, resp. voliči dovolia." A tak je len dobré, že ešte pred spustením E-callu sa ozývajú hlasy, ktoré upozorňujú na možnosti jeho zneužitia.

M. Prokop 5.12.2013 8:46

Re: E-call samotný nebezpečný nie je

Užitečné věci ale nemusí být povinné, nebo snad ano?

Obvykle to bývá označováno za "páchání dobra".

Zásadně nějakým "moudrým" se štemplem v ruce, ovšem za peníze někoho jiného.

M. Šejna 5.12.2013 12:08

pane Prokope

užitečnými věcmi jsou i bezpečnostní pásy a přesto se najde dost idiotů, kteří je nepoužívají. Tak se to prostě musí nařídit.

Užitečné je i nekouřit v místech, kde se vyskytují nekuřáci. Přesto se najde hromada hovad, která svoji svobodu nadřazují nad svobodu ostatních. Takže se nakonec musel zákaz kouření zavést.

Mimochodem pro automobily platí desítky užitečných povinných evropských norem a nevšiml jsem si, že by byla dnes jízda autem nějak méně svobodná něž před 30 lety. Automobily jsou naopak výkonnější, bezpečnější a pohodlnější, než dřív.

Pokud se ale bojíte špehování přes E-call, doporučuji Vám nekupovat si nové auto, mít vypnutý mobil a chodit pěšky nebo jezdit "sockou" (tj. hromadnou dopravou). Za to svobodu pohybu bez monitorování Vám to určitě bude stát.

R. Langer 5.12.2013 14:47

Re: pane Prokope

Jo ono se to MUSÍ nařídit!

HO*NO SE MUSÍ, musí se jenom umřít, soudruhu! :-P

J. Jílek 5.12.2013 15:36

Re: pane Prokope

sám jste soudruh

M. Prokop 5.12.2013 16:04

Re: pane Prokope

Pro tyhle lidi komunistického uvažování se každé páchání dobra MUSÍ.

S. Netzer 5.12.2013 8:03

Evropský automobilový průmysl

prosperuje jako už dlouho ne, a ACEA, sdružení evropských výrobců automobilů, systém e Call podporuje http://www.acea.be/news/news_detail/press_release_industry_welcomes_life-saving_ecall_proposal/ navzdory hloupým Sulíkovým Euroglosám.

P. Joch 5.12.2013 8:29

Re: Evropský automobilový průmysl

Paní Sybilo, evropský automobilový průmysl prosperuje EU navzdory!! A mimo jiné hlavně proto, že Číňani se zhlédli v Německých autech, jako symbolu luxusu a vyjímečnosti.

U systéme eCall je problém v tom, že ztrácím možnost volby, prostě to tam bude a hotovo. Mobil můžu vypnout, tohle ne. eCall ale není mobil, je to vlastně černá skříňka, podobné té v letadle, umožňuje mnohem víc, než se zveřejňuje. Teoreticky i odposlouchávat hovor pasažérů. Komu je to putna, nebo to vítá, je otrok a slouha a nemá cenu mu to dál vysvětlovat.

J. Jílek 5.12.2013 15:37

Re: Evropský automobilový průmysl

nebourejte a černá skříňka nic neodešle :-)

V. Mlich 5.12.2013 8:34

Tomu říkáte "prosperuje"?

Když se po dlouhých letech poklesů prodej poprvé mírně zvýšil? Jinak je jen logické, že výrobci podporují jakékoliv nařízení, že lidi něco musí povinně koupit. I když v případe eCall jde jen o krabičku o výrobní ceně do 500 Kč, ale nemusí hned pršet... Kéž by i v české politice byl někdo jako Sulík.

M. Šejna 5.12.2013 8:00

Sulíkova patologická eurofobie

Sulíkova eurofobie už začíná být lékařskou diagnózou a pan pacient Sulík by měl vyhledat nejblížšího psychiatra. Panu Sulíkovi uniká, že každý majitel mobilního telefonu je neustále monitorován a tedy i "Sulíkovsky" euro-unijně regulován. Většina dopravních firem monitoruje své nákladní vozy a ví přesně, kde se nacházejí, co právě dělají a jakou mají momentální spotřebu paliva . Pokud si sednu do auta se zapnutým mobilem, může mě EU (nebo česká policie) sledovat po celou dobu už teď.

EU nyní řeší systém aktivního vyslání signálu SOS z havarovaného auta. Neřeší špehování lidí, protože špehovat může už dnes všechny, kteří mají u sebe zapnutá mobilní zařízení. Na toto špehování nepotřebuje EU vymýšlet novinky do aut.

S. Netzer 5.12.2013 8:06

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Ano, tenhle paranoidní argument o "sledování" by dobře zapadl do Hájkova Protiproudu.

R. Langer 5.12.2013 11:25

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Hm, ozval se předseda uličního výboru Netzer... :-D

J. Jílek 5.12.2013 15:39

Re: Sulíkova patologická eurofobie

však taky v popisu eCall na wiki je jediná negace z Protiproudu

P. Joch 5.12.2013 8:33

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Pane Šejna, při stávajíci hustotě automobilního provozu je vysílání signálu SOS z havarovaného vozu pseuodoproblém. Během minuty někdo z kolemjedoucích aut určitě volá hasiče a záchranku. Lidé nejsou takoví ignoranti, jak se nám snaží média namluvit.

S. Netzer 5.12.2013 10:12

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Už jste jel někdy v noci po cestě, která vede lesem? Myslíte, že je tam stejně hustý provoz jako v 17 hodin kolem velkoměst?

P. Zeman 5.12.2013 11:04

Re: Sulíkova patologická eurofobie

Nevím přesně, milá moudrá Netzerko, jak systém funguje, ale bude-li při každé drobné kolizi bez zranění přivolávat záchranku (to když třeba v noci přiberete cestou lesem plastový sloupek ;-). Když se v lese vymáznete pořádně, pak vás sanitka najde spíš podle plamenů, než podle GPS, a když zrovna nehoříte, tak možná vůbec :-P), tak pak potěš pánbůh! Kdo to všechno bude hradit? Samozřejmě ovčané EU. A že to nebude stát málo je už teď jisté!