19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Přijedou rakousko-uherské rychlíky

Chtěli dopřát Čechům luxusu, dočkali se pokuty. Tak si mohou dnes připadat manažeři Českých drah, které dostaly pokutu 25 milionů za to, že porušily zákon o veřejných zakázkách nákupem sedmi rychlíkových souprav Railjet. Utěšit je může, že za škodu zaplatí sami Češi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 18.3.2014 18:20

Naprostý blábol.

Nákup, použití souprav je po desetiletí  konečně rozumný obchodní/technický tah ČD.

Pane Holube, zabývejte se raději "hoby ČD" lokomotivou řady 380. To je panečku vzorově narozené mrtrvé dítě. Naprosté zoufalství. Kšeft kamarádů kol Zeleného a Grosse!

Pokud někdo dohodne levný obchod, musí být znemožněn. Hlavně se musí čerpat, že!

J. Sládeček 18.3.2014 17:34

Holube,

Holube.

P. Papež 18.3.2014 12:06

I přes

I přes státní miliardové dotace a nutnost šetřit jsou platy vedení ČD hodně nadstandardní. Jak je možné, že státem dotovaná firma  dělá sponzora našemu tenisovému Daviscupovému týmu?

J. Lepka 18.3.2014 10:25

Jj modrá armáda !

Můj děda byl ajznboňák od roku 1916 do r.1948 a jako základní zákon mi opakoval: Dráha je špinavej podnik !

V. Křepelka 18.3.2014 9:06

Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2:

5. A ucelené soupravy jsou TGV, Thalys, španělské AVE, italské Pendolina všech generací konče ETR, Eurostar, německé ICE. Nikdo v tom problém nevidí. Rozhodně nikdo neřeší jejich zkracování.

P. Papež 18.3.2014 12:04

Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2:

Četl jste vůbec článek? Tam se píše, že uzavřené soupravy o sedmi vagonech se vyplatí používat ve větších státech. Španělsko, Itálie i Německo jsou daleko větší státy než ČR. Někdy je lepší mlčet než kázat hloupost.

V. Křepelka 18.3.2014 16:02

Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2:

A Belgie, Nizozemí, Lucembursko jsou asi větší než ČR.Tam jezdí Thalys.

P. Papež 18.3.2014 19:11

Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2:

Bohužel s vámi naprosto nesouhlasím. Vlaky Thalys nejezdí v Lucembursku, ale jezdí na trase Belgie, Holandsko a Německo jako jednu trasu. Sečteme-li počet lidí v těchto státech, je jich daleko více než jen při součtu ČR a Rakouska.  A o tom to je.

V. Křepelka 18.3.2014 16:05

Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2:

A ještě se podívejte na jízdní řád toho malého Rakouska. Po Westbahn v hodinovém taktu nejen RJ, ale také německé ICE z Passau přes Wels a Linec do Vídně. Proč asi?

V. Křepelka 18.3.2014 9:03

Kopat do ČD je ještě pořád v módě?

Pane Holube, dovolím se Vás zeptat, zda víte, že?:¨

1. ČD si u Siemense nic neobjednaly a už vůbec ne nejdražší soupravy. Railjet, tedyRJ si objednaly v počtu asi 90 (!) souprav rakouské dráhy ÖBB a následně po vyhodnocení rozsahu objednávky nabídly asi 7 přebytečných soupprav ČD. Samozřejmě s výhodou množstevní slevy při tak obrovské objednávce.

2. Jel jste vůbec RJ? Já jako velký příznivec vlaků bohužel ještě ne, ale s kýmkoliv jsem mluvil, tak hovořil v superlativech.

3. Tento nákup napadla Škoda, ale potenciální výrobce ještě ani nezačal vývoj, zatímco v Rakousky RJ z této série již jezdí nikoliv ve zkuebním, ale v běžném provozu.

4. Stačí se podívat na jízdní řád Vídeň - Salzburg a zjistíte, že není pravda Vaše tvrzení, že RJ nejezdí do Německa. Konkrétně RJ 60 s odjezdem Wien - Westbahnhof 10.30 jede z Budapešti do Mnichova. Jinak jiné jezdí pravidelně do Curychu. A nejrychlejší spojení do Innsbrucku je po celá desetiletí vedeno koridorem několika desítek kilometrů německým územím koridorem Salzburg - Rosenheim - Kufstein

P. Papež 18.3.2014 12:09

Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě?

"A nejrychlejší spojení do Innsbrucku je po celá desetiletí vedeno koridorem několika desítek kilometrů německým územím koridorem Salzburg - Rosenheim - Kufstein".  To považujete za provoz v Německu, kdy vlaky jedou několik desítek kilometrů v německém koridoru?  Už jsem to pochopil, vy si děláte sám ze sebe legraci.

J. Kadeřábek 18.3.2014 13:30

To, že ČD nakupovala od rakouských drah

je obecně známý fakt. Také se to v článku konstatuje. Jenže Vy se nenamáháte číst. Problém není v komfortu přepravy, ale ekonomice tohoto nákupu a porušení pravidel zadávání veřejné zakázky státním podnikem ČD. Je bezvýznamné v jakém stádiu je konkurenční výrobek. Podstatné je, že ČD výběrové řízení vůbec nevyhlásily. V něm by pak podmínkám zadavatele Škoda vůbec neuspěla. Takto si však ČD vysloužily pokutu za špatný postup při nákupu.