29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

TELEKOMUNIKACE: Konec zlatých časů

Razantní nástup internetových tarifů finanční výpadek nekompenzuje, naopak vyžaduje další investice do infrastruktury. Budoucnost telekomunikačních firem není optimistická.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Pavel 5.4.2012 12:45

Tržby z hlasových hovorů

klesají při stoupajícím počtu provolaných minut zejména proto, že velké firmy si už dokážou vybrečet rozumné ceny a jako benefit pak snížené ceny platí i zaměstnanci velkých firem (také máme 60% slevu). Neprivilegovaný mluvka zejména díky změnám v tarifikaci platí stejně nebo ještě víc.

M. Prokš 5.4.2012 11:23

Velmi chmurná vize...

Článek mě poněkud "vyděsil" - trochu přeháním. V podstatě je tam velkým množstvím slov řečeno, že současným mobilním operátorům nevyhovuje stávající stav tržeb/zisku a koukají kde získat více peněz. Vidí, že peníze nesou i služby typu e-mail, sociální sítě, hry, ... a prostě přemýšlí že zpoplatní přístup ke službám. Něco ve smyslu: chceš na e-mail od googla? Máš nasmlouvaný základní tarif internet, ale za data z domény google.com platíš 2x tolik, za facebook.com 3x tolik, seznam.cz 1,5x, protokoly UDP v rozsahu XY zákaz (co kdybys chtěl po nich telefonovat), chceš hrát online hru která chce protokol ZZ tak zaplať,... Prostě "zkriplení" připojení a ždímání peněz jak se dá. To ale bude dále vyžadovat analýzu protékajícíh dat ...

Jako zákazník jsem zásadně proti tomuto přístupu poskytovatelů. V mých očích je telefoní operátor poskytovatel připojení. Ať už telefonního připojení nebo internetového, obecně datového.

Nemám problém s tím, pokud svodům tohoto přístupu podlehne jeden operátor - lidi od něj brzy utečou k ostatním benevolentnějším. Ale vzhledem k tomu jak v ČR operátoři jednají jako jeden muž, opravdu to laicky z vnějšku vypadá jako neformální kartel, a tím že přenosových frekvencí je jen málo takže pro novou konkurenci prostě není fyzikální místo, tak mám z toho strach kam to povede a jako zákazník nebudu mít na výběr.

A. Kelin 5.4.2012 18:28

Re: Velmi chmurná vize...

"...opravdu to laicky z vnějšku vypadá jako neformální kartel..." Potíž je v tom, že jde o skutečný kartel. ČTÚ, který má kartelovým dohodám bránit, tak nečiní. Je otázkou, zda pro neschopnost či zkorumpovanost. Odhaduji to na kombinaci obou příčin. Podobná situace je i bankovnictví a jinde. Inu, kde jinde vydělat než v zemi, kde jsou občané ovčany.

A. Dlouhý 5.4.2012 10:54

drobný rozdíl

Stávající telekomunikační operátoři nesmějí koukat do přenášených dat (hovory, SMS zprávy, data), vyjma zákonných odposlechů policie a podobných složek.

Různí převážně zajraniční poskytovatelé komunikačních služeb pomocí různých aplikací toto zakázané nemají. Jejich bussines je převážne o tom získat co nejvíce údajů o lidech a ty pak přeprodávat komukoliv kdo o ně má zájem. V lepším případě k marketingovým účelům.

I za komunikaci zdarma se platí, v tomto případě soukromím. Je možné že to mnoha lidem nevadí, ale je dobré aby si to nejprve uvědomili a pak se svobodně rozhodli.

P. Skřivan 5.4.2012 21:55

Re: drobný rozdíl

To zcela jistě nemáte pravdu. I když to formálně mohou udělat, nepochybně by pa zákazník měl právo na náhradu škody. Ochrana osobních údajů není jen náš výmysl, listovní tajemství také ne ... .

R. Langer 5.4.2012 9:36

"Operátoři si jen musejí uvědomit..."

Nemusí, jářku u nás nemusí! :-D

J. Hejna 5.4.2012 8:40

Faktem je ...

"Faktem ale je, že tržby českých operátorů z hlasového provozu v posledních třech letech klesly zhruba o čtvrtinu, přičemž počet provolaných minut vzrostl, v průměru o pět procent",

což je ovšem pouze dokladem počáteční nemravné nenažranosti operátorů.