28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Černé díry v červených číslech 4

Rychlá železnice na západě USA se začala stavět teprve nedávno. Projekt už ale značně překročil původní časové i finanční odhady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 4.12.2018 20:59

Chybné předpoklady

Dostatečný počet lidí dá v budoucnosti přednost virtuálnímu cestování (pomocí brýlí virtuální reality) před reálným cestováním už i z finančních důvodů. A právě proto počet reálně cestujících (vlaky či hyperloopem) se zmenší, oproti dnešku. Takže ty dnešní výpočty jsou velmi klamavé.

Analogie: V 19. století, když se předpovídalo zvyšování počtu tehdejších taxíků v Londýně, předpovídali s tím až půl metru koních výkalů na ulicích Londýna. Ale takový vývoj se nekonal.

A. Nový 4.12.2018 21:16

Podobných chytráků jako jste vy,

jsou plné hřbitovy. Knihy zničí kino, kino zničí televize, televizi zničí internet...

M. Prokop 4.12.2018 22:19

Re: Podobných chytráků jako jste vy,

Má pravdu v tom, že prakticky nevíme, co bude za nějakých 30 let. Jenže ani on neví.

Takže zatím se pořád nejlépe osvědčuje něco dělat a stavět na základě současných prognoz. Čekat nečinně na budoucnost nefunguje.

V. Novák 4.12.2018 14:04

Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?

...

M. Prokop 4.12.2018 14:40

Re: Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?

Irelevantní.

Kde se v Berlíně staví letiště bylo dokonale známé a stejně se mnohokrát prodražuje.

V. Novák 4.12.2018 17:32

Re: Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?

Já jen, že se tak divili, že musí razit tunely...

M. Prokop 4.12.2018 22:19

Re: Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?

Asi spíš tomu, za kolik, než že.

J. Schwarz 4.12.2018 12:12

Tragédií dneška je,

kdo na ty nemovitosti a nájmy dosáhne! Čím se ti lidé živí, že jsou natolik v balíku. Jestli náhodou nejde o parazity pečující o blaho třetího až padesátého pohlaví, aktivisty Greenpeace, bojovníky za "práva" ilegálních imigrantů a pod. Pak by ti pracující udělali mnohem líp kdyby se z takových měst odstěhovali než aby hlasovali pro výstavbu VRT, která by je vozila do práce. Doby, kdy se panstvo veselilo na zámku a sluhové je přícházeli opečovávat z vesnice v podzámčí snad už minula...

V. Kain 4.12.2018 14:50

Re: Tragédií dneška je,

Pane Schwazi neminula.Pokračuje dál jenom v jiné formě.S každou krvavou revolucí kde se fyzicky likvidovala aristokracie a buržoasie a kde se omílalo neštěstí chudých to vždycky dopadlo tak,že ti kteří měli chudiny plné huby byli vždycky mnohem horší než ti kteří skončili zastřelením či stětím.

J. Schwarz 4.12.2018 19:26

Re: Tragédií dneška je,

Jenže dnes by "chudině", narozdíl od dob minulých, mohlo stačit na panstvo se vykašlat. zvláš ́t když jde o panstvo neschopné a od reálného života totálně odtržené. Proč proboha všichni podporují sociální státy s jejich byrokracií, kde se v řadách poskytovatelů t.zv. "veřejných služeb" dokáží schovat miliony parazitů. V případě státu minimálního, "nesociálního", by museli své "služby" nabídnout na trhu, bylo by na ně vidět a většina z nich by musela začít dělat něco užitečného, třeba rozvážet pizzu...

E. Nichtburger 4.12.2018 11:54

VRT u nás

VRT u nás je třeba chápat a navrhovat v evropském kontextu. Ne Praha-Brno, ale Berlín-Dráždďany-Praha-Brno-Vídeň. A taky by to chtělo Mnichov-Praha, kde jsou na obou koncích města s víc než milionem obyvatel a vlak těch 400 km dnes jede za 6 hodin.

M. Prokop 4.12.2018 13:29

Re: VRT u nás

Zatím je u nás ticho po pěšině v jakémkoliv kontextu.

E. Nichtburger 4.12.2018 13:50

Re: VRT u nás

Zdá se, že se připravuje trasa Drážďany - Praha a že se uvažuje o některých výjezdech z Prahy.

M. Prokop 4.12.2018 14:41

Re: VRT u nás

Trochu se o tom mluví, zda už to pokročilo do fáze příprav nevím.

R. Hanuš 4.12.2018 15:16

Re: VRT u nás

Ano, pokročilo, V tuto chvíli Studii tratě Praha Drážďany dělá CEDOP s francouzi (EGIS), Úsek Praha- Brno vyhrál SUDOP s Mottem a úsek Brno OStrava se právě soutěží.

E. Nichtburger 4.12.2018 15:29

Re: VRT u nás

A ty výjezdy z Prahy? Ví se o tom něco?

Bude podzemní nádraží Praha Opera a tunel do Berouna?

A jak to vypadá s výjezdem z Prahy směr Hradec Králové?

V. Braun 4.12.2018 10:02

Děkuji za článek

Děkuji za článek obsahující zajímavé informace a souvislosti. Škoda jen, že této úrovně nedosahují všechny články autora.

P. Jaroš 4.12.2018 11:34

Re: Děkuji za článek

Všechny články autora jsou na takové úrovni, dobře podložené zdroji, to jen Vaše ideologie nedovolí reálný pohled.

J. Kanioková 4.12.2018 17:59

:)))))))))))

M. Prokop 4.12.2018 11:52

Re: Děkuji za článek

Většinou jo, ale z nějakého důvodu (nejspíš zaujetí) vás to irituje.

M. Pivoda 4.12.2018 9:43

Alternativa pro rok 2029

"... Vlaky mezi San Franciskem a Los Angeles měly začít jezdit v roce 2029 a jedna jízdenka měla stát 55 dolarů. ..."

V roce 2029 bude helma virtuální reality určitě levnější a internetové spojení 5G (či možná už i 6G) bude dostupné celosvětově.

Takže levnější a pohodlnější pro člověka bude: posadit se v obýváku do křesla, nasadit helmu virtuální reality a pohodlně navštívit to kýžené místo na zeměkouli (možná i na Měcíci).

Poučení: Velké a časově náročné projekty (jako byla i Velká čínská zeď) je lepší vůbec nerealizovat.

V. Braun 4.12.2018 10:03

Re: Alternativa pro rok 2029

Tak jistě že bude, ale k reálnému nezprostředkovaému zážitku to bude mít ještě dost daleko.

M. Prokop 4.12.2018 11:53

Re: Alternativa pro rok 2029

Nemluvě o tom, že lidé dělají i jiné věci, než "prožívat zážitky".

M. Pivoda 4.12.2018 20:57

Pro V. Brauna

Dostatečný počet lidí dá v budoucnosti přednost virtuálnímu cestování před reálným cestováním už i z finančních důvodů. A právě proto počet cestujících v reálném světě (vlaky či hyperloopem) ubude. Takže ty dnešní výpočty jsou klamavé.

Analogie: V 19. století, když se předpovídalo zvyšování počtu tehdejších taxíků v Londýně, předpovídali s tím až půl metru koních výkalů na ulicích Londýna.

J. Jurax 4.12.2018 23:14

Re: Pro V. Brauna

Jojo, k Vám přijde virtuální instalatér opravit toaletu a virtuální kadeřník upravit vous a máte-li i vlas. A virtuální zubař Vám virtuálně ošetří bolavý zub.

A s těmi koňskými kobližky v Londýně je to obecně známý a často užívaný příklad na technologický zlom řešící problém. Po mém soudu jej zde ale užíváte nepřípadně.

R. Langer 4.12.2018 6:17

Inu,

státní železnice...

J. Kratochvíl 4.12.2018 10:28

Re: Inu,

A proč to tedy nestaví nějaká soukromá železnice. Pokud jsem si všiml v článku tak právě soukromníci projektu hází klacky pod nohy.

M. Prokop 4.12.2018 11:54

Re: Inu,

Protože se to nevyplatí.

Což soukromník pozná, protože jde o JEHO peníze, kdežto úředník rozhazuje moje, snad i vaše.

J. Kratochvíl 4.12.2018 12:15

Železnice podporuje rozvoj.

Je důležitý silný stát. Stát buduje to co se nevyplatí soukromníkům, ale vyplatí celé společnosti. Kdybychom tady měli stavět jenom to co se vyplatí soukromníkům, tak lezeme ještě po stromech. Stát právě musí budovat projekty, které se nevyplatí nebo na ně soukromník nemá. A to platí i historicky, již za Marie Terezie se budovaly silnice, sedláci by těžko něco postavili. Raději žiji v EU, kde je hustá a moderní železniční síť než někde v USA.

Fanatickej ideologu.

J. Kratochvíl 4.12.2018 12:19

Re: Železnice podporuje rozvoj.

Není náhodou, že Afghanistán nemá ani metr železnice. Jedna z nejzaostalejších zemí světa. Silní soukromníci taliban.