Diskuze
TECHNIKA: Budoucnost bez výfuku
Děkujeme za pochopení.
J. Křivánek
Autor je blb.
Já jsem se snad kurwa omylem dostal na novinky.cz.
Autor je vypatlanec. Co se na žárovkách povedlo? Zákaz podoruje pokrok? Soudruzi z EU si hezky zaoonanovali. Pro ně pozitivní. Je štěstím že technologie LED už umí dosáhnout parametrů žárovky a proto nejsou škody na společnosti zásadní. A pak tu máme jiné, ale určitě ne pěkné řešení - lhaní: "tepelné koule" nebo pašování žárovek z Ukrajiny.
Ovšem zákaz spalovacícho motoru to může společnosti hezky rozhodit sandál. Má autor elemetární ánung kde je problém? Nemáme akumulátory dostatečné kapacity a přiměřené hmotnosti. Ani teoreticky není známo jak dostatečný a lehký akumulátor vyrobit! Navíc i stavajicí nedostatečné akumulátory jsou něhorázně drahé. A pak. Akumulátr je jen nosič energie. Musí se někde vyrobit. Že by z fosilních paliv? Jak to teď přeferují Germáni? A co čas dobíjení? Nádrž bezínu natankuji za 2 minuty.
Autor je blb.
Re: Autor je blb.
Už delší dobu navrhuji, aby se přijalo patření, že u pumpy bude hadička o průměru asi 1mm aby se s ní tankovalo... lidé by si už měli pomalu zvykat, že pořádné tankování bude znamenat, že si člověk nakoupí, zajde si na oběd, ještě si zajde na procházku a zdřímne si... a jen některé pumpy by mohly mít hadičku o průměru 8mm, kde to za úplatu půjde rychleji... Jak lidem vysvětlit, že dnes u pumpy běžně tankují za několik minut až půlmegawatthodiny..., což v elektrické verzi je opravdu nereálné.... .-)
Klídek, ropa je abiotická
tvoří se uvnitř Země prostými chemickými procesy pořád dokola. A nakonec "vědci" přijdou na to, že ropa je ekologičtější než v důsledku elektropohony s druhotnými ekologickými problémy. Tak jako na to přišli u řepky, bezolovnatého benzínu a dalších vymoženostech....
B. Graf
Ach jo...
1. Automobil je jeden z nejgeniálnějších vynálezů v historii lidstva, je to nástroj pro rozvoj svobody a prosperity.
2. Žárovky dnes koupíte přes všechny zákazy minimálně ve stejném sortimentu jako dříve (a halogenek je dnes o něco víc) a pro mnohé účely je to spolehlivě nejvhodnější světelný zdroj.
3. V uvedených ekologisticky pokrokových zemích se otázka spalovacích motorů v roce 2025/2030 vyřeší tím, že se bude jezdit na velbloudech. Tedy etničtí obyvatelé budou. Výjimku dostanou saracéni, ti budou moci používat jakékoli vozidlo s jakýmikoli technickými parametry, jak je v zemích jejich původu zvykem.
nedovedu si dost dobře představit
Zemi s deseti miliardami koní a miliardami krav s příslušným zpomalením na desetinu toho dnešního "trvale udržitelného rozvoje" na ty tisíce částicových elektráren, miliardami slunečnicových panelů, ... a všude elektromobily.
Kdo a jak bude vyrábět a následně likvidovat ty baterky?
NP, 3.11. 2015 - Newsletter Institututu V.K. - Ivan Brezin
Srovnejte si, jaké slinty k tématu střídání technologií produkoval ještě nedávno Institut Václava Klause.
Aby dnes už nebylo možno dohledat podstatné diskusní připomínky k tématu z data 3. 11. 2015, aby tak nebylo možno věcně kompromitovat české ekonomy, redakce NP smazala věcné diskusní příspěvky pod tímto článkem.
Neff: "... nic z toho ale není natolik zralé, aby se dalo počítat s masovou výrobou už za deset let." Odpověď: Nic ve vaší hlavě není natolik zralé, abyste byli relevantními občany 21. století. - A to je článek od bývalého českého sci-fi spisovatele!!!
Re: NP, 3.11. 2015 - Newsletter Institututu V.K. - Ivan Brezin
No jo, na věštění nesmyslů jste tu vy a Neff vám do toho fušuje.
Stačí postavit deset Temelínů...
Po čtyřech blocí á 1200 MVA a může polovina českých řidičů nabíjet a jezdit. Akorát ty baterie nemají kapacitu, jsou ekologicky horší než benzín, jejich výroba a likvidace zničí víc, než těža a rafinerie a kde seberou výrobci tolik mědi jen na elektrické motory, to zatím nikdo neřekl.... ale hurá, zakážeme spalovací motor....nebylo by lepší zakázat LIDI ?????
Cílem zelených je skutečně "zakázat lidi,"
akorát to většinou moc nezdůrazňují. Ale takové plány, jako redukce počtu obyvatel zeměkoule na 50 milionů někteří opravdu hlásají. Hitler a Stalin hadr!
Cílem zachránců zeměkoule
je dnes tzv. dekarbonizace, to jest totální vyloučení uhlíkových zdrojů energie. Ty mají ale jednu přednost: vysokou hustotu energie a mobilitu a stabilitu..
Totální přechod na elektrickou energii je spojen s totální kontrolou a regulací spotřeby uživateli, to je občanů. Už dnes je v Německu snaha (možná už předpis) vybavit domácnosti tzv. "smart" elektroměry, které umožňují kontrolu a množství odebírané energie. Jestli se ti idioti prosadí, bude eldispečink (počítač) určovat, kdy budete prát, žehlit či sekat trávu. Možná vám to vypnou uprostřed besedy o záchraně světa...
V Bruselu je již připravena směrnice o povinnosti vybavení každé nové budovy zásuvkami na dobíjení el-mobilů. Předpokládaná cena jedné je několik desítek tisíc Kč.
Re: Cílem zachránců zeměkoule
Tak ve Finsku jak se zdá mají předpis, že každé nově budované parkoviště musí mít zásuvky na dobíjení elektromobilů. Nebo to možná dělají i bez předpisu, ale v každém případě to tam mají. Nezdá se, že by je to zruinovalo.
Jo a stím určováním, tak znám lidi, kterým to nepřímo určuje dispečink již dnes. Tedy konkrétně čekají až sepne HDO levnější tarif a pak zapnou pračku, nebo mají zásuvku na pračku zapojenou přímo přes relé, a představte si, že místo nadávání si libují, že ušetří za elektřinu.
Nenahraditelné zdroje se vyčerpají
no a pak se začne přemýšlet a lamentovat. Lidé mají zafixované některé nesmysly, takovým je např. trvalý ekonomický růst. Růst je proto, že cca 180 let intenzivně vyčerpáváme nenahraditelné zdroje. Jenomže tyhle zdroje nejsou perpetum mobile. Představa, že technika a technologie se zdokonalují, že si nějak pak poradíme, se zase o nic neopírá. Vždyť si neumíme poradit ani s obrovskými sociálními rozdíly např. mezi Evropou a Afrikou. Naopak skrze technologie je ještě zvětšujeme. V Liberii postavíme fabriku na palmový olej, aby si místní alespoň něco vydělali, ovšem co lesy?
Člověk, který se ohání ideologií, činí tak zpravidla
proto, aby vás přípravil o peníze!
The good green is a dead one!
Re: Člověk, který se ohání ideologií, činí tak zpravidla
Nakonec vždy jde o peníze, i když v tom ideologie není.
J. Kavalír
Základ je el. energie
Problém elektromobilu je jeho omezený dojezd a dlouhá doba potřebná k jeho dobití. Pokud se toto nepodaří odstranit, je jejich hromadné zavádění nemyslitelné. Řešením by mohly být výměnné akumulátory, které se již zkoušejí. Druhou možností je hybridní pohon - "malý" akumulátor pro dojezd cca 30 - 50 km, který by stačil pro denní dopravu do práce, nákupy a pod. + spalovací motor, který by mohl pracovat v optimálním režimu, tedy s nižší spotřebou pro delší cesty. Většina energie by tedy pocházela ze sítě a dobíjení by převážně probíhalo v noci. Zdrojem el. energie by tedy musely být atomové elektrárny, které by si tím řešily odbyt během noci.
Alternativní pohony, např. vodík, mohou řešit jen rychlejší tankování, ale stále bude nutné zajistit další zdroje el. energie.
Z. Lapil
Re: Základ je el. energie
Něco takového tu někde píšu taky, ledaže vynechávám myšlenku hybridu (nafťák je druhý - a složitější - motor, tudíž je všechno dražší a poruchovější).
A taky se mi líbí představa využití větrné a sluneční energie: akumulátory se nabíjejí, když svítí či fouká. Nikdy jsem se ale nepokusil udělat ani naivně laický číselný odhad, jestli by to mohlo fungovat.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz