28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
qwert 20.11.2007 20:57

Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

pokud je jediným efektem, že se každý 3/4 rok zdraží elektrická energie o 10 procent, tak mi vysvětlete, jak chcete obyč. lidi co se nezabývají strategickými koncepcemi přesvědčit. Každé zdražení energií bude nahrávat OZE. Říkám tomu klasická energitika v pasti. Neberte to jako filipiku proti jádru, jen jako upozornění, že s každým zdražením poroste podpora OZE a Zelených. Kiš Kiš.

Delfin 20.11.2007 21:10

Re: Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

I kdyz by se cena produkovane silove elektriny z klasickych zdroju dostala na uroven OZE, stejne nemate vyreseny problem neregulovatelnosti ES pri hromadnem nasazeni OZE. Mimochodem mate vzadu odpoved na financovani SURAO.

qwert 20.11.2007 21:27

Re: Re: Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

ano, v podstatě máte pravdu. Proto se již delší dobu kloním k názoru, že stávající trend nemá, či neprodukuje dobrá východiska a pokus tento trend zvrátit produkuje východiska ještě horší.

Delfin 20.11.2007 21:13

Re: Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

Jo, jeste nechapu Vasi spojitost JE s rostouci trzni cenou silove elektriny. Muzete osvetlit?

emp 20.11.2007 21:41

Re: Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

co dělá energetiku OZE tak drahou? Přece především výroba zařízení a její energetická náročnost. Když zdražíte energii z klasiky, zvýší se Vám i cena OZE, jsou to spojité nádoby. Zkuste vyrábět OZE energiemi pouze z OZE, vyšplháte se cenou někam do kosmu.

kirast 20.11.2007 22:12

Re: Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

Právě chudák by měl podporovat stavby jaderných elektráren! Elektráren obecně proto, že vysoká cena elektřiny je dána především jejím nedostatkem. Když bude elektřiny nadbytek, polezou vám dodavatelé až do ... abyste nakoupil levněji energii u nich a ne třeba u plynáren. A jaderných proto, protože jejich provoz je bezkonkurenčně nejlevnější, náklady na kWh jsou přímo za hubičku. JE budou rentabilní, i když to už ostatní začnou vzdávat pro nerentabilitu kvůli nízkým prodejním cenám. A také proto, že provoz JE patří k nejšetrnějším vůči zdraví obyvatelstva a vůči životnímu prostředí. V kombinace provozních nákladů a šetrnosti k okolí je pro chudého občana JE tím nejlepším dodavetelem energie.

Emil XX 20.11.2007 22:54

Re: Proč by měl chudák spotřebitel podporovat JE?

Jistě, zelení to takto interpretují. Využívají problémy, které by tady nebyly, kdyby oni tady nebyli.

Skutečnost je, že se k nám promítá nedostatek elektřiny ZA NAŠIMI HRANICEMI. To je otázka politická, vláda by mohla zavést regulaci, ale EU by asi řvalo. Ale i cena v zemích EU je rozdílná, "jaderná" Francie má výrazně levnější elektřinu, než "ekologické" Dánsko.

Ladislav N. 21.11.2007 0:02

Re: Zelení využívají problémy, které by tady nebyly, kdyby tady nebyli oni .

 ;-)R^ !!

vlastik 20.11.2007 18:58

ekologický zdroj?

Jen tak mě napadlo - pro výrobu těch fotovoltaických článků se musí někde v Čině spálit desetitisíce tun nekvalitního hnědého uhlí v místních elektrárnách. Já bych to s tou jejich ekologičností nepřeháněl. Do družic, na extrémní místa, nebo k napájení elektroniky jsou výhodné, ale jako seriózní zdroj?

Delfin 20.11.2007 19:37

Re: ekologický zdroj?

Ano, nedavno jsem pocital, ze pro vyrobu FV clanku s rocni produkci 12TWh (vyuziti 12%), by bylo potreba 125TWh.

Dědek 20.11.2007 19:41

Re: Re: ekologický zdroj?

Když jsem psal svůj příspěvek další přemýšlející mě předběhl.Sorry.

Dědek 20.11.2007 19:39

Re: ekologický zdroj?

A to ještě nepočítáme ta obrovská kvanta chemického svinstva které se na výrobu těchto článků použije. A také je nutno počítat s tím energie z těchto elektráten je STEJNOSMĚRNÁ! Tedy pro běžné spotřebiče nepoužitelná!:-(

míša mýval 20.11.2007 17:23

ještě k tomu větrné Dukovany

nyní otázka pro zelené soudruhy: a jsme kde?

http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2006040601

Schumacher 20.11.2007 17:20

Právě dnes jsem udělal něco pro ekologii. Heč !

Z výlohy  jednoho vetešnictví se na mě smálo ruční dynamko Phillips. Drobet olezlé a odřené ale kompletní  technicky v pořádku. S originální žárovičkou Phillips. Původní barva khaki, asi sloužilo v armádě, možná  Wehrmachtu. Dělalo se ve dvou provedeních. S hliníkovým krytem a železným. Tohle je s železným, asi z války. No, nekupte to. Rozeberu, vyčistím, namažu. Až s ním budu svítit, budu  popuzovat okolí vlezlým mňaumňaumňaumňau.

Schumacher 20.11.2007 17:55

Zdá se, že Werhmacht.

Vílečná výroba, model 1943, barva "Feldgrau". Tak to asi nechám v původním obojovaném stavu ;-)

I. L. 20.11.2007 19:03

Re: Zdá se, že Werhmacht.

Kdysi jsem neco takoveho mel, DDR vyroby, vypadalo to velmi podobne.

Chtel bych mit takovou vecicku i ted. Poradat schuze  nadsenych ekologu v zime vecer

v nevytapene spolecnske mistnosti - a k tomu v rukach porad pekne mackat to dynamo

(dokud clovek nedostane krec do slach) i s tim  kvilivym zvukem, to by bylo panecku neco. Byt mladsi, hned bych takto zacal balit po schuzich  mlade ekolozky ;-)

Ladislav N. :-))) 21.11.2007 0:05

Re: Poradat schuze nadsenych ekologu v zime vecer...

 :-D ;-)R^

Dědek 20.11.2007 19:45

Re: Právě dnes jsem udělal něco pro ekologii. Heč !

Mám totéž ale v hliníkovém provedení a když si chci posvítit tak mě za chvíli ukrutně bolí palec.

Shumacher 20.11.2007 19:57

Ano, je to namáhavé.

Ale ty svaly potom !

Kvetla 20.11.2007 23:55

Re: Ano, je to namáhavé.

....a brzy to odnesou karpální tonýlky,,,,:-/

kkkk 20.11.2007 16:08

Možná nařídit vypínače

Z administrativních násilností mi jako přijatelně rozumné připadá nařídit vypínače u spotřebičů (řekněme nad 25 Watt). Stand-by režimy sežerou  až 1,5 % celkové výroby elektřiny. Přepínač stand-by/on není vypínač. Přidáme-li ochranu před úrazem, je vypínač zařízení, které přeruší u 230V sítě OBA přívodní vodiče.Jak prosté: nemáš vypínač, nejsi technicky způsobilý k prodeji. Vyrábět napájecí zdroje, které snesou 10 000 vypnutí/zapnutí, není technicky problém, jen je to o směšných pár korun dražší, než být na hraně poškození s každým odpojením.

Tržně konformní je také stanovit progresivní cla podle stand-by spotřeby, například (pro TV, satelit, settopbox, rekordery, věže, atd. ...): do 1 W 1%, do 5W 3%, do 10 W 9%, do 15 W 27%, do 20 W 81% a nad 20 W 243%.

krmič 20.11.2007 16:17

Re: Možná nařídit vypínače

Hlavně by se neměly vyrábět přístroje, u kterých se po vypnutí napájení vymažou předvolby (pokud trvá delší dobu). Nebo se už takové nevyrábějí? Dlouho jsem nic nekupoval.

Delfin 20.11.2007 16:42

Re: Možná nařídit vypínače

Dobre, dejme tomu, ze Vas navrh se prosadi a dokaze se snizit spotreba stand-by o 50% (0.7%celkove spotreby). Co si ale od toho slibujete? Snizeni spotreby? Rocni narust spotreby v CR je 2-3%. Co budete delat pristi rok?

Ladislav N. 20.11.2007 16:45

Re: Re: Možná nařídit vypínače

Najde si jiný způsob buzerace lidí a výrobců... Rv:-/

M.Š. 20.11.2007 15:26

Výpočet pro doplnění článku

V článku se uvádí, že FV elektrárna v Habřince (500 kWp) zásobí 90 domácností.

Provedema krátký výpočet, jaká je skutečnost: 1.)Netto spotřeba v ČR v r. 2006 ..... 59 421 GWh = 59 421 000 MWh. 2.)Spotřeba na 1 obyvatele ...........  59421 000 /10 000 000  MWh. 3.) Skutečná spotřeba pro 90 4 čl. rodin ..... .90×4×5 941 = 2 139 Mwh. 4.)Dosažitelná produkce ve FV el. .............. 0,5 MWp × 8760 = 4380 Mwh/r. 5.)Skutečná produkce dle stat. předpokl. … 0,5 MWp =>500 MWh/r. 6.)Účinnost FV elektrárny 500/4380×100 … 11,42 %. 7.)Skutečná produkce na 90 rodin .............. 2 139/500 = 4,28 × menší než rodina spotřebuje.

Končný efekt je, že FV může zásobit nikoliv 90 rodin, ale 90/4,28 = 21 rodin.

Samozřejmé je, každý spotřebuje nejen to co doma prosvítí, ale celý svůj podíl z netto spotřeby ČR včetně průmyslu, dopravy a služeb. Ve výpočtu nejsou započteny náklady na systémové služby včetně akumulace a regulace a to je významná položka. Kdyby se měla vyrobená energie spotřebovávat pro akumulaci a regulaci, tak už by toho pro svícení moc nezbylo, výpočet by ale přesahoval rozsah komentáře. Zcela mlčky s přechází skutečnost, že dodaná energie do elektrizační sítě musí být regulována a to musí zařídit kouřící uhelné elektrárny s regulační licencí a částečně PVE.

Doufám, že to bude srozumitelné, nejdou zde dělat odstavce.

NevericiTomas 20.11.2007 15:39

Re: Výpočet pro doplnění článku

Vas vypocet je ptakovina. To ovsem neni Vase vina. Problem je, ze Greenhorni zavadeji zcela novou jednotkovou soustavu. Ja bych ji nazval diferencovana. Vtip je v tom, ze vykon klasickych zdroju se uvadi v jednotkach soustavy SI zatimco vykon "alternetivnich" v zasobenych domacnostech. To samozrejme zcela znemoznuje srovnani a cil je jediny. Zmast verejnost.

M.Š. 20.11.2007 17:25

Re: Re: Výpočet pro doplnění článku

Já nebudu říkat, že váš náhled je ptákovina. Jenom chci ukázat, že jestli nebudeme energetiku hodnotit ve fyzikálních jednotkách, tak se není možné dopídit seriózní energetické bilance. Co je to za jednotku "domácnost"? Máte pravdu, že je to na oblbování lidí, protože to o energeticde nic nevypovídá. Když se podíváte na energetické hodnocení jakýchkoliv zdrojů jako větrníky nebo FV, tak všude se operuje s jednotkou domácnost. Já jsem se pouze pokusil o přepočet na energetické jednotky.

Kotec 20.11.2007 16:04

Re: Výpočet pro doplnění článku

No, ale pak samozřejmě nemůžete psát to, co řekl autor článku, a sice že Temelín stačí pro 2,5 milionu rodin. Sazmozřejmě že nestačí.

Ladislav N. 20.11.2007 16:49

Re: Re: Výpočet pro doplnění článku

Je rozdíl posuzovat spotřebu rodin (domácností) a spotřebu na občana spočítanou včetně spotřeby firem, úřadů apod....

Emil XX 20.11.2007 22:49

Re: Re: Výpočet pro doplnění článku

Právě že to psát můžete. Bylo to vypočteno stejným způsobem, jako ta fotovoltaika což pro VZÁJEMNÉ SROVNÁNÍ stačí. Mimochodem, zajímala by mě absolutní velikost jednotky "spotřeba domácnosti." Jednotky mimo soustavu SI se nemají v Evropě používat. Představte si, že byste se v návodu k autu dočetl, že pneumatktu máte hustit na 30 PSI.