28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ESEJ: O planetárních hrozbách

Řada z nás se snaží dávat veřejně najevo svůj nesouhlas s iracionálním, populistickým a evidentně nevědeckým klimatickým alarmismem už dlouhou dobu. Někteří z nás roky, mnozí celá desetiletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Černý 9.9.2019 18:34

enjoy

If you’re younger than sixty, you have a good chance of witnessing the radical destabilization of life on earth—massive crop failures, apocalyptic fires, imploding economies, epic flooding, hundreds of millions of refugees fleeing regions made uninhabitable by extreme heat or permanent drought. If you’re under thirty, you’re all but guaranteed to witness it.

https://www.newyorker.com/culture/cultural-comment/what-if-we-stopped-pretending

P. Zinga 4.9.2019 21:07

Zelené pokrytectví:

https://stopthesethings.com/2019/08/25/green-hypocrites-want-industrial-wind-turbines-in-your-backyard-but-never-in-theirs/

P. Jarolimek 4.9.2019 20:45

Zase jako vzdy Klaus kaze

Jestli bude Klaus pokracovat v tech jeho nesmyslech i v te jeho Trikolore tak mu tam zustane snad jen ten potap Kanioka a jeho ubohy synacek snad par tulpasu co ho zde slavi

J. Kanioková 4.9.2019 20:28

Souhlas s autorem ... 1***

P. Manda 4.9.2019 18:16

rudé šejno

zase řádí. A pastuje a pastuje. A nic na tom nezmění ani hnědé lejno, které se zapojením všech mozkových buněk vymyslel a nepastoval. :-)))))))

M. Němec 4.9.2019 16:00

Konference a samozřejmě Klausův pobyt a honorář -

vše placeno z peněz EU.

Vencl, dej to na charitu :o)))

J. Svoboda 4.9.2019 17:27

Re: Konference a samozřejmě Klausův pobyt a honorář -

Soudruhu, nevím, zda vám náhodou ještě neteče mlíčko po bradičce. Každopádně však ukazujete "úroveň" klimatických alalrmistů také tím, že komukoliv tykáte.

Nebo to souvisí se sebestředností a hloupostí alarmistů?

D. Polanský 4.9.2019 15:25

Mně by stačilo,

kdyby nebyla moře skládkami a neplavaly v nich tisíce tun PETek. Ale jak vidím to nikdo neřeší, super globální klimatologické problémy jsou politicky zajímavější.

J. Svoboda 4.9.2019 17:29

Re: Mně by stačilo,

Soudruhu Polanský, velmi dobře byste učinil, kdybyste si všímal především toho, co se děje kolem vás.

J. Kanioková 4.9.2019 20:30

Co tu soudruhujete, jste normální ?

L. Novák 4.9.2019 19:37

Re: Mně by stačilo,

Musíte se obrátit na občany USA, aby nestavěli domy, které snadno sfoukne tornádo nebo vzdušný vír vynese nahoru a odfoukne nad moře. I s veškerým příslušenstvím včetně plastových předmětů, které létají snad nejlépe, protože u nich poměr plochy k hmotnosti dává nejlepčí předpoklady k létání... :-P

Takové domy by se měly zakázat a stavět jenom betonové či kamenné, podsklepené, které žádné větrné smrště odnést do moře nedokážou. Otázka je, kolik by takové domy stály v porovnání s "ekologickými" stavbami s dřevěnou konstrukcí... :-)

Obávám se, že z Česka do moře těch PET láhví moc nedoplave, přece jen jim stojí v cestě řada hrází a jezů, takže k likvidaci povalujících se obalů stačí trocha pozornosti domácího obyvatelstva a žádný problém z toho není. Plasty v mořích mají původ odjinud...

Z. Pešek 4.9.2019 14:16

Pane prezidente, děkuji.

Jde až strach ze zeleného šílenství a ekoterorismu.

D. Polanský 4.9.2019 15:26

Re: Pane prezidente, děkuji.

A jak takový ekoterorista vůbec vypadá?

J. Svoboda 4.9.2019 17:30

Re: Pane prezidente, děkuji.

Soudruhu, už jste viděl zrcadlo a víte, oč kráčí?

T. Hraj 4.9.2019 12:53

nemylme se, je to neokomunismus!

"European Green Deal" (U.vonL.), "New Green Deal" (AOC) - podobnost čistě náhodná?

T. Hraj 4.9.2019 12:25

i Björn

I takový Björn Lomborg, který změnu klimatu považuje za reálný problém říká, že je dobře, že Trump od pařížské dohody odstoupil! Je to proto, že při studiu tohoto tématu naslouchá faktům a racionálním argumentům (i svých oponentů) a staví z nich strukturovanou analýzu. Pařížská dohoda je je ve světle této analýzy neefektivní, respektive kontraproduktivní nesmysl (bez ohledu na to, kolik lidí se v Paříži objímalo a plakalo dojetím), tj. efekt opatření čistě symbolický a naopak jejich cena (biliony dolarů každý rok příštích 100 let) velmi reálná.

F. Vrbenská 4.9.2019 12:30

Re: i Björn

Trump se rozhodl masivně kácet v dosud nedotčených lesních rezervacích na Aljašce (o jejich dílčí roli v globálním klimatickém systému nemá cenu diskutovat). To je taky OK?

T. Hraj 4.9.2019 12:46

Re: i Björn

Přiznám se, že tuto kauzu nemám nastudovánu. Jste si jistá, že s káceníM není spojena žádná rekultivace?

Trump není jistě žádný environmentální expert. Věřím mu ale, že autenticky kope za USA. A nevěřím že jeho cíle v tomto směru jsou pouze ekonomické.

S. Kneifl 4.9.2019 13:33

Re: i Björn

Klasický argument typu "a vy zase mlátíte černochy". To, že Trump dělá něco špatně přeci neznamená, že dělá špatně všechno.

Samotné kácení nemá na klima vliv. Pokud se stromy využijí jinak než ke spálení, je uhlíková bilance oproti přirozenému zetlení dokonce lepší.

J. Svoboda 4.9.2019 17:34

Re: i Björn

Paní Vrbenská, hloupou hádkou nepomůžete nikomu.

To, že Trump možná dělá taky chyby rozhodně neznamená, že klimaalarmizmus není svinstvo.

P. Zinga 4.9.2019 21:10

Re: i Björn

Co rozumíte pod "masivním kácením"? A má Trump na to sekyru či harvestra? Jak dlouho mu to bude trvat? Kolik stromů stihne denně?

K. Tejkal 4.9.2019 11:36

Klausíka nemusím,

ale v záležitosti ekologismu má a vždy měl pravdu.

V. Petr 4.9.2019 10:39

Pan Klaus zapomněl na to zásadní, to klimatické šílenství se

týká jen Evropy a v menší míře USA, kde ale, naštěstí zatím vládne D. Trump. Takže rudozelená pakáž sice může Evropu ekonomicky zničit, na trvalém růstu!!! světových emisí CO2 se to ale prakticky neprojeví. Aktuální podíl EU na světových emisích CO2 je cca 9,3%, Číny 30%. Loni vzrostly světové emise CO2 o 2,7% (Číny o 4,7%). Zelení navíc ignorují masivní nárůst populace v zaostalých zemích, mluvit o tom je ideologicky fuj, což je činí ještě více nevěrohodnými.

Ostatně soudím, že EU musí být zničena!

M. Šejna 4.9.2019 10:50

přesně tak, pane Vaňuro

přesně jste vystihl podstatu problému výrokem, že boj proti CO2 se zatím vůbec neprojevil na trvalém růstu emisí CO2.

Jaký má smysl bojovat proti emisím CO2, když emise rostou pořád stejně rychle a dokonce se ta rychlost trochu zvyšuje? Jsou to jen vyhozeně peníze oknem.

Na oteplování je potřeba se adaptovat a peníze je potřeba používat tímto směrem.

V. Petr 4.9.2019 10:54

Máte, samozřejmě, pravdu.

T. Hraj 4.9.2019 12:32

Re: přesně tak, pane Vaňuro

Další věc je, že u každého přírůstku obsahu CO2 klesá (relativní) nárůst skleníkového efektu. Tj. nárůst skleníkového efektu při zvýšení CO2 ze 100 na 200ppm (o 100%) je mnohem větší než při zvýšení z 200 na 400ppm (také o 100%). Nebo řečeno jinak: přidáváním CO2 exponenciálně klesá přírůstek skleníkového efektu.

Ś. Svobodová 4.9.2019 10:15

Děkuji pane profesore.

M. Šejna 4.9.2019 10:00

rychlost oteplování

Pan Klaus zcela ignoruje rychlost oteplování. A to jak v Česku, tak v globálu.

Loňské a letošní léto (tj. červen až srpen) byly v Česku rekordně teplé. Průměrná letní teplota v pražském Klementinu byla ve 20.století +18,9°C. Loni to bylo ale +22,7°C a letos dokonce +23,0°C. Takže letní měsíce jsou v Praze v současnosti o zhruba 4°C telejší, než tomu bylo ve 20.století. Roční průměrná teplota byla v minulém století v Klementinu +9,8°C, ale loni to bylo už +12,8°C, tedy o 3°C víc.

Globální oteplování mělo v minulém století průěrnou rychlost +0,08°C za dekádu, jenže v posledních 50 letech se rychlost zvýšila na +0,18°C za dekádu a posledních 20 let má rychlost dokonce +0,36°C za dekádu. Oteplování se tedy zrychluje přesně podle klimatologických modelů.

L. Novák 4.9.2019 10:21

Re: rychlost oteplování Šejnovy hlavy

Dej si studený obklad na čelo, socialistický demagogu, a uleví se ti! :-P

M. Šejna 4.9.2019 10:45

Re: rychlost oteplování Šejnovy hlavy

tak tomu říkám fundovaný komentář polemizující s mými čísly převzatými z Českého hydrometeorologického ústavu. Budu muset pánům meteorologům napsat, že to jsou socialističtí demagogové, když zveřejňují takováto demagogicky socialistická čísla. Doporučím jim nahradit socialistické demagogické teploměry těmi správnými tržně-kapitalistickými.