18.9.2019 | Svátek má Kryštof



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Vladimír Just nemá rád Temelín



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 97, poslední: 22.1.2007 16:59, přehled diskusí

Jihočeské matky,:
Autor: ruda Datum: 22.1.2007 16:54

v čele s paní ministryní Kuchtovou bych nechal spravit přenosovou síť po nedávném orkánu. Možná, že by potom pochopily, co to je energetika.

Odborníci energetici:
Autor: JAPA Datum: 18.1.2007 21:29

Kdo se zasloužil o to, že nemáme nedostatek elektřiny? No přece odborníci energetici a ne kuchtové. Komu budeme tedy naslouchat?

Re: Odborníci energetici:
Autor: ruda Datum: 22.1.2007 16:59

Opravdu mě zajímá, komu vadí naše velice dobře diverzifikovaná energetika, s velkým podílem vlastních zdrojů? Smekám před energetiky, kteří za podmínek tlaku diletantů, toto udržují. Mimochodem, i výpadek zemního plynu je možné rychle nahradit tradičním svítiplynem, protože bývalé plynárny jsou nyní využívány jako plynové elektrárny.

Nic nového pod sluncem:
Autor: A Datum: 15.1.2007 22:42

Pan Just a řada přispěvatelů, těch technicky negramotných, krásně ilustruje starou pravdu, že nejlíp si člověk popovídá o věcech, kterým vůbec nerozumí.

Slabostí demokracie je, že se o závažných problémech rozhoduje hlasováním a hlas nositele Nobelovy ceny váží stejně jako hlas vypitého houmlesáka. Možná by se ta demokracie měla ještě prohloubit a mohlo by se pak hlasovat o platnosti ohmova zákona nebo malé násobilky.

a co větrné elektrárny ?:
Autor: Jiří Datum: 15.1.2007 20:50

nevím, proč je kolem nich tolik nepřesných informací.Vůbec neruší vzhled, naopak, jsou velmi elegantní, nedělají rámus, neničí ptactvo, protože se těmto vrtulím každý pták vyhne, a  stále se jejich aparatura  zkvalitňuje, dnes ještě drahý provoz ,ale v budoucnosti jistě levnější. Začít se ovšem musí již dnes-

Proč si kritici nezajedou do Rakouska?

Stačí jen z Mikulova přejet pár km do Rakouska.A promluvte si s občany , kteří tam žijí.

Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Delfín Datum: 15.1.2007 21:02

Nemusime ani do Mikulova, staci zajet do Jindrichovic za Pavkem. Zajiste se nam bude chlubit s 10% vyuzitim instalovaneho vykonu ... Problem vetrnych elektraren neni ani ve vzhledu, ani v ptactvu, ani v hluku, ale v tom, ze princip fungovani vetrne elektrarny je zalozen na nahode (fouka/nefouka). Ponevadz zatim nedokazeme efektivne ukladat elektrinu (nepocitam precerpavacky), provoz VTE muze mit dokonce negativni prinos pro PS. Dalsim problemem je nizka hustota energie - ohromny zaber plochy. Soucasny boom vetrniku je zpusoben vynikajici/garantovanou navratnosti investice pro provozovatele i kdyz nejsou prihodne povetrnostni podminky. Garantovany vykup elektriny z vetrniku za nekolikanasobek trzni ceny dela sve. Jen tak pro primer - pro nahradu rocni produkce elektriny JETE by bylo potreba nejakych 7-10tis vetrniku s vykonem okolo 3MW a vyskou 150m. Kam je dame? Jak je odregulujeme? Jak znamo z Nemeckeho prikladu, tak vetrne elektrarny v nekterych pripadech zpusobuji zvetseni prenosu energie po vedeni a pretezovani PS.

Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Delfín Datum: 15.1.2007 21:14

Jo, mimochodem planovane vyuziti Jindrichovickych vetrniku melo byt 20-25%. Mno, trosku propadak. Tady mate vykaz za 01/2006: www.resec.cz/doc/54_1.pdf

Ctyri dny by clovek napojeny na tyto vetrniky (2x600kW) musel vyzit absolutne bez elektriny a mohl premyslet, jak ten paty den vyuzije tu vyrobenou 1kWh ... to jsou dve kafe.

Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: emp Datum: 15.1.2007 21:16

Víte, ony ty tři pásy větrníku od Mikulova po Vídeň mají využití kolem 12ti procent, jelikož tamtudy poměrně často jezdím, zjišťoval jsem si to ze zájmu, stejnětak skutečnost, že obyvatelům plyne z jejich provozu částka do místních rozpočtů. Ty tři pásy fofrníků mají střední výkon 16MW, abyste tedy nahradil blok Temelína, musel byste jich postavit padesátkrát tolik, to je ten problém.  Co se vzhledu týče, je to věc názoru. Za sebe mohu říci, že bych větrník ze své zahrádky vidět nechtěl, ale mohou se někomu líbit. O rámusu taky nemůže být řeč, ale v blízkosti je slyšet bzučení...

Co se provozu týče...  Jejich problém je v "nárazovosti". jak tu již bylo psáno.

Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Peťa Datum: 15.1.2007 21:16

Větrné elektrárny jsou výborný energetický zdroj - třeba v Dánsku. Tam opravdu stojí větrníky jeden vedle druhého a točí se. U nas jsem jich už také pár viděl a měly něco společného - netočily se :-/ Česko je bezvětrná zóna.

Krom toho je tady ještě jeden drobný problém - větrná elektrárna se nezačne točit jen tak sama od sebe. Má v sobě dieslový motor, který ji roztočí a pak se teprve točí ve větru. Vzhledem k tomu, že u nás ten vítr není, je sporné jestli ty naše větrníky více energile vyrobí, nebo spotřebují na roztáčení :-P

Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Delfín Datum: 15.1.2007 21:21

No, abych rekl pravdu, tak o dieselovem motoru ve vetrniku slysim poprve :-) Prifazovani do site se provadi "napajenim" ze site.

Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Delfín Datum: 15.1.2007 21:23

Jinak v Dansku maji celkove vyuziti tusim okolo 20% - takze take zadna slava.

Re: Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: emp Datum: 15.1.2007 21:24

také to slyším prvně.. i když vysvětlovalo by to ty časté požáry větrníků... :-/

Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: rollfree Datum: 15.1.2007 23:21

A nespletl jste si to ? Ten napis Diesel, co mela ta hosteska na tricku, tak to byla znacka toho obleceni.

Vetrne elektrarny samozrejme zadny motor nemaji.

Nemaji ani (jak sa tede casto traduje) zadne energeticky narocne rozmrazovani ani nic jineho. Jejich jediny odber tvori eletronika (coz je minimum, jeden prumyslovy pocitac a par cidel) a pak buzeni generatoru a napajeni stridace pro prifazovani. To buzeni a napajeni stridace si vezme docela dost, jsou to jednotky kW. Proto pokud fouka tak malo, ze by vykon byl mensi nez vlastni spotreba, tak se tyto obvody vypinaji a pak tam jede jen ten jeden pocitac.

Re: Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Auto Datum: 16.1.2007 0:09

Energeticky náročné vyhřívání lopatek některé větrníky mají. Zejména tam, kde se na lopatkách tvoří námraza.

A větrné elektrárny samozřejmě motor mají - kromě těch nejmenších. Netvrdím, že má nějakou extra spotřebu, ale nějak to proti větru natočit musíte.

Re: Re: Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: rollfree Datum: 16.1.2007 1:48

Prave ze rozmrazovani nemaji. Aspon ty soucasne ne. Namraza je docela problem, kdyz nejakou dobu nefouka a vrtule stoji, a pak zacne poradne fucet. Kusy ledu pry litaji desitky metru daleko (nevidel jsem). Pokud se vrtule prubezne toci, tak se namraza moc netvori.

S temi motory mate pravdu. Pak je jich tam spousta, krome servomotoru pro nataceni lopatek a cele gondoly treba i ve ventilatorech na procesoru toho pocitace, v jeho zdroji ...

Ale o to asi neslo, ze.

Re: Re: Re: Re: Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: Auto Datum: 16.1.2007 9:59

V ČR nejspíš žádná větrná elektrárna s vyhříváním lopatek není, ale po světě už fungují. Kolik z nich už je v komerčním provozu nevím, protože se o obor zajímám okrajově.

Jistě - šlo o to, jestli je tam naftový motor. Problém je, že vy jstě napsal, že tam žádný motor není, na což jsem nevydržel nereagovat.

Re: a co větrné elektrárny ?:
Autor: honzak Datum: 16.1.2007 6:58

pán bude humanitně či ekonomicky založen, že? Technik by takovou hámotinu nemohl sepsat.

Pan Just nemá rád temelín:
Autor: folkman Datum: 15.1.2007 19:07

To je již povinné ? Musel jsem mít rád  KSČ,SSSR,teĎ pro změnu   Temelín.Myslil jsem,že z jeho  výstavby si již všichni zainteresovaní nakradli, jeho export dotujeme  nejdražší cenou  el. pro občany  nejen v   republice ale i v  evropě,a teď  dle nukleárního p.  Burketa   je nutno ještě 

tyto nebezpečné šílence milovat.

Re: Pan Just nemá rád temelín:
Autor: emp Datum: 15.1.2007 19:22

opakuji... kde berete, že je v jižních čechách nejdražší energie v Evropě? Kde berete, že export dotujeme?

Re: Re: Pan Just nemá rád temelín:
Autor: honzak Datum: 15.1.2007 19:32

říkala to přeci kuchta, tak to musí být sakra pravda, ne?

Re: Re: Re: Pan Just nemá rád temelín:
Autor: emp Datum: 15.1.2007 19:44

hm.. já zapomnel... ;-P

doporučení:
Autor: Pavel Datum: 15.1.2007 17:49

doporučuji podívat se www.sumava21.cz, kde je novoročenka i pro pana Justa.

Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: Stredocech Datum: 15.1.2007 14:36

# pořadí, čísla udávají kWh/rok.osoba

#1   Iceland: 28789 #2   Norway: 23011  #3   Canada: 15738  #4   Finland: 15090  #5   United Arab Emirates: 14723  #6   Kuwait: 14687  #7   Sweden: 14617  #8   Luxembourg: 12942  #9   United States: 12250  #10   Australia: 10906  #11   Qatar: 10225  #15   New Zealand: 9085  #17   Taiwan: 8947  #19   Austria: 7907  #20   Belgium: 7675  #21   Switzerland: 7424  #22   Japan: 7424  #23   Singapore: 7391 #25   France: 7118 #29   Korea South: 6574 #30   Israel: 6245 #31   Slovenia: 6203 #32   Germany: 6192 #33   Netherlands: 6161 #35   Denmark: 5812 #36   Spain: 5723 #37   United Kingdom: 5710 #38   Russia: 5679 #39   Ireland: 5655 #40   Hong Kong: 5651 #41   Bahamas The: 5540 #42   Czech Republic: 5520 #43   Puerto Rico: 5454 #44   Estonia: 5304 #46   Italy: 5198 #48   Greece: 5006 #49   Saudi Arabia: 4993 #50   Malta: 4837  #52   Slovakia: 4559 #53   South Africa: 4467 #54   Bulgaria: 4299 #58   Portugal: 4150 #60   Macedonia Republic of: 3869 #61   Ukraine: 3768 #62   Hungary: 3703 #64   Croatia: 3517 #65   Kazakhstan: 3450 #66   Belarus: 3332 #67   Anguilla: 3161 #68   Venezuela: 3160 #69   Poland: 3148 #70   Oman: 3089 #71  Malaysia: 3019 #72   Lebanon: 2754  #74   Chile: 2735 #78   Latvia: 2567 #79   Azerbaijan: 2543 #80   Lithuania: 2540 #82   Libya: 2269 #83   Uruguay: 2262 #85  #87   Argentina: 2078 #88   Tajikistan: 2056 #89   Romania: 2025 #90   Turkey: 1993 #91   Bosnia and Herzegovina: 1967 #92   Iran: 1923 #93   Brazil: 1912 #94   Albania: 1887 #95   Mexico: 1805 #96   Uzbekistan: 1774 #97   Turkmenistan: 1754 #98   Costa Rica: 1747 #99   Kyrgyzstan: 1685 #101   Thailand: 1660 #102   Grenada: 1657 #104   China: 1651 #105   Botswana: 1611 #106   Nauru: 1610 #107   Saint Lucia: 1552  #108   Panama: 1526 #109   Syria: 1497 #110   Armenia: 1470  #114   Jordan: 1347 #117   Dominican Republic: 1275 #118   Iraq: 1243 #120   Mongolia: 1190 #121   Cuba: 1166  #123   Colombia: 1120  #125   Tunisia: 1057 #127   Egypt: 991

Re: Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: zdeněk Datum: 15.1.2007 16:05

Je vidět že vysoká výroba energie blahobyt nezajistí(KLDR) ale zas na druhou stranu většina vyspělých zemí má spotřebu nad 4000kWh/osobu....

Jinak všimli jste si že rakousko má větší spotřebu než ČR? Tento žebříček je určitě objektivnější než ekologi udávaná energetická náročnost průmyslu kde se promítá zisk a nižší cena kterou se snažíme prorazit na trhy.

Re: Re: Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: zdeněk Datum: 15.1.2007 16:07

sypu si popel na hlavu, jedná se samozřejmě o jižní Koreu! Takže .......  je určitá korelace mezi blahobytem a  vyrobenou energií.

Re: Re: Re: Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: emp Datum: 15.1.2007 16:53

ano, tak to je. Navíc do toho vstupují i klimatické podmínky v dané zemi...  Proč má Rakousko vyšší spotřebu na hlavu, stejně jako Svýcarsko mi žádný zelený nebyl schopen odpovědět... asi to nekoresponduje s tím, že hlásají, jak se v Austrii šetří

Re: Re: Re: Re: Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: šimon klein Datum: 15.1.2007 17:08

no já to vidím jednoduše: maj to, co opravdu spotřebujou a pak tu odmítnutou energii z atomovek, kterou dovezli (navýší výslednou bilanci), avšak do bilance se již nepromítne, že ji museli ekologicky zlikvidovat....... 

Ještě bych dodal, že Rakouská spotřeba ROSTE, neklesá:
Autor: Stredocech Datum: 15.1.2007 17:40

a některé země (např. Španělsko) nás za posledních 10 let PŘEDBĚHLY.

Re: Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: Stredocech Datum: 15.1.2007 17:33

Tady máte další kus, vážený průměr je 3013 kWh/rok

Egypt: 991 #128   Gabon: 971 #129   Dominica: 945 #130   Guyana: 944 #131   Zimbabwe: 917 #132   Fiji: 796 #133   Ecuador: 779 #134   Algeria: 756 #135   Korea North: 754 #136   Saint Vincent and the Grenadines: 750 #137   Peru: 745 #138   Moldova: 680 #139   El Salvador: 652 #140   Saint Helena: 620 #141   Vietnam: 616 #142 #143   Honduras: 596 #144   Paraguay: 542 #145   Mozambique: 531 #146   Morocco: 529 #147   Laos: 518 #148   Philippines: 497 #149   Guatemala: 490 #150   India: 474 #151   Zambia: 465 #152   Djibouti: 459 #153   Bolivia: 441 #154   Pakistan: 431 #155   Indonesia: 429 #156   Belize: 388 #157   Maldives: 350 #158   Sri Lanka: 336 #159   Nicaragua: 332 #160   Western Sahara: 307 #161   Tonga: 276 #162   Papua New Guinea: 261 #163   Ghana: 227 #168   Lesotho: 180 #169   Congo Republic of the: 167 #170   Cameroon: 160 #171   Angola: 157  #172   Liberia: 156 #173   Burma: 145 #174   Yemen: 132 #175   Kenya: 122 #176   Togo: 118 #177   Bangladesh: 110 #178   Bhutan: 110 #179   Nigeria: 110 #180   Kiribati: 106 #181   Senegal: 103 #182   Cape Verde: 98 #183   Malawi: 93Gambia The: 79 #186   Tanzania: 79 #187   Guinea: 74 #188  #189   Sudan: 71 #190   Congo Democratic Republic of the: 69 #191   Benin: 68 #192   Nepal: 65 #193   Mali: 65 #194   Haiti: 61 #195   Mauritania: 54 #196   Eritrea: 53 #197   Uganda: 51 #198   Equatorial Guinea: 51 #199   Madagascar: 41

Gambia The: 79 #186   Tanzania: 79 #187   Guinea: 74 #188  #189   Sudan: 71 #190   Congo Democratic Republic of the: 69 #191   Benin: 68 #192   Nepal: 65 #193   Mali: 65 #194   Haiti: 61 #195   Mauritania: 54 #196   Eritrea: 53 #197   Uganda: 51 #198   Equatorial Guinea: 51 #199   Madagascar: 41

Re: Re: Spořeba elektřiny v některých zemích v přepočtu na hlavu :
Autor: rollfree Datum: 15.1.2007 18:26

Muzu se zeptat, odkud jste cerpal ? A jak jsou ta data stara ?

Zda se mne tech nasich 5520 kWh/osoba/rok malo. Cekal bych to spis kolem 6000.

Jinak reakce na otazku, proc je to napr. v A nebo CH vic : zde se uvadi jen spotreba elektricke energie, nikoli veskere energie. No a kdyz ona je ta elektrina takova "pohodlnejsi", nez napr. ohrev plynem (a tim tuplem nez napr. uhlim, ze).