29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ELEKTROMOBIL: Nabíjecí stanice pro „dummies“

Minule jsme si řekli nějaký ten základ o akumulátorech a proč je zásadní rozdíl mezi časem u pumpy a u stojanu. Dnes si něco povíme o samotných nabíjecích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Heidl 30.1.2022 17:50

Naprostý souhlas s autorem!!!! Jen mě mrzí, že základní úvaha o tom že nabiju elektrické auto za 12-15 minut na dojezd cca 500 km je trochu mimo mísu. Řekl bych minimálně dvojnásobek. Pak se ovšem dostáváme na úplně jiná čísla a jsme už zcela mimo myslitelnou současnou realitu. Heidl

P. Hák 30.1.2022 9:37

S těmi garážemi bych moc nepočítal. Rodinné domy se taky mají zakázat, že prý berou moc energie.

Š. Hašek 28.1.2022 18:43

Tak kolik elektráren a jaký elektrický rozvod bude potřeba, aby se benzínové stanice převedly do zásuvek???

Co, barmský politologu Fialo, hlupačko Pekarová???

Je to jiné, než si nabíjet radiopojítko v parlamentu, za státní prachy! Hodně jiné!!!

P. Hák 30.1.2022 9:50

Mysíte, že je to zajímá?

A. Kolenatý 28.1.2022 18:16

Vrátí se doba, kdy rozhlas každé ráno vyhlašoval odběrové stupně a podle toho jely nebo nejely fabriky. Teď dojde i na domácnosti. Běžet nám doma bude smět nanejvýš lednice, ostatní budeme muset vypínat! ;-€

P. Diviš 28.1.2022 16:11

Ještě jeden aspekt, daně. Spotřebka z ropných paliv utěšeně plní státní bezednou kapsu. Pokud fosilní paliva a spotřebka nebudou, stát se uskrovní? To nejspíš nepředpokládá ani největší nadšenci elektromobility. Stát bude hledat nový zdroj a zrovna spotřeba elektřiny, nejen k elektromobilitě, se daní celkem snadno ...

V. B 28.1.2022 16:06

Ešte faktická poznámka k nabíjaniu elektroauta. Keď zastrčíte hadicu s benzínom do nádrže a pustíte naplno, tak cez tú hadicu tečie v prepočte na elektrinu 5 MW. Slovy pět megawatt.

Š. Hašek 28.1.2022 13:48

Připravuje se přídělový system "elektro automobility". A aby to nevypadalo tak šíleně, tak se technické údaje nezveřejňují. Pouze propaganda.

Potom se to navlékne jako "jediná a nutná záchrana". To až nabíjení a celá elektrická síť se bude opakovaně "rozpadat".

Předsedové vlád budou plkat světodějné projevy "zajistil jsem Vám elektřinu na příští týden, nebojte se"!!! Sanitky jako první!

J. David 28.1.2022 12:39

Jo, jo, já to říkám furt, v Green dealu vezmeme zavděk ebonitu a liščím ohonům, jenom zdali bude dostatečný počet liščích "vocasů" (Green dealových "schwanzen"je v EU přehršel). Tak se bude pak leštit ebonit na získané Coloumby (elektrický náboj přenesený proudem 1 ampéru během 1 sekundy za tření, nazvaného "onanio/masturbon" liščím ohonem do gumy Goodyearovy). A pak z ebonitu dobíjet elektromobily, nemaje stojanů, ani el.proudu z OZE. Nějak jsem na stáro zblbl z Ohmova zákona, ale jiná doba, jiné teorie, takže "mea culpa".

J. Prikner 28.1.2022 11:19

Výborný článek, zřejmě bude následovat pokračování nad otázkou Kde se vezmou takové objemy elektrické energie? Budou to Občasné Zdroje Elektřiny ? ....????

Š. Hašek 28.1.2022 13:34

Trefná poznámka.

Š. Hašek 28.1.2022 10:50

Běh světa je:

Něco se vynalezne, skřípe to, pak se to prosadí a jede to bez skřípání ......... a furt dokola. To, co je, se ukáže "starým křápem". A na ČVUT to zlepší.

Běh světa nejsou bláznivé pětiletky a "plnění dobro plánů". Zvláště, pokud jásají hlupáci. To vede do pprrddele.

V. Petr 28.1.2022 12:11

Komunistické pětilektky byly mnohem realističtější, než šílené plány EU na napájení sítě jen z Občasných zdrojů.

F. Kusák 28.1.2022 12:45

Já myslím, že oboje stálo za h.... Smůla je, že se zase vracíme tam, odkud jsme tehdy vyšli. Ale asi to je v historii normální. Nic nového pod Sluncem.

Š. Hašek 28.1.2022 13:51

Byly realističtější - viz náš průmysl, na který se okolí vrhlo. A rozebralo si ho. Nyní na nás drze pokřikují i Portugalci! A kdejaký Španěl!

Ale po bitvě ........

P. Diviš 28.1.2022 16:15

Ano, zastaralý a podinvestovaný průmysl "za půl darma" je pro toho, kdo se nebojí riskovat, velmi výhodná koupě.

P. Diviš 28.1.2022 16:12

Ano. Oboje.

V. 3 28.1.2022 10:36

"Populárně-vědecky" dobře napsaný článek. Dokonce tak dobře, že mě vyprovokoval k poněkud zlomyslné úvaze, resp. otázce, zda soudruzi v Bruseli jsou srozuměni s faktem, že jejich odvěký japonský pomocník "Samo Setto" emigroval neznámo kam. :-)

J. Nevrkla 28.1.2022 10:31

Elektroauto si zela jistě nepořídim. A abych si ještě přísadil: tankování mi trvá tak dvě či tři minuty, těžko mohu nabít jen za čtyřnásobek času. V Německu varují před nabíjením v uzavřeném prostoru, barák už neuhasite.

Š. Hašek 28.1.2022 10:45

Ono to vypadá, že "elektroauto" bude na řízený, dotovaný příděl. A dobíjení dle "odběrové křivky".

Elekroauto píši do uvozovek, protože někde "za rohem" bude hučet uhelná, plynová elektrárna. "Důležité" asi je, aby "výfuk nebyl vidět".

J. Nevrkla 28.1.2022 10:52

Nemyslím si, že můžeme mít na nějaké velké dotace, vždyť i bez nich máme obrovské schodky a vláda tvrdí, že je bude snižovat. A předávání dalších peněz těm bohatším na druhé či třetí auto je už morálně snad zcela nepřípustné.

J. Jurax 28.1.2022 13:17

V rámci boje proti kysličníku a za spásu planety jsou dotace bohatcům na elektromobilitu nezbytné a plně morálně oprávněné. Zde šetřit nelze. Děláme to pro šťastnou budoucnost našich dětí!

A deset z deseti greténů to potvrdí!

Š. Hašek 28.1.2022 13:56

Myslím, že můžeme! Gauneři zařídí! Nemyslím přímo auta, to je vokatý. Muzikoložky dost prahnou po "soběstačnosti", i když vědí prd.

Zjistěte si stále vysoký stav úspor občanů. Buď je přinutíme to vrhnout do panelů, nebo jim to sebereme inflací ze státního rozhazování a zadluženosti. Rozhazovat se bude do solárů.

J. Nevrkla 28.1.2022 14:07

Opravdu si takhle necháme srat na hlavu? Všeho do času.

Z. Lapil 28.1.2022 11:53

Ono tankování v uzavřeném prostoru taky není extra nápad; přinejmenším je to samostatný požární úsek. Doufám tedy, nevím to. I jen na skladování benzínu musíte mít v garáži nehořlavou skříň.

Mmch - na půdách bývá dost často technologie mobilních telefonů. Ta rozhodně v protipožární úpravě je; abych nedělal zmatek: pokud vzplane, nesmí s sebou vzít celý barák. Pro představu - kromě "počítačů" je tam klimatizace (ono to celé topí), baterie (asi 150kg, víc o tom nevím; na důležitějších stanicích víc) a elektrické topení (kvůli těm bateriím).

O. Vašíček 28.1.2022 15:15

I když je hašení kapalných hořlavých látek problematické, tak je celkem dobře zvládnuté. Základem každého hašení je zamezit přísunu vzduchu (hoření je exotermická reakce) a ochladit pod teplotu hoření. Toto lze zajistit, protože samotná látka neobsahuje žádnou "samostatně" uvolnitelnou (blbé slovo) energii.

To se u akumulátoru zajistit nedá. Ten obsahuje spoustu "akumulované" energie ve stavu jen se uvolnit. :) Tzn. nemusí být v dosahu kyslík i chladit můžu jak chci, ale do vyčerpání naakumulované energie může dojít vždy ke vzplanutí.

Co se týká záložních baterií pro telekomunikační techniku, tak tam se jedná o relativně malé kapacity a navíc s využitím "bezpečných" olověných akumulátorů. A ten jsem ještě hořet neviděl :). Nízká energetická kapacita, nízký výkon.

Z. Lapil 28.1.2022 15:49

Přiznávám, že nevím, jak hoří baterie; časem se nějakého požárníka zeptám.

Co umím, byť jen ze školy, je požární ochrana staveb. Vlastně jde o to, že se stanoví tzv. požární zatížení neboli "množství ohně", které může nastat. Zhruba: víc hořlavějšího materiálu = víc ohně. Na půdě se předpokládá nula - proto tam může být nechráněné dřevo a proto vás hasiči pokutují, když si tam skladujete starý nábytek. Pak už se jen hlídá šíření požáru (protipožární dveře, na půdu například železné) a tzv. požární odolnost konstrukcí: konstrukce musí plnit svou funkci - například se nesmí propadnout strop, aby lidi stačili utéct a ze stájí vyhnat zvířata, případně pobrat klíčové věci.

Co mě zaujalo a nikdy neodolám příležitosti otravovat osvětou: ta požární odolnost nemá nutně co dělat s hořlavostí. Dřevěný strop sice hoří, ale ať si hoří, hlavně že drží. Nechráněnou ocel sice nezapálíte, ale už někde na 100st. C začíná povolovat a kolem 300 - 400 stupňů přestává být schopná unést cokoliv podstatného. Což "kupodivu" platí i pro výztuž železobetonu, takže jsou situace, že případný požár je důvodem, proč zvětšit krytí proti "normálnímu stavu".

V. Wagenknecht 31.1.2022 13:54

U nás za rohem chytlo před pár dny někomu elektrokolo. Rodinný dům kompletně vyhořel a dá se jenom zbourat.

Š. Hašek 28.1.2022 10:19

Cvrkot, ale k tematu:

1. Kamarád mi včera sdělil, že jeho syn má několik panelů a že je soběstačný. Na otázku, jak má velkou vykrývací baterii, mi bylo odpověděno, že žádnou.

2. Občan, který jasně neumí zapojit ani žárovičku, vypínač a baterii, chce být také soběstačný. A představuje si, že mu to zapojí, budou udržovat, vydrží to věčně .................... a že to bude za ty dotace!

2. Tiskem probíhají zprávy, že se do toho dají stovky miliard, "aby se tato nejlevnější energie rozšířila (zase na nějaký průměr brusele, asi)". Nezdá se mi, že "dodáním stovek miliard do něčeho", z toho udělám "nejlevnější energii".

Dějou se věci.

J. Prikner 28.1.2022 11:28

Na budování JE to nevypadá ani z dálky. Jednak je otázka, zda EU dovolí místo miliard na OZE použít na tento účel Když ano, pak která firma to bude projektovat a stavět ? Když nějakou vyberou, bude za slíbený peníz něco stavět ? Když začne, bude ... někdy... dostavěno ? Když bude dostavěna , bude uvedena do provozu ????