24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 513

Psal jsem o tragédii Suchoje Su 100 Superjet. Podle mě to bylo dobré letadlo, souměřitelné s Bombardierem CRJ nebo s Embraerem E-Jetem. Určitě jim konkurovalo cenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 28.5.2019 22:14

Jak-42

Na ten mám vzpomínky z roku 91, kdy jsme nadrženi, že už mužem, letěli se zájezdem do Řecka.

Ono to bylo tehdy letadlo dost omšelé, najaté zjevně i s ruskou posádkou společností tuším Škoda air. Některá opěradla sedadel nešla sklápět, to moje taky, a semtam absentovaly takové ty tácky, co se sklopí a dává se na ně kafe - na opěradlech byly jenom závěsy. Letuška uměla jen rusky a byla diplomaticky řečeno hodně vyššího středního věku. Ale doletěli jsme.

A když jsme týmž letadlem letěli zase zpátky, byla nějaká nesrovnalost s počtem pasažérů - prostě bylo jich víc než sedadel. I vyřešilo se to jednoduše - přebyteční, tak odhadem dvě tři rodinky, cca 9 lidí, si na zádi, jak jsou ty výklopné schody, prostě posedali na zem a na zavazadla a vydrželi ze Soluně až do Brna. Trošku jsem zíral ...

V. Novák 28.5.2019 17:31

Jste si jistý, že Tu-144 byl zastaven?

Pokud vím, létal až do r. 1999, vyrobeno bylo 16 kusů (Concordů 13), používala ho NASA, cvičili na něm kosmonauti...

Ekonomicky to byla katastrofa, jistě. Ale to Concord taky. Ovšem zatímco na Západě bylo dost lidí, kteří si mohli dovolit drahé letenky, takže to byla katastrofa menší, v SSSR prostě nebylo možné napálit cenu tak, aby se let zaplatil.

T. Kočí 28.5.2019 10:42

Podobná nehoda s tragickými následky

postihla i DC 9 , kdy neudržované vřeteno zlikvidovalo závit v matici nastavující výškový stabilizátor až se stabilizátor volně pohyboval. Jo závit je zrádný element.

Historie ruských leteckých konstruktérů,ale i generálů, admirálů ap.. to je ovšem něco. Kulka ,Sibiř atd.

J. Pýcha 28.5.2019 10:31

Fakt je, že to éro působilo tak nějak divně....

...když jsem dělal na východním Slovensku, létali jsme do Moskvy a Kyjeva z Užgorodu a to tímto strojem. Ty Loarevy byly druhé dvouproudy, se kterými jsem se setkal (první byl AI 25TL z Jaku 40, používaný trochu nešťastně i v L 39). Pasažéři měli vždycky tolik krámů, že to několikrát dokonce i přetížili, kvalita cestování - sovětská klasika.

D. Rajninec 28.5.2019 3:49

Ale to je dobré , nie ?

Netreba aby sa narodil druhý Reagan a zničil zbytok Ríše zla . na to stačí aj Putin ! Aj dnes je v Sojúze takých projetov ako bol JAk 42 , Tu 144 požehnane !

R. Langer 28.5.2019 6:15

Re: Ale to je dobré , nie ?

A jak si myslíte, že na tom je EU? Snad nějak jinak? Já bych řekl, že i hůř (energetická politika, doprava) . A Evropa se bohužel bez nějakého toho Regana nikdy neobejde, když jí teče do bot. Zatím to tak alespoň vždycky bylo. :-(

J. Lukavsky 28.5.2019 7:03

Re: Ale to je dobré , nie ?

"A Evropa se bohužel bez nějakého toho Regana nikdy neobejde, když jí teče do bot" ale zatím jí můžeme (ba přímo musíme) nadávat, pomlouvat a okopávat kotníky. Prostě stará matka Evropa už je tak senilní a dementní, že svojí dceři Americe dělá jen to nejhorší. J.L.