23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Budou i za Kremlíka pouze šimpanzeny?

Vtipný titulek je vypůjčen z internetu a z jedné věty vyčteme nejen srovnání pomalých českých železnic s japonskými shinkanseny, ale především i to, že jsme v minulosti nebyli zvyklí na to, že by Československé státní dráhy bylo možné označit lidově za ty, co jsou „sto let za opicemi“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Mertl 30.5.2019 9:52

Re: V členitém terénu nelze

Proti Švýcarsku je Česko jedna rovina, pane! A také VRT s rychlostí 300 km/hod asi nechceme, stačilo by, aby spojení alespoň krajských měst s Prahou jezdilo 150-200 km/hod a ne dnešních/rakouskouherských 40(Liberec!)-100.

P. Grigar 31.5.2019 0:00

Re: V členitém terénu nelze

.. dovedete si představit ten řev, kdyby chtěl někdo budovat rychlé spojení z Prahy do Liberce? Děti Země by z toho pokosil psotník..a spory o stavební povolení by řešili ještě naši pravnukové.

P. Harabaska 30.5.2019 13:19

Re: V členitém terénu nelze

Upřímně řečeno TGV ve Francii je něco jiného než ICE v Německu.

B. Carina 30.5.2019 22:28

Výstavba vysokorychlostních tratí je paradoxně levněji než tratí klasického konceptu. Je to dáno tím, že se nepočítá se zastavováním a rozjížděním jízdních souprav na volné trati. VRT tak muže mít výrazně vyšší klesání a stoupání. Při rychlostech k 300 km/h se vlak přes kdejaký "kopeček" přehoupne. Setrvačnost je obrovská. Pro zajímavost, je spočítáno, že kdyby TGV v plné rychlosti "vypnulo motor" a nebrzdilo, souprava by ujela ještě 80 kilometrů setrvačnosti.