25.4.2024 | Svátek má Marek


SLUŽBY: Desítky TV programů od O2?

9.2.2009

aneb Zlatý voči, který to viděly!

Když někomu řekneme, že jsme si zřídili internet, telefon a TV u firmy Telefónica O2, dívá se na nás většinou pohledem útrpným a nenápadně si ťuká na čelo.

Od minulého týdne onen útrpný pohled chápu.

Z marnivosti jsme si chtěli objednat další TV programy z oněch desítek O2 inzerovaných. Inu, minulou sobotu jsem, plná odhodlání, telefonovala s operátorkou Telefónicy, jelikož návod, jak si program objednat, v praxi jaksi nefungoval. Už tu sobotu jsem měla být ve střehu, leč nebyla jsem. Slečna mi milým hláskem sdělila, že objednávku zatím nelze přes televizní aparát uskutečnit, ale že tak mohu učinit v rámci probíhajícího hovoru, že během dvaceti čtyř hodin bude realizovaná.

I repetentovi a absolutnímu matematickému ignorantovi by se zdálo podezřelým, jak dlouhých je dvacet čtyři hodin od soboty do úterka.

V úterý jsem tedy provedla objednávku s pomocí televizního aparátu. Po zadání PIN kódu mi bylo jednak pogratulováno, jak jsem šikovná, jednak jsem byla ujištěna, že do dvaceti čtyř hodin budou objednané programy zpřístupněny. A co by laskavý čtenář řekl? Že nebyly? Ano, nebyly.

Za další dva dny jsem se operátora Telefónicy O2 ptala po osudu naší objednávky. Bylo mi sděleno mírně přiopilým hlasem, že došlo k drobnému zádrhelu, který může být vyřešen za dvě hodiny stejně jako za dva dny. Protože se mi intelektuální mohoucnost operátorova zdála mírně pošramocená, zavolala jsem firmě Telefónica O2 ještě večer. A co by laskavý čtenář řekl? Dozvěděla jsem se, že žádný zádrhel se nekoná, že rozhodně do následujícího večera bude vše v pořádku.

Protože jsem osoba kromobyčejně urputná, ptala jsem se po stavu naší objednávky den následující již odpoledne. Jakási velmi rezolutní ženská osoba mne nabádala, aby se chovala slušně, když jsem její tirádu, kterou jsem musela strpět od úterka několikrát, nazvala nemožnými pindy. Myslím, že se není co divit, že jsem užila velmi expresivního výrazu poté, co mi automat v úvodu sdělil, že si mohu objednat z desítek TV programů, o což jsem se bezúspěšně od soboty pokoušela.

Když na obou koncích telefonního šlauchu opadly vášně, dozvěděla jsem se od oné mentorky, že se naše objednávka jaksi zadrhla a že ji musí zadat znovu. Nicméně do dne následujícího bude rozhodně vyřešena. Po svých trudných zkušenostech s informacemi firmy Telefónica O2 jsem se dotyčné optala, zda si je jistá, že její informace bude v platnosti i v budoucnu. Velmi rezolutně na tom trvala.

S písní na rtech jsem se v sobotu vrhla k televiznímu aparátu, že ale docela jistě už si budu vybírat z objednaných programů. Pokud si laskavý čtenář myslí, že tak leda starou belu jsem si vybírala, má úplnou pravdu.

Absolvovala jsem další pohnutý hovor s operátorem, při němž mi bylo sděleno, že do odpoledne už ale určitě budou programy zpřístupněny, že na to dotyčný osobně dohlédne. Odpoledne se konala další stará bela a další telefonát. Při něm mi bylo ozřejmeno, že nikoliv dnes, ale nejpozději zítra odpoledne, ale to již docela určitě.

Protože mne velmi zajímal názor večerní směny, zavolala jsem Telefónicu O2 po osmé večer. Že se diametrálně rozcházel s názorem směny denní, mne už ani z míry moc nevyvedlo. Co mne však ze židle zvedlo, byla informace o osudu naší objednávky. Čacký chasník mi jen tak mezi řečí sdělil, že dnes, tj. v sobotu, byla naše objednávka opět stornována a zadána znova. Když mne opustilo puzení poslat nebohého, za nic nemohoucího chasníka ke všem čertům, opatrně jsem se zeptala, v jakém horizontu že vidí realizaci naší ubohé objednávky. Neupadla jsem jenom proto, že jsem seděla. Už žádných dvacet čtyři hodin, už žádná rozhodně a určitě neděle odpoledne, ale v lepším případě týden.

I když mnou zlost cloumala, že jsem se na nohy nemohla postavit, natolik jsem byla příčetná, že mi bylo jasné, že tomu nebohému chasníkovi nemohu klást otázky, na které mi nemůže odpovědět, protože odpověď nezná.

Ptám se tedy pana ředitele firmy Telefónica O2, proč s takovou urputností dělá ze svých klientů idioty? Proč se na webových stránkách jeho firmy nedočtu, že systém, který řídí objednávky TV programů zkolaboval a je naprosto nepoužitelný? Proč je klientům urputně nabízena možnost objednat si z desítek TV programů, ačkoliv dobře ví, že si mohou objednat leda tak tu starou belu? Možná by si měl pan ředitel v naučném slovníku nalistovat heslo KOREKTNÍ. A kdyby jej nemohl nalézt, moc ráda mu tento termín osvětlím.