18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

STAVITELSTVÍ: Bláznovství D8

Uprchlý vězeň Kulhánek z Cimrmanovy Hospody na mýtince byl nespravedlivě odsouzen na 20 let a den před vypršením trestu se mu podaří uprchnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Koutecký 20.10.2016 20:45

Stavba přinese nejen spoustu

potíží těm, co po ní budou chtít jezdit, nýbrž také hodně vícenákladů a tím spoustu peněz těm firmám, které ji budou do nekonečna opravovat a rekonstruovat. A o to, možná, šlo až v první řadě.

V. Kolman 20.10.2016 17:47

MĚL SE POSTAVIT TUNEL.....

....a bylo by po ftákách. Žádné sesuvy (snad?), odpadlo by dohadování se se apriorně negativistickými "zelenými", žádná zimní údržba, zaměstnání dělníků po ukončení těžby uhlí v severních Čechách......

Pravda, přišlo by to "o něco" dráž. Otázkou ale je, jestli věčné opravy "zvlněných" a sesouvajících se dálnic a mostů (včetně prosouzených peněz!) nakonec nevyjde dráž???

V tomto směru měl Miloš Zeman docela dobrý nápad. Dodávám, že zrovna nepatřím k jeho příznivcům.

P. Rajman 20.10.2016 16:34

Za výběr trasy mohou politici,

kteří si podle "politických" (rozuměj soukromých zájmů vybírali variantu. Místo aby variantu předložili odborníci a politici ji jen přijali nebo s jasnými výhradami odmítli. Ten "variantní" diletantismus,kdy se lidé se soukromými zájmy vyjadřují k předběžným a tedy jen nahrubo navrženým návrhům a pak se musí odborníci místo přírodě odpovídat jim,už se nesmí nikde opakovat. O tvaru kosmické rakety nebo trase letu také nerozhodují politici. Ti jen schválí zda se postaví či zda se poletí (a proč ano či ne).

P. Kmoníček 20.10.2016 15:30

Jasná vina

círve(katolické)a zvláště potom Kalouska.

J. Kokaisl 20.10.2016 14:40

Krásný dokument jsem nedávno viděl.

O mostě Öresund spojujícím dánskou Kodaň se švédským Malmö. Ano o tom Mostě ...

Ale nebudu tady plkat, dejme slovo Wikipedii:

Most je druhým největším pevným mostem na světě. Celý přejezd měří 16 km a tvoří ho (z dánské strany): 430 m dlouhý uměle vytvořený poloostrov, tunel měřící přes 3,5 km a vedoucí 10 m pod vodou, 4 km dlouhý umělý ostrov a 7845 m dlouhý most. ... Vlastní most je dvoupatrový. Horní patro slouží automobilové dopravě, ve spodním patře jezdí vlaky rychlostí až 130 km/hod. ... Stavba byla zahájena v srpnu 1995, poslední díl mostu osazen 13. srpna 1999. Pro běžný silniční provoz byl most otevřen 1. července 2000, první vlaky vyjely 2. července.

Takže tohle všechno za 4 roky (resp. 5 let). Cenu stavby si už nepamtuju, ale vím, že jsem se při ní plácal do kolen - za to bychom u nás postavili pár kiláků hrbaté dálnice.

Komu se ještě nechce při pohledu na D8, D47 a opravy na D1 zvracet? Zlaté české ručičky (nebo kapsičky ?) ...

P. Čulík 20.10.2016 13:09

A co zahlédnout toto: http://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/

P. Čulík 20.10.2016 13:09

A co zahlédnout toto: http://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/

M. Šejna 20.10.2016 11:42

Trocha historie ohledně kamenolomu nad dálnicí

Kamenolom v chráněné oblasti ekofašistům nevadí, ale dálnice ano. Je opravdu zajímavé sledovat jak ekofašisté a někteří místní nadávači na stát neznají historii výstavby dálnice D8 a historii těžby v kamenolomu.

Těžba v kamenolomu byla ukončena v roce 1993. V roce 1996 byla schválena trasa dálnice D8 přes Středohoří. Projektanti tehdy samozřejmě považovali ukončení těžby v kamenolomu za hotovou věc. Jenže v roce 2003 začala těžba v kamenolomu znovu, protože majitelem se stala jistá rakouská společnost. Je zvláštní, že žádnému ekologovi to obnovení těžby tehdy nevadilo. Rakouský majitel asi dobře věděl, komu má zaplatit a pak těžil v kamenolomu tak důkladně, že narušil stabilitu všeho, co narušeno být mohlo.

Jestli něco udělali státní úřednící blbě, tak to byl souhlas s obnovením těžby v kamenolomu, nikoli souhlas s trasou D8.

R. Gramblička 20.10.2016 12:24

Re: Trocha historie ohledně kamenolomu nad dálnicí

hm, zajímavé

a souhlas. ŘSD podalo na majitele lomu žalobu, jsem zvědav, zda bude úspěšná

Z. Lapil 20.10.2016 14:31

Re: Trocha historie ohledně kamenolomu nad dálnicí

Ono to, jako u každého opravdového průšvihu, bude trochu toho a trochu onoho.

S přitížením vršku svahu máte nejspíš pravdu, i když intuitivně namítám, že v dobách před kamenolomem tam hmoty bylo daleko víc. Ale jasně - přitížím - odtížím - přitížím - máloco dokáže v technice nadělat takovou paseku, jako únava materiálu čili změny zatížení, a když do toho přidáme vsakování v odtěžené ploše (kdysi svah s vegetací, nyní rovina bez vegetace), je na průšvih docela dobře zaděláno.

ALE na Vámi odkazovaném snímku vidím, že svah byl i podříznut, což je TAKY celkem spolehlivý způsob, jak ho rozpohybovat.

Kromě toho bych skoro řekl, že jsme utekli (možná už autor článku) od průšvihu minulého, technicky snad vyřešeného, do současnosti, kdy se zatím (???) o pár milimetrů hnul pilíř. Což samozřejmě může signalizovat blížící se katastrofu a je na zúčastněných, aby rozhodli, co dál. Podle mě to prozatím skončí na pár měřicích bodech, nejspíš s bzučákem a s "chytrou" značkou omezující v případě potřeby rychlost až po zákaz vjezdu.

J. Chaloupka 20.10.2016 10:07

Kdyby se ta dálnice stavěla KOLEM Středohoří,

mohla už dávno stát. Jenže u nás se staví tzv. salámovou metodou, přivedu dálnici ke Středohoří ze dvou stran, no a pak musím stavět skrz. Samozřejmě, že se zelení bouří. Ostatně i dálnice kolem Plzně se měla stavět severní cestou. Pak se ale někdo postavil za jižní trasu (asi tam měl pozemky) a tak se to o 10 let protáhlo. Žalujte naše plánovače a nechte zelené na pokoji. Tady měli pravdu a soud jim to potvrdil. A nejen soud, ale i příroda.

V. Vovák 20.10.2016 10:34

Re: Kdyby se ta dálnice stavěla KOLEM Středohoří,

U té Plzně byl dobrý fórek, jak zelení nosili ty vzácné ještěrky na Valík a ony jim tam potvory zcela neangažovaně vždycky chcíply dřív, než je stačili odborně prozkoumat a posoudit vliv stavby na jejich populaci. Dělat zeleného bojovníka není žádný med!.

A. Alda 20.10.2016 11:59

Jižní trasu prosadili ekoteroristé.

Původně měl být obchvat Plzně veden severní trasou, to je pravda. Ale protože ekoteroristé se postavili proti, chtělo jim město Plzeň vyhovět a zpracovalo jižní variantu. Dokonce několik jižních variant. Žádná z nich však nebyla pro ekoteroristy přijatelná a proto nezbylo než jednu z nich (nejracionálnější) vysoudit. Ekoteroristé jsou prostě z principu proti všem dálnicím kdekoli, proti všem elektrárnám jakéhokoli typu, proti všem velkým obchodům a průmyslovým firmám... prostě proti všemu. Hlavně proti lidem.

Z. Lapil 20.10.2016 15:20

Re: Kdyby se ta dálnice stavěla KOLEM Středohoří,

Kudy to je, KOLEM Středohoří? Skrz podkrušnohorskou pánev? Protože po východní straně skončíte někde na trase přes Liberec a Zittau, nanejvýš někde v Hřensku mezi Labem a pískovcovými skalními městy (to sice je taky přes Středohoří, ale nebuďme dogmatiky). Všude jinde máte kopce, takže budou výsledkem zase drahé série mostů a tunelů.

A. Alda 20.10.2016 9:34

Demagogicky to převracíte.

Ty sesuvy tam hrozí jen proto, že ekoteroristé zmařili odtěžení okolních svahů.

M. Vondráček 20.10.2016 9:29

dobrá zpráva

Stavba dálnice D8 se konečně pohnula. Blbý je na tom fakt, že to říkají geologové ...

R. Gramblička 20.10.2016 10:36

Re: dobrá zpráva

:-)))

pěknééé, to se vám povedlo, 1*

M. Šejna 20.10.2016 8:10

po bitvě je i autor Holub generálem

svah se utrhl nikoli díky dálnici, ale díky stupidnímu systému těžby v kamenolomu nad dálnicí. Ten nezničil jen dálniční těleso, ale i železniční trať, kterou tam postavili naši předkové.

Kdo viděl letecké mapy oblasti s utrženým svahem, tomu musel být viník sesuvu jasný okažitě. Autor ty mapy nejspíš neviděl.

https://mapy.cz/letecka?x=14.0178782&y=50.5651902&z=16&l=0

J. Lepka 20.10.2016 9:26

Re: po bitvě je i autor Holub generálem

To psalo Rudé právo, tak to musí být pravda.

P.S. jen tak mimochodem :O kolik let dřív tam ten kamenolom stál ?

M. Šejna 20.10.2016 9:34

rudoprávníku Lepko

nepíšu o tom, jak dlouho tam kamenolom stál, ale o stupidním postupu těžby. Web www.mapy.cz ukazuje i starší fotomapy, tak se rudoprávníku Lepko podívejte, co se na tom svahu vlastně utrhlo. Napovím Vám, rudoprávníku: utrhl se okraj lomu, kde ti pitomci začali navážet vytěžený kámen, čímž ten okraj nadměrně zatížili. Pak stačil dlouhodobější déšt, následné zvodnění vrstev, a pak už to jelo dolů jak po sjezdovce. Navíc dálnice se neutrhla, ale byla zasypána zeminou a kamením. Kdyby byl problém v dálnici, utrhlo by se i podloží pod dálnicí.

A. Dlouhý 20.10.2016 10:14

Re: po bitvě je i autor Holub generálem

Kamenolom je tam 100 let. železnica tam byla 100 let. Nic se nestalo. Postavila se dálnice ... a spadlo to.

Může za to kamenolom. Aha. Nejste vy z ministerstva?

Dálnice neplánuje jen polistopadová věrchuška. Vize na jejich stavbu rozvíjel Baťa. Později Němci a komunisti. A všichni měli u tohoto místa napsáno že tudy nikdy.

No a pak přijde někdo kdo nejpozději do 4 let zmizí v propadlišti dějin a nenese za svá rozhodnutí žádnou odpovědnost a myslí si že pro něj přírodní zákony neplatí a rozhodl.

M. Šejna 20.10.2016 11:24

ekofašto Dlouhý

kamenolom je tam sice dlouho, ale těžilo se v něm. Chápete význam slova "těžit" ? A pravě ta těžba byla problém, nikoli kamenolom.

A znovu opakuji, že sesuv začal v kamenolomu a o dálnici se zastavil. Jenže to je pro Lepky a Dlouhé děsnej problém zjistit si, co, odkud a kam se vlastně sesunulo. Na to není třeba být z ministerstva. Na to stačí si porovnat staré a nové ortomapy.

J. Lepka 20.10.2016 13:59

Re: ekofašto Dlouhý

Z vašich obou příspěvků vyplývá, že nechápete pojem těžba. To opravdu není přesouvání hmoty na kopec.

J. Skála 20.10.2016 7:53

Bláznovství kam se podíváte!

já mám proti zprovoznění dálnice D8 ještě jeden argument, který jako bych si vypůjčil od zelených, ačkoliv je jinak nemohu ani cítit. Jestli jse se někdy dívali na mapu, tak byste zjistili, že nejkratší dálniční spojení Berlína s Vídní bude přes Prahu. A při neexistenci (ještě dlouhé!) pražského okruhu bude tohle všecko jezdit kolem Muzea. Podívejte se na ignorantské neřešení návazné dopravy kolem Blanky a zprzněný projekt modrých zón. Darmo mluvit!

A. Alda 20.10.2016 9:37

To je problém progocentrismu,

že všechny pořádné silnice musí směřovat ku Praze a na ty, které k ní nesměřují, nedá stát peníze.

Například taková dálnice České Budějovice - Plzeň - Karlovy Vary by Praze mimořádně dopravně ulevila, avšak protože by nevedla do Prahy, nikdy se nepostaví. Dokonce ani ta moravskoslezská dálnice Ostrava - Brno není dosud plně hotová a není se čemu divit, když nevede do Prahy. Naproti tomu mnohem méně potřebná dálnice z Příbrami do Prahy byla v tichosti postavena už dávno, aniž se to Moravané dověděli...

P. Lenc 20.10.2016 10:01

Re: To je problém progocentrismu,

Ano pane Aldo.Ono se stačí podívat na mapu, kde se za poslední roky postavily dálnice a silnice první třídy.V žádném případě to není Morava.Ta ty silnice přece "vůbec nepotřebuje".

J. Chaloupka 20.10.2016 10:09

Mám jinou zkušenost. Na Moravě jsou silnice i domy

v podstatně lepším stavu, než v Čechách. Ale to jistě přičtete mému pragocentrismu.

P. Lenc 20.10.2016 10:42

Re: Mám jinou zkušenost. Na Moravě jsou silnice i domy

Nikoliv pane Chaloupko, protože jsem měl zaměstnání, kdy jsem pár let jezdil nejen po Moravě, ale i po Čechách tak napíši něco, co s vám možná, zdůrazňuji to možná, nebude líbit.Na Moravě se dodržovala pracovní doba, aspoń v době mé tehdejší práce, v sobotu a neděli bylo "svátečním" oblečením pracovní oděv a práce na domech, zvelebování okolí a pod. V Čechách to byla co se týče pracovní doby komedie a sobota a neděla byla na "rekreování".To je ten rozdíl v "lepším stavu", nehledejte v tom nějaký pragocentrismus.Tím nechci říct, že všichni Češi se flákají a všichni Moravané dřou.Ale ten rozdíl pozná každý, kdo přejede českomoravské hranice.

J. Jurax 21.10.2016 1:04

Re: To je problém progocentrismu,

No, ač Moravan, musím oponovat. I na té Moravě se semtam dálnice postavila - záléží arciť, jak definujete časový interval "za poslední roký".

P. Rajman 20.10.2016 7:53

Buď se mlží ve věci nebo odpovědnosti

Pan Holub nechce mlžit ve věci,i když některá podstatná fakta zamlčuje (např. přítomnost aktivního lomu přímo nad dálnicí a to jak uvolněným sesuvem,tak hrozícím). Zato mlží v případě "státu". Tak jako je lom u Cimrmana díra v zemi,kterou vám přece nemohou zcizit (leda tak hodinky nebo peněženku-tu ano) tak pan Holub líčí stát jako jakýsi monolitický byrokratický aparát,který "může za všechno" a ve ktetém odpovědnost politiků,kteří rozhodnutí o trase ve skutečnosti učinili,zkončila jejich rozhodnutím právě o této trase a jejich odchodem z politiky(většinou do firem,kvůli které často vlastnili nebo znichž politicky žili a do kterých se následně vrátili nebo do nichž odešli.