Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŽELEZNICE: Budou i za Kremlíka pouze šimpanzeny?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I. Mertl 30.5.2019 9:52Re: V členitém terénu nelze Proti Švýcarsku je Česko jedna rovina, pane! A také VRT s rychlostí 300 km/hod asi nechceme, stačilo by, aby spojení alespoň krajských měst s Prahou jezdilo 150-200 km/hod a ne dnešních/rakouskouherských 40(Liberec!)-100. |
P. Grigar 31.5.2019 0:00Re: V členitém terénu nelze .. dovedete si představit ten řev, kdyby chtěl někdo budovat rychlé spojení z Prahy do Liberce? Děti Země by z toho pokosil psotník..a spory o stavební povolení by řešili ještě naši pravnukové. |
P. Harabaska 30.5.2019 13:19Re: V členitém terénu nelze Upřímně řečeno TGV ve Francii je něco jiného než ICE v Německu. |
B. Carina 30.5.2019 22:28Výstavba vysokorychlostních tratí je paradoxně levněji než tratí klasického konceptu. Je to dáno tím, že se nepočítá se zastavováním a rozjížděním jízdních souprav na volné trati. VRT tak muže mít výrazně vyšší klesání a stoupání. Při rychlostech k 300 km/h se vlak přes kdejaký "kopeček" přehoupne. Setrvačnost je obrovská. Pro zajímavost, je spočítáno, že kdyby TGV v plné rychlosti "vypnulo motor" a nebrzdilo, souprava by ujela ještě 80 kilometrů setrvačnosti. |